Διάβασα τις δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΑΚ κ. Καζάση -αξιόλογου και ικανού στελέχους κατά την γνώμη μου- σχετικά με την σχεδιαζόμενη αναβάθμιση του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, που ουσιαστικά σημαίνει αυτοκινητόδρομος από Βαμβακόπουλο έως Χερσόνησο με βάση τα τμήματα που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται. Για την εξαίρεση σε αυτή τη φάση του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «… είναι κομμάτι που έχει χρηματοδοτηθεί από υφιστάμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης… για το Υπουργείο θεωρείται υλοποιημένος δρόμος … ο οποίος, όμως, δεν μας καλύπτει από πλευράς αναγκών. Άρα, τα πράγματα περιπλέκονται». Έτσι, σε πρώτη φάση μιλάμε για το κομμάτι Χανιά – Ηράκλειο και για την Κίσαμο πάμε για επόμενη φάση… Είναι γνωστό ότι η Κίσαμος δεν ήταν εδώ και καιρό στον σχεδιασμό και αυτό δεν οφείλεται στους τεχνικούς λόγους που ανέφερε ο κ. Καζάσης.
Ας θυμηθούμε όμως μερικά γεγονότα για ζήτημα. Πριν 2,5 χρόνια, τον Νοέμβριο του 2014 όταν μόλις είχε αναλάβει δήμαρχος ο κ. Σταθάκης, είχε υποπέσει σε ένα στρατηγικό λάθος όσο αφορά την σχεδιαζόμενη αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Συγκεκριμένα, είχε τότε συμφωνήσει στα πλαίσια της επίσκεψης του τότε Υπουργού Υποδομών κ. Χρυσοχοίδη να κατασκευαστεί ΒΟΑΚ δύο επιπέδων δηλαδή δυτικά των Χανίων να μην γίνει «αυτοκινητόδρομος» αλλά απλά δρόμος «ταχείας κυκλοφορίας» (δελτίο τύπου δήμου 7/11/2014) χαρακτηρισμός που υπάρχει και τώρα επίσημα για τον σημερινό δρόμο .
Με δημόσια επιστολή (στις 25/11/2014), η παράταξή μας του είχε επισημάνει το λάθος, τους κινδύνους και την απομόνωση του δήμου, καθώς υπαναχωρούσαμε από κοινές θέσεις που είχαμε την προηγούμενη 4ετία ως δήμος, μαζί με Αντιπεριφέρεια, ΤΕΕ και δήμο Πλατανιά για κατασκευή -έως την Κίσαμο- νέου δρόμου επιπέδου αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων (κοινό έγγραφο των δύο δήμων δημοσιευμένο στις 21/10/2013). Η υπαναχώρηση του δήμου Κισάμου από αυτή την κοινή διεκδίκηση, οδήγησε λογικά τον δήμαρχο Πλατανιά να αποστείλει επιστολή (20/11/2014) που να ζητά την επέκταση του κλειστού αυτοκινητοδρόμου έως το Κολυμπάρι, κάτι μάλιστα που όπως ανέφερε εξυπηρετεί και την Κίσαμο. Ο κ. Σταθάκης τότε δεν απάντησε στην επιστολή μας, προφανώς κατάλαβε το λάθος του και προσπάθησε να το διορθώσει μέσω των προτάσεων του δήμου για την αναθεώρηση του χωροταξικού Κρήτης, όπου ζητούσε πάλι οδό ταχείας κυκλοφορίας αλλά με διπλή λωρίδα κυκλοφορίας κ.τ.λ. Τώρα γιατί δεν έλεγε αυτοκινητόδρομο με τις ξεκάθαρες προδιαγραφές, αυτό προφανώς το έκανε για να μην φανεί ανακόλουθος στις προηγούμενες δηλώσεις του, αλλά μικρή σημασία έχει.
Όμως τότε το Περιφερειακό συμβούλιο (απόφαση 75/10-11-2015), δεν υιοθέτησε τις θέσεις ΤΕΕ και Αντιπεριφέρειας και τις «ασαφείς» του δήμου Κισάμου και αποφάσισε να προτείνει στο χωροταξικό Κρήτης την «ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) από Καστέλι Κισάμου έως Σητεία (με την παράκαμψή της προς Πετρά), με την κατάλληλη διατομή ανά οδικό τμήμα, δηλαδή τετράιχνη διατομή με μεσαία διαχωριστική νησίδα, εκτός των ορεινών και των καταληκτικών τμημάτων που διατηρούνται με δίιχνη διατομή «με βελτιωμένη χάραξη» και ΛΕΑ». Προφανώς η Κίσαμος ανήκει στα καταληκτικά τμήματα, οπότε ο δρόμος που προτείνεται για τις επόμενες δεκαετίες είναι ο ίδιος με μικρές βελτιώσεις.
Ο δήμαρχος Κισσάμου, εκτός από απών από εκείνη την συνεδρίαση, ούτε που μπήκε στον κόπο να ψελλίσει έστω κάποια μικρή διαμαρτυρία για την προφανή υποβάθμιση της περιοχής μας. Και αφού κανείς δεν διαμαρτύρεται από το δυτικό άκρο της Κρήτης, προχωρά ο σχεδιασμός για την χρηματοδότηση από την ΕΤΕΠ του νέου ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και για τα υπόλοιπα τμήματα, πρώτα θα εκπονηθεί μια στρατηγική μελέτη, μετά θα ψάχνουμε τα χρήματα και έχει ο θεός…
Να ξεκαθαρίσω ότι συμφωνώ απόλυτα και στηρίζω την συγκεκριμένη διαδικασία εξασφάλισης χρηματοδότησης που πρώτος προώθησε ο κ. Αρναουτάκης. Γνωρίζοντας όμως ότι μέχρι την Χερσόνησο θα υπάρχει νέος δρόμος με διπλή λωρίδα ανά κατεύθυνση, θεωρώ αυτονόητο ότι το τμήμα Χανιά – Καστέλι με την τρομερή τουριστική ανάπτυξη και επισκεψιμότητα (1,5 εκ. επισκέπτες στις παραλίες της Κισάμου και δεκάδες χιλιάδες κλίνες στα ξενοδοχεία του κόλπου Χανίων) αλλά και τις μεγάλες μελλοντικές προοπτικές, δεν μπορεί να μείνει εκτός από την σχεδιαζόμενη αναβάθμιση του δρόμου. Στους σχεδιασμούς αυτούς τοποθετήθηκαν -μετά από πρόσφατη συνάντησή (10/3/2017)- τους δημόσια και ξεκάθαρα ο κ. Βουλγαράκης και το Τεχνικό Επιμελητήριο. Μάλιστα το ΤΕΕ ΤΔΚ έβγαλε και σχετική ανακοίνωση (20/3/2017) όπου αναφέρει ότι «… κάθε σχεδιασμός θα πρέπει να αφορά στην κατασκευή αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων) από τα όρια του Νομού Ρεθύμνου έως την Κίσαμο».
Ο δήμαρχος πάλι απών, οι άλλοι ασχολούνται με το μέλλον της περιοχής του και υποστηρίζουν την Κίσαμο, αυτός ούτε καν μια μικρή δήλωση για τα μάτια του κόσμου. Σιγή ασυρμάτου λοιπόν στην Κίσαμο σε ένα ακόμα μεγάλο θέμα, αδιαφορία ή αδυναμία διαχείρισης τόσο σοβαρών ζητημάτων. Και ας κρίνεται το μέλλον του τόπου μας.
Εγώ αυτό που μπορώ να κάνω, εκ του θεσμικού μου ρόλου ως επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του δήμου, είναι να ζητήσω από τον Περιφερειάρχη και τον ΟΑΚ να επανεξετάσουν το ζήτημα, να δημιουργήσουν τάχιστα το πλαίσιο για την αναβάθμιση και του τμήματος του ΒΟΑΚ έως την Κίσαμο και να μην αφήσουν στις επόμενες δεκαετίες μια τόσο αναπτυσσόμενη περιοχή με ένα τόσο χαμηλού επιπέδου εθνικό οδικό δίκτυο. Επίσης πρέπει άμεσα να προχωρήσει η «παγωμένη» μελέτη της Παράκαμψης Κισάμου (δίιχνης διατομής που όμως επαρκεί, εφόσον στην είσοδο της πόλης κατανέμεται ο κυκλοφοριακός φόρτος και σε πόλη και σε κάθετο προς Ελαφονήσι) και προφανώς να επεκταθεί προς το λιμάνι Καβονησίου.
Οφείλω βέβαια να πω πως, επειδή εγώ προσωπικά έχω δει -και ως δήμαρχος- στην πράξη το ενδιαφέρον του Περιφερειάρχη για την Κίσαμο, μπορώ βάσιμα να αισιοδοξώ ότι και ο ίδιος αντιλαμβάνεται την ανάγκη και ήδη εργάζεται για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο από τα Χανιά έως την Κίσαμο στο ορατό και κοντινό μέλλον.
Μυλωνάκης Γεώργιος
πρώην δήμαρχος Κισάμου
επικεφαλής μείζονος αντιπολίτευσης
Ας θυμηθούμε όμως μερικά γεγονότα για ζήτημα. Πριν 2,5 χρόνια, τον Νοέμβριο του 2014 όταν μόλις είχε αναλάβει δήμαρχος ο κ. Σταθάκης, είχε υποπέσει σε ένα στρατηγικό λάθος όσο αφορά την σχεδιαζόμενη αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Συγκεκριμένα, είχε τότε συμφωνήσει στα πλαίσια της επίσκεψης του τότε Υπουργού Υποδομών κ. Χρυσοχοίδη να κατασκευαστεί ΒΟΑΚ δύο επιπέδων δηλαδή δυτικά των Χανίων να μην γίνει «αυτοκινητόδρομος» αλλά απλά δρόμος «ταχείας κυκλοφορίας» (δελτίο τύπου δήμου 7/11/2014) χαρακτηρισμός που υπάρχει και τώρα επίσημα για τον σημερινό δρόμο .
Με δημόσια επιστολή (στις 25/11/2014), η παράταξή μας του είχε επισημάνει το λάθος, τους κινδύνους και την απομόνωση του δήμου, καθώς υπαναχωρούσαμε από κοινές θέσεις που είχαμε την προηγούμενη 4ετία ως δήμος, μαζί με Αντιπεριφέρεια, ΤΕΕ και δήμο Πλατανιά για κατασκευή -έως την Κίσαμο- νέου δρόμου επιπέδου αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων (κοινό έγγραφο των δύο δήμων δημοσιευμένο στις 21/10/2013). Η υπαναχώρηση του δήμου Κισάμου από αυτή την κοινή διεκδίκηση, οδήγησε λογικά τον δήμαρχο Πλατανιά να αποστείλει επιστολή (20/11/2014) που να ζητά την επέκταση του κλειστού αυτοκινητοδρόμου έως το Κολυμπάρι, κάτι μάλιστα που όπως ανέφερε εξυπηρετεί και την Κίσαμο. Ο κ. Σταθάκης τότε δεν απάντησε στην επιστολή μας, προφανώς κατάλαβε το λάθος του και προσπάθησε να το διορθώσει μέσω των προτάσεων του δήμου για την αναθεώρηση του χωροταξικού Κρήτης, όπου ζητούσε πάλι οδό ταχείας κυκλοφορίας αλλά με διπλή λωρίδα κυκλοφορίας κ.τ.λ. Τώρα γιατί δεν έλεγε αυτοκινητόδρομο με τις ξεκάθαρες προδιαγραφές, αυτό προφανώς το έκανε για να μην φανεί ανακόλουθος στις προηγούμενες δηλώσεις του, αλλά μικρή σημασία έχει.
Όμως τότε το Περιφερειακό συμβούλιο (απόφαση 75/10-11-2015), δεν υιοθέτησε τις θέσεις ΤΕΕ και Αντιπεριφέρειας και τις «ασαφείς» του δήμου Κισάμου και αποφάσισε να προτείνει στο χωροταξικό Κρήτης την «ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) από Καστέλι Κισάμου έως Σητεία (με την παράκαμψή της προς Πετρά), με την κατάλληλη διατομή ανά οδικό τμήμα, δηλαδή τετράιχνη διατομή με μεσαία διαχωριστική νησίδα, εκτός των ορεινών και των καταληκτικών τμημάτων που διατηρούνται με δίιχνη διατομή «με βελτιωμένη χάραξη» και ΛΕΑ». Προφανώς η Κίσαμος ανήκει στα καταληκτικά τμήματα, οπότε ο δρόμος που προτείνεται για τις επόμενες δεκαετίες είναι ο ίδιος με μικρές βελτιώσεις.
Ο δήμαρχος Κισσάμου, εκτός από απών από εκείνη την συνεδρίαση, ούτε που μπήκε στον κόπο να ψελλίσει έστω κάποια μικρή διαμαρτυρία για την προφανή υποβάθμιση της περιοχής μας. Και αφού κανείς δεν διαμαρτύρεται από το δυτικό άκρο της Κρήτης, προχωρά ο σχεδιασμός για την χρηματοδότηση από την ΕΤΕΠ του νέου ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και για τα υπόλοιπα τμήματα, πρώτα θα εκπονηθεί μια στρατηγική μελέτη, μετά θα ψάχνουμε τα χρήματα και έχει ο θεός…
Να ξεκαθαρίσω ότι συμφωνώ απόλυτα και στηρίζω την συγκεκριμένη διαδικασία εξασφάλισης χρηματοδότησης που πρώτος προώθησε ο κ. Αρναουτάκης. Γνωρίζοντας όμως ότι μέχρι την Χερσόνησο θα υπάρχει νέος δρόμος με διπλή λωρίδα ανά κατεύθυνση, θεωρώ αυτονόητο ότι το τμήμα Χανιά – Καστέλι με την τρομερή τουριστική ανάπτυξη και επισκεψιμότητα (1,5 εκ. επισκέπτες στις παραλίες της Κισάμου και δεκάδες χιλιάδες κλίνες στα ξενοδοχεία του κόλπου Χανίων) αλλά και τις μεγάλες μελλοντικές προοπτικές, δεν μπορεί να μείνει εκτός από την σχεδιαζόμενη αναβάθμιση του δρόμου. Στους σχεδιασμούς αυτούς τοποθετήθηκαν -μετά από πρόσφατη συνάντησή (10/3/2017)- τους δημόσια και ξεκάθαρα ο κ. Βουλγαράκης και το Τεχνικό Επιμελητήριο. Μάλιστα το ΤΕΕ ΤΔΚ έβγαλε και σχετική ανακοίνωση (20/3/2017) όπου αναφέρει ότι «… κάθε σχεδιασμός θα πρέπει να αφορά στην κατασκευή αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων) από τα όρια του Νομού Ρεθύμνου έως την Κίσαμο».
Ο δήμαρχος πάλι απών, οι άλλοι ασχολούνται με το μέλλον της περιοχής του και υποστηρίζουν την Κίσαμο, αυτός ούτε καν μια μικρή δήλωση για τα μάτια του κόσμου. Σιγή ασυρμάτου λοιπόν στην Κίσαμο σε ένα ακόμα μεγάλο θέμα, αδιαφορία ή αδυναμία διαχείρισης τόσο σοβαρών ζητημάτων. Και ας κρίνεται το μέλλον του τόπου μας.
Εγώ αυτό που μπορώ να κάνω, εκ του θεσμικού μου ρόλου ως επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του δήμου, είναι να ζητήσω από τον Περιφερειάρχη και τον ΟΑΚ να επανεξετάσουν το ζήτημα, να δημιουργήσουν τάχιστα το πλαίσιο για την αναβάθμιση και του τμήματος του ΒΟΑΚ έως την Κίσαμο και να μην αφήσουν στις επόμενες δεκαετίες μια τόσο αναπτυσσόμενη περιοχή με ένα τόσο χαμηλού επιπέδου εθνικό οδικό δίκτυο. Επίσης πρέπει άμεσα να προχωρήσει η «παγωμένη» μελέτη της Παράκαμψης Κισάμου (δίιχνης διατομής που όμως επαρκεί, εφόσον στην είσοδο της πόλης κατανέμεται ο κυκλοφοριακός φόρτος και σε πόλη και σε κάθετο προς Ελαφονήσι) και προφανώς να επεκταθεί προς το λιμάνι Καβονησίου.
Οφείλω βέβαια να πω πως, επειδή εγώ προσωπικά έχω δει -και ως δήμαρχος- στην πράξη το ενδιαφέρον του Περιφερειάρχη για την Κίσαμο, μπορώ βάσιμα να αισιοδοξώ ότι και ο ίδιος αντιλαμβάνεται την ανάγκη και ήδη εργάζεται για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο από τα Χανιά έως την Κίσαμο στο ορατό και κοντινό μέλλον.
Μυλωνάκης Γεώργιος
πρώην δήμαρχος Κισάμου
επικεφαλής μείζονος αντιπολίτευσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου