Η ελευθερία και η υγεία, διάβασα πρόσφατα, μοιάζουν με το οξυγόνο. Αισθάνεσαι την αξία τους όταν λείπουν. Αναζητώντας δε την ετυμολογία της λέξης «υγεία», διαβάζω: «η καλή φυσική κατάσταση, η ομαλή και αρμονική λειτουργία ενός ζωνταντού οργανισμού (ανεξάρτητα από ανωμαλίες ή αναπηρίες που δεν επηρεάζουν τις βασικές του λειτουργίες)». Σε ό,τι δε αφορά την Εκκλησία η ζωή θεωρείται «δώρο του Θεού» για τούτο και ο άνθρωπος οφείλει να μεριμνά και να σέβεται το δώρο αυτό της ζωής και να φροντίζει για την υγεία του, μη θέτοντας σε κίνδυνο ούτε την ζωή του, ούτε την υγεία του.
«Οξυγόνο» λοιπόν η υγεία, «ομαλή και αρμονική λειτουργία ενός ζωντανού οργανισμού», «δώρο Θεού». Σύμφωνα δε με τον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε. «… Κάθε πρόσωπο δικαιούται να έχει πρόσβαση στην πρόληψη σε θέματα υγείας και να απαλαμβάνει ιατρικής περίθαλψης, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις εθνικές νομοθεσίες και πρακτικές. Κατά τον καθορισμό και την εφαρμογή όλων των πολιτικών και δράσεων της Ένωσης, εξασφαλίζεται υψηλό επίπεδο προστασίας της υγείας του ανθρώπου» (Άρθρο 35). Πλείστες δε δηλώσεις των αρμοδίων της Πολιτείας περί του θέματος: «Η προστασία της υγείας των πολιτών, αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας», κλπ. κλπ….
Κοινή συνισταμένη, συνεπώς, αυτό που και ένας κοινός νους αντιλαβάνεται, ότι δηλαδή η Πολιτεία οφείλει, έχει Συνταγματική υπόχρεωση, όχι μόνον να διασφαλίζει, σε όλους τους πολίτες (ανεξαιρέτως και αδιακρίτως), πρόσβαση στην υγεία, αλλά και να μεριμνά για την προστασία της υγείας των πολιτών. Και ενώ όλα αυτά θεωρούνται αυτονόητα, δεδομένα, αδιαπραγμάτευτα και σαφώς είναι αδιαπραγμάτευτα, καθώς ουδείς δικαιούται να στερεί από τον οποιδήποτε πολίτη το δικαίωμα στην υγεία, τι συμβαίνει, εν έτη 2024, στο Κέντρο Υγείας Κισάμου, το οποίο διαθέτει δύο (2) ασθενοφόρα; Ένα παλαιότερο και ένα καινούργιο που παρέλαβε πριν από ένα χρόνο; (26 Ιουνίου 2023).
Σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημομοσιότητας τον τελευταίο καιρό τα εξής:
1.Γονέας αναγκάζεται να μεταφέρει το παιδί του, μετά από τροχαίο ατύχημα, στην καρότσα αγροτικού αυτοκινήτου, καθώς στην τηλεφωνική κλήση που έκανε στο Κέντρο Υγείας Κισάμου, ζητώντας να σταλεί ασθενοφόρο, του απάντησαν ότι είναι ανέφικτο «γιατί δεν υπάρχει οδηγός». Με δύο (2) ασθενοφόρα παρκαρισμένα έξω από το Κ.Υ. Κισάμου, ακινητοποιημένα, άρα άχρηστα, όχι λόγω βλάβης (απαράδεκτο και αυτό), αλλά λόγω ανυπαρξίας οδηγού! Με τρεις (3) μόνιμους οδηγούς διορισμένους, άλλους τρεις (3) επικουρικούς και, επιπροσθέτως, άλλον ένα (1) οπλίτη. Συνολικά δηλαδή επτά (7) οδηγοί διορισμένοι-ταγμένοι για την κάλυψη όλου του 24ώρου, (βάρδιες), για να μπορούν και τα δύο (2) ασθενοφόρα του Κ.Υ. Κισάμου να καλύπτουν τις ανάγκες των πολιτών της Κισάμου και των χιλιάδων επισκεπτών της θερινής περιόδου. Όμως… η απάντηση του Κ.Υ. «δεν υπάρχει οδηγός»!
2. Αγανακτισμένοι, με αυτή την απαράδεκτη και ανεπίτρεπτη κατάσταση, ευαισθητοποιημένοι πολίτες της Κισάμου, προχωρούν σε ειρηνική διαμαρτυρία έξω από το Κ.Υ., ζητώντας τα αυτονόητα «το δικαίωμα στην υγεία και την προστασία της υγείας», που αποτελεί Συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας.
Με δεδομένα τα ανωτέρω πολλά και αμείλικτα τα ερωτήματα που τίθενται:
1. Ποιός φταίει;
2. Αρμόδιοι δεν υπάρχουν;
3. Υπεύθυνοι λειτουργίας των Κ.Υ. δεν είναι διορισμένοι για να φροντίζουν για την ομαλή λειτουργία των Κ.Υ. ;
4. Μήπως… δεν γνωρίζουν το πρόβλημα; ή
5. μήπως…. οι ίδιοι το δημιούργησαν;;
6. Τα περί… «προστασίας της υγείας των πολιτών» τελειώνουν εκεί που κλείνουν τα φώτα της δημοσιότητας;
Τολμώ να θέσω και μια άλλη διάσταση. Ποια; Εάν, ο Θεός να φυλάει κάθε άνθρωπο που βρίσκεται σε δυσκολία η υγεία του, εάν (υποθετικά, αλλά μπορεί και να συμβεί, για να μην πω ότι σε άλλη περίπτωση έχει συμβεί, καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που ασθενείς μεταφέρονται με μη κατάλληλα οχήματα, από πρόσωπα που δεν είναι αρμόδια στο Κ.Υ.Κισάμου), εάν λοιπόν κατά την μεταφορά του παιδιού από τον πατέρα του που, μη έχοντας άλλη επιλογή, αναγκάστηκε να μεταφέρει το παιδί του με το αγροτικό, εάν κατά την μεταφορά αυτή συνέβαινε κάποιο γεγονός που δυσχέραινε ή έθετε σε κίνδυνο την ζωή του παιδιού; Τότε; Ποιός θα είχε την ευθύνη; Τί θα έλεγαν οι «αρμόδιοι»; Κυρίως, πως θα μπορούσε να στηριχθεί η οικογένεια, η όποια οικογένεια, όταν καλώς θα γνώριζε πως ότι συνέβει ήταν προϊόν ανευθυνότητας και αδιαφορίας των «αρμοδίων»;
Ως πολίτης αυτού του τόπου, όχι μόνο συνενώνω και υψώνω φωνή διαμαρτυρίας εναντίον όλων αυτών των απαράδεκτων που συμβαίνουν στον τόπο μας, αλλά καλώ και απαιτώ απ’ όλους τους.. «αρμόδιους»: Θεσμικούς Φορείς, Πρόσωπα που είναι ταγμένα να διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία των Κ.Υ., αλλά, επίσης, και αιρετά πρόσωπα που ο λαός τους τίμησε με την ψήφο τους, τους εμπιστεύτηκε και τους έστειλε εκεί που έστειλε τον καθένα τους, ζητώ λοιπόν, περιμένω και απαιτώ, άμεσα να λύσουν το τόσο σοβαρό αυτό πρόβλημα. Πρόβλημα που, πρωτίστως, θέτει σε κίνδυνο τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων, δευτερευόντως δυσφημίζει τον τόπο και, τριτευόντως, δηλώνει, το λιγότερο, έλλειψη πολιτισμού.
Ας μην νίπτει συνεπώς κανείς απ΄ όλους τους.. «αρμόδιους» τας χείρας του. Αρμόδιοι και υπεύθυνοι είστε όλοι εσείς τόσο οι διορισμένοι στο χώρο της υγείας, όσο και εσείς που, θεσμικά, ταχθήκατε, να υπηρετείτε τους λαό και τους πολίτες και που οφείλετε, έχετε υποχρέωση, πέρα και πάνω από τους Νόμους και το Σύνταγμα, να προλαβαίνετε και όχι να θεραπεύετε. Να πιέζετε για λύσεις, να διεκδικείτε (τα.. αυτονόητα), να επιμένετε, εάν θέλετε να πετυχαίνετε στόχους. Αρμόδιοι όμως και υπεύθυνοι είμαστε και όλοι εμείς που η ανοχή και η σιωπή μας, επιτρέπει την διαιώνιση τέτοιων καταστάσεων. Και επειδή το θέμα αυτό, τελικά, έχει σχέση με αυτή καθ΄ εαυτή την ζωή, είναι καιρός, πριν είναι αργά, να σοβαρευτούμε όλοι μας και ο καθένας να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί. Ευγένειες, αβροφροσύνες και συμβιβασμοί εδώ δεν χωρούν. Αυτό επιτάσσει το χρέος, αλλά και η συνείδηση.
Μητροπολίτης
Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου