Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2023

ΕΝΑ .. ΣΑΛΟΥΝ ΣΤΟ ΕΛΝΤΟΡΑΝΤΟ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

 Γνωστό όνομα στο χώρο της εστίασης και του καφέ στα Χανιά εδώ και πάνω από 30 χρόνια ο Χάρης ο Κοντοπυράκης, ο Χάρης του Φειδία και σήμερα του Σάλα Κλαμπ, στο Εθνικό Στάδιο Χανίων. Με όνομα βαρύ σαν ιστορία στα κισαμίτικα δρώμενα εσχάτως αποφάσισε να εμπλακεί στα κοινά και εκτίθεται υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό «Κίσαμος .. από την αρχή» με υποψήφιο δήμαρχο τον Μιχάλη Θεοδωρογλάκη. Τον συναντήσαμε στον φιλόξενο χώρο του στα Χανιά, και μας είπε πολλά και ενδιαφέροντα σε μία προεκλογική συνέντευξη όχι από τα τετριμμένα.
Έχουμε λοιπόν... ο Χάρης ο Κοντόπυρος από καφετζής... υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος;
Να σου πω ... Προτιμώ το καφετζής, από το επιχειρηματίας χώρου εστίασης, και τα άλλα τέτοια βαρύγδουπα, με τα οποία οι ινστρούχτορες «βαφτίζουν» , μια καθημερινή δουλειά, τίμια και καθαρή όπως οι υπόλοιπες. Ο συγχωρεμένος ο μπάρμπα Γιάννης ο Λάτσης απαντούσε το ίδιο και στο εφοπλιστής και στο μαουνιέρης χωρίς κόμπλεξ. Καφετζής : Καφετζής λοιπόν. Εξάλλου μην ξεχνάς, για να στο φέρω και στην πολιτική, ότι ανέκαθεν, ο δημοσιοσχετίστας, αυτός που έλυνε και έδενε, σε κάθε υπουργείο ή υπηρεσία ήταν ο καφετζής του ισογείου, για όσους ξέρουν από πολιτικό μάνατζμεντ.
Καλά όλα αυτά ... αλλά πώς εσύ ...από τα Χανιά ... στην Κίσαμο ;
Όσοι με ξέρουν γνωρίζουνε ότι πάντα στην θάλασσα οι χεριές μου ήταν αντίθετες στο ρεύμα. Τόσα χρόνια παρακολουθούμε το εξής σκηνικό τ Κισαμίτες φεύγουνε από την Κίσαμο, πολιτεύονται στα Χανιά και σήμερα έχουμε Κισαμίτη Δήμαρχο και Κισαμίτισσα διεκδικήτρια του Δήμου. Κισαμίτης κάνει κουμάντο στο Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο, μέχρι και Κισαμίτη Δεσπότη έχουμε... Εγώ λοιπόν θα κάνω την διαδρομή ανάποδα... Αν τα καταφέρουμε και μας επιλέξουν οι Κισαμίτες, και λέω μας, γιατί είμαστε μία ομάδα ανθρώπων τελείως διαφορετικοί, από κάθε άποψη αλλά με κοινό όραμα και ιδεολογία, θα ξαναγυρίσω στην Ιθάκη μου, δίνοντας το σάλπισμα στους Κισαμίτες όπου γης να ξαναβρούμε την αφετηρία μας. Για αυτό και συντάσσομαι στο όνομα του συνδυασμού «Για μια Κίσαμο ..από την αρχή».
Και για να έχουμε καλό ρώτημα, τι πρεσβεύει ο συνδυασμός σας ; Γιατί στην πιάτσα ακούγονται πολλά !
Άκουσέ με ... εγώ δεν παριστάνω ούτε τον παντογνώστη, ούτε τον ειδικό, ούτε τον πολυπράγμονα... Δεν γουστάρω όμως και τις φήμες και τους ψιθύρους . Καθαρά και ντρέτα : Πέντε πράγματα ... Ας μας δώσουν οι Κισαμίτες το τιμόνι και μου κάνουν την τιμή να είμαι κι εγώ μέρος αυτής της προσπάθειας και εγγυώμαι ότι : Πρώτον, στα επόμενα χρόνια κάθε
Κισαμίτης, είτε μένει δίπλα στο Δημαρχείο στο Καστέλλι, είτε στην Γη του Πυρός θα συναλλάσσεται και θα εξυπηρετείται από τις υπηρεσίες του Δήμου ψηφιακά. Δεύτερον, εικόνες ντροπής, από γεμάτους κάδους, ειδικά να τα βλέπουν οι επισκέπτες μας, θα ξεχαστούν. Καθαριότητα, ανακύκλωση με σύγχρονα μέσα και περιβαλλοντική κουλτούρα από τα σχολεία... πάμε παρακάτω. Τρίτον, μπορεί να κάνουμε τον σταυρό μας αλλά είναι πολύ πιθανό να ζήσουμε μία μεγάλη καταστροφή ... σεισμός θα είναι, πλημμύρα, πυρκαγιά θα είναι .... Δεν ξέρω.... Για ένα όμως πράγμα θα ματώσουμε ... Κανείς Κισαμίτης μόνος και αβοήθητος όταν έρθει η συμφορά. Δεν θα βρεθούμε απροετοίμαστοι. Από την πρώτη κιόλας μέρα στήνουμε το πιο σύγχρονο και πολύπλευρο και καινοτόμο σχέδιο πολιτικής προστασίας που όμοιό του δεν θα έχει ξαναϋπάρξει. Και θα εκπαιδεύσουμε όλους τους δημότες από 1 έως 99 χρονών στις διαδικασίες. Πάμε στο τέταρτο... επειδή δεν μου αρέσουνε οι υπεκφυγές εξηγούμαι από τώρα : Καλοδεχούμενος όποιος ντόπιος ή ξένος θέλει να επενδύσει στον τόπο μας. Με σεβασμό όμως στους νόμους του κράτους. Σαν Δήμος θα δώσουμε νόημα στην έννοια ανταπόδοση και αντιστάθμισμα. Θέλεις κύριε ή κυρία ιδιώτη να επενδύσεις ; Μαζί σου με τα χίλια ! Θα μου δώσεις όμως πάνω από το τραπέζι, χειροπιαστά πράγματα στην Κισαμίτικη κοινωνία και τους κισαμίτες που εγώ σαν Δήμος θα σου ζητήσω. Υποδομές στην υδροάρδευση, δρόμους, σχολεία, αθλητικούς χώρους, ΚΑΠΗ, δομές υγείας, δομές για τα ΑΜΕΑ
εξωραϊσμοί σε χωριά... Φτιάχνουμε την λίστα με ανταποδοτικά έργα την τοπική κοινωνία και τα συζητάμε ανοικτά και καθαρά. Και οι επενδύσεις να πιάσουν τόπο και οι άνθρωποι μας να είναι ευχαριστημένοι. Ο κόσμος πάει μπροστά . Τέρμα στην κακομοιριά, την μιζέρια και την υποκρισία. Αυτά...
Είπες πέντε πράγματα... το πέμπτο ;
Το πέμπτο είναι η προσωπική σφραγίδα του Χάρη του Κοντόπυρου, η δική μου παρακαταθήκη, το δικό μου χρέος που θέλω να ξεπληρώσω στον τόπο μου. Και ίσως και ένα χρέος στην μνήμη ενός αγαπημένου μου προσώπου που αδικήθηκε από πολλούς. Ονειρεύομαι το Καστέλλι της εξωστρέφειας. Δεν μπορεί να είμαστε γνωστοί σε όλο τον κόσμο για τις παραλίες και τις ομορφιές μας και να μην προβάλλουμε τους ανθρώπους μας, τους επιστήμονες, τους καλλιτέχνες τους επιχειρηματίες τους απλούς ανθρώπους. Η Κίσαμος η δική μου έχει αίμα, σάρκα και κυρίως ψυχή. Ψυχή θα δώσω την επόμενη πενταετία. Έφτασα αισίως τα 69. Στα νιάτα μου ονειρεύτηκα πολλά, τα περισσότερα έμειναν απραγματοποίητα. Πώς θα ήταν άραγε σήμερα η Κίσαμος, αν είχαμε καταφέρει με μια ομάδα νέων πριν από 40 χρόνια να φτιάξουμε το Φεστιβάλ Μεσογειακής Ποίησης που ονειρευόμασταν : Και κάτι τελευταίο Μου λένε πολλοί φίλοι και «φίλοι» μου τώρα τελευταία, ότι η Κίσαμος θα γίνει Ελντοράντο την επόμενη πενταετία. Σε όλους αυτούς εγώ απαντώ. Εγώ χρυσοθήρας δεν σκοπεύω να γίνω, ούτε τυχοδιώκτης, ούτε πιστολέρο... Σας διαβεβαιώ όμως ότι εφόσον πάρουμε την ευκαιρία μας, το Ελντοράντο της Κισάμου θα αποκτήσει και ....σαλούν, όπου όλοι αυτοί θα αφήνουν τα καμπούρια τους πριν μπούνε μέσα τα ποτά θα είναι καθαρά και ο πιανίστας θα παίζει το δικό μας ρεπερτόριο. Αυτά από έναν μπάρμαν- καφετζή....

Δεν υπάρχουν σχόλια: