Νέο ξεκίνημα για την Αναβάθμιση ή την Εξαφάνιση του
Ο σεισμός των 6,1 ρίχτερ στις 27 / Νοεμβρίου 2019 δημιούργησε ποιο ισχυρό μετασεισμό, τον έλεγχο του μηχανικού και την αρχική απόφαση του για ακατάλληλο το κτίριο, καθώς και την απόφαση από το δήμαρχο Κισάμου για κλείσιμο των σχολείων ΕΠΑΛ, ΓΕΛ.
Σωστή ή Λάθος η απόφαση του δημάρχου?
Θεωρώ ότι όποιος δήμαρχος και να ήταν στη θέση του κυρίου Γ. Μυλωνάκη, σκεπτόμενος λογικά για την ασφάλεια των μαθητών και εργαζομένων την ίδια απόφαση θα έπαιρνε. Άρα ήταν Σωστή η απόφαση, όπως σωστή είναι και η θέση όλου του δημοτικού συμβουλίου (συμπολίτευση και αντιπολίτευση) που συμφώνησε.
Ας δούμε όμως τα γεγονότα επιγραμματικά
1. Ο έλεγχος από τον μηχανικό ήταν οπτικός και η απόφαση του στηρίχτηκε σ’ αυτόν τον έλεγχο. (Βάση αυτού του ελέγχου που κάναμε και εμείς, σαν εκπαιδευτικοί και μαθητές, φωνάζαμε τόσα χρόνια για συντήρηση του κτιρίου ).
2. Σε εκδήλωση – ενημέρωση υπήρξαν οι παρακάτω δεσμεύσεις από τον υφυπουργό κύριο Διγαλάκη
α) ότι μέχρι τις αρχές Μαρτίου θα υπάρχουν τα απαιτούμενα προκατασκευασμένα κτίσματα 36m2 για την πρωινή λειτουργία των σχολείων,
β) το πρώτο κτίριο (12θέσιο ) θα ενταχθεί στο ΕΠΣΑ 2020 και θα παραδοθεί σε τρία χρόνια και
γ) το επόμενο κτίριο μαζί με το αμφιθέατρο και το γυμναστήριο θα ενταχτούν στο νέο ΕΣΠΑ 2021 – 2027.
3. Ο δήμαρχος και το δημοτικό συμβούλιο Κισάμου προβληματίζονται για τον χώρο που θα τοποθετηθούν τα ΠΡΟΚΑΤ κτίρια, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλές προτάσεις και πολλά προβλήματα.
Ποια είναι η πραγματικότητα κατά την άποψη μου
1. Το πρώτο κτίριο το οποίο θα παραδοθεί σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του υπουργού θα είναι το ΓΕΛ και οι αίθουσες θα είναι 10-12. Εδώ μπαίνουν τα παρακάτω ερωτήματα.
• Γιατί σε ένα οικόπεδο το οποίο έχει παραχωρηθεί από την Ιερά Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου και από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ειρηναίο για την τεχνική εκπαίδευση στην περιοχή σήμερα να προηγούνται οι ανάγκες του ΓΕΛ?
• Ειπώθηκε ότι υπάρχει έτοιμο αρχιτεκτονικό σχέδιο για 10-12θέσιο σχολείο στην ΚΤΥΠ και αυτό θα προσαρμοστεί. Για να υπάρξει όμως οικοδομική άδεια, η οποία θεωρείτε απαραίτητη για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ χρειάζονται αρκετές μελέτες και χρόνος για να ολοκληρωθούν. Άρα μόνο για αυτή τη διαδικασία χρειάζεται ένα έτος .
Οπότε ο χρόνος που θα χρειαστεί για την παράδοση του κτιρίου είναι: Α) το 2020 για τις μελέτες του κτιρίου και την ένταξη του στο ΕΣΠΑ, Β) το 2021 για τη δημοπράτηση και εάν είμαστε τυχεροί και την κατεδάφιση του υπάρχοντος κτιρίου, Γ) χρειάζονται τουλάχιστον τρία χρόνια για την κατασκευή και παράδοση του έργου.
Άρα το γρηγορότερο που θα μπορεί να δοθεί για λειτουργία το κτίριο θα είναι την σχολική χρονιά 2025 – 2026. Δηλαδή θα χρειαστούν 5-6 σχολικά έτη σε μεταβατική κατάσταση.
2. Το επόμενο κτίριο μαζί με την αίθουσα εκδηλώσεων και το γυμναστήριο θα ακολουθήσει την παρακάτω πορεία. Α) μελέτες το 2021, Β) ένταξη στο ΕΣΠΑ το 2022, γ) δημοπράτηση το 2023, δ) κατασκευή και παράδοση για χρήση μετά από τρία χρόνια.
Άρα το επόμενο κτίριο θα λειτουργήσει την σχολική χρονιά 2027 – 2028. Δηλαδή θα χρειαστούν 7-8 σχολική έτη σε μεταβατική κατάσταση.
Μέχρι τότε τι γίνετε?
1. Το σχολικό έτος 2019-2020 θα λειτουργούν σε απογευματινή βάρδια το ΓΕΛ στις αίθουσες του 2ου γυμνασίου και το ΕΠΑΛ στις αίθουσες του 1ου γυμνασίου
2. Τα εργαστήρια του ΕΠΑΛ για το έτος 2019 – 2020 είτε δεν θα γίνονται καθόλου, είτε θα μεταφέρονται οι μαθητές στον Ταυρωνίτη.
3. Υπάρχει σοβαρή ανάγκη ασφάλειας (από φθορά και κλοπές) των μηχανημάτων και εργαλείων του ΕΠΑΛ. Υπάρχει σοβαρή περιουσία η οποία έχει αποκτηθεί στη διάρκεια του χρόνου.
4. Με την ελπίδα ότι θα βρεθεί ο κατάλληλος χώρος και μέχρι το καλοκαίρι θα τοποθετηθούν τα ΠΡΟΚΑΤ (τουλάχιστον 25 για διδασκαλία συν τις αίθουσες των εργαστηρίων φυσικής, χημείας, ΕΠΑΛ ), θα λειτουργούν τα δυο σχολεία σε πρωινή βάρδια.
Για το ΕΠΑΛ θα ισχύει πρωινή βάρδια για τα θεωρητικά μαθήματα, ενώ για τα εργαστήρια είτε θα γίνονται σε κάποιες αίθουσες στην Κίσαμο, είτε θα πηγαίνουν τα παιδιά στον Ταυρωνίτη.
Για την εφαρμογή του σεναρίου να πηγαίνουν τα παιδιά στον Ταυρωνίτη πρέπει να πάρουμε υπόψη μας τα εξής. Ο μαθητής θα ξεκινάει εάν είναι πρωί η διδασκαλία στις 6,30 - 7π.μ. από το χωριό του, θα βρίσκετε 8π.μ. στην Κίσαμο και 9π.μ. στον Τατρωνίτη, με επιστροφή στο χωριό του ( με νέα ρύθμιση του ΚΤΕΛ ) περίπου 4-5μμ. Εάν είναι απόγευμα θα ξεκινάει 12μμ. και θα φθάνει στις 3μμ. στον Ταυρωνίτη, με επιστροφή στο χωριό του στις 9,30μμ. Αυτό από μόνο του καταλαβαίνετε ότι δεν θα λειτουργήσει, με αποτέλεσμα να υπάρξει διαρροή μαθητών από το ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ.
Με βάση τον παραπάνω λογικό – ρεαλιστικό συλλογισμό ενώ τη σχολική χρονιά 2019-2020 το ΕΠΑΛ Κισάμου έχει 60 μαθητές στην Ά τάξη και σύνολο 170 μαθητές την επόμενη σχολική χρονιά 2020-2021 θα έχει λιγότερους από 30 μαθητές στην Α' τάξη και σύνολο 140 μαθητές και την μεθεπόμενη χρονιά 2021-2022 το σύνολο των μαθητών δεν θα ξεπερνάει του 70- 80 μαθητές Οπότε θα μπει έντονα το ερώτημα το 2022 "μήπως δεν χρειάζεται τεχνικό λύκειο στην Κίσαμο"?
Στην ενημέρωση προς τους μαθητές ο υφυπουργός κύριος Διγαλάκης εμμέσως πλην σαφώς το ανέφερε ότι μπορεί να υπάρξει ένα τεχνικό λύκειο στα όρια των δυο δήμων, δηλαδή στον Ταυρωνίτη. Άλλωστε η ικανότητα του δημάρχου του Πλατανιά κυρίου Μαλανδράκη και του διευθυντή του νυκτερινού ΕΠΑΛ κυρίου Δαράκη είναι γνωστές και η διάθεση τους για αναβάθμιση του εν λόγω σχολείου είναι δεδομένη.
Μετά από αυτή την εξέλιξη (70 – 80 μαθητές στο ΕΠΑΛ) ποιος άραγε θα ζητάει νέο κτιριακό συγκρότημα? Με ποια επιχειρήματα η δημοτική αρχή θα μπορέσει να τεκμηριώσει την αναγκαιότητα ύπαρξης νέου σχολικού κτιρίου?
Το αποτέλεσμα λοιπόν θα είναι αναβάθμιση του ΕΠΑΛ ΠΛΑΤΑΝΙΑ και εξαφάνιση του ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ
Ποια είναι η λύση κατά την προσωπική μου γνώμη
1. να πραγματοποιηθεί δευτεροβάθμιος έλεγχος από τους μηχανικούς του δημοσίου έτσι ώστε να γνωμοδοτήσουν τεχνοκρατικά για την κατεδάφισή ή συντήρηση του κτιρίου
2. να χωριστεί θεωρητικά ο χώρος εγκατάστασης των κτιρίων για τις ανάγκες του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ, έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν ξεχωριστά.
3. Να συνεχιστεί η πολιτική απόφαση (δήμου, υπουργείου) για κατεδάφιση του διώροφου κτιρίου διότι όλοι συμφωνούν ότι η συντήρηση του θα έχει μεγαλύτερο κόστος και χειρότερο αποτέλεσμα από την κατασκευή νέου.
4. Εάν είναι τεχνικά επιτρεπτό στα κτίρια των εργαστηρίων του ΕΠΑΛ (όλα είναι ισόγεια) να προχωρήσουμε σε τμηματική συντήρηση των κτιρίων (νέες κολώνες με δεσίματα, ταράτσα και δάπεδα) έτσι ώστε να αφαιρούνται τμηματικά τα μηχανήματα από τους χώρους για να μην υπάρξει ανάγκη μεταφοράς των σε άλλους χώρους (σε ποιους χώρους θα μεταφέρεις 5-6 τόρνους , φρέζες, αυτοκίνητα κ.λ.π.)
5. Να κατεδαφιστούν άμεσα τα σκέπαστρα στην πάνω αυλή του ΕΠΑΛ και στη θέση τους να τοποθετηθούν τα ΠΡΟΚΑΤ, με νότιο προσανατολισμό, για τη θεωρητική διδασκαλία. Εκεί θα μπορέσει το ΕΠΑΛ να καλύψει τις μεταβατικές ανάγκες του στα θεωρητικά μαθήματα.
6. Να κατασκευαστεί μια ισόγεια μεταλλική κατασκευή 100 – 150m2 στην ανατολική πλευρά της πάνω αυλής (υπάρχει ελεύθερος χώρος) για τα εργαστήρια της μεταβατικής περιόδου.
7. Με την παραπάνω πρόταση θα δοθούν λιγότερα χρήματα (συγκριτικά με την κατεδάφιση και νέα κατασκευή) για την συντήρηση των εργαστηρίων του ΕΠΑΛ και θεωρώ ότι εάν υπάρχει διάθεση και πολιτική βούληση από το υπουργείο μπορεί να ολοκληρωθεί η συντήρηση και να παραδοθούν για χρήση το 2021
8. Μπορεί επίσης να πραγματοποιηθεί μελέτη για το κτίριο του ΕΠΑΛ (θεωρητική διδασκαλία) το οποίο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027 και να κατασκευαστούν σε όροφο πάνω από τα εργαστήρια.
Δηλαδή με αυτή την λύση
α) το ΓΕΛ μπορεί να προχωρήσει αυτόνομα και να κατασκευαστεί με το ΕΣΠΑ του 2020
β) οι μαθητές του ΕΠΑΛ θα μπορέσουν να συνεχίσουν κανονική ροή μαθημάτων από την επόμενη σχολική χρονιά, έστω και εάν η θεωρία θα γίνετε σε ΠΡΟΚΑΤ
γ) θα σώσουμε το τεχνικό λύκειο και θα συνεχίσει να είναι αναπτυσσόμενο για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών της Κισάμου.
Ψωματάκης Μανόλης*
Εκπαιδευτικός
* Ο Μανόλης έχει διατελέσει και δημοτικός σύμβουλος Κισάμου
Ο σεισμός των 6,1 ρίχτερ στις 27 / Νοεμβρίου 2019 δημιούργησε ποιο ισχυρό μετασεισμό, τον έλεγχο του μηχανικού και την αρχική απόφαση του για ακατάλληλο το κτίριο, καθώς και την απόφαση από το δήμαρχο Κισάμου για κλείσιμο των σχολείων ΕΠΑΛ, ΓΕΛ.
Σωστή ή Λάθος η απόφαση του δημάρχου?
Θεωρώ ότι όποιος δήμαρχος και να ήταν στη θέση του κυρίου Γ. Μυλωνάκη, σκεπτόμενος λογικά για την ασφάλεια των μαθητών και εργαζομένων την ίδια απόφαση θα έπαιρνε. Άρα ήταν Σωστή η απόφαση, όπως σωστή είναι και η θέση όλου του δημοτικού συμβουλίου (συμπολίτευση και αντιπολίτευση) που συμφώνησε.
Ας δούμε όμως τα γεγονότα επιγραμματικά
1. Ο έλεγχος από τον μηχανικό ήταν οπτικός και η απόφαση του στηρίχτηκε σ’ αυτόν τον έλεγχο. (Βάση αυτού του ελέγχου που κάναμε και εμείς, σαν εκπαιδευτικοί και μαθητές, φωνάζαμε τόσα χρόνια για συντήρηση του κτιρίου ).
2. Σε εκδήλωση – ενημέρωση υπήρξαν οι παρακάτω δεσμεύσεις από τον υφυπουργό κύριο Διγαλάκη
α) ότι μέχρι τις αρχές Μαρτίου θα υπάρχουν τα απαιτούμενα προκατασκευασμένα κτίσματα 36m2 για την πρωινή λειτουργία των σχολείων,
β) το πρώτο κτίριο (12θέσιο ) θα ενταχθεί στο ΕΠΣΑ 2020 και θα παραδοθεί σε τρία χρόνια και
γ) το επόμενο κτίριο μαζί με το αμφιθέατρο και το γυμναστήριο θα ενταχτούν στο νέο ΕΣΠΑ 2021 – 2027.
3. Ο δήμαρχος και το δημοτικό συμβούλιο Κισάμου προβληματίζονται για τον χώρο που θα τοποθετηθούν τα ΠΡΟΚΑΤ κτίρια, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλές προτάσεις και πολλά προβλήματα.
Ποια είναι η πραγματικότητα κατά την άποψη μου
1. Το πρώτο κτίριο το οποίο θα παραδοθεί σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του υπουργού θα είναι το ΓΕΛ και οι αίθουσες θα είναι 10-12. Εδώ μπαίνουν τα παρακάτω ερωτήματα.
• Γιατί σε ένα οικόπεδο το οποίο έχει παραχωρηθεί από την Ιερά Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου και από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ειρηναίο για την τεχνική εκπαίδευση στην περιοχή σήμερα να προηγούνται οι ανάγκες του ΓΕΛ?
• Ειπώθηκε ότι υπάρχει έτοιμο αρχιτεκτονικό σχέδιο για 10-12θέσιο σχολείο στην ΚΤΥΠ και αυτό θα προσαρμοστεί. Για να υπάρξει όμως οικοδομική άδεια, η οποία θεωρείτε απαραίτητη για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ χρειάζονται αρκετές μελέτες και χρόνος για να ολοκληρωθούν. Άρα μόνο για αυτή τη διαδικασία χρειάζεται ένα έτος .
Οπότε ο χρόνος που θα χρειαστεί για την παράδοση του κτιρίου είναι: Α) το 2020 για τις μελέτες του κτιρίου και την ένταξη του στο ΕΣΠΑ, Β) το 2021 για τη δημοπράτηση και εάν είμαστε τυχεροί και την κατεδάφιση του υπάρχοντος κτιρίου, Γ) χρειάζονται τουλάχιστον τρία χρόνια για την κατασκευή και παράδοση του έργου.
Άρα το γρηγορότερο που θα μπορεί να δοθεί για λειτουργία το κτίριο θα είναι την σχολική χρονιά 2025 – 2026. Δηλαδή θα χρειαστούν 5-6 σχολικά έτη σε μεταβατική κατάσταση.
2. Το επόμενο κτίριο μαζί με την αίθουσα εκδηλώσεων και το γυμναστήριο θα ακολουθήσει την παρακάτω πορεία. Α) μελέτες το 2021, Β) ένταξη στο ΕΣΠΑ το 2022, γ) δημοπράτηση το 2023, δ) κατασκευή και παράδοση για χρήση μετά από τρία χρόνια.
Άρα το επόμενο κτίριο θα λειτουργήσει την σχολική χρονιά 2027 – 2028. Δηλαδή θα χρειαστούν 7-8 σχολική έτη σε μεταβατική κατάσταση.
Μέχρι τότε τι γίνετε?
1. Το σχολικό έτος 2019-2020 θα λειτουργούν σε απογευματινή βάρδια το ΓΕΛ στις αίθουσες του 2ου γυμνασίου και το ΕΠΑΛ στις αίθουσες του 1ου γυμνασίου
2. Τα εργαστήρια του ΕΠΑΛ για το έτος 2019 – 2020 είτε δεν θα γίνονται καθόλου, είτε θα μεταφέρονται οι μαθητές στον Ταυρωνίτη.
3. Υπάρχει σοβαρή ανάγκη ασφάλειας (από φθορά και κλοπές) των μηχανημάτων και εργαλείων του ΕΠΑΛ. Υπάρχει σοβαρή περιουσία η οποία έχει αποκτηθεί στη διάρκεια του χρόνου.
4. Με την ελπίδα ότι θα βρεθεί ο κατάλληλος χώρος και μέχρι το καλοκαίρι θα τοποθετηθούν τα ΠΡΟΚΑΤ (τουλάχιστον 25 για διδασκαλία συν τις αίθουσες των εργαστηρίων φυσικής, χημείας, ΕΠΑΛ ), θα λειτουργούν τα δυο σχολεία σε πρωινή βάρδια.
Για το ΕΠΑΛ θα ισχύει πρωινή βάρδια για τα θεωρητικά μαθήματα, ενώ για τα εργαστήρια είτε θα γίνονται σε κάποιες αίθουσες στην Κίσαμο, είτε θα πηγαίνουν τα παιδιά στον Ταυρωνίτη.
Για την εφαρμογή του σεναρίου να πηγαίνουν τα παιδιά στον Ταυρωνίτη πρέπει να πάρουμε υπόψη μας τα εξής. Ο μαθητής θα ξεκινάει εάν είναι πρωί η διδασκαλία στις 6,30 - 7π.μ. από το χωριό του, θα βρίσκετε 8π.μ. στην Κίσαμο και 9π.μ. στον Τατρωνίτη, με επιστροφή στο χωριό του ( με νέα ρύθμιση του ΚΤΕΛ ) περίπου 4-5μμ. Εάν είναι απόγευμα θα ξεκινάει 12μμ. και θα φθάνει στις 3μμ. στον Ταυρωνίτη, με επιστροφή στο χωριό του στις 9,30μμ. Αυτό από μόνο του καταλαβαίνετε ότι δεν θα λειτουργήσει, με αποτέλεσμα να υπάρξει διαρροή μαθητών από το ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ.
Με βάση τον παραπάνω λογικό – ρεαλιστικό συλλογισμό ενώ τη σχολική χρονιά 2019-2020 το ΕΠΑΛ Κισάμου έχει 60 μαθητές στην Ά τάξη και σύνολο 170 μαθητές την επόμενη σχολική χρονιά 2020-2021 θα έχει λιγότερους από 30 μαθητές στην Α' τάξη και σύνολο 140 μαθητές και την μεθεπόμενη χρονιά 2021-2022 το σύνολο των μαθητών δεν θα ξεπερνάει του 70- 80 μαθητές Οπότε θα μπει έντονα το ερώτημα το 2022 "μήπως δεν χρειάζεται τεχνικό λύκειο στην Κίσαμο"?
Στην ενημέρωση προς τους μαθητές ο υφυπουργός κύριος Διγαλάκης εμμέσως πλην σαφώς το ανέφερε ότι μπορεί να υπάρξει ένα τεχνικό λύκειο στα όρια των δυο δήμων, δηλαδή στον Ταυρωνίτη. Άλλωστε η ικανότητα του δημάρχου του Πλατανιά κυρίου Μαλανδράκη και του διευθυντή του νυκτερινού ΕΠΑΛ κυρίου Δαράκη είναι γνωστές και η διάθεση τους για αναβάθμιση του εν λόγω σχολείου είναι δεδομένη.
Μετά από αυτή την εξέλιξη (70 – 80 μαθητές στο ΕΠΑΛ) ποιος άραγε θα ζητάει νέο κτιριακό συγκρότημα? Με ποια επιχειρήματα η δημοτική αρχή θα μπορέσει να τεκμηριώσει την αναγκαιότητα ύπαρξης νέου σχολικού κτιρίου?
Το αποτέλεσμα λοιπόν θα είναι αναβάθμιση του ΕΠΑΛ ΠΛΑΤΑΝΙΑ και εξαφάνιση του ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ
Ποια είναι η λύση κατά την προσωπική μου γνώμη
1. να πραγματοποιηθεί δευτεροβάθμιος έλεγχος από τους μηχανικούς του δημοσίου έτσι ώστε να γνωμοδοτήσουν τεχνοκρατικά για την κατεδάφισή ή συντήρηση του κτιρίου
2. να χωριστεί θεωρητικά ο χώρος εγκατάστασης των κτιρίων για τις ανάγκες του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ, έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν ξεχωριστά.
3. Να συνεχιστεί η πολιτική απόφαση (δήμου, υπουργείου) για κατεδάφιση του διώροφου κτιρίου διότι όλοι συμφωνούν ότι η συντήρηση του θα έχει μεγαλύτερο κόστος και χειρότερο αποτέλεσμα από την κατασκευή νέου.
4. Εάν είναι τεχνικά επιτρεπτό στα κτίρια των εργαστηρίων του ΕΠΑΛ (όλα είναι ισόγεια) να προχωρήσουμε σε τμηματική συντήρηση των κτιρίων (νέες κολώνες με δεσίματα, ταράτσα και δάπεδα) έτσι ώστε να αφαιρούνται τμηματικά τα μηχανήματα από τους χώρους για να μην υπάρξει ανάγκη μεταφοράς των σε άλλους χώρους (σε ποιους χώρους θα μεταφέρεις 5-6 τόρνους , φρέζες, αυτοκίνητα κ.λ.π.)
5. Να κατεδαφιστούν άμεσα τα σκέπαστρα στην πάνω αυλή του ΕΠΑΛ και στη θέση τους να τοποθετηθούν τα ΠΡΟΚΑΤ, με νότιο προσανατολισμό, για τη θεωρητική διδασκαλία. Εκεί θα μπορέσει το ΕΠΑΛ να καλύψει τις μεταβατικές ανάγκες του στα θεωρητικά μαθήματα.
6. Να κατασκευαστεί μια ισόγεια μεταλλική κατασκευή 100 – 150m2 στην ανατολική πλευρά της πάνω αυλής (υπάρχει ελεύθερος χώρος) για τα εργαστήρια της μεταβατικής περιόδου.
7. Με την παραπάνω πρόταση θα δοθούν λιγότερα χρήματα (συγκριτικά με την κατεδάφιση και νέα κατασκευή) για την συντήρηση των εργαστηρίων του ΕΠΑΛ και θεωρώ ότι εάν υπάρχει διάθεση και πολιτική βούληση από το υπουργείο μπορεί να ολοκληρωθεί η συντήρηση και να παραδοθούν για χρήση το 2021
8. Μπορεί επίσης να πραγματοποιηθεί μελέτη για το κτίριο του ΕΠΑΛ (θεωρητική διδασκαλία) το οποίο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027 και να κατασκευαστούν σε όροφο πάνω από τα εργαστήρια.
Δηλαδή με αυτή την λύση
α) το ΓΕΛ μπορεί να προχωρήσει αυτόνομα και να κατασκευαστεί με το ΕΣΠΑ του 2020
β) οι μαθητές του ΕΠΑΛ θα μπορέσουν να συνεχίσουν κανονική ροή μαθημάτων από την επόμενη σχολική χρονιά, έστω και εάν η θεωρία θα γίνετε σε ΠΡΟΚΑΤ
γ) θα σώσουμε το τεχνικό λύκειο και θα συνεχίσει να είναι αναπτυσσόμενο για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών της Κισάμου.
Ψωματάκης Μανόλης*
Εκπαιδευτικός
* Ο Μανόλης έχει διατελέσει και δημοτικός σύμβουλος Κισάμου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου