Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.

Σάββατο, 23 Μαΐου 2020

ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΛΥΚΕΙΑ ΚΙΣΑΜΟΥ

Το θέμα των Λυκείων στην Κίσαμο συζητήθηκε στην Βουλή χθες μετά απο ερώτηση του κ. Μανώλη Συντυχάκη βουλευτή Ηρακλείου προς την Υπουργό Παιδείας. 
Η ερώτηση «Αναγκαία μέτρα για τα σχολεία του Γενικού Λυκείου και του Επαγγελματικού Λυκείου Κισσάμου». 
Από τα πρακτικά της Βουλής δημοσιεύουμε όλη την ομιλία! 
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ: Κυρία Υφυπουργέ, τον περασμένο Νοέμβρη είχαμε σεισμική δόνηση 6,1 βαθμών της κλίμακας ρίχτερ στη Δυτική Κρήτη προκαλώντας σοβαρές ζημιές, μεταξύ άλλων, στο κτίριο του Γενικού Λυκείου και του ΕΠΑΛ Κισσάμου, τα οποία κρίθηκαν ακατάλληλα και ανεστάλη η λειτουργία τους, ύστερα από αυτοψία  των αρμόδιων υπηρεσιών της «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ». 
Έκτοτε, η κατάσταση έχει ως εξής. Πρώτον, οι μαθητές των δύο σχολείων αναγκαστικά μεταφέρθηκαν σε γυμνάσια της περιοχής και στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Εκπαίδευσης στον Ταυρωνίτη για τα εργαστήρια του ΕΠΑΛ Κισσάμου, παρακολουθώντας τα μαθήματά τους σε απογευματινή βάρδια, με όποιες επιπτώσεις είχε αυτό στη διατάραξη της σχολικής διαδικασίας και τον προγραμματισμό στη ζωή των μαθητών και των οικογενειών τους, στην ψυχολογία των μαθητών και στη σωστή προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς και τα φροντιστηριακά μαθήματα που διοργανώθηκαν.
 Περιφέρεια και Δήμος σε ομόφωνες αποφάσεις τους θεωρούν ότι η προσωρινή λύση της συστέγασής τους με τα δύο Γυμνάσια και τη λειτουργία του σε απογευματινό ωράριο προκαλεί σοβαρές δυσλειτουργίες και ντόμινο προβλημάτων σε βάρος των μαθητών.
 Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι οι μαθητές υπέστησαν διπλή ταλαιπωρία, αφενός λόγω των ιδιαίτερων προβλημάτων που αντιμετώπισαν οι μαθητές στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, που είχε ως αποτέλεσμα να ενταθεί περαιτέρω το άγχος και η ανασφάλειά τους και αφετέρου, λόγω της πανδημίας και των έκτακτων μέτρων. Η ταλαιπωρία αυτών των μαθητών ξεκίνησε εδώ και τρεισήμισι μήνες. 
Δεύτερον, η «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ», ως όφειλε, προχώρησε με κατεπείγουσες διαδικασίες στην προμήθεια των προκάτ αιθουσών και ανέλαβε την υποχρέωση της τοποθέτησής τους σε έτοιμο διαμορφωμένο χώρο. Οι μεν εργασίες διαμόρφωσης των χωρών που έχουν επιλεγεί για την εγκατάσταση αυτών των αιθουσών είναι κατά το ήμισυ έτοιμες, μόνο για το ΓΕΛ, εκκρεμούν οι εργασίες του ΕΠΑΛ, η δε δημοπράτηση για την προμήθεια των είκοσι οκτώ προκατασκευασμένων αιθουσών ολοκληρώθηκε τέλη του Γενάρη του 2020.
Παρ’  όλα αυτά, η «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ», με έγγραφο στις 30-4-2020, το οποίο θα καταθέσω για τα Πρακτικά, επισημαίνει την καθυστέρηση ολοκλήρωσης της προμήθειας αιθουσών λόγω άσκησης προσφυγής εκ μέρους του δεύτερου μειοδότη κατά της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΤΥΠ, με αποτέλεσμα την αναστολή ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας. Δικαστική απόφαση, απ’ ό,τι γνωρίζουμε δεν υπάρχει ακόμα. Ήταν κλειστά τα δικαστήρια. Μπαίνουμε στον Ιούνιο και 1η Σεπτέμβρη ανοίγουν τα σχολεία.
 Και τρίτον, εκτός της καθυστέρησης προμήθειας των αιθουσών,  υπάρχουν πλέον και νέα δεδομένα. Αυτές οι είκοσι οκτώ προκάτ αίθουσες -που έτσι κι αλλιώς δεν μπορεί να συνιστά μόνιμη λύση για τη στέγαση των μαθητών- δεν εξασφαλίζουν στοιχειώδεις προϋποθέσεις για την ασφαλή λειτουργία τους λόγω της πανδημίας. 
ΠΡΟΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης):  Προχωρήστε στο ερώτημα, κύριε Συντυχάκη. 
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, δείξτε λίγη ανοχή. 
Κλείνω με τα ερωτήματα. Ως προς το πρώτο θέμα για την ταλαιπωρία που υπέστησαν οι μαθητές, τι μέτρα θα πάρετε έτσι ώστε με άμεση νομοθετική παρέμβαση να υπάρξουν ευεργετικές διατάξεις, δηλαδή επιπλέον μοριοδότηση, για τους μαθητές των δύο Λυκείων που θα συμμετάσχουν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις;
Ως προς το δεύτερο για την καθυστέρηση της προμήθειας αιθουσών, να υπάρξει άμεση επιτάχυνση ολοκλήρωσης της διαδικασίας για την παράδοση των αιθουσών για τη στέγαση των δύο σχολείων από τον Σεπτέμβρη, με σαφές χρονοδιάγραμμα, καθώς επίσης, με κατεπείγουσες  διαδικασίες να εξασφαλιστούν επιπλέον αίθουσες ίσες στον αριθμό με βάση τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας λόγω της πανδημίας, άρα και αντίστοιχη διαμόρφωση των χώρων τοποθέτησης. 
Και τέλος, να εξασφαλιστεί επαρκής κρατική χρηματοδότηση για νέα σχολεία που θα ανταποκρίνονται σε σύγχρονες αντισεισμικές προδιαγραφές, για να σταματήσει αυτό το αίσχος των κοντέινερ και τις διπλοβάρδιες που υπάρχει. 
Απ’ ό,τι γνωρίζουμε δεν έχει γίνει τίποτα σε σχέση με αυτό.  
ΠΡΟΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κυρία Υφυπουργέ, έχετε τον λόγο. 
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. 
Κύριε Βουλευτά, πράγματι λόγω του σεισμού της 27ης Νοεμβρίου είχαμε και όλα τα επακόλουθα προβλήματα. Μιλάμε για καταστάσεις οι οποίες ήταν και ξαφνικές, απρόσμενες και εξαιρετικά προβληματικές για τα παιδιά και βέβαια, για όλη την τοπική κοινότητα. Πρέπει να σας πω ότι έγινε εντατική προσπάθεια να αντιμετωπιστούν με πρωτόγνωρη ταχύτητα κι ελάτε να δούμε γιατί το διατείνουμε αυτό σήμερα. 
Είχαμε το ζήτημα του σεισμού, όπως είπα την 27η Νοεμβρίου. Και βέβαια, το ιδανικό, γιατί μιλάμε για παιδιά και για σχολείο και για παιδεία, είναι πράγματι η ανέγερση ενός νέου σχολικού συγκροτήματος. Ποιος μπορεί ούτως ή άλλως να διαφωνήσει σε αυτό το πράγμα. Επίσης, όμως, σε αντίστιξη με το ευκταίο, πάντα υπάρχει και το εφικτό ή το υλοποιήσιμο και το ρεαλιστικό. Αντιλαμβανόμαστε και αντιλαμβάνεστε όλοι βέβαια ότι η ανέγερση ενός σχολικού συγκροτήματος απαιτεί χρόνο,  που ξέρουμε ότι είναι έτη. 
Από την άλλη, όμως, εγώ θα ήθελα σήμερα να δώσω τις πράξεις, τις δράσεις οι οποίες έγιναν λίγες μέρες μόνο μετά από το σεισμό. Συγκεκριμένα, στις 5/12, οκτώ μέρες μόνο μετά τον σεισμό και μετά από την κοινοποίηση του αιτήματος από τον Δήμο στο Υπουργείο Παιδείας, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στους χώρους του Υπουργείου για την επίλυση του κτιριακού προβλήματος στέγασης των σχολικών μονάδων και του Γενικού Λυκείου αλλά και του Επαγγελματικού Λυκείου της Κισσάμου, σε μόνιμη βάση, αλλά συγχρόνως και σε μία λύση-γέφυρα για τα παιδιά τους εκπαιδευτικούς, για την προσωρινή λύση του ζητήματος της στέγασης. Παρόντες ήταν οι φορείς του Δήμου Κισσάμου, εκπρόσωποι της ΚΤΥΠ, ο κ. Διγαλάκης κι εγώ. 
Σε συνέχεια της συγκεκριμένης σύσκεψης, παρασχέθηκε μάλιστα και τεχνική υποστήριξη με σειρά εγγράφων προς τον Δήμο Κισσάμου, προκειμένου να υλοποιηθούν σειρά ενεργειών. Και συγκεκριμένα ποιες είναι αυτές οι ενέργειες; Να αιτιολογηθεί η  κατεπείγουσα ανάγκη προμήθειας και τοποθέτησης προκατασκευασμένων  αιθουσών από το Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε τα Υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υποδομών να συνηγορήσουν εγγράφως προς την ΚΤΥΠ για την ανάγκη αυτή, προκειμένου να δικαιολογηθεί η διαδικασία της παραγράφου 2γ, του άρθρου 32, του νόμου 4412, οπότε η ΚΤΥΠ να μπορεί να προμηθεύσει και να παραδώσει τις συγκεκριμένες αίθουσες.
Συγχρόνως, να οριστικοποιηθεί ο αριθμός των αιθουσών που χρειάζονται από το Δήμο, σε συνεργασία πάντα με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και το Υπουργείο Παιδείας. Να κατασκευαστούν οι απαραίτητες βάσεις από οπλισμένο σκυρόδεμα πάνω στις οποίες θα εγκατασταθούν οι οικίσκοι.
Επιπλέον, στις 30/12 δημοσιεύθηκε η διακήρυξη του διαγωνισμού -αντιλαμβανόμαστε έτσι την ταχύτητα χρόνων-  για την προμήθεια, μεταφορά και συναρμολόγηση είκοσι επτά προκατασκευασμένων αιθουσών, δώδεκα για το Γενικό Λύκειο και οι υπόλοιπες δεκαπέντε για το ΕΠΑΛ, για την κάλυψη της προσωρινής στέγασης των μαθητών των σχολείων. Υπήρχε μάλιστα και ειδική μέριμνα, μέσω δωρεάς από την ΤΕΡΝΑ, για την προμήθεια των τουαλετών. 
(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Στο διάστημα το οποίο μεσολάβησε –το αναφέρατε-  υποβλήθηκε ένσταση από τον δεύτερο μειοδότη του διαγωνισμού που προκήρυξε ΚΤΥΠ και η οποία εξετάστηκε από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφύγων. Η απόφαση της Αρχής εξεδόθη στις 23/3 και δικαίωσε την ΚΤΥΠ. Όμως η προσφεύγουσα εταιρεία προσέφυγε και στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών και ορίστηκε δικάσιμος για 29/5, δηλαδή σε λίγες μέρες, σε μία εβδομάδα από τώρα.
Τέλος, ο Δήμος Κισσάμου σε συνεργασία με την Περιφέρεια  έχουν αναλάβει να ολοκληρώσουν τις βάσεις πάνω στις οποίες θα τοποθετηθούν οι αίθουσες, αλλά και τη συνολική διαμόρφωση του χώρου. Δήμος και Περιφέρεια έχουν προχωρήσει στην υπογραφή σχετικής προγραμματικής σύμβασης για τη χρηματοδότηση του έργου από την Περιφέρεια. Όπως μας πληροφορεί ο Δήμος -το αναφέρατε και πριν- με το έγγραφο που λάβαμε στις 19/5 -όλα αυτά, προφανώς, μπορούν να κατατεθούν και στα Πρακτικά της Βουλής- έχουν ήδη ξεκινήσει και διαμορφώνεται ο χώρος που θα τοποθετηθούν οι αίθουσες. 
ΠΡΟΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Τα υπόλοιπα στη δευτερολογία σας. 
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Μάλιστα, κύριε Πρόεδρε. 
ΠΡΟΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Συντυχάκη, έχετε τον λόγο.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ: Κυρία Υφυπουργέ, νομίζω ότι με την τοποθέτησή σας επιβεβαιώνετε τα όσα ανέφερα στην πρωτολογία μου. Δεν έχω κανέναν λόγο ούτε να διαφωνήσω ούτε να διαψεύσω αυτά. 
ΠΡΟΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Δεν είναι κακό αυτό. 
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ: Όχι, δεν είναι κακό.
Απλώς, είμαστε σε μια άλλη φάση τώρα. Δηλαδή, χρειάζεται κάτι άλλο. Έχει περάσει ο χρόνος. Έχει κολλήσει η υπόθεση. Γιατί, αφενός καθυστερεί και η διαμόρφωση του χώρου του ΕΠΑΛ, καθυστερεί και η προμήθεια λόγω της ένστασης που έχει υποβάλει ο δεύτερος μειοδότης. Μπαίνουμε στον Ιούνιο και μετά από δυο-τρεις μήνες είναι ο Σεπτέμβριος. Έχουμε και την πανδημία που σημαίνει ότι πρέπει να γίνει αναπροσαρμογή, αναθεώρηση όλων των δεδομένων, έτσι ώστε να υπάρξουν και συγκεκριμένα μέτρα και υγιεινής και προστασίας της εκπαιδευτικής κοινότητας. 
Αυτά πρέπει εσείς να λάβετε υπόψη σας και πρέπει να τρέξετε με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα, κατά την άποψή μας, προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα. 
Βέβαια, και εμείς έγκαιρα -όπως λέτε και εσείς- από το Γενάρη, με αφορμή τα προβλήματα που προέκυψαν με το σεισμό και άλλα χρόνια προβλήματα, καταθέσαμε σχετική ερώτηση προς το Υπουργείο σας για πάρα πολλά σχολεία. Όχι μόνο για την Κίσσαμο, αλλά και για το Βάμμο, για τη Νέα Κυδωνία, για τα Σφακιά, για τη Δραπανιά, για το Δημοτικό Σχολείο Γραμβούσας. Είναι για πάρα πολλά σχολεία. Να μην τα απαριθμήσω τώρα. Όμως, ως Υπουργείο δεν δώσατε απάντηση. Απάντηση έδωσαν το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Υποδομών και ήταν άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Δηλαδή, το Υπουργείο Εσωτερικών είπε «Δώσαμε χρήματα στους δήμους», οι δήμοι λένε «Είναι λίγα τα χρήματα που πήραμε, δεν μπορούμε, σηκώνουμε τα χέρια». Δηλαδή, από τον Άννα στον Καϊάφα. Και, τελικά, με αυτή την ιστορία κάπου χάνεται το παιδί. 
Θα θέλαμε, όντως, να μας δώσετε κάποιες απαντήσεις για το σύνολο των προβλημάτων που απασχολούν τα σχολεία όχι μόνο της Δυτικής Κρήτης, αλλά όλης της Κρήτης.
(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Ξέρετε, γιατί το λέω, κύριε Πρόεδρε; Έχουμε μία ένταση σεισμικότητας στην Κρήτη που φτάνει μέχρι τους 7 βαθμούς της κλίμακας ρίχτερ. Δηλαδή, υπάρχει περίπτωση να έχουμε το μοιραίο. Το απευχόμαστε, βέβαια. Πρέπει, όμως, να επιταχυνθούν οι προσεισμικοί έλεγχοι με βάση τις προδιαγραφές που υπάρχουν. Είναι ανεπαρκείς, βέβαια, αλλά πρέπει να γίνουν. 
Άρα, με δεδομένο ότι έχουμε τέτοιου είδους ζητήματα, σας καλούμε να πάρετε συγκεκριμένα και αποτελεσματικά μέτρα, όπως να ξεμπλοκαριστεί η διαδικασία προμήθειας των προκάτ αιθουσών, να υπάρξει κρατική χρηματοδότηση έτσι ώστε να «τρέξουν» τα νέα σχολικά κτήρια. Δεν θεωρώ ότι μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία ότι από το Νοέμβριο μέχρι σήμερα απλώς κάνατε τη σύσκεψη. Και από τότε μέχρι σήμερα τι έχει συμβεί; Στη διαβούλευση είναι; Πρέπει να μας πείτε ποιες είναι οι ενέργειες που κάνατε μέχρι και σήμερα για το νέο κτήριο.
Τέλος, θα ήθελα να δώσω μία έμφαση στο θέμα της μοριοδότησης των παιδιών. Δεν είπατε κάτι στην πρωτολογία σας. Υποθέτω ότι θα πείτε στη δευτερολογία σας. Είναι, όμως, αυτό που λέει ο λαός μας, «ήταν στραβό το κλήμα, το ‘φαγε κι ο γάιδαρος». Δηλαδή, μετά το σεισμό το Νοέμβριο του 2019 ήρθε ο κορωνοϊός. Στην ουσία, δηλαδή, πήγε χαμένη όλη η χρονιά. Εκτός προγραμματισμού τα παιδιά. Και είχαν και ψυχολογική επιβάρυνση.
Έχει υπάρξει ανάλογη μεταχείριση σε άλλες περιπτώσεις, όπως στην Κεφαλονιά στη Λέσβο, στη Χίο, στα Ψαρρά, στις Οινούσσες.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Άσε τώρα Μανώλη τα Ψαρρά και τις Οινούσσες. Ας μείνουμε στην Κίσσαμο.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ: Ολοκληρώνω, Πρόεδρε.
Αυτό, λοιπόν, που ζητάνε οι τετρακόσιοι μαθητές και οι γονείς είναι το αυτονόητο. Ζητούν, δηλαδή, να ενταχθούν σε καθεστώς μοριοδότησης όλοι οι μαθητές της Κισσάμου, που δίνουν Πανελλαδικές εξετάσεις, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κυρία Υφυπουργέ, έχετε τον λόγο.
ΣΟΦΙΑ ΖΑΡΑΡΑΚΗ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κύριε Συντυχάκη, αν θεωρείτε ότι αυτό το οποίο ανέφερα πριν, είναι απλά η κοινοποίηση μιας σύσκεψης, θα έλεγα -επειδή γνωρίζετε πολύ καλά τις διαδικασίες- ότι αυτό είναι άδικη μομφή. Αν θεωρείτε, ότι όλα αυτά τα οποία συνέβησαν είναι αυτονόητα -δηλαδή η επίσπευση της διακήρυξης από την ΚΤΥΠ, όλη αυτή η επίσπευση διαδικασιών, αλλά και η τεχνική βοήθεια η οποία δόθηκε προς το Δήμο και για το ζήτημα της προσωρινής λύσης, αλλά και για τις ενέργειες, που θα πω τώρα, για τη μόνιμη λύση- τότε επαναλαμβάνω για δεύτερη φορά ότι αυτό είναι μία άδικη μομφή.
Θα ήθελα, λοιπόν, να συγκρίνουμε άλλες περιπτώσεις, όπου είχαμε τέτοιες καταστάσεις έκτακτων συνθηκών και αντέδρασε τόσο γρήγορα το κράτος. Εδώ έχουμε μία δικαστική διαδικασία. Εγώ δεν μπορώ να επισπεύσω τη δικαστική διαδικασία. Φαντάζομαι δεν θα ζητούσατε κάτι τέτοιο από μένα. Είμαι, όμως, υποχρεωμένη να σας παραθέσω, όπως ξέρετε πολύ καλά, το πού βρίσκεται το θέμα αυτή τη στιγμή.
Επίσης, όσον αφορά στο ζήτημα της διαμόρφωσης του χώρου, εμείς, προφανώς, μπορούμε, σε συνεννόηση με το Δήμο, να παρακολουθούμε τη διαδικασία διαμόρφωσης. Από την άλλη, κάποια άλλη δικαιοδοσία ως προς αυτό δεν έχουμε. Η συνεργασία μας, όμως, με το Δήμο Κισσάμου μέχρι τώρα ήταν, θα έλεγα, υποδειγματική. Για το κομμάτι, δε, της μόνιμης λύσης -επειδή ζητήσατε για την επόμενη μέρα να σας πω τι έχει γίνει- θα σας πω τα εξής:
Ήδη από τις 5 Δεκεμβρίου, σε επικοινωνία και του κ. Διγαλάκη με τον κ. Αρναουτάκη και τον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, τον κ. Καλογερή, για το ζήτημα της ανέγερσης νέων σχολικών συγκροτημάτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Κισσάμου, συζητήθηκαν τα εξής: 
Η δυνατότητα τεχνικής υποστήριξης με σειρά εγγράφου προς το Δήμο, αλλά και πιθανής χρηματοδότησης από ΠΕΠ Κρήτης. Μιλάω για τη μόνιμη λύση. Συγχρόνως, απαραίτητες αποφάσεις για τις οποίες ούτως ή άλλως δόθηκε, όπως σας είπα, τεχνική υποστήριξη. Ποιες ήταν οι απαραίτητες αποφάσεις του Δήμου, γιατί δεν μπορούν να γίνουν όλα αυτά -όπως είπα- αυτόματα; Απόφαση για την κατεδάφιση του υφιστάμενου σχολικού συγκροτήματος ΕΠΑΛ - ΓΕΛ Κισσάμου. Να ληφθεί απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για την ανέγερση νέου κτηρίου, σε συνεργασία πάντα με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έτσι ώστε για το νέο κτήριο να μπορεί να σταλεί η μελέτη και να εγκριθεί και να διαβιβαστεί αμέσως μετά στην ΚΤΥΠ. Να ληφθεί αιτιολογημένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τον χαρακτηρισμό του υφιστάμενου οικοπέδου, στο οποίο θα ανεγερθούν τα σχολεία, ο σχολικός χώρος, προκειμένου να υπαχθεί στο άρθρο 14 του 4585. 
Συγχρόνως, επειδή ήδη έχουμε εξελίξεις, ο Δήμος Κισσάμου κοινοποίησε στο Υπουργείο Παιδείας από 15 Απριλίου -μπορούμε να καταθέσουμε, ούτως ή άλλως, το έγγραφο- τους απαιτούμενους χώρους για το νέο κτηριακό συγκρότημα.
Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας ήδη απέστειλε, μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος, στο Δήμο όλη την απαιτούμενη διαδικασία, τα απαιτούμενα έγγραφα και στοιχεία, τα οποία θα συνθέσουν το φάκελο του αιτήματος για την έγκριση του κτιριολογικού προγράμματος -ξέρετε ότι, ούτως ή άλλως, αυτό είναι προαπαιτούμενο- για τις στεγαστικές ανάγκες των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Κισσάμου.
Άρα, συμπερασματικά -και για να πάω και στο θέμα της πρόσβασης- ως προς το ζήτημα της προσωρινής στέγασης του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ Κισσάμου η διαδικασία προχωρά με τους ταχύτερους δυνατούς ρυθμούς και παρά τις δικαστικές πρόσφυγες και την υγειονομική κρίση που προφανώς αναμένεται και αναμενόταν να επηρεάσει. Από την άλλη, όμως, αναμένεται -επαναλαμβάνω- με τους ταχύτερους δυνατούς ρυθμούς να ολοκληρωθεί.
Ως προς το ζήτημα της μόνιμης στέγασης, η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει. Αναμένεται η αποστολή των απαιτούμενων εγγράφων από το Δήμο προς την Υπηρεσία του Υπουργείου για τη σύνταξη κτιριολογικού προγράμματος. Δεσμευόμαστε ως προς το να απαντήσουμε ταχύτατα από το Υπουργείο όταν λάβουμε τα συγκεκριμένα έγγραφα, έτσι ώστε να προχωρήσει το έργο και η Κίσσαμος να αποκτήσει ένα νέο σχολικό συγκρότημα.
Ως προς το ζήτημα τώρα των Πανελλαδικών εξετάσεων των μαθητών. Για τις επερχόμενες Πανελλαδικές εξετάσεις έχουν ήδη προταθεί από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα εξεταστικά κέντρα. Για το ΓΕΛ Κισσάμου έχει προταθεί το 2ο Γυμνάσιο Κισσάμου και για το ΕΠΑΛ Κισσάμου -όπως συνέβαινε, ούτως ή άλλως, παραδοσιακά- έχει προταθεί εξεταστικό κέντρο στην πόλη των Χανίων.
Τώρα, για το ευρύτερο ζήτημα της εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, υπάρχουν οι νόμοι 4186/2013 και 4653/2020 για την εισαγωγή μαθητών πληγεισών περιοχών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους στην ανώτατη εκπαίδευση καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων. Αυτό το δικαίωμα έχουν όσοι υποβάλλουν αίτηση - δήλωση σχετική και συμμετέχουν στις πρώτες, μετά το συμβάν, Πανελλαδικές εξετάσεις τακτικής εξεταστικής περιόδου και αφορά την εισαγωγή στο οικείο ακαδημαϊκό έτος. Η περιοχή θα πρέπει, όμως, να έχει κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης από την Πολιτική Προστασία.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ολοκληρώστε, κυρία Υφυπουργέ.
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κλείνω, κύριε Πρόεδρε, με μία πρόταση.
Η διαδικασία αυτή, όπως γνωρίζετε, ενεργοποιείται με έκδοση απόφασης μετά τη διεξαγωγή Πανελλαδικών εξετάσεων, υπό τις προϋποθέσεις και εντός των ορίων που οι ανωτέρω νομοθετικές διατάξεις ορίζουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: