Από το 2013 είχε αρχίσει να ωριμάζει ( δεν θέλω γέλια έτσι λέγονται τα έργα που είναι κοντά σε υλοποίηση, άσχετο που πολλές φορές απο το πολύ ωρίμασμα σαπίζουν και δεν γίνονται ποτέ) η μελέτη του Περιφερειακού (Παράκαμψη Κισάμου) στην πόλη της Κισάμου, μάλιστα αν θα γινόταν θα άλλαζαν εκτός των άλλων και την μορφή της πόλης. Δεν ξέρω αν θα το φέρουν στην επιφάνεια ή θα το κρατήσουν κρυμμένο στα συρτάρια για άλλη μια τετραετία, αλλά είναι θέμα ζωτικής σημασίας για την πόλη. Η κατάσταση στο κέντρο έχει φτάσει στο απροχώρητο και όποιες σπασμωδικές κινήσεις κάνουμε οι περισσότερες μας έρχονται μπούμερανγκ. Είναι καιρός να ιεραρχήσουμε τις ανάγκες μας, μια πόλη δεν μπορεί να υποκύπτει σε μικροπολιτικά παιχνίδια βιωσιμότητας. Σε όλα κάνουμε πίσω, όλα προσπαθούμε να τα μεταφέρουμε σε μελλοντικό χρόνο με αποτέλεσμα εμείς να έχουμε γεράσει, να έρχεται μια νέα γενιά και να μην έχει ούτε αυτή τα απαραίτητα. Θεωρώ οτι αν κάνουμε τα επόμενα χρόνια ένα περιφερειακό η επισκεψιμότητα στην πόλη θα είναι μεγαλύτερη... τώρα περνάει και δεν θέλει να ξαναγυρίσει κι άμα ξαναγυρίσει βρίσκει κλειστούς τους δρόμους οπότε φεύγει.
Δείτε παρακάτω το 2015 σε ερώτησεις κρητικού βουλευτή για τον ΒΟΑΚ τι απαντήσεις πήρε:
α) Πόσες είναι οι ώριμες μελέτες που έχουν στην διάθεσή τους οι υπηρεσίες σας σήμερα, σε πόσα χιλιόμετρα συνολικά αντιστοιχούν και ποιος είναι ο Π/Υ τους;
β) Πόσες είναι οι μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη, σε πόσα χιλιόμετρα αντιστοιχούν και ποιος είναι ο Π/Υ τους; Υπάρχει εκτίμηση χρόνου ολοκλήρωσης αυτών;
γ) για πόσα χιλιόμετρα του οδικού δικτύου του ΒΟΑΚ δεν έχει ξεκινήσει καν η εκπόνηση μελετών και για πόσους κόμβους ή συνδέσεις με τον κεντρικό οδικό άξονα διαθέτουμε αυτή την ώρα ολοκληρωμένες μελέτες;
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αναφορικά με την ωριμότητα των μελετών στα οδικά υποτμήματα του ΒΟΑΚ, στέλνουμε συνημμένα αναλυτικό πίνακα. Σύμφωνα με αυτόν:
α) Ωριμότητα για κατασκευή υπάρχει μόνο στον Ημικόμβο Μοχού (Ν. Ηρακλείου) με Προϋπολογισμό δημοπράτησης 3,5 εκατ. €.
β) Μέση ωριμότητα από πλευράς μελετών παρουσιάζουν έξι οδικά τμήματα με συνολικά μήκη 21χλμ. αυτοκινητόδρομου (Καλύβες – Αγ.Πάντες 7χλμ,, Εσταυρωμένος – Πάνορμος 7 χλμ., Μάλια – Νεάπολη 7 χλμ.) και 11χλμ. μονού κλάδου (Παράκαμψη Κισσάμου 6,5 χλμ., Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή 5 χλμ.). Η συνολική εκτιμώμενη δαπάνη κατασκευής τους είναι 291,5 εκατ. € (Ως μέση ωριμότητα θεωρείται όταν υπάρχει εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ΜΠΕ ή εκτιμώμενη άμεση έγκρισή της)
Υπενθυμίζεται ότι κατασκευασμένα ή υπό κατασκευή τμήματα είναι τα ακόλουθα:
Κίσσαμος – Χανιά, παράκαμψη Χανίων (Χανιά – Σούδα), Ατσιπόπουλο – Αμάρι, Πάνορμος – Εξάντης, Λινοπεράματα – Γούρνες (παράκαμψη Ηρακλείου), Αγ. Νικόλαος – Καλό Χωριό, Αυχένας Αγκαθιάς – Σητεία, Σύνολο 110 χλμ.
Πάω ανάποδα.... κατασκευασμένα τμήματα Κίσαμος- Χανιά, ΟΚ το ξέρουμε. Και μέση ωριμότητα το 2015 για την παράκαμψη της πόλης της Κισάμου, λόγια υπουργού. Έχουμε 2017, νομίζω φέτος άντε του χρόνου, είναι ώρα να πάμε για "τρύγισμα" γιατί αν την αφήσουμε κι άλλο μάλλον θα σαπίσει.
Δείτε παρακάτω το 2015 σε ερώτησεις κρητικού βουλευτή για τον ΒΟΑΚ τι απαντήσεις πήρε:
α) Πόσες είναι οι ώριμες μελέτες που έχουν στην διάθεσή τους οι υπηρεσίες σας σήμερα, σε πόσα χιλιόμετρα συνολικά αντιστοιχούν και ποιος είναι ο Π/Υ τους;
β) Πόσες είναι οι μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη, σε πόσα χιλιόμετρα αντιστοιχούν και ποιος είναι ο Π/Υ τους; Υπάρχει εκτίμηση χρόνου ολοκλήρωσης αυτών;
γ) για πόσα χιλιόμετρα του οδικού δικτύου του ΒΟΑΚ δεν έχει ξεκινήσει καν η εκπόνηση μελετών και για πόσους κόμβους ή συνδέσεις με τον κεντρικό οδικό άξονα διαθέτουμε αυτή την ώρα ολοκληρωμένες μελέτες;
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αναφορικά με την ωριμότητα των μελετών στα οδικά υποτμήματα του ΒΟΑΚ, στέλνουμε συνημμένα αναλυτικό πίνακα. Σύμφωνα με αυτόν:
α) Ωριμότητα για κατασκευή υπάρχει μόνο στον Ημικόμβο Μοχού (Ν. Ηρακλείου) με Προϋπολογισμό δημοπράτησης 3,5 εκατ. €.
β) Μέση ωριμότητα από πλευράς μελετών παρουσιάζουν έξι οδικά τμήματα με συνολικά μήκη 21χλμ. αυτοκινητόδρομου (Καλύβες – Αγ.Πάντες 7χλμ,, Εσταυρωμένος – Πάνορμος 7 χλμ., Μάλια – Νεάπολη 7 χλμ.) και 11χλμ. μονού κλάδου (Παράκαμψη Κισσάμου 6,5 χλμ., Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή 5 χλμ.). Η συνολική εκτιμώμενη δαπάνη κατασκευής τους είναι 291,5 εκατ. € (Ως μέση ωριμότητα θεωρείται όταν υπάρχει εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ΜΠΕ ή εκτιμώμενη άμεση έγκρισή της)
Υπενθυμίζεται ότι κατασκευασμένα ή υπό κατασκευή τμήματα είναι τα ακόλουθα:
Κίσσαμος – Χανιά, παράκαμψη Χανίων (Χανιά – Σούδα), Ατσιπόπουλο – Αμάρι, Πάνορμος – Εξάντης, Λινοπεράματα – Γούρνες (παράκαμψη Ηρακλείου), Αγ. Νικόλαος – Καλό Χωριό, Αυχένας Αγκαθιάς – Σητεία, Σύνολο 110 χλμ.
Πάω ανάποδα.... κατασκευασμένα τμήματα Κίσαμος- Χανιά, ΟΚ το ξέρουμε. Και μέση ωριμότητα το 2015 για την παράκαμψη της πόλης της Κισάμου, λόγια υπουργού. Έχουμε 2017, νομίζω φέτος άντε του χρόνου, είναι ώρα να πάμε για "τρύγισμα" γιατί αν την αφήσουμε κι άλλο μάλλον θα σαπίσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου