Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τρίτη 9 Ιουνίου 2009

ΑΠΟΨΗ

ΤΟ ΧΑΣΙΣΙ ΤΟΥ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ!!!
Γράφεο ο Βασίλης Παπουτσάκης

Εκείνο για το οποίο η δική μας γενιά θα μετανιώσει μια μέρα πικρά δε θα είναι τόσο η σκληρότητα και η αδικία των κακών, όσο η απαράδεκτη σιωπή των καλών»……. Μάρτιν Λούθερ Κινγκ.
Το χασίσι στο Μυλοπόταμο έχει δημιουργήσει τις δικές του τάξεις. Τους καλλιεργητές, τους εμπόρους, τους τσιλιαδόρους και τους ρουφιάνους μέσα στην τοπική κοινωνία και στην αστυνομία. Το καθεστώς αυτό δημιούργησε τα πλαίσια ασυλίας και ανοχής που προσέλκυσαν και το εμπόριο όπλων, σκληρών ναρκωτικών και πορνείας. Στο κόλπο συμμετέχει και η ευρύτερη περιοχή είτε ενεργά, είτε με τη σιωπή της. Η σιωπή εξασφαλίζεται από φόβο αλλά και από τις προσδοκίες που καλλιεργούνται για συμμετοχή στο κόλπο και άλλων, με έφεση στην παρανομία, πιστούς της ήσσονος προσπάθειας και του εύκολου κέρδους. Η «μειοψηφία» επεκτείνεται σε όλο το Μυλοπόταμο, η ανοχή διευρύνεται και το μαύρο χρήμα διαχέεται σε όλο και μεγαλύτερα τμήματα των ντόπιων(αυξάνοντας την αλληλεγγύη) και ξεπλένεται σε «νόμιμες» επιχειρήσεις όπου δουλεύουν ακόμα και ανύποπτοι Μυλοποταμίτες που απλά «υποψιάζονται» την περίεργη προέλευση του χρήματος εξαιτίας του θράσους που χαρακτηρίζει τους «νεαρούς» χρηματοδότες που μάλλον δεν έχουν δουλέψει ποτέ στη ζωή τους. Προτιμά να «καλύψει» τις «υποψίες» του για να μη χάσει τη δουλειά του. Γιατί να μπλέξει σε περιπέτειες που σίγουρα χαμένος θα είναι ο ίδιος; Όποιος μπλέκεται με τα πίτουρα τον τρώνε οι κότες του Ψηλορείτη.
Τα Ζωνιανά, φυσικά και δεν είναι το μοναδικό χωριό που επιδίδεται σε παράνομες δραστηριότητες. Κατά πόδας και τα Λιβάδια, η Κράνα, τα Ανώγεια, η Αξός, ενώ τα πλοκάμια έχουν απλωθεί και σε φιλήσυχα χωριά γιατί το σύστημα χρειάζεται παντού τσιλιαδόρους, εργάτες, μεταπωλητές, βαποράκια, πελάτες και φυτείες σε ανύποπτα σημεία.
Τα Ζωνιανά έχουν το ρεκόρ στον αριθμό των νέων ανθρώπων που εγκαταλείπουν το σχολείο στο Γυμνάσιο. Το μοντέλο του μορφωμένου νέου που αγωνίζεται να σπουδάσει και να αποκατασταθεί επαγγελματικά δεν έχει καμιά απήχηση στην περιοχή.
Οι άνθρωποι εδώ έμαθαν να ζούν «με ξένα κόλυβα» υπό μορφήν επιδοτήσεων. Πολύ γρήγορα οι επιδοτήσεις έγιναν παχυλές και στο λάδι και στις κατσίκες. Οι Μυλοποταμίτες ανέχτηκαν και αυτή την παρανομία νομίζοντας ότι έτσι θα ησυχάσουν από τον παραλογισμό των πάνω χωριών που επιβάλλουν τη θέλησή τους με όπλα και αυτοδικία. Μόνοι τους αποφασίζουν τι είναι δίκαιο και φυσικά το σωστό ταυτίζεται με το οικονομικό τους συμφέρον. Ανά πάσα στιγμή μπορούν να διαταράξουν την ησυχία των παραθαλάσσιων χωριών. Τα μπιστόλια και η ζωοκλοπή έχουν βαθιές ρίζες στην «παράδοση» που επικρατεί στον πάνω Μυλοπόταμο και αντίστοιχα είναι «παράδοση» ο νόμος της σιωπής στον κάτω Μυλοπόταμο. Ο κάτω Μυλοπόταμος, ακόμα και όταν έχει δίκιο αποφεύγει «να το βρει».
Αφού στο βουνό απεχθάνονται την Αστυνομία και τα δικαστήρια καλύτερα όλοι να τα αποφύγουν γιατί δεν ξέρεις που θα τραβήξει η κατάσταση. Άσε που μπορεί να στιγματιστείς ως «ρουφιάνος» και «καρφί». Οπότε καλύτερα ν’ αλλάξεις τόπο παρά να σου βγει το όνομα…..οι «χασισάν» του βουνού έχουν πολλές σφαίρες!
Η παραβατικότητα έχει εδραιωθεί εδώ και δεκαετίες στα Ζωνιανά, ένα χωριό με τη μεγαλύτερη αύξηση πληθυσμού στην Ευρώπη και ένα από τα υψηλότερα βιοτικά επίπεδα στην Ελλάδα. Εδώ μια «φτωχή» οικογένεια μπορεί να διαθέτει τρία πολυτελέστατα αυτοκίνητα και παχυλούς λογαριασμούς στην Αγροτική Τράπεζα.
Ο Ψηλορείτης είναι ένα κακοτράχαλο, δύσβατο και σχεδόν πέτρινο βουνό. Η ιδιομορφία του βουνού έχει σημαδέψει τον τρόπο ζωής, τις παραδόσεις και το σκληροτράχηλο χαρακτήρα των κατοίκων της περιοχής. Το βουνό είναι γκρίζο με πλαγιές από αγκίσαρους, σκίνους, αγριελιές και χαρουπιές. Προτεραιότητα των κατοίκων ήταν πάντα η επιβίωση και τα παιδιά από μικρά μαθαίνουν να πυροβολούν και να οδηγούν 4 x4. Στις τσέπες των Ζωνιανών έχει πέσει πολύ χρήμα, ξοδεμένο σε αυτοκίνητα, σπίτια και σφαίρες. Οι Ζωνιανοί επιμένουν ότι ζουν σε απόλυτη φτώχεια, ξεχασμένοι από τους ανθρώπους και το Κράτος!!!
Η ευρηματικότητα σε ότι αφορά την προστασία των χασισοφυτειών δεν έχει τέλος. Πολλές μέθοδοι καμουφλαζ φαίνεται ότι δεν έχουν επινοηθεί εδώ αλλά είναι εισαγόμενες. Έτσι αποδεικνύονται και οι στενές σχέσεις με το διεθνώς οργανωμένο έγκλημα. Τις φυτείες στο βουνό τις καμουφλάρουν τυλίγοντάς τες με ειδικά δίχτυα για να μη γίνονται αντιληπτές απ’ τα ελικόπτερα. Τελευταία βρήκαν πιο ριζοσπαστική λύση: άρχισαν να φέρνουν σπόρους για χασισόδεντρα - νάνους απ’ την Ολλανδία, τα οποία κοσμούν καλλωπιστικά, αποθήκες και θερμοκήπια... Στην τοπική αργκό το χωριό αποκαλείται «μπουτίκ» λόγω της ποικιλίας εμπορευμάτων. Τη λέξη «Ζωνιανά» ξέρουν και την προφέρουν ακόμη και οι Ολλανδοί στο Αμστερνταμ, αφού το χασίσι που παραγεται στην ευρύτερη περιοχή και στην Καλαμάτα χαρακτηρίζεται από τους ειδήμονες της Ολλανδίας ως "η βασίλισσα της ευρωπαϊκής φούντας".

http://exastal.blogspot.com/2007/11/blog-post_315.html

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Αυτό που δε σχολιάζουν οι ιστορικοί είναι ότι η Κρήτη, όπως και άλλα μέρη στην Ελλάδα, υπέστη την τρομοκρατία των πρώτων μανιακών φονιάδων που εμφανίστηκαν εδώ, των Μυκηναίων (Αχαιών), τους οποίους ο λαός συνεχώς αποδοκίμαζε, βλ. Ιλιάδα και τραγωδίες.
Αυτοί συνεργάστηκαν με τους κατά τόπους ολιγάριθμους αρχομανείς (π.χ. μοναρχικούς μινωΐτες) και εξουθένωναν το λαό ως ειλωτόφονοι άπληστοι έφοροι, μπεκροπελλαίοι κλπ.
Οι Κρητικοί πρέπει να αποκαλούν τους μανιακούς νεο-μυκηναίουςμε το όνομά τους, για να μη δυσφημίζονται και για να ενθαρρύνουν τα παιδιά στην αντίσταση!