Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΓΑΜΕ ...αλλά ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟ

Να γιατί έκλεισε το Δημοτικό σχολείο Σφακοπηγαδίου!!
Προς αποκατάσταση των ανακριβειών για το ΔΣ Σφακοπηγαδίου
Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο να μάθουμε το στόχο που είχαν οι ανακρίβειες του πρόσφατου δημοσιεύματος (flashnews, zarpa) με την υπογραφή του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Χανίων, σχετικά με την επικείμενη αλλαγή στη λειτουργία του ΔΣ Σφακοπηγαδίου. Αν ήταν απλές παραλήψεις, οι υπογράφοντες το κείμενο θα πρέπει στο μέλλον να είναι πιο επιμελείς, φροντίζοντας να ελέγξουν την ακρίβεια των λόγων τους. Αν όμως, παρ’ ελπίδα, είχαν ως στόχο, σπιλώνοντας την επαγγελματική αξιοπρέπεια στελεχών της εκπαίδευσης, να κερδίσουν δύο λεπτά δημοσιότητας και «επαναστατικής εγρήγορσης», την οποία θα εξαργυρώσουν σε ψήφους και συνδικαλιστικές άδειες, είναι, το λιγότερο, ντροπιαστικό για το σώμα των εκπαιδευτικών.
Κατηγορεί στο εν λόγω δημοσίευμα ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών την υπεύθυνη Σχολική Σύμβουλο του ΔΣ Σφακοπηγαδίου και υπογράφουσα αυτού του κειμένου, για όψιμο ενδιαφέρον καθώς και «επίφαση επιστημονικότητας και παιδαγωγικής».
Αν ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών είχε ανατρέξει τα αρχεία της Δ/νσης Α/θμιας ή τα αρχεία του Σχολείου ή είχε έρθει σε επικοινωνία μαζί μου πριν το δημοσίευμά του, όπως θα όφειλε όποιος ενδιαφέρεται για την ανάδειξη της αλήθειας κι όχι για «φθηνή πολιτική», θα έβρισκε σειρά εγγράφων μου, το πρώτο ήδη από το Νοέμβριο του 2013, όταν ακόμη το σχολείο λειτουργούσε ως τριθέσιο με 23 μαθητές, με αποδέχτες τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπαίδευσης Κρήτης και τον Προϊστάμενο της Δ/νσης Α/θμιας Χανίων, στα οποία περιγράφονται αναλυτικά τόσο οι ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας και τα προβλήματα του συγκεκριμένου δημοτικού σχολείου, όσο και οι ενέργειες που έγιναν για να αντιμετωπιστούν. 
Τέτοιες ενέργειες, όπως καταγράφονται στα σχετικά έγγραφα, αφορούν μια σειρά συναντήσεων με τις/τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου τους, αλλά και συμβουλευτικές ομάδες με τους γονείς, σε συνεργασία με συναδέλφους Σχολικούς Συμβούλους, τον Προϊστάμενο της Δ/νσης Α/θμιας αλλά και επιστημονικό προσωπικό του Κέντρου Πρόληψης Χανίων. Μέσα στα πλαίσια των προσπάθειών για την υποστήριξη των οικογενειών του σχολείου, με απόφαση του Δ/ντη Α/θμιας Χανίων, είχαν λειτουργήσει, επιπλέον όποιων άλλων παρεμβάσεων, θέσεις Κοινωνικής Λειτουργού και Ψυχολόγου για δύο έτη. Υπηρεσία που άλλα, πολυπληθέστερα σχολεία της περιοχής δεν είχαν. Επίσης, όπως καταγράφεται στο ημερολόγιο σχολικής ζωής του σχολείου, είχαν γίνει περισσότερες από μία συναντήσεις με το Δήμο Κισάμου και το Σύλλογο Γονέων για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο συνεχών βανδαλισμών του κτιρίου τις ώρες μη λειτουργίας του καθώς και την περίοδο των διακοπών
Για την αποκατάσταση της αλήθειας λοιπόν, το ΔΣ Σφακοπηγαδίου έχει μια φθίνουσα πορεία όσο αφορά το μαθητικό δυναμικό. Επιπλέον, οι 17 μαθητές του σχολείου είναι όλοι μεταφερόμενοι, δηλαδή, κανείς από αυτούς δε ζει στο εν λόγω χωριό, αλλά σε παρακείμενα χωριά ή οικισμούς. Με βάση την παρούσα κατάσταση και παρά τις προσπάθειες που τα τελευταία έξι χρόνια έχουν γίνει, φαίνεται ότι η φθίνουσα πορεία θα συνεχιστεί, ενώ οι μαθητές και μαθήτριες του ΔΣ Σφακοπηγαδίου θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες κοινωνικοποίησης, ένταξης αλλά και μάθησης, αν μετακινηθούν περίπου έξι χιλιόμετρα και ενταχθούν στο ΔΣ Δραπανιά. 
Εκεί θα έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ολιγομελή τμήματα, στην τάξη που το κάθε παιδί πρέπει να παρακολουθήσει, ενώ ταυτόχρονα θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν μαθήματα ξένων γλωσσών, πληροφορικής, εικαστικών, γυμναστικής και μουσικής, γνωστικά αντικείμενα που ελάχιστες ευκαιρίες είχαν μέχρι τώρα να γνωρίσουν σε βάθος. Τέλος, συγκεκριμένοι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν το Τμήμα Ένταξης που λειτουργεί στο σχολείο υποδοχής και να ωφεληθούν από αυτό. 
Όλοι ευχόμαστε για τα παιδιά μας καλές συνθήκες εκπαίδευσης, τόσο σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής και ασφάλειας όσο και σε επίπεδο άξιων εκπαιδευτικών. Όλοι οι εκπαιδευτικοί οφείλουμε, έντιμα, να αγωνιζόμαστε γι’ αυτό. Η καταξίωσή μας έρχεται από την αναγνώριση των συναδέλφων, της κοινωνίας και των οικογενειών που υπηρετούμε. Αυτό ισχύει για τον κάθε ένα και κάθε μία εκπαιδευτικό ατομικά, αλλά και για τα συλλογικά μας όργανα όπως ο ΣΕΠΕ. 
Μαργαρίτα Γερούκη
Σχολική Σύμβουλος Α/θμιας
4η περιφέρεια Χανίων 

Δεν υπάρχουν σχόλια: