«Μην φοβηθείς αυτόν που στήριξε στην πίστη την ελπίδα»
(Ι. Πολέμης)
Το είδαμε και αυτό, εν έτει 2022! Διευθυντής Α/βαθμιας Εκπαίδευσης να διατάσει προκαταρκτική εξέταση, «με αφορμή τη μετάληψη μαθητών Δημοτικού Σχολείου σε Εκκλησία της πόλης, χωρίς την άδεια των γονιών τους», σύμφωνα με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες. Μαθητές Δημοτικού Σχολείου, συνοδευόμενοι από την Διευθύντρια και διδακτικό προσωπικό, εκκλησιάστηκαν κατά την εορτή των Τριών Ιεραρχών και, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, κάποια από τα παιδιά προσήλθαν στην Θεία Ευχαριστία, δηλ. κοινώνησαν Σώμα και Αίμα Χριστού• μάλιστα το ένα εξ΄ αυτών δήλωσε στην δασκάλα του ότι του είπε η μητέρα του να κοινωνήσει. Κοινώνησαν και κάποια άλλα παιδιά και, από φωτογραφία που αναρτήθηκε, περιήλθε στην γνώση του Διευθυντή της Α/βθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος εκίνησε διαδικασία «προκαταρκτικής εξέτασης», με απολογούμενους τους εκπαιδευτικούς που συνόδευαν τα παιδιά, δηλώνοντας ο ίδιος ότι η ελεύθερη συμμετοχή των παιδιών στην Θεία Κοινωνία «έπρεπε να έχει αποφευχθεί, σε περίοδο πανδημίας», καθώς δεν υπήρχε η συγκατάθεση των γονέων των παιδιών. «Τυχόν κυρώσεις στους δασκάλους θα εξαρτηθούν από τη διαδικασία, τις έγγραφες εξηγήσεις, τις διαμαρτυρίες των γονέων και φυσικά από τυχόν επιμολύνσεις μεταξύ των μαθητών ή σχετιζόμενου με αυτούς πληθυσμό που μετείχαν στο εκκλησίασμα», καταλήγει το δημοσίευμα!
«Τυχόν επιμολύνσεις μεταξύ των μαθητών που μετείχαν στο εκκλησίασμα», θα επιφέρουν και πιθανές «κυρώσεις» στους δασκάλους που τα συνόδευσαν λοιπόν! Αλήθεια, τι άλλο χρειάζεται να ζήσουμε και να δούμε για να καταλάβουμε ότι.. «λάθος τον δρόμο πήραμε», όπως λέει και ο ποιητής; Όταν διατάσσονται προκαταρκτικές εξετάσεις, εγκαλούνται εκπαιδευτικοί και απειλούνται με «κυρώσεις», επειδή επέτρεψαν σε Ορθόδοξα Ελληνόπουλα να μεταλάβουν, τα οποία με δική τους θέληση ζήτησαν να μετέχουν στην Θεία Κοινωνία; Όταν οι εμπλεκόμενοι μιλούν για.. «τυχόν επιμολύνσεις», αναφερόμενοι στο Σώμα και το Αίμα του Χριστού; Συνεπώς… «μολύνει» ο Χριστός, σύμφωνα με την άποψη τους! Το φάρμακο της ζωής και της αθανασίας, η Θεία Κοινωνία, «εστία μόλυνσης», κατά την λογική τους! Όχι μόνο εστία μόλυνσης, αλλά και αιτία προκαταρκτικής εξέτασης!
Τι τραγωδία και τι υποκρισία αλήθεια! Τραγωδία γιατί αδειάσαμε, αδειάζομε τις ψυχές των παιδιών μας από τον Χριστό, την πίστη, την ελπίδα και, όπως λέει ο Σαρτρ, μοιάζουμε σαν «ζωντανοί νεκροί», καθώς το υπαρξιακό αυτό κενό θα καλυφθεί από την κόλαση των επιθυμιών και των εξαρτήσεων. Τραγωδία, γιατί κάναμε κέντρο της ζωής μας τον κορονοϊό και όχι τον Χριστό! Υποκρισία; Γιατί η ευαισθησία των αρμοδίων και οι «προκαταρκτικές εξετάσεις» εξαντλούνται στο αν κάποια παιδικά προσήλθαν, ελεύθερα και αβίαστα, στην Θεία Ευχαριστία και όχι στα όσα, κατά καιρούς, θλιβερά και τραγικά, φαίνεται να συμβαίνουν σε πολλές Σχολικές Μονάδες. Που η ευαισθησία για την αύξηση της βίας; τα ναρκωτικά; τις καταγγελίες για χρήση και διακίνηση τους που κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότητας; τις παραβατικές συμπεριφορές; ως και τόσα άλλα που φαίνεται να συμβαίνουν σε σχολεία (προαύλιους χώρους τους και στους γύρω από αυτούς); Γιατί, το γεγονός ότι, σε περίοδο πανδημίας, ο αριθμός των μαθητών δεν έχει μειωθεί στα τμήματα, ο συνωστισμός αυτός δεν προκαλεί διασπορά του ιού; Αρκετά σχολεία, όπως και εδώ στην Κίσαμο δύο πολυπληθή Λύκεια (Ενιαίο και ΕΠΑΛ), χρόνια τώρα λειτουργούν σε λυόμενα, καθώς τα κτίρια κρίθηκαν ακατάλληλα λόγω σεισμών. Σε λίγα μόλις τετραγωνικά μιας λυόμενης αίθουσας οι μαθητές, χωρίς καμία απόσταση μεταξύ τους, για να χωρέσουν. Χειμώνας, πόρτες και παράθυρα κλειστά. Γιατί σε αυτές, ως και σε τόσες άλλες περιπτώσεις οι.. «αρμόδιοι» δεν διαμαρτύρονται; Γιατί δεν ζητούν «προκαταρκτικές εξετάσεις»; γιατί δεν «εγκαλούν» τους υπαίτιους; Όχι φυσικά! Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, ως και σε τόσες άλλες πιθανόν, οι.. «αρμόδιοι» τα βρίσκουν όλα καλά! Η μετοχή λίγων μαθητών στην Θεία Κοινωνία θα προκαλέσει «επιμολύνσεις» στην Σχολική Κοινότητα! «Κυρώσεις» στους υπαίτιους εκπαιδευτικούς! Οι… υπόλοιποι; ας κοιμίζουμε την συνείδηση μας ότι τα πράγματα στην παιδεία λειτουργούν σωστά!
Μα αν η Συνθήκη της Λισσαβόνας ορίζει ότι η παιδεία και το περιεχόμενο της ρυθμίζεται από την Εθνική νομοθεσία κάθε Χώρας ως φορέας Εθνικής ταυτότητας• αν το άρθρο 16 παρ. 2 του Ελληνικού Συντάγματος διακηρύσσει ότι: «H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες», αν τέλος, το άρθρο 13 παρ. 1, διαφυλάσσει την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης, θεωρώντας την «απαραβίαστη», και προστατεύοντας στην παρ. 2 την ανεξιθρησκία, και την ελευθερία της λατρείας, καθώς ως αναφέρει: «Kάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία της τελούνται ανεμπόδιστα υπό την προστασία των νόμων», τότε… διερωτώμαι: Οι.. τυχόν «κυρώσεις», όπως διατείνονται οι επαΐοντες, σε ποιους θα πρέπει να επιβληθούν; Σε όσους διαφυλάσσουν την εθνική ταυτότητα της παιδείας αναπτύσσοντας την εθνική και θρησκευτική συνείδηση των μαθητών, δηλ. εφαρμόζουν το Σύνταγμα; ή σε όσους θεωρούν ότι η Θεία Κοινωνία προκαλεί… «επιμολύνσεις» στην σχολική κοινότητα!
Κλείνω τον φτωχό αυτό συλλογισμό μου με τα λόγια ενός μεγάλου Έλληνα ποιητή και πεζογράφου, του Γ. Δροσίνη: «Δεν έχεις Πίστη, όταν, πιστεύοντας, ρωτάς την κρίση και τη γνώση. Δεν έχεις Πίστη, όταν την πίστη σου στο λογικό έχεις θεμελιώσει! Πίστη έχεις, όταν κάθε σου όνειρο το ανάφτεις στο βωμό της τάμα, κι αν κάποιο τάμα σου είναι αδύνατο, προσμένεις να γενεί το θάμα».
Μητροπολίτης
Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος
(Ι. Πολέμης)
Το είδαμε και αυτό, εν έτει 2022! Διευθυντής Α/βαθμιας Εκπαίδευσης να διατάσει προκαταρκτική εξέταση, «με αφορμή τη μετάληψη μαθητών Δημοτικού Σχολείου σε Εκκλησία της πόλης, χωρίς την άδεια των γονιών τους», σύμφωνα με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες. Μαθητές Δημοτικού Σχολείου, συνοδευόμενοι από την Διευθύντρια και διδακτικό προσωπικό, εκκλησιάστηκαν κατά την εορτή των Τριών Ιεραρχών και, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, κάποια από τα παιδιά προσήλθαν στην Θεία Ευχαριστία, δηλ. κοινώνησαν Σώμα και Αίμα Χριστού• μάλιστα το ένα εξ΄ αυτών δήλωσε στην δασκάλα του ότι του είπε η μητέρα του να κοινωνήσει. Κοινώνησαν και κάποια άλλα παιδιά και, από φωτογραφία που αναρτήθηκε, περιήλθε στην γνώση του Διευθυντή της Α/βθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος εκίνησε διαδικασία «προκαταρκτικής εξέτασης», με απολογούμενους τους εκπαιδευτικούς που συνόδευαν τα παιδιά, δηλώνοντας ο ίδιος ότι η ελεύθερη συμμετοχή των παιδιών στην Θεία Κοινωνία «έπρεπε να έχει αποφευχθεί, σε περίοδο πανδημίας», καθώς δεν υπήρχε η συγκατάθεση των γονέων των παιδιών. «Τυχόν κυρώσεις στους δασκάλους θα εξαρτηθούν από τη διαδικασία, τις έγγραφες εξηγήσεις, τις διαμαρτυρίες των γονέων και φυσικά από τυχόν επιμολύνσεις μεταξύ των μαθητών ή σχετιζόμενου με αυτούς πληθυσμό που μετείχαν στο εκκλησίασμα», καταλήγει το δημοσίευμα!
«Τυχόν επιμολύνσεις μεταξύ των μαθητών που μετείχαν στο εκκλησίασμα», θα επιφέρουν και πιθανές «κυρώσεις» στους δασκάλους που τα συνόδευσαν λοιπόν! Αλήθεια, τι άλλο χρειάζεται να ζήσουμε και να δούμε για να καταλάβουμε ότι.. «λάθος τον δρόμο πήραμε», όπως λέει και ο ποιητής; Όταν διατάσσονται προκαταρκτικές εξετάσεις, εγκαλούνται εκπαιδευτικοί και απειλούνται με «κυρώσεις», επειδή επέτρεψαν σε Ορθόδοξα Ελληνόπουλα να μεταλάβουν, τα οποία με δική τους θέληση ζήτησαν να μετέχουν στην Θεία Κοινωνία; Όταν οι εμπλεκόμενοι μιλούν για.. «τυχόν επιμολύνσεις», αναφερόμενοι στο Σώμα και το Αίμα του Χριστού; Συνεπώς… «μολύνει» ο Χριστός, σύμφωνα με την άποψη τους! Το φάρμακο της ζωής και της αθανασίας, η Θεία Κοινωνία, «εστία μόλυνσης», κατά την λογική τους! Όχι μόνο εστία μόλυνσης, αλλά και αιτία προκαταρκτικής εξέτασης!
Τι τραγωδία και τι υποκρισία αλήθεια! Τραγωδία γιατί αδειάσαμε, αδειάζομε τις ψυχές των παιδιών μας από τον Χριστό, την πίστη, την ελπίδα και, όπως λέει ο Σαρτρ, μοιάζουμε σαν «ζωντανοί νεκροί», καθώς το υπαρξιακό αυτό κενό θα καλυφθεί από την κόλαση των επιθυμιών και των εξαρτήσεων. Τραγωδία, γιατί κάναμε κέντρο της ζωής μας τον κορονοϊό και όχι τον Χριστό! Υποκρισία; Γιατί η ευαισθησία των αρμοδίων και οι «προκαταρκτικές εξετάσεις» εξαντλούνται στο αν κάποια παιδικά προσήλθαν, ελεύθερα και αβίαστα, στην Θεία Ευχαριστία και όχι στα όσα, κατά καιρούς, θλιβερά και τραγικά, φαίνεται να συμβαίνουν σε πολλές Σχολικές Μονάδες. Που η ευαισθησία για την αύξηση της βίας; τα ναρκωτικά; τις καταγγελίες για χρήση και διακίνηση τους που κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότητας; τις παραβατικές συμπεριφορές; ως και τόσα άλλα που φαίνεται να συμβαίνουν σε σχολεία (προαύλιους χώρους τους και στους γύρω από αυτούς); Γιατί, το γεγονός ότι, σε περίοδο πανδημίας, ο αριθμός των μαθητών δεν έχει μειωθεί στα τμήματα, ο συνωστισμός αυτός δεν προκαλεί διασπορά του ιού; Αρκετά σχολεία, όπως και εδώ στην Κίσαμο δύο πολυπληθή Λύκεια (Ενιαίο και ΕΠΑΛ), χρόνια τώρα λειτουργούν σε λυόμενα, καθώς τα κτίρια κρίθηκαν ακατάλληλα λόγω σεισμών. Σε λίγα μόλις τετραγωνικά μιας λυόμενης αίθουσας οι μαθητές, χωρίς καμία απόσταση μεταξύ τους, για να χωρέσουν. Χειμώνας, πόρτες και παράθυρα κλειστά. Γιατί σε αυτές, ως και σε τόσες άλλες περιπτώσεις οι.. «αρμόδιοι» δεν διαμαρτύρονται; Γιατί δεν ζητούν «προκαταρκτικές εξετάσεις»; γιατί δεν «εγκαλούν» τους υπαίτιους; Όχι φυσικά! Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, ως και σε τόσες άλλες πιθανόν, οι.. «αρμόδιοι» τα βρίσκουν όλα καλά! Η μετοχή λίγων μαθητών στην Θεία Κοινωνία θα προκαλέσει «επιμολύνσεις» στην Σχολική Κοινότητα! «Κυρώσεις» στους υπαίτιους εκπαιδευτικούς! Οι… υπόλοιποι; ας κοιμίζουμε την συνείδηση μας ότι τα πράγματα στην παιδεία λειτουργούν σωστά!
Μα αν η Συνθήκη της Λισσαβόνας ορίζει ότι η παιδεία και το περιεχόμενο της ρυθμίζεται από την Εθνική νομοθεσία κάθε Χώρας ως φορέας Εθνικής ταυτότητας• αν το άρθρο 16 παρ. 2 του Ελληνικού Συντάγματος διακηρύσσει ότι: «H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες», αν τέλος, το άρθρο 13 παρ. 1, διαφυλάσσει την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης, θεωρώντας την «απαραβίαστη», και προστατεύοντας στην παρ. 2 την ανεξιθρησκία, και την ελευθερία της λατρείας, καθώς ως αναφέρει: «Kάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία της τελούνται ανεμπόδιστα υπό την προστασία των νόμων», τότε… διερωτώμαι: Οι.. τυχόν «κυρώσεις», όπως διατείνονται οι επαΐοντες, σε ποιους θα πρέπει να επιβληθούν; Σε όσους διαφυλάσσουν την εθνική ταυτότητα της παιδείας αναπτύσσοντας την εθνική και θρησκευτική συνείδηση των μαθητών, δηλ. εφαρμόζουν το Σύνταγμα; ή σε όσους θεωρούν ότι η Θεία Κοινωνία προκαλεί… «επιμολύνσεις» στην σχολική κοινότητα!
Κλείνω τον φτωχό αυτό συλλογισμό μου με τα λόγια ενός μεγάλου Έλληνα ποιητή και πεζογράφου, του Γ. Δροσίνη: «Δεν έχεις Πίστη, όταν, πιστεύοντας, ρωτάς την κρίση και τη γνώση. Δεν έχεις Πίστη, όταν την πίστη σου στο λογικό έχεις θεμελιώσει! Πίστη έχεις, όταν κάθε σου όνειρο το ανάφτεις στο βωμό της τάμα, κι αν κάποιο τάμα σου είναι αδύνατο, προσμένεις να γενεί το θάμα».
Μητροπολίτης
Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου