Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2021

11 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

 Ανοιχτή επιστολή 3
Προς δήμαρχο Κισάμου κύριο Γ. Μυλωνάκη
και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κισάμου
Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες
Διαβάζω την ανακοίνωση του Δήμου Κισάμου που καλεί τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου σε τακτική συνεδρίαση (ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ) στις 7 Σεπτεμβρίου  2021, ημέρα Τρίτη και ώρα 19:30 μ.μ.
Με ένα από τα θέματα συνεδρίασης ο "Ορισμός εκπροσώπου του Δήμου στην Επιτροπή καταλληλότητας και επιλογής οικοπέδου για την ανέγερση νέου σχολικού συγκροτήματος Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ Δήμου Κισάμου".
Αξιότιμοι κύριοι Δήμαρχε
και δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευση
Από την 17 Νοεμβρίου 2019 πάρθηκε η απόφαση να εκκενώσουμε το σχολείο μας και να περιπλανηθούμε για νέες αίθουσες, νέες εμπειρίες και χαμένες ώρες διδασκαλίας. 
Από τότε, που μας είχατε υποσχεθεί κύριε δήμαρχε, μαζί με τον τότε υφυπουργό παιδείας και σήμερα κυβερνητικό βουλευτή του νομού κ. Διγαλάκη ότι σε τρεις μήνες θα βρισκόμαστε σε προκάτ αίθουσες και το μεν κτίριο του ΓΕΛ θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ που τελειώνει το 2021, ενώ το κτίριο του ΕΠΑΛ θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2022 και μετά. 
Βρισκόμαστε σήμερα στο ξεκίνημα της Τρίτης σχολικής χρονιάς μετά από τις υποσχέσεις και όχι μονάχα δεν έχει ενταχθεί κάποιο κτίριο σε ένα πρόγραμμα για κατασκευή, αλλά για Τρίτη συνεχή χρονιά το ΕΠΑΛ ξεκινάει χωρίς κτίριο εργαστηρίων. 
Για Τρίτη σχολική χρονιά οι μαθητές των ειδικοτήτων μηχανολογίας και ηλεκτρολογίας θα πρέπει να μάθουν κολλήσεις, τόρνους, θέρμανση, ψύξη, ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, συστήματα αυτοκινήτων, μηχανές εσωτερικής καύσης κ.λ.π. στον πίνακα!!!!!!!
Αλλά ας δούμε τα ερωτήματα που έχουν προκύψει
Ερώτημα 1ο
Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για τις τρεις χαμένες σχολικές χρονιές στο ΕΠΑΛ λόγω έλλειψης των εργαστηρίων? 
Ερώτημα 2ο
Μας είχατε υποσχεθεί κύριε Δήμαρχε και κύριε υπουργέ ότι το κτίριο του ΓΕΛ θα ενταχθεί στο τρέχων ΕΣΠΑ που τελειώνει το 2021 και μαζί με την μελέτη κατασκευής θα υπάρχει και η μελέτη κατεδάφισης. Αργότερα μας υποσχεθήκατε ότι η κατεδάφιση θα ξεκινήσει ξεχωριστά και άμεσα. Τι απ’ όλα ισχύει? 
Ερώτημα 3ο
Έχει γίνει δευτεροβάθμιος έλεγχος ο οποίος να τεκμηριώνει την αναγκαιότητα της κατεδάφισης και κατασκευής νέου κτιρίου και όχι της συντήρησης του?
Εάν ΝΑΙ πρέπει άμεσα να τον δημοσιεύσετε για να ενημερωθούν οι πολίτες της Κισάμου. 
Εάν ΟΧΙ, τότε ποιος μηχανικός (μόνο με οπτικό έλεγχο) θα τεκμηριώσει και θα υπογράψει ότι το κτίριο τεχνικά και οικονομικά δεν μπορεί να συντηρηθεί αλλά χρειάζεται κατεδάφιση και κατασκευή νέου?
Με ποια κριτήρια "ορίζεται εκπρόσωπο του Δήμου στην επιτροπή καταληλότητας και επιλογής οικοπέδου για την ανέγερση νέου σχολικού συγκροτήματος ΓΕΛ – ΕΠΑΛ". Αλήθεια έχετε πολλά οικόπεδα υπόψη σας για να κάνετε επιλογή? 
Ερώτημα 4ο
Έστω ότι δια μαγείας βρίσκονται μηχανικοί και υπογράφουν τη μελέτη σκοπιμότητας για κατεδάφιση του κτιριακού συγκροτήματος ΚΑΙ έστω ότι βρίσκονται τα 2-3 εκατομμύρια που θα χρειαστούν για να κατεδαφιστεί ΚΑΙ έστω ότι μέσα σε μια νύκτα θα το κατεδαφίσουν, μπορείτε να φανταστείτε την εικόνα που θα υπάρχει στην είσοδο της πόλης μέχρι την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του (δείτε κτίριο VARXIL). 
Ερώτημα 5ο
Γιατί ενώ το κτίριο είναι επικίνδυνο εδώ και 2,5 χρόνια μέρος αυτού έχει μετατραπεί σε  εργοτάξιο του δήμου? Οι εργαζόμενοι που βρίσκονται εκεί δεν έχουν κίνδυνο αν γίνει σεισμός? Προς τι αυτή η διάκριση και η κοροϊδία? 
Ερώτημα 6ο
Όπως σαφέστατα και έγκαιρα, έχει ενημερωθεί ο δήμος από τους διευθυντές των δυο σχολείων, στα παλαιά κτίρια υπάρχει μεγάλη περιουσία ( μηχανήματα, εξαρτήματα, έντυπα, ολόκληρα εργαστήρια, κ.λ.π. ) καθώς και υλικά υψηλού βαθμού προκλητικότητας για κλοπή όπως εξαρτήματα και βέργες χαλκού, μολύβδου, σιδήρου. Αυτή την περιουσία την έχει καταγράψει ο δήμος, έχετε εξασφαλίσει ότι προστατεύεται και δεν θα υπάρξουν κλοπές είτε κατά την παραμονή τους, είτε κατά την μεταφορά τους? 
Σε περίπτωση κατεδάφισης ένα μέρος θα έχει πάει στα εργαστήρια του ΕΠΑΛ όταν γίνουν, τα υπόλοιπα όμως τι θα γίνουν? που θα αποθηκευτούν? 
Ερώτημα 7ο
Έχετε αναρωτηθεί εάν συνεχιστεί για πολλά χρόνια ( που αυτό είναι το μόνο δεδομένο ) αυτή η κατάσταση με τα προκατ ( τα οποία ήδη έχουν εμφανίσει σημεία φθοράς – σκουριές, χαλασμένες πόρτες κλ.π. ) μήπως βρεθούν κάποιοι πολιτικάντηδες  οι οποίοι για να μας λύσουν το πρόβλημα τελικά, αφενός μεν συγχωνεύσουν τα δυο γυμνάσια ( ήδη έχουν εκφραστεί τέτοιες φωνές ), αφετέρου αρχίζουν να φυλλοροούν τα τμήματα στο ΕΠΑΛ και να αφήσουν "τα άκρως απαραίτητα" τα οποία δεν θα δημιουργούν κόστος στο κράτος και τον δήμο?
Είναι άλλωστε κατατιθέμενη η θέση του υπουργείου παιδείας, που θέλει την τεχνική εκπαίδευση να την αναθέσει στην τοπική αυτοδιοίκηση α΄ και β΄ βαθμού. 
Θα σας υπενθυμίσω ότι ολόκληρη την περσυνή σχολική χρονιά, παρακαλούσαμε από το ΕΠΑΛ Κισάμου, τον δήμο να μας επισκευάσει ή αντικαταστήσει το φωτοτυπικό, χωρίς κανένα αποτέλεσμα και τις φωτοτυπίες τις πλήρωναν οι καθηγητές με δικά τους χρήματα. 
Ερώτημα 8ο
Μπορείτε να μας ενημερώσετε ρεαλιστικά (με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υπογεγραμμένο από τους φορείς και το υπουργείο) πόσο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί για να Μελετηθεί, Ενταχθεί σε πρόγραμμα, Κατεδαφιστεί και Κατασκευαστεί εκ νέου το σχολικό συγκρότημα ΕΠΑΛ – ΓΕΛ? 10,15, 20, 25 χρόνια, Πόσα?
Ερώτημα 9ο
Μπορείτε να μας ενημερώσετε ρεαλιστικά και όχι επικοινωνιακά πόσα χρήματα θα χρειαστούν για την ολοκλήρωση του κτιριακού συγκροτήματος? Αρχικά μας είχατε ενημερώσει για 15 εκ. ευρώ και ερωτώ 
α) η μετακόμιση ΓΕΛ – ΕΠΑΛ θα κοστίσει ( μαζί με τα εργαστήρια ) περίπου 3 εκ. ευρώ, 
β) η κατεδάφιση πιστεύω ότι θα κοστίσει περίπου 2-3 εκ. ευρώ 
γ) και πιστεύετε ότι όλη η υπόλοιπη κατασκευή θα κοστίσει μόνο 15 εκ ευρώ? 
Μήπως αρχικά εγκριθούν π.χ. 15 εκ ευρώ και για την ολοκλήρωση του έργου περιμένουμε να βρεθούν τα υπόλοιπα χρήματα 15 – 20 εκ. Μήπως έχουμε την ίδια καθυστέρηση όπως το κλειστό γυμναστήριο της πόλης? 
Ερώτημα 10ο
Έχετε εξασφαλίσει ότι η επόμενη δημοτική αρχή θα συμφωνεί με όλες αυτές τις ενέργειες σας? 
Εάν μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας σας δεν έχουν πραγματοποιηθεί οι ανάλογες μελέτες και δεν έχουν εγκριθεί χρήματα πιστεύετε ότι θα υπάρξει συνέχεια της αδιέξοδης προσπάθειας σας? 
Ερώτημα 11ο
Γιατί εδώ και δυο χρόνια δέχεστε να λειτουργεί το ΕΠΑΛ Κισάμου χωρίς εργαστήρια. ( δηλαδή να υπολειτουργεί ). Τι έχετε κάνει, έτσι ώστε να γίνει κατανοητό ότι το ΕΠΑΛ χωρίς εργαστήρια δεν μπορεί να λειτουργήσει? 
Τι θα κάνετε, ΧΘΕΣ, για να υπάρχουν εργαστήρια το αργότερο μέχρι 15 – 20 Σεπτεμβρίου 2021?
Αξιότιμοι κύριοι Δήμαρχε
και δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευση
Για να μη σας κατηγορήσουν ότι με ευθύνη σας κλείσατε ένα σχολείο στη Κίσαμο προχωρήσετε άμεσα 
Α) στο δευτεροβάθμιο έλεγχο, έτσι ώστε να αποδειχθεί εάν χρειάζεται ή ποιο μέρος του κτιριακού συγκροτήματος, χρειάζεται  συντήρηση ή κατεδάφιση. 
Β) Εάν έχει πραγματοποιηθεί δευτεροβάθμιος έλεγχος δημοσιεύστε τον και εάν δείχνει ότι χρειάζεται κατεδάφιση τότε αναλάβετε ποιο δυναμικές πρωτοβουλίες ( δημοσιεύσεις, καταγγελίες, κινητοποίηση των πολιτών και των φορέων κ.λ.π. ), 
Γ) εάν όμως δεν υπάρχει αυτή η απόφαση λάβετε το θάρρος να  ανακοινώσετε ότι κάνατε λάθος. Όπως και ο πρωθυπουργός της χώρας κ. Μητσοτάκης είπε, «περάσαμε κάτω από τον πήχη που βάλαμε εμείς», έτσι και εσείς, θα πρέπει να προχωρήσετε σύμφωνα με τις αποφάσεις του δευτεροβάθμιου ελέγχου. Όπου χρειάζεται συντήρηση και όπου χρειάζεται ( εάν χρειάζεται ) κατεδάφιση
Όλα τώρα θα είχαν τραβήξει το δρόμο τους, εάν δεχόσασταν την πρόταση μου τον Ιούλιο του 2020, για να καταθέσει ο Δήμος Κισάμου πρόταση για  δευτεροβάθμιο έλεγχο και Εκπόνηση Μελέτης Αποτίμησης – Ανασχεδιασμού (Στατικής Επάρκειας) στο πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης στο υπουργείο Εσωτερικών.
Αξιότιμοι κύριοι Δήμαρχε
και δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευση
είτε θα ακολουθήσετε την παραπάνω σειρά η οποία θα μας κατευθύνει σε συγκεκριμένες ενέργειες, 
είτε με τον ορισμό του εκπροσώπου του δήμου στην επιτροπή, μου θυμίζετε την ελληνική ταινία που ……. έβαζαν τον Θ. Βέγγο να φάει σούπα από άδειο πιάτο για να τον τρελάνουν….
Ψωματάκης Μανόλης 
Εκπαιδευτικός. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: