Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.

.

.
.

Παρασκευή, 7 Ιουλίου 2017

ΚΤΗΡΙΑΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΓΕΛ-ΕΠΑΛ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΨΩΜΑΤΑΚΗ ΜΑΝΟΛΗ

Θα ήθελα να σχολιάσω ορισμένες απόψεις και θέσεις  του φίλου  διευθυντή του ΓΕΛ κ. Γ. Ψαράκη για το μέλλον του κτηριακού συγκροτήματος ΓΕΛ - ΕΠΑΛ, γιατί κατά την γνώμη μου η αλήθεια βρίσκετε σε διαφορετικό επίπεδο.
1. Αγαπητέ Γιώργο αναφέρεις, ότι δύο θέματα κυριαρχούν σε σχέση με το κτηριακό συγκρότημα. Λάθος αγαπητέ φίλε. Τρία είναι τα θέματα, α) επισκευές – συντήρηση των άμεσων προβλημάτων του κτηριακού συγκροτήματος ΓΕΛ - ΕΠΑΛ, β) νέο κτήριο για το ΓΕΛ, και γ) να εκπονηθεί  ΣΤΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ για το υπάρχον κτήριο. Μελέτη η οποία θα αποδείξει το μέλλον του κτιρίου. Για την πραγματοποίηση της εν λόγο μελέτης παλεύουμε περισσότερα από 10 χρόνια οι εκπαιδευτικοί (από ότι φαίνεται σύμφωνα με την τοποθέτηση σου μόνο του ΕΠΑΛ).
2. Όσο αφορά τις δυνατότητες ανέγερσης νέου κτηρίου θα αναφέρω τα παρακάτω:
α) Νέο κτήριο για το ΓΕΛ σε διαφορετική θέση από αυτήν που αναφέρεις σαν θέση "Σκουλάκη" δεν υπάρχει δυνατότητα να γίνει, γιατί δεν υπάρχει εντός σχεδίου πόλεως άλλο οικόπεδο ιδιοκτησίας του δήμου Κισάμου που να πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις  
β) Βέβαια υπάρχει ένα  σοβαρό δίλημμα . 
ι ) Να κατασκευαστεί νέο λύκειο στη θέση Σκουλάκη και να αφεθεί στη μοίρα του το υπάρχον; 
Ιι)  Ή να κατασκευαστούν ένα νέο και να επισκευαστεί το παλαιό και τότε για πόσα χρήματα θα συζητάμε; 
Πόσο πιστικοί θα είμαστε, εάν αντί να προτείνουμε την οικονομικότερη λύση ζητάμε διπλή λύση;  
Μήπως πρώτα από όλα πρέπει να πραγματοποιηθεί ΑΜΕΣΑ η στατική μελέτη του υπάρχοντος κτηρίου η οποία θα αποδείξει την αντοχή του κτηρίου και κατά συνέπεια και τις όποιες παρεμβάσεις χρειαστούν εάν και εφόσον μπορούν να γίνουν; 
Μήπως ταυτόχρονα με την στατική μελέτη, πρέπει να γίνει και μια νέα αρχιτεκτονική μελέτη, η οποία θα διαμορφώσει έτσι το κτήριο που θα μιλάμε με άλλα δεδομένα;
Μήπως θα πρέπει να απαιτήσουμε νέα ολοκληρωμένη άδεια οικοδομής στο υπάρχον κτηριακό συγκρότημα, με την οποία θα μπορέσουμε να διεκδικήσουμε χρήματα από Ευρωπαϊκά Προγράμματα; 
3. Αγαπητέ κ. Ψαράκη οι απόψεις που αναφέρεις για την συστέγαση ΓΕΛ και ΕΠΑΛ είναι προσωπικές θέσεις ή οι θέσεις σου ως διευθυντής του ΓΕΛ (και μάλιστα υποψήφιος για νέα θητεία); 
 Βάση ποιας παιδαγωγικής σχολής, ποιων παιδαγωγικών μεθόδων θα πρέπει να ξεχωρίσουμε τους μαθητές σε καλούς και κακούς, σε διαβαστερούς και όχι, σε ατίθασους και πειθαρχημένους, σε μαθητές που θα πρέπει να έχουν καλές συνθήκες διαβίωσης, θέρμανσης κ.λ.π. και στους άλλους που δεν το χρειάζονται. Αλήθεια οι καθηγητές των σχολείων που βρίσκονται δίπλα στο δρόμο, στο 1ο Γυμνάσιο και 2ο Δημοτικό σχολείο δεν μπορούν να προσηλωθούν για να κάνουν ποιοτικό μάθημα επειδή περνάνε αυτοκίνητα;
Αγαπητέ Γιώργο ο δρόμος που διάλεξες για να υποστηρίξεις το αίτημα για αναβάθμιση των συνθηκών  λειτουργίας του σχολείου είναι σε παιδαγωγικά επικίνδυνη και ΛΑΘΟΣ βάση. 
Επίσης αγαπητέ Γιώργο δεν νομίζω να τεκμηριώνεις την ορθότητα των θέσεων σου βασιζόμενος στις απόψεις των καθηγητών και των γονέων του ΕΠΑΛ για τρεις λόγους α) γιατί δεν δεχτήκατε πρόσκληση του συλλόγου των καθηγητών του ΕΠΑΛ για να πραγματοποιηθεί κοινή συνεδρίαση με θέμα τα προβλήματα των σχολείων, β) γιατί δεν αναλάβατε ανάλογη πρωτοβουλία εσείς έτσι ώστε να υπάρχει κοινό μέτωπο στη διεκδίκηση, γ) γιατί ο σύλλογος καθηγητών του ΕΠΑΛ έχει πάρει αποφάσεις για το εν λόγο θέμα, αλλά δεν συμμερίζεται τη λογική αντιπαράθεσης μαθητών ή καθηγητών των δυο σχολείων, αλλά και ούτε συμφωνεί με την παιδαγωγική ανάλυση που μας παρουσίασες στο κείμενο σου.
 Αγαπητέ Γιώργο το σχολείο είναι μέρος της κοινωνίας που ζούμε και να είσαι σίγουρος ότι με την παύση συστέγασης των μαθητών δεν πρόκειται η κοινωνία να αλλάξει (να σταματήσει η παραπαιδεία, να αποκτήσουν οι μαθητές παιδεία σε άλλη βάση για το ποτό, την οπλοκατοχή, τις σούζες, τη στάση ζωής κ,λ.π.). Άλλωστε μπορείς να ρωτήσεις τα παιδαγωγικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί στα γυμνάσια και τα δημοτικά, που δεν είναι διαφορετικά με αυτά που αντιμετωπίζουμε εμείς. Βέβαια για να μην γίνει καμία παρεξήγηση στις όποιες παραβάσεις και να γίνονται στο σχολείο, συμμετέχουν από κοινού μαθητές και των δυο σχολείων. 
 Αγαπητέ Γιώργο γνωρίζεις πάρα πολύ καλά, ότι τώρα και πολλά χρόνια οι μαθητές από την πρώτη Λυκείου διαβάζουν μόνο τα μαθήματα που τους ενδιαφέρουν για τις σχολές που θα επιδιώξουν να περάσουν στις πανελλαδικές. Επίσης γνωρίζεις ότι την Τρίτη λυκείου οι μαθητές τη μισή χρονιά έρχονται μόνο στα μαθήματα των πανελλαδικών. Όσο και εάν υπάρχει συστέγαση ή απομακρυσμένη στέγαση, εάν δεν αλλάξει το εκπαιδευτικό σύστημα, η υποβάθμιση της εκπαίδευσης θα συνεχίζετε χωρίς τέλος.  
4. Την ερώτηση σου αγαπητέ Γιώργο "Ποιες ενέργειες έκανα σήμερα για το νέο κτήριο του ΓΕΛ" πρέπει να την τροποποιήσεις  και να αναφέρεις "ποιες ενέργειες έκανα για να αλλάξει αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα που ισοπεδώνει τους μαθητές, τους καθηγητές, τους γονείς".
Βάση των παραπάνω, σε σχέση με την πορεία του νέου κτηρίου ΓΕΛ προτείνω τα εξής:
1. Άμεση συνάντηση όλων των ενδιαφερόμενων φορέων (συλλόγου καθηγητών και γονέων των δυο σχολείων, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων, Δήμου Κισάμου, Περιφέρειας Κρήτης κ.α.) με μοναδικό θέμα τα προβλήματα του κτηριακού συγκροτήματος ΓΕΛ – ΕΠΑΛ.  
2. Εκπόνηση στατικής και αρχιτεκτονικής μελέτης κ.λ.π. για το υπάρχον κτηριακό συγκρότημα ΓΕΛ – ΕΠΑΛ εντός των μηνών Ιουλίου – Αυγούστου 2017
3. Άμεσες παρεμβάσεις (την καλοκαιρινή περίοδο) για επιμέρους βελτίωση του κτιρίου
Ψωματάκης Μανόλης 
Εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ

*Διαβάστε και τις 3 τοποθετήσεις πατώντας πάνω στην ετικέτα ΓΕΛ-ΕΠΑΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια: