Φαίνεται οτι μόνο η δημοτική μας αρχή ήταν αδιάβαστη στα θέματα που κατέθεσε η μείζονα αντιπολίτευση προς συζήτηση και αυτός και μόνο ήταν ο λόγος που τα απέσυρε ενώ τα είχε συμπεριλάβει προς συζήτηση στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο. Όπως φαίνεται μετά και το δελτίο τύπου του Μιχάλη Θεοδωρογλάκη και η ελάσσονα αντιπολίτευση με τον κ. Φραγκιουδάκη ήταν προετοιμασμένη, μάλιστα και με δική της πρόταση...
ΠΡΟΤΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά - μη κρατικά Πανεπιστήμια.
Πτυχία με αξία για δουλειά με δικαιώματα και δωρεάν σπουδές!
Εισαγωγή : Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα μη κρατικά Πανεπιστήμια μετατρέπει την Ανώτατη Εκπαίδευση σε πανεπιστημιακή αγορά πτυχίων και υψώνει νέα άδικα τείχη στον λαό και στη μόρφωση της νεολαίας.Το ποιος θα καταφέρνει να σπουδάσει θα κρίνεται ακόμα περισσότερο από την τσέπη κάθε οικογένειας.
Ειδικότερα, τα ιδιωτικά - μη κρατικά Πανεπιστήμια, αν περάσει η προσπάθεια της κυβέρνησης για την εμφάνισή τους στην Ελλάδα, θα σηματοδοτήσουν την πρόσβαση στην πανεπιστημιακή μόρφωση ανάλογα με το «πορτοφόλι» της οικογένειας. Όταν ήδη οι λαϊκές οικογένειες, οι μαθητές, έρχονται αντιμέτωποι με ένα πανάκριβο σχολείο, που μετράει τις ανάγκες των παιδιών σαν κόστος, που είναι ένας ατέλειωτος εξεταστικός μαραθώνιος, γεμάτο άδικους «κόφτες», είναι πρόκληση κάποιοι να εισέρχονται σε Πανεπιστήμια, τελικά, με τα «αυστηρά κριτήρια» της τσέπης τους.
Θα σηματοδοτήσουν το χτύπημα της αξίας του πτυχίου του δημόσιου Πανεπιστημίου, που ειδικά τα περιφερειακά Ιδρύματα θα συρρικνωθούν κι άλλο.Θα σηματοδοτήσουν τη δημιουργία μιας τεράστιας αγοράς που θα πωλούνται και θα αγοράζονται τίτλοι σπουδών πολλαπλών ταχυτήτων και επιπέδων, που θα ανοιγοκλείνουν τμήματα και προγράμματα σπουδών ανάλογα με τη βιωσιμότητά τους.
Σε αυτήν την αγορά, θα ενταθεί παραπέρα η επιχειρηματική - κερδοσκοπική λειτουργία και των δημόσιων Πανεπιστημίων. Το δημόσιο Πανεπιστήμιο για να «ανταγωνιστεί» τα ιδιωτικά θα γίνεται όλο και πιο ακριβό για τους φοιτητές και τις οικογένειές τους, όλο και πιο φθηνό για το κράτος, θα στρέφεται στους τομείς και τις λειτουργίες του που φέρνουν έσοδα, απαξιώνοντας τελείως τις όποιες παροχές υπήρχαν μέχρι σήμερα.Θα είναι πλήρως εγκλωβισμένο και εξαρτημένο από την αναζήτηση χρηματοδότησης για να είναι βιώσιμο, κερδοφόρο (κι ας μην ονομάζεται κερδοσκοπικό). Η όποια «ακαδημαϊκή ελευθερία» θα υποτάσσεται στους διάφορους επενδυτές και χορηγούς. Άλλωστε, η συνειδητή υποβάθμιση των δημόσιων ΑΕΙ και ο περιορισμός των εισακτέων είναι προϋπόθεση για να αυξάνεται η πελατεία στα ιδιωτικά.
Οι μόνοι κερδισμένοι από το νομοσχέδιο είναι οι κολεγιάρχες από την πώληση πτυχίων, το κράτος από την περικοπή δαπανών για την Παιδεία και οι εργοδότες που θέλουν απαξιωμένα πτυχία για φθηνότερο επιστημονικό εργατικό δυναμικό.
Μετά απ' όλα αυτά, η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι θα ωφεληθούν τα δημόσια πανεπιστήμια και θα αναβαθμιστούν μέσω του ανταγωνισμού που θα αυξηθεί με τα ξένα παραρτήματα. Και ρωτάμε: Αναβαθμίστηκαν τα δημόσια σχολεία ή νοσοκομεία επειδή υπάρχουν ιδιωτικά; Αναβαθμίστηκε ο ελληνικός σιδηρόδρομος μέσα από την «απελευθέρωση της αγοράς» ή οδήγησε σε εγκλήματα, όπως στα Τέμπη; Αναβαθμίστηκαν τα δημόσια ΑΕΙ από τα 36 αναγνωρισμένα ιδιωτικά κολέγια; Επίσης, χώρες με ιδιωτικά πανεπιστήμια, όπως οι ΗΠΑ, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Βρετανία, έχουν χιλιάδες φοιτητές που σπουδάζουν στο εξωτερικό. Στην Κύπρο, μπήκαν δίδακτρα και στα δημόσια Πανεπιστήμια και ενώ ιδρύθηκαν τα ιδιωτικά έχει πάνω από 10.000 φοιτητές στην Ελλάδα.
Αν η κυβέρνηση θέλει να αντιμετωπίσει τη φυγή φοιτητών στο εξωτερικό, γιατί δεν αυξάνει τους εισακτέους στα δημόσια πανεπιστήμια με βάση τις αυξανόμενες κοινωνικές ανάγκες για επιστημονικό δυναμικό; Γιατί έβαλε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και σχεδιάζει νέους «κόφτες» προς την Ανώτατη Εκπαίδευση, με το Εθνικό Απολυτήριο; Γιατί δεν επιτρέπει στα παιδιά που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις να κατοχυρώνουν βαθμολογίες και να ξαναδίνουν εξετάσεις για δεύτερη και τρίτη χρονιά σε λιγότερα μαθήματα;
Βέβαια, γι’ αυτή την αντιδραστική τομή για τα ιδιωτικά - μη κρατικά Πανεπιστήμια, η κυβέρνηση αξιοποιεί τα «ήξεις αφήξεις» του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, που επί της ουσίας συμφωνούν.
Ωστόσο, τα σχέδια της κυβέρνησης συναντούν τη μαζική αντίσταση, την άρνηση της πλειοψηφίας φοιτητών, Πανεπιστημιακών κι εργαζομένων στα πανεπιστήμια καθώς και των μαθητών, που, σήμερα, ειδικά αυτοί της Β' και Γ' Λυκείου δίνουν αγώνα για την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια, με το υστέρημα της λαϊκής οικογένειας, για ν' αντικρίσουν μια υποβαθμισμένη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ήδη ο πανελλαδικός συντονισμός 150 Φοιτητικών Συλλόγων έστειλε ηχηρό μήνυμα ότι οι φοιτητές δε θα ανεχτούν τη διάλυση των πτυχίων, των επαγγελματικών και εργασιακών τους δικαιωμάτων, την υποβάθμιση των σπουδών τους. Ήδη δεκάδες Συντονιστικές Επιτροπές μαθητών σε όλη τη χώρα βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα για να μην επιτρέψουν να γίνει η αδικία νόμος, για να μην περάσουν τα νέα εμπόδια στο μέλλον τους.
Προτείνουμε, με βάση τα παραπάνω, το δημοτικό συμβούλιο να στηρίξει τα αιτήματα των Φοιτητικών Συλλόγων, των Συλλόγων των Εκπαιδευτικών, των μαθητών, του εργατικού - λαϊκού κινήματος και να υιοθετήσει το παρακάτω ψήφισμα :
«Το Δημοτικό Συμβούλιο εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του με το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για ιδιωτικά - μη κρατικά πανεπιστήμια.
Απαιτούμε:
Αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν σύγχρονες σπουδές.
Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 - όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στην Παιδεία.
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία στο ύψος των σύγ-χρονων αναγκών.
Πτυχία με αξία - μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος.
Δουλειά για όλους - δουλειά με δικαιώματα».
Ο Δημοτικός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης
Φραγκιουδάκης Γεώργιος
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά - μη κρατικά Πανεπιστήμια.
Πτυχία με αξία για δουλειά με δικαιώματα και δωρεάν σπουδές!
Εισαγωγή : Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα μη κρατικά Πανεπιστήμια μετατρέπει την Ανώτατη Εκπαίδευση σε πανεπιστημιακή αγορά πτυχίων και υψώνει νέα άδικα τείχη στον λαό και στη μόρφωση της νεολαίας.Το ποιος θα καταφέρνει να σπουδάσει θα κρίνεται ακόμα περισσότερο από την τσέπη κάθε οικογένειας.
Ειδικότερα, τα ιδιωτικά - μη κρατικά Πανεπιστήμια, αν περάσει η προσπάθεια της κυβέρνησης για την εμφάνισή τους στην Ελλάδα, θα σηματοδοτήσουν την πρόσβαση στην πανεπιστημιακή μόρφωση ανάλογα με το «πορτοφόλι» της οικογένειας. Όταν ήδη οι λαϊκές οικογένειες, οι μαθητές, έρχονται αντιμέτωποι με ένα πανάκριβο σχολείο, που μετράει τις ανάγκες των παιδιών σαν κόστος, που είναι ένας ατέλειωτος εξεταστικός μαραθώνιος, γεμάτο άδικους «κόφτες», είναι πρόκληση κάποιοι να εισέρχονται σε Πανεπιστήμια, τελικά, με τα «αυστηρά κριτήρια» της τσέπης τους.
Θα σηματοδοτήσουν το χτύπημα της αξίας του πτυχίου του δημόσιου Πανεπιστημίου, που ειδικά τα περιφερειακά Ιδρύματα θα συρρικνωθούν κι άλλο.Θα σηματοδοτήσουν τη δημιουργία μιας τεράστιας αγοράς που θα πωλούνται και θα αγοράζονται τίτλοι σπουδών πολλαπλών ταχυτήτων και επιπέδων, που θα ανοιγοκλείνουν τμήματα και προγράμματα σπουδών ανάλογα με τη βιωσιμότητά τους.
Σε αυτήν την αγορά, θα ενταθεί παραπέρα η επιχειρηματική - κερδοσκοπική λειτουργία και των δημόσιων Πανεπιστημίων. Το δημόσιο Πανεπιστήμιο για να «ανταγωνιστεί» τα ιδιωτικά θα γίνεται όλο και πιο ακριβό για τους φοιτητές και τις οικογένειές τους, όλο και πιο φθηνό για το κράτος, θα στρέφεται στους τομείς και τις λειτουργίες του που φέρνουν έσοδα, απαξιώνοντας τελείως τις όποιες παροχές υπήρχαν μέχρι σήμερα.Θα είναι πλήρως εγκλωβισμένο και εξαρτημένο από την αναζήτηση χρηματοδότησης για να είναι βιώσιμο, κερδοφόρο (κι ας μην ονομάζεται κερδοσκοπικό). Η όποια «ακαδημαϊκή ελευθερία» θα υποτάσσεται στους διάφορους επενδυτές και χορηγούς. Άλλωστε, η συνειδητή υποβάθμιση των δημόσιων ΑΕΙ και ο περιορισμός των εισακτέων είναι προϋπόθεση για να αυξάνεται η πελατεία στα ιδιωτικά.
Οι μόνοι κερδισμένοι από το νομοσχέδιο είναι οι κολεγιάρχες από την πώληση πτυχίων, το κράτος από την περικοπή δαπανών για την Παιδεία και οι εργοδότες που θέλουν απαξιωμένα πτυχία για φθηνότερο επιστημονικό εργατικό δυναμικό.
Μετά απ' όλα αυτά, η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι θα ωφεληθούν τα δημόσια πανεπιστήμια και θα αναβαθμιστούν μέσω του ανταγωνισμού που θα αυξηθεί με τα ξένα παραρτήματα. Και ρωτάμε: Αναβαθμίστηκαν τα δημόσια σχολεία ή νοσοκομεία επειδή υπάρχουν ιδιωτικά; Αναβαθμίστηκε ο ελληνικός σιδηρόδρομος μέσα από την «απελευθέρωση της αγοράς» ή οδήγησε σε εγκλήματα, όπως στα Τέμπη; Αναβαθμίστηκαν τα δημόσια ΑΕΙ από τα 36 αναγνωρισμένα ιδιωτικά κολέγια; Επίσης, χώρες με ιδιωτικά πανεπιστήμια, όπως οι ΗΠΑ, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Βρετανία, έχουν χιλιάδες φοιτητές που σπουδάζουν στο εξωτερικό. Στην Κύπρο, μπήκαν δίδακτρα και στα δημόσια Πανεπιστήμια και ενώ ιδρύθηκαν τα ιδιωτικά έχει πάνω από 10.000 φοιτητές στην Ελλάδα.
Αν η κυβέρνηση θέλει να αντιμετωπίσει τη φυγή φοιτητών στο εξωτερικό, γιατί δεν αυξάνει τους εισακτέους στα δημόσια πανεπιστήμια με βάση τις αυξανόμενες κοινωνικές ανάγκες για επιστημονικό δυναμικό; Γιατί έβαλε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και σχεδιάζει νέους «κόφτες» προς την Ανώτατη Εκπαίδευση, με το Εθνικό Απολυτήριο; Γιατί δεν επιτρέπει στα παιδιά που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις να κατοχυρώνουν βαθμολογίες και να ξαναδίνουν εξετάσεις για δεύτερη και τρίτη χρονιά σε λιγότερα μαθήματα;
Βέβαια, γι’ αυτή την αντιδραστική τομή για τα ιδιωτικά - μη κρατικά Πανεπιστήμια, η κυβέρνηση αξιοποιεί τα «ήξεις αφήξεις» του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, που επί της ουσίας συμφωνούν.
Ωστόσο, τα σχέδια της κυβέρνησης συναντούν τη μαζική αντίσταση, την άρνηση της πλειοψηφίας φοιτητών, Πανεπιστημιακών κι εργαζομένων στα πανεπιστήμια καθώς και των μαθητών, που, σήμερα, ειδικά αυτοί της Β' και Γ' Λυκείου δίνουν αγώνα για την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια, με το υστέρημα της λαϊκής οικογένειας, για ν' αντικρίσουν μια υποβαθμισμένη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ήδη ο πανελλαδικός συντονισμός 150 Φοιτητικών Συλλόγων έστειλε ηχηρό μήνυμα ότι οι φοιτητές δε θα ανεχτούν τη διάλυση των πτυχίων, των επαγγελματικών και εργασιακών τους δικαιωμάτων, την υποβάθμιση των σπουδών τους. Ήδη δεκάδες Συντονιστικές Επιτροπές μαθητών σε όλη τη χώρα βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα για να μην επιτρέψουν να γίνει η αδικία νόμος, για να μην περάσουν τα νέα εμπόδια στο μέλλον τους.
Προτείνουμε, με βάση τα παραπάνω, το δημοτικό συμβούλιο να στηρίξει τα αιτήματα των Φοιτητικών Συλλόγων, των Συλλόγων των Εκπαιδευτικών, των μαθητών, του εργατικού - λαϊκού κινήματος και να υιοθετήσει το παρακάτω ψήφισμα :
«Το Δημοτικό Συμβούλιο εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του με το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για ιδιωτικά - μη κρατικά πανεπιστήμια.
Απαιτούμε:
Αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν σύγχρονες σπουδές.
Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 - όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στην Παιδεία.
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία στο ύψος των σύγ-χρονων αναγκών.
Πτυχία με αξία - μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος.
Δουλειά για όλους - δουλειά με δικαιώματα».
Ο Δημοτικός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης
Φραγκιουδάκης Γεώργιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου