Στην εκδήλωση – συζήτηση που διοργάνωσε η ΕΛΜΕ ΧΑΝΙΩΝ στην Κίσαμο παραβρέθηκαν, ο αντιδήμαρχος παιδείας του δήμου, δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης, πρόεδρος της ένωσης γονέων Κισάμου, οι διευθυντές των ΓΕΛ & ΕΠΑΛ, ιδιώτες. Τα βασικά συμπεράσματα είναι:
1. Η απόφαση για την κατεδάφιση των κτιρίων ήταν πολιτική και δεν υπήρξε καμία μελέτη η οποία έγγραφα να τεκμηριώνει την ανάγκη της κατεδάφισης
2. Ο ανάδοχος της κατεδάφισης ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί λόγο ενστάσεων
3. Ο υποψήφιος ανάδοχος της κατεδάφισης έχει βεβαρημένο ιστορικό, αναβολών, κακοτεχνίας και ασυνέπειας (βλέπε λύκειο Κολυμβαρίου το ανάλαβε το 2010 και ακόμα δεν έχει παραδοθεί).
4. Μελέτη για να τεκμηριωθεί η αναγκαιότητα ενός σχολείου με προοπτική 30ετίας δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.
5. Πρόταση για το κτιριολογικό πρόγραμμα ( τα σχέδια για τα νέα κτίρια ) ποτέ δεν παρουσιάστηκαν από το υπουργείο παιδείας. Όποια προφορικά σχέδια έχουν ακουστεί είναι της λογικής υποβάθμισης των σχολείων.
6. Συνέπεια των παραπάνω είναι, ότι δεν υπάρχει προοπτική στο άμεσο μέλλον για να παρουσιαστεί το κτιριολογικό πρόγραμμα και να καθοριστεί η χρηματοδότηση του. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και εάν κατεδαφιστεί το σχολείο δεν υπάρχει προοπτική άμεσης ανοικοδόμησης νέων κτιρίων
7. Ακόμα και εάν καθοριστεί ο ανάδοχος για την κατεδάφιση δεν υπάρχει η απάντηση στα ερωτήματα,
α) που θα πάνε τα υλικά της κατεδάφισης,
β) που θα πάνε τα μηχανήματα και η συνολική περιουσία του παλαιού σχολείου
γ) ποια θα είναι τα ασφαλιστικά μέτρα που θα παρθούν κατά την κατεδάφιση και απομάκρυνση των προϊόντων εκσκαφής (για τους περιοίκους, τους πεζούς, τα αυτοκίνητα που θα διέρχονται κ.λ.π.)
8. τα χρήματα δεν είναι αρκετά για την κατεδάφιση και απομάκρυνση των υλικών Αναφέρθηκε ότι ο ανάδοχος έδωσε έκπτωση 70%????, δηλαδή 430.000 ( χ ) -70% = 129.000 ευρώ. Με αυτά τα χρήματα θα ολοκληρώσει το έργο?????
9. αποφασίστηκε να ζητηθεί από τον δήμο να πραγματοποιηθεί ανοικτό διοικητικό συμβούλιου του δήμου Κισάμου στο οποίο θα συζητηθεί το θέμα και θα δοθούν απαντήσεις – λύσεις.
1. Η απόφαση για την κατεδάφιση των κτιρίων ήταν πολιτική και δεν υπήρξε καμία μελέτη η οποία έγγραφα να τεκμηριώνει την ανάγκη της κατεδάφισης
2. Ο ανάδοχος της κατεδάφισης ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί λόγο ενστάσεων
3. Ο υποψήφιος ανάδοχος της κατεδάφισης έχει βεβαρημένο ιστορικό, αναβολών, κακοτεχνίας και ασυνέπειας (βλέπε λύκειο Κολυμβαρίου το ανάλαβε το 2010 και ακόμα δεν έχει παραδοθεί).
4. Μελέτη για να τεκμηριωθεί η αναγκαιότητα ενός σχολείου με προοπτική 30ετίας δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.
5. Πρόταση για το κτιριολογικό πρόγραμμα ( τα σχέδια για τα νέα κτίρια ) ποτέ δεν παρουσιάστηκαν από το υπουργείο παιδείας. Όποια προφορικά σχέδια έχουν ακουστεί είναι της λογικής υποβάθμισης των σχολείων.
6. Συνέπεια των παραπάνω είναι, ότι δεν υπάρχει προοπτική στο άμεσο μέλλον για να παρουσιαστεί το κτιριολογικό πρόγραμμα και να καθοριστεί η χρηματοδότηση του. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και εάν κατεδαφιστεί το σχολείο δεν υπάρχει προοπτική άμεσης ανοικοδόμησης νέων κτιρίων
7. Ακόμα και εάν καθοριστεί ο ανάδοχος για την κατεδάφιση δεν υπάρχει η απάντηση στα ερωτήματα,
α) που θα πάνε τα υλικά της κατεδάφισης,
β) που θα πάνε τα μηχανήματα και η συνολική περιουσία του παλαιού σχολείου
γ) ποια θα είναι τα ασφαλιστικά μέτρα που θα παρθούν κατά την κατεδάφιση και απομάκρυνση των προϊόντων εκσκαφής (για τους περιοίκους, τους πεζούς, τα αυτοκίνητα που θα διέρχονται κ.λ.π.)
8. τα χρήματα δεν είναι αρκετά για την κατεδάφιση και απομάκρυνση των υλικών Αναφέρθηκε ότι ο ανάδοχος έδωσε έκπτωση 70%????, δηλαδή 430.000 ( χ ) -70% = 129.000 ευρώ. Με αυτά τα χρήματα θα ολοκληρώσει το έργο?????
9. αποφασίστηκε να ζητηθεί από τον δήμο να πραγματοποιηθεί ανοικτό διοικητικό συμβούλιου του δήμου Κισάμου στο οποίο θα συζητηθεί το θέμα και θα δοθούν απαντήσεις – λύσεις.
Η άποψη μου
• Υπάρχει σοβαρή ευθύνη σε όσους διαχειρίστηκαν το ζήτημα των κτιρίων (δήμαρχος, υπουργείο παιδείας, υφυπουργός κ. Διγαλάκης) γιατί δεσμεύτηκαν σε υποσχέσεις που ποτέ δεν υλοποιήθηκαν
• Με τους ρυθμούς που προχωράνε δεν υπάρχει περίπτωση ούτε να κατεδαφιστεί το σχολείο, ούτε να κατασκευαστεί νέο
Για τους παραπάνω λόγους πρέπει να απαιτήσουμε όλοι
1. Να μην προχωρήσει καμία διαδικασία κατεδάφισης εάν πρώτα δεν υλοποιηθούν τα παρακάτω
Α) να πραγματοποιηθεί ( εντός 6μηνου ) μελέτη - πρόταση υπό την επίβλεψη της επιτροπής παιδείας του δήμου σε συνεργασία με τον εμπορικό σύλλογο, σύλλογο ξενοδόχων, ΕΛΜΕ, σύλλογο γονέων της πόλης….. η οποία θα παρουσιάζει τις ανάγκες των σχολείων και της περιοχής για τα επόμενα 30 χρόνια. Πρέπει να απαντήσουμε στο ερώτημα "τί δημόσια εκπαίδευση θέλουμε στην περιοχή, ποιες ανάγκες πρέπει να καλύψει, κατά συνέπεια και ποια μορφή θα έχει το νέο κτιριακό συγκρότημα ΓΕΛ – ΕΠΑΛ".
Β) να παρουσιαστεί – παραδοθεί ο φάκελος του κτιριολογικού προγράμματος του νέου σχολικού συγκροτήματος ( δηλαδή τα νέα κτίρια ). Πόσες αίθουσες, ποιες ειδικότητες, ποια εργαστήρια, ποιες αίθουσες πολλαπλών δραστηριοτήτων, ποια η ενεργειακή του αυτονομία.
Γ) να γίνει καταγραφή όλης της περιουσίας (υλικών, εργαστηρίων, μηχανημάτων, βιβλίων, υποδομών κ.λ.π.) που υπάρχει σήμερα στο παλαιό κτιριακό συγκρότημα και να παρουσιαστεί συγκεκριμένη πρόταση
• Υπάρχει σοβαρή ευθύνη σε όσους διαχειρίστηκαν το ζήτημα των κτιρίων (δήμαρχος, υπουργείο παιδείας, υφυπουργός κ. Διγαλάκης) γιατί δεσμεύτηκαν σε υποσχέσεις που ποτέ δεν υλοποιήθηκαν
• Με τους ρυθμούς που προχωράνε δεν υπάρχει περίπτωση ούτε να κατεδαφιστεί το σχολείο, ούτε να κατασκευαστεί νέο
Για τους παραπάνω λόγους πρέπει να απαιτήσουμε όλοι
1. Να μην προχωρήσει καμία διαδικασία κατεδάφισης εάν πρώτα δεν υλοποιηθούν τα παρακάτω
Α) να πραγματοποιηθεί ( εντός 6μηνου ) μελέτη - πρόταση υπό την επίβλεψη της επιτροπής παιδείας του δήμου σε συνεργασία με τον εμπορικό σύλλογο, σύλλογο ξενοδόχων, ΕΛΜΕ, σύλλογο γονέων της πόλης….. η οποία θα παρουσιάζει τις ανάγκες των σχολείων και της περιοχής για τα επόμενα 30 χρόνια. Πρέπει να απαντήσουμε στο ερώτημα "τί δημόσια εκπαίδευση θέλουμε στην περιοχή, ποιες ανάγκες πρέπει να καλύψει, κατά συνέπεια και ποια μορφή θα έχει το νέο κτιριακό συγκρότημα ΓΕΛ – ΕΠΑΛ".
Β) να παρουσιαστεί – παραδοθεί ο φάκελος του κτιριολογικού προγράμματος του νέου σχολικού συγκροτήματος ( δηλαδή τα νέα κτίρια ). Πόσες αίθουσες, ποιες ειδικότητες, ποια εργαστήρια, ποιες αίθουσες πολλαπλών δραστηριοτήτων, ποια η ενεργειακή του αυτονομία.
Γ) να γίνει καταγραφή όλης της περιουσίας (υλικών, εργαστηρίων, μηχανημάτων, βιβλίων, υποδομών κ.λ.π.) που υπάρχει σήμερα στο παλαιό κτιριακό συγκρότημα και να παρουσιαστεί συγκεκριμένη πρόταση
ι) ποια θα τοποθετηθούν στα καταλύματα των ΓΕΛ – ΕΠΑΛ και
ιι) που θα τοποθετηθούν - αποθηκευτούν τα υπόλοιπα. Αυτό να γίνει επίσημα από την σχολική επιτροπή του δήμου σε συνεργασία με τις διευθύνσεις των δυο σχολείων.
Δ) να παρουσιαστεί η μελέτη κατεδάφισης και ειδικότερα
ι) η διαδικασία απομάκρυνσης και ο τόπος τοποθέτησης των προϊόντων εκσκαφής,
Δ) να παρουσιαστεί η μελέτη κατεδάφισης και ειδικότερα
ι) η διαδικασία απομάκρυνσης και ο τόπος τοποθέτησης των προϊόντων εκσκαφής,
ιι) το συνολικότερο κόστος,
ιιι) ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΔΕΣΜΕΥΣΗ με ρήτρες ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΕΚΣΚΑΦΗΣ
ιιιι) να υπάρχει ασφάλιση του έργου ( διερχόμενων πεζών, οχημάτων, κατοικιών κ.λ.π. )
2. παράλληλα να παρουσιαστεί τεχνικο- οικονομική μελέτη η οποία να απαντάει στην αναγκαιότητα ή όχι της κατεδάφισης ή της αναβάθμισης του υπάρχοντος κτιριακού συγκροτήματος. Με αυτή τη μελέτη θα μπορέσουμε εάν ναυαγήσει η πολιτική απόφαση του δήμου για κατεδάφισή να έχουμε εξετάσει την δυνατότητα της ανοικοδόμησης – συντήρησης
3. να σταματήσει κάθε δραστηριότητά από τον δήμο Κισάμου μέσα στο υπάρχων κτιριακό συγκρότημα, να ασφαλιστούν όλες οι πόρτες και τα παράθυρα για να σταματήσουν οι κλοπές και να ενεργοποιηθούν οι υπάρχουσες κάμερες παρακολούθησης.
Αγαπητοί διοικούντες ετούτου εδώ του τόπου, όταν κάνεις λάθος δεν υπάρχει πρόβλημα, όταν όμως βλέπεις το αδιέξοδο και συνεχίζεις σε επόμενα λάθη, για να μην αναλάβεις τις ευθύνες σου, τότε υπάρχει προμελέτη.
Ψωματάκης Μανόλης
ιιιι) να υπάρχει ασφάλιση του έργου ( διερχόμενων πεζών, οχημάτων, κατοικιών κ.λ.π. )
2. παράλληλα να παρουσιαστεί τεχνικο- οικονομική μελέτη η οποία να απαντάει στην αναγκαιότητα ή όχι της κατεδάφισης ή της αναβάθμισης του υπάρχοντος κτιριακού συγκροτήματος. Με αυτή τη μελέτη θα μπορέσουμε εάν ναυαγήσει η πολιτική απόφαση του δήμου για κατεδάφισή να έχουμε εξετάσει την δυνατότητα της ανοικοδόμησης – συντήρησης
3. να σταματήσει κάθε δραστηριότητά από τον δήμο Κισάμου μέσα στο υπάρχων κτιριακό συγκρότημα, να ασφαλιστούν όλες οι πόρτες και τα παράθυρα για να σταματήσουν οι κλοπές και να ενεργοποιηθούν οι υπάρχουσες κάμερες παρακολούθησης.
Αγαπητοί διοικούντες ετούτου εδώ του τόπου, όταν κάνεις λάθος δεν υπάρχει πρόβλημα, όταν όμως βλέπεις το αδιέξοδο και συνεχίζεις σε επόμενα λάθη, για να μην αναλάβεις τις ευθύνες σου, τότε υπάρχει προμελέτη.
Ψωματάκης Μανόλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου