Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

 
 1935 και κατάρριψη αεροπλάνου στον Κουρφαλώνα
Το αεροπλάνο ....το είχε στείλει η Κυβέρνηση (άγνωστο γιατί στην Κίσαμο) τις ημέρες του Βενιζελικού κινήματος του 35. Πιλότος στο αεροπλάνο ήταν ο υπασπιστής του Βασιλέα Χαρ. Ποταμιάνος. Οι τοπικοί αντικαθεστωτικοί του έριξαν επιτυχώς από τα υψώματα καθώς πλησίαζε στον Κουρφαλώνα. (Κουρφαλώνα γράφει η φώτο)
Το αεροπλάνο λένε ότι το έριξε ο δάσκαλος Μανώλης Καστρινάκης, (φώτο δεξιά) μέγας αγωνιστής και από τους πρώτους που έτρεξαν και λίγα χρόνια αργότερα να πολεμήσουν τους Γερμανούς στον κάμπο. Μόλις το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο χώρο μπροστά απο του Χατζή μαζεύτηκαν πολλοί Καστελιανοί και Καλουδιανοί με απειλητικές διαθέσεις αλλά ο Χατζής (Γεώργιος Μαζοκοπάκης) δεν επέτρεψε να πλησιάσουν τον Ποταμιάνο τον οποίον και προστάτευσε.
 Τρία χρόνια μετά 1938 ο υπουργός αεροπορίας Χαράλαμπος Ποταμιάνος, της κυβέρνησης του Μεταξά, επισκέπτεται την Κίσαμο. Πλήθος κόσμου τον υποδέχεται στην είσοδο της αγοράς (στου 41 έτσι λεγόταν και το γωνιακό καφενείο απο ανέκαθεν ) αρχή ανατολικά της Σκαλίδη.
Η νεολαία της ΕΟΝ Κισάμου, Σκαπανείς και Φαλαγγίτες, τον περίμεναν στο τσαρσί του Καστελιού ακριβώς μπροστά απο το καφενείο Παπαδάκη. Η επίσκεψη του έγινε για να τιμήσει τον γέρο Χατζή που τον έσωσε, πιλότος της τότε Ελληνικής αεροπορίας, όταν το αεροπλάνο του καταρρίφθηκε από αντιμεταξικούς στον κάμπο της πόλης το 1935.

Δεν υπάρχουν σχόλια: