Είχαν συσταθεί βάσει του Ευρωπαϊκού και Ελληνικού Περιβαλλοντικού Δικαίου, ήταν ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ επιστημονικοί φορείς με αρμοδιότητα την έκφραση γνώμης, την έρευνα για περιβαλλοντικά-αναπτυξιακά θέματα, την υλοποίηση έργων (χρηματοδότηση Ε.Ε.). Πρόσφεραν σημαντικό και μετρήσιμο έργο στην κοινωνία όσον αφορά την προστασία-ανάδειξη-οικονομική ανάπτυξη των περιοχών δικαιοδοσίας τους. Είχαν Διοικητικό Συμβούλιο με συμμετοχή και της ΤΟΠΙΚΗΣ Αυτοδιοίκησης (Τ.Α.). Το Δ.Σ. παρείχε τις Υπηρεσίες του δωρεάν. Ήταν ΑΜΙΣΘΟΙ. Με άλλα λόγια η λειτουργία τους δεν κόστιζε στους Φορολογούμενους ούτε ένα ευρώ και δεν είχαν π.χ. 4-5 έμμισθους αντιπροέδρους. Αυτά δεν άρεσαν στα Κέντρα και παράκεντρα εξουσίας. Ανεξάρτητοι, αποκεντρωμένοι επιστημονικοί φορείς με συμμετοχή και της ΤΟΠΙΚΗΣ Αυτοδιοίκησης και άλλων Κοινωνικών Φορέων και μάλιστα άμισθοι είναι γι αυτούς κάτι το αδιανόητο και αφόρητο.
Τι σκέφθηκαν; Μα να τους καταργήσουν. Πως; Με την μέθοδο του «στρίβειν δια του αρραβώνος» για να θυμηθούμε την καλή παλιά κωμωδία με τον Ηλιόπουλο. Καταργούν τους 36 Φ.Δ. που ήταν αρμόδιοι για όλες τις προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδος. Τους κάνουν 23-24 χωρίς Δ.Σ., τους υποβαθμίζουν σε επίπεδο τμήματος και τους μαζεύουν στο Υπουργείο. Τι μας είπε ο Υπουργός Καταστροφής Περιβάλλοντος παραπληροφορώντας; Μα ότι οι ίδιοι οι Φ.Δ. είχαν ζητήσει να συσταθεί κεντρικό Όργανο στο Υπουργείο. Είναι αλήθεια αυτό , είχαν ζητήσει για να μπορεί το έργο των Φ.Δ. να υλοποιείται καλύτερα εφ’ όσον οι 36 φορείς θα είχαν μόνιμο θεσμικό συνομιλητή μέσα στο Υπουργείο. Αντί γι αυτό καταργεί τον Φ.Δ.. Τους καταργούν και δημιουργούν το Αθηνοκεντρικό-Υπουργοκεντρικό Όργανο που περιγράφω παραπάνω.
Ποιος χάνει; Ποιος κερδίζει; Χάνει η προστασία και η βιώσιμη Ανάπτυξη ευαίσθητων περιοχών, χάνονται οι μεγάλες Αναπτυξιακές-Οικονομικές δυνατότητες των τοπικών κοινωνιών, χάνει η Τοπική Αυτοδιοίκηση και η δημοκρατία. Να μην ξεχνούμε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στις 25 χώρες με την μεγαλύτερη βιοποικιλότητα.
Συνδυάστε τα παραπάνω με την διάταξη που είχαν προτείνει όπου επιτρέπονταν οι εξορύξεις εντός προστατευομένων περιοχών ακόμα και εντός του πυρήνα των Εθνικών Δρυμών.
Συνδυάστε επίσης με τα παραπάνω την διάταξη που προτείνουν ότι επιτρέπονται οι εξορύξεις σε Δημοτική περιουσία χωρίς την υποχρέωση να υπάρχει γνωμοδότηση – απόφαση του οικείου ΟΤΑ. Καταργούν δηλαδή με αυτό βασική λειτουργία των ΟΤΑ «να αποφασίζουν για τις τοπικές υποθέσεις» Ποίες άραγε είναι οι προθέσεις τους και τι μας περιμένει, όταν σκέπτονται και προτείνουν τέτοιες διατάξεις;
Κατόπιν τούτων δηλώνω ότι κοιμάμαι ήσυχος. Η ανάπτυξη και η προστασία του περιβάλλοντος επιτέλους έρχονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα.
ΥΓ : Εάν θέλουν ταχύτητα αδειοδότησης να στελεχώσουν με υπαλλήλους τις αδειοδοτούσες Υπηρεσίες οι οποίες αδυνατούν να διεκπεραιώσουν το έργο τους λόγω έλλειψης προσωπικού. Θυμάστε που απόλυαν υποστηρίζοντας ότι έχουμε πολλούς υπαλλήλους. Ιδού τα αποτελέσματα.
Κουκουράκης Κων/νος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου