Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2009

ΕΛΕΝΗ ΑΝΟΥΣΑΚΗ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1944. Γονείς της είναι η ηθοποιός Μαλαίνα Ανουσάκη ( Η Ποριώτισσα, ηθοποιός Μαλαίνα Ανουσάκη – Χριστοπούλου, είχε γεννηθεί στον Πόρο, το 1916 και πέθανε στις 2-4-2000, σε ηλικία 84 ετών) και ο τενόρος της λυρικής και πρωταγωνιστής της επιθεώρησης, Ευάγγελος Ανουσάκης (Kισαμίτης). Πρωτοεμφανίστηκε στον κινηματογράφο το 1950 σε ηλικία... έξι ετών. Ηταν το μωρό που κρατούσε η Ελένη Χατζηαργύρη στην ταινία Αμάρτησα για το παιδί μου, στο οποίο πρωταγωνιστούσε ο πατέρας της. Δεκαέξι χρονών μπήκε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου σαν εξαιρετικό ταλέντο. Εμφανίστηκε στην ταινία Κόκκινα φανάρια και διώχτηκε από την σχολή. Αργότερα, αναιρέθηκε η απόφαση του διευθυντή Θάνου Κωτσόπουλου και επανήλθε. Την ίδια περίοδο αποδέχτηκε την πρόσκληση της FOX και πήγε στην "Τσινετινά" για σπουδές, με δασκάλους τους Κάρολ Ρηντ, Ρεξ Χάρισσον, Ρίτσαρντ Μπάρντ, Μόνικα Βίτι κ.ά. Δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές της, έπαιξε όμως στην ταινία του Κ. Ρηντ "Αγωνία και Έκσταση". Ακολούθησε μία σημαντική πορεία στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Από την δεκαετία του '80, πολιτεύεται με το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Σύζυγός της είναι ο σκηνοθέτης και διευθυντής φωτογραφίας Δημήτρης Παπακωνσταντής.
Συχνά πυκνά λέει ….."αχ πως νοσταλγώ μια πρόβα με τον Χορν, τον Βουτσά, τον Κούρκουλο, τον Κούν και όλους τους αγαπημένους μου συναδέλφους. Μου λείπουν αυτοί οι τρυφεροί θεατράνθρωποι. Τα πρώτα μου χρόνια τα περνούσα κοντά στην μητέρα μου Μαλένα Ανουσάκη στις φυλακές Αβέρωφ, όπου η μητέρα μου ήταν φυλακισμένη ως πολιτική κρατούμενη. Ευτυχώς για μένα αργότερα δεν κουβάλησα μέσα στην ψυχή μου την πίκρα των παιδικών μου χρόνων. Αγαπώ όλους τους ανθρώπους και δεν τους χωρίζω "σε αριστερούς και δεξιούς".Ξεκίνησα με σπουδές στην Νομική, αλλά στην πορεία άλλαξα πλεύση, ήρθε νωρίς ο κινηματογράφος στην ζωή μου. Υπέροχα χρόνια γεμάτα αγάπη επιτυχίες και χαρά. Στο θέατρο πρωτόπαιξα το 1968 με το "Προσκήνιο" του Αλέξη Σολωμού δίπλα σε ιερά τέρατα της τέχνης. Μα πάντα ήμουν κοντά στον άνθρωπο. Ήμουν ευαισθητοποιημένη και, με την πλατιά έννοια του όρου, αριστερή και αγωνιούσα για του συναδέλφους μου "ηθοποιούς" και πρωτοστατούσα στις συνδικαλιστικές διεκδικήσεις".
Φιλμογραφία (εώς το 1973):
1963 ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ, 1963 ΤΡΕΛΛΟΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ, 1964 ΑΛΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ, 1964 ΟΙ ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ, 1964 ΚΑΘΕ ΚΑΗΜΟΣ ΚΑΙ ΔΑΚΡΥ, 1964 Ο ΚΡΑΧΤΗΣ, 1964 ΣΤΗ ΘΥΕΛΛΑ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ, 1965 Η ΕΥΑ ΔΕΝ ΑΜΑΡΤΗΣΕ, 1965 ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣΟΥΝ, 1965 ΚΑΙ ΟΙ 14 ΗΤΑΝ ΥΠΕΡΟΧΟΙ, 1965 ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ, 1965 ΤΣΑΚΙΣΜΕΝΗ ΑΠ' ΤΗΝ ΟΡΦΑΝΙΑ, 1965 ΤΙΜΩΡΙΑ, 1965 ΟΧΙ ΚΥΡΙΕ ΤΖΟΝΣΟΝ (ΝΟ ΜΙΣΤΕΡ ΤΖΟΝΣΟΝ), 1965 Η ΜΟΙΡΑ ΤΟΥ ΑΘΩΟΥ, 1967 ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΟΥ, 1967 ΠΑΡΕ ΚΟΣΜΕ, 1967 ΤΡΕΛΛΟΣ, ΠΑΛΑΒΟΣ ΚΑΙ ΒΕΓΓΟΣ,
1967 ΕΝΑΣ ΑΠΕΝΤΑΡΟΣ ΛΕΦΤΑΣ, 1967 ΑΥΤΗ Η ΓΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ, 1967 ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΩΡΑΙΑΣ ΕΛΕΝΗΣ 1967 Η ΓΟΗΣΣΑ, 1968 ΚΑΡΔΙΑ ΠΟΥ ΛΥΓΙΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΟ, 1968 Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ, 1969 ΞΥΠΝΑ ΚΟΡΟΪΔΟ, 1969 ΑΓΩΝΙΑ, 1969 ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΠΡΟΔΩΣΕΣ ,1969 ΝΥΦΟΠΑΖΑΡΟ, 1970 ΒΛΕΠΕ ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ, 1970 ΟΜΟΡΦΕΣ ΜΕΡΕΣ, 1970 ΝΑΤΑΣΑ, 1971 ΜΑΡΙΧΟΥΑΝΑ ΣΤΟΠ !!, 1971 ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΟΥΦΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΡΙΕΣ, 1971 ΠΡΟΚΛΗΣΗ (ΔΕ ΣΕ ΞΕΧΑΣΑ ΠΟΤΕ - LOVE ABOVE ALL), 1972 ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΙ ΤΟΥ ΜΙΣΟΥΣ, 1972 ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΟ ΣΟΥ ΣΩΜΑ, 1972 ΟΙ ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ,
Και για να κλείσω, θα σας θυμίσω την απίθανη ατάκα της Ε. Ανουσάκη στα «κόκκινα φανάρια» : " Όταν το κάνει ο άντρας είναι μαγκιά..όταν το κάνει μια γυναίκα είναι πουτανιά..", θλιβερή κοινωνική πραγματικότητα που ακούγεται πολύ βολική στα κατεστημμένα αρσενικά αυτιά μου...
Φυσικά είναι και αυτή μια .....Κισαμίτισα.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Να τη χαίρεστε την ,,, σα δε ντρέπεται,
Δε φτάνει που ξεκοκκάλισε τους παχυλούς βουλευτικούς μισθούς κι εξασφάλισε τη βουλευτική σύντάξη, όπως όλοι τους, τώρα θέλει να φάει κι άλλα την ώρα που η χώρα αιμορραγεί,
Αυτή τη στιγμή θέλει να πάρει και το τελευταίο ξεροκόμματο από κείνους που μετά βίας εξασφαλίζουν ακόμη τον επιούσιο αδιαφορώντας για τα παιδιά μας που λιποθυμούν απ' την πείνα καθημερινά στο σχολείο Α Ι Σ Χ Ο Σ

Ιωάννης Παπαδάκης είπε...

Είναι ανάμεσα στους 117 που ζητούν αναδρομικά;