Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

Ο ΜΟΥΣΤΑΚΟΔΕΤΗΣ

Γράφει ο Αντώνης Μαρτσάκης
Τον Μάιο του 2008 επισκέφτηκα τους Κρήτες στην Φλώριδα της Αμερικής για τις εορταστικές στους εκδηλώσεις προσκεκλημένος με την ιδιότητά μου σαν παραδοσιακός μουσικός. Εκεί γνώρισα  εκλεκτούς και αγαπητούς φίλους από το Σύλλογο Κρητών, ανάμεσα τους γνώρισα την Χανιώτικης καταγωγής Αρχόντισσα Ιωάννα Φραγκέδη. Μόλις μας σύστησαν με αγκάλιασε και με φίλησε με ενθουσιασμό και μου είπε τι ωραίο μουστάκι έχεις μπράβο σου. Που να φανταστώ ότι το βράδυ στο τραπέζι καλωσορίσματος που διοργάνωσε ο Σύλλογος Κρητών θα δεχόμουν από την κυρία Ιωάννα και την αδελφή της ένα Μουστακοδέτη. 
- Κάτσαμε με την αδελφή μου και σου φτιάξαμε ένα μουστακοδέτη, μου λέει, σαν κι αυτόν που φτιάχναμε στον πατέρα μας παιδιά στην Κρήτη.
Έτσι λοιπόν έφτασε στα χέρια μου ο πρώτος αυθεντικός μουστακοδέτης που από παιδί για κάποιο λόγο ήθελα να βρω .Τις πρώτες πληροφορίες τις έμαθα από τον Νικόλαο Εμμανουήλ Μαρεντάκη από το Καστέλι Κισάμου που από παιδί μου έλεγε μόλις κάμεις μουστάκι θα σου κάμω δώρο ένα μουστακοδέτη, έτσι λοιπόν όταν άφησα μουστάκι άρχισε να μου δίνει πληροφορίες επιπλέον για τον μουστακοδέτη. Στην Μουσική Σχόλη που διατηρώ στα Χανιά φέρνει την κόρη του ένας φίλος που διατηρεί κουρείο στην Αλμυρίδα Αποκορώνου στην κουβέντας μας απάνω γιατί έχει ένα μερακλίδικο μουστάκι, αναφέραμε τον μουστακοδέτη, μου ζήτησε να του πάω αυτόν που είχα για να φτιάξει για τον ίδιο και για κάποιους φίλους που κουρεύονται στο κουρείου του και έχουν το ίδιο μερακλήκι. Έτσι λοιπόν έφτιαξε αντίγραφο που χρησιμοποιεί ο ίδιος και οι μερακλήδες τις περιοχής. Με αυτό το γεγονός αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σας κάτι που είναι σπάνιο στης μέρες μας το μουστακοδέτη που χρησιμοποιούσαν οι παλαιότεροι στο ύπνο τους για να μην χαλάει το μουστάκι και το πρωί να είναι φτιαγμένο έτοιμο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: