Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ ΣΕ ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:

 «ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ»
Ημερίδα με θέμα «Σχεδιασμός Ακτοπλοϊκού δικτύου» φιλοξένησε η ANEK LINES τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016, στο συνεδριακό της Κέντρο στα Χανιά, με τη διοργάνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών και τον Δήμο Χανίων.
Στην Ημερίδα αυτή παρευρέθηκε και ο Δήμαρχος Κισάμου, κ. Σταθάκης Θ., ο οποίος, με την ομιλία του, αναφέρθηκε στις ελλείψεις του Ακτοπλοϊκού Δικτύου και στην εξυπηρέτηση αναγκών των Νησιωτικών κοινωνιών, επισημαίνοντας τα κάτωθι: 
«Κυρίες και Κύριοι,
Πρωτίστως, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους διοργανωτές για την πρόσκλησή τους να καταθέσω .......
.την άποψή μου ως ομιλητής στην Διημερίδα τους και να τους ευχηθώ να επιτύχουν  τους στόχους της. 
Όλοι αναγνωρίζουμε  τον τεράστιο ρόλο που διαδραματίζουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες  στη χώρα μας.
Η γεωγραφική διαμόρφωση της χώρας μας παρουσιάζει την ιδιομορφία να συμπληρώνεται ο ηπειρωτικός χώρος από ένα μωσαϊκό διάσπαρτων νησιών τόσο στο Αιγαίο όσο και στο Ιόνιο, μοναδικής ομορφιάς, πλούσιας πολιτιστικής παράδοσης και διαχρονικής παρουσίας στον Παγκόσμιο Πολιτισμό, σπουδαίας αρχιτεκτονικής οργάνωσης, συνθέτουν ένα ιδιαίτερα σημαντικό οικονομικό χώρο, ειδικά σήμερα που οι τάσεις του παγκόσμιου τουριστικού ρεύματος αναδεικνύουν τον Ελληνικό νησιωτικό χώρο ως κορυφαίο προορισμό. 
Η χώρα μας διαθέτει 220 κατοικημένα νησιά στα οποία ζουν 1,6 εκατομμύρια άνθρωποι που αναλογούν στο 15% του ελληνικού πληθυσμού.
Αποτελεί χρέος του κράτους να διασφαλίσει ένα οργανωμένο δίκτυο ακτοπλοϊκής επικοινωνίας των νησιών τόσο στον ηπειρωτικό χώρο όσο και μεταξύ τους. 
Δυστυχώς παρά τις βελτιώσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, ειδικά στον τομέα της ναυτολόγησης πλοίων με ικανοποιητικές, ποιοτικές προδιαγραφές, δεν μπορούμε να είμαστε  ικανοποιημένοι από την παρούσα κατάσταση. 
Πρέπει να επισημάνουμε ότι η υφιστάμενη κατάσταση πλήττει την ισόρροπη  ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών. 
Δημιουργεί αυξημένο κόστος διαβίωσης. 
Πλήττει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων των νησιών και δημιουργεί αφόρητη ψυχολογική πίεση στους κατοίκους των νησιών, διότι λειτουργεί το σύνδρομο της απομόνωσης ειδικά την χειμερινή περίοδο.
Είναι ανάγκη επιτέλους να αρχίσουν να υλοποιούνται οι νησιωτικές πολιτικές με γνώμονα την νησιωτική ιδιαιτερότητα.
Οι ευρωπαϊκές συνθήκες  του Άμστερνταμ και της Λισαβόνας, το Ελληνικό Σύνταγμα και ο νόμος 4150/2013 θεσμοθέτησαν τη νησιωτικότητα, δηλαδή την αναγνώριση της ιδιαιτερότητας των νησιών.
Θεωρούμε πολύ θετικό το γεγονός της θεσμοθέτησης του Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής το οποίο εποπτεύεται από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.
Τα νησιά αποτελούν τη ναυαρχίδα του Ελληνικού Τουρισμού. Αποτελεί κομβικής σημασίας ζήτημα για την τουριστική ανάπτυξη των νησιών αλλά και για την κοινωνική τους οργάνωση η ακτοπλοϊκή διασύνδεση και συνολικά το θέμα των μεταφορών.
Οι ακτοπλοϊκές  διασυνδέσεις και ειδικά στα μικρότερα νησιά, ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο παρουσιάζουν πολλές στρεβλώσεις και σε ορισμένες περιπτώσεις καθίστανται ιδιαίτερα προβληματικές. 
Απαιτείται σχεδιασμός και η δημιουργία  ενός νέου δικτύου ακτοπλοϊκών διασυνδέσεων που θα συνδυάσει τις κύριες γραμμές με επί μέρους διασυνδέσεις, ενώ παράλληλα πρέπει να ικανοποιεί τις ανάγκες μετακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. 
Υψίστης σημασίας θέμα αποτελεί η υλοποίηση του μεταφορικού ισοδύναμου, δηλαδή ίδιας αξία εισιτήριων για ίσες αποστάσεις στη στεριά και στη θάλασσα και έτσι θα αποκαταστήσει την ισοτιμία των κατοίκων των νησιών με εκείνους της λοιπής χώρας.
Η προώθηση των υδατοδρομίων θα δώσει λύσεις στο πρόβλημα της προσβασιμότητας, ιδιαίτερα στα νησιά που δεν διαθέτουν αεροδρόμια.
Στα πλαίσια μίας παρατεταμένης και γενικευμένης οικονομικής κρίσης τα χρόνια προβλήματα του νησιωτικού χώρου οξύνονται ιδιαίτερα  λόγω  της δημοσιονομικής ασφυξίας και ειδικά  απαιτούνται λύσεις στα προβλήματα της απομόνωσης του αυξημένου κόστους συντήρησης των υποδομών των περιορισμένων αγορών του υψηλού κόστους παραγωγής. 
Το τελευταίο ειδικό πλήγμα κατάρτισης του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ επιδεινώνει περισσότερο την κατάσταση. 
Πρέπει να σχεδιαστεί άμεσα μια σαφώς οριοθετημένη και στοχευμένη νησιωτική πολιτική και στα πλαίσια της να επανακαθοριστεί το καθεστώς της Δικτύωσης του νησιωτικού χώρου με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ του. Χρειάζονται μέτρα βραχυπρόθεσμης αντιμετώπισης των προβλημάτων και μακροπρόθεσμης στόχευσης για να υπάρξει προοπτική ανάπτυξης σ’ αυτόν τον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο. 
Η εξυπηρέτηση των αναγκών των κατοίκων των νησιών  συναρτάται άμεσα με τον επίπεδο ανάπτυξης και λειτουργίας των Ακτοπλοϊκών Γραμμών και των μεταφορών γενικά.
Εμείς ως Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να συμβάλλουμε  αποτελεσματικά σε κάθε προσπάθεια που στοχεύει στον εκσυγχρονισμό των  ακτοπλοϊκών υποδομών και στη λειτουργία τους.
Για να συμβάλλει όμως η Τοπική Αυτοδιοίκηση, θα πρέπει να της δοθούν οι δυνατότητες και αναφέρομαι στον τομέα της Ακτοπλοΐας, αλλά και σε όλους τους τομείς της. Γι’ αυτό, μόνο αυτοδιοίκηση δεν είμαστε. Οι εργασίες αυτές θα πρέπει να γίνονται σε τοπικό επίπεδο και όχι σε κρατικό. Είναι απαραίτητη μία τέτοια κίνηση, ώστε τελικά να αποβεί κερδισμένη και η οικονομία και η επιχειρηματικότητά μας και ο πολίτης – επισκέπτης. Όλοι επικαλούμαστε την νομιμότητα και την διαφάνεια και στον βωμό αυτών δεν προχωρά ουσιαστικά τίποτα, όπως θα έπρεπε. 
Όλοι γνωρίζουμε την σπουδαιότητα και την μείζονα σημασία που έχει το λιμάνι της Κισσάμου, δεν είναι τοπικής σημασίας αλλά εθνικής, γιατί αποτελεί μέρος της σύνδεσης της Ιόνιας οδού με τον ΒΟΑΚ για τη διακίνηση εμπορευμάτων. 
Επιπλέον, από το 2008 υπάρχει ΦΕΚ για Τουριστικό Λιμένα με την μελέτη Ρογκά χωρίς κανένα αποτέλεσμα, αντιθέτως δαπανώνται χρήματα για να γίνονται μελέτες για νέα οροθέτηση μαρίνων ή ακόμα σενάρια για δημιουργία νέου λιμανιού, όπως π.χ. νότια της Κρήτης, αντί να αξιοποιηθούν τα υπάρχοντα λιμάνια με λιγότερα χρήματα και πιο άμεσα προς όφελος όλων των εμπλεκόμενων. 
Δυστυχώς, εάν δεν αλλάξουμε νοοτροπία και αντιλήψεις θα ταλαιπωρούμαστε πολλά χρόνια ακόμα. 
Κύριε Υπουργέ, εύχομαι η κυβέρνησή σας αλλά και γενικότερα οι «της Αθήνας» να δείτε άμεσα ότι πρέπει να γίνει αποκέντρωση, η αυτοδιοίκηση να διοικεί και το κράτος να ελέγχει.  
Σας Ευχαριστώ.»      

Δεν υπάρχουν σχόλια: