Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Τετάρτη 19 Μαΐου 2021

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ

Παρακολουθώντας τις επίσημες ανακοινώσεις των υπουργείων, αλλά και την καθημερινή αρθρογραφία των φιλικών προς την κυβέρνηση ΜΜΕ «διαπιστώνει» κανείς έναν οργασμό εργασιών που «μεταμορφώνουν τη χώρα» και όλα «επιτέλους παίρνουν σάρκα και οστά» και άλλα ηχηρά παρόμοια. Στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται απλώς για πισωγυρίσματα με απώτερο στόχο την αναδιανομή των κονδυλίων προς όφελος των εργολάβων.
Για παράδειγμα στον ΒΟΑΚ. Η κυβέρνηση θορυβεί ότι το νερό μπήκε στ’ αυλάκι και το έργο προχωράει. Στην πραγματικότητα, απλώς αλλάζει οριστικοποιημένους σχεδιασμούς, με τις αλλαγές να δυσαρεστούν τις τοπικές κοινωνίες. Πιο μεγάλη παραπληροφόρηση όμως γίνεται για το τμήμα Χανιά – Καστέλλι το οποίο υποτίθεται παρέλειψε η προηγούμενη κυβέρνηση και το εντάσσει τώρα η ΝΔ. Μια απλή ανάγνωση της πορείας του έργου δείχνει άλλα πράγματα. Από την Α΄φάση του διαγωνισμού προβλεπόταν το δικαίωμα του κράτους να αναθέσει τα επιπλέον 36 χιλιόμετρα, τα οποία θα εξειδικεύονταν στην Γ΄ φάση. Από το 2017 είχαν εξασφαλιστεί τα χρήματα (5.000.000 € ) για τις μελέτες. Από τον Μάρτιο του 2019 ο τότε υπουργός κος Σπίρτζης ανακοίνωσε με τον πιο επίσημο τρόπο τρόπο την ένταξη του τμήματος Χανιά – Καστέλλι στο έργο. Κι όμως, αυτά τα 36 χιλιόμετρα τα ανακαλύπτει εκ νέου δύο χρόνια μετά και εντάσσει τα… ενταγμένα. Μένει να τα φτιάξει βέβαια, αλλά ας μην ζητάμε πολλά.
Δεύτερο παράδειγμα η αντιμετώπιση των κατολισθήσεων στη θέση Μαυρομούστακο. Από το 2008 σερνόταν οι μελέτες και τίποτε δε γινόταν. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα και η πίεση της διοίκησης του ΟΑΚ επιτάχυναν τα πράγματα. Εξασφαλίζεται πλήρης χρηματοδότηση και δίνεται εντολή επικαιροποίησης των μελετών οι οποίες ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο του 2019. Τότε αναλαμβάνει η ΝΔ και χρειάζεται (με έτοιμη την μελέτη) δέκα μήνες (!) για να την κάνει σύμβαση. Μαζί με τις παρατάσεις χρειάζονται άλλοι δέκα μήνες (!) για να υλοποιηθεί. Τώρα η ΝΔ καμαρώνει για το έργο της, έργο στο οποίο βρήκε στο συρτάρι έτοιμες μελέτες και λεφτά.
Πέρα όμως από επικοινωνιακά κόλπα, κάθε «δρόμος έχει την δική του ιστορία» την οποία καλό είναι να γνωρίζουν άπαντες. Γιατί στην Κίσαμο ευδοκιμούν πολλά αλλά όχι και… οι λωτοί.
ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Κισάμου 
& Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ Κισάμου

Δεν υπάρχουν σχόλια: