Επιστολή του πρώην Δημάρχου Ιναχωρίου και εκ των πρωτεργατών για την προστασία και ανάδειξη της περιοχής των Εννιά Χωριών, Κωστή Κουκουράκη έλαβα σχετική με τις έρευνες για Γύψο και τις απορριπτικές ενστάσεις επί του θέματος απο το αρμόδιο υπουργείο.
Αγαπητέ Γιάννη στα όσα έγραψες συμπληρώνω και διευκρινίζω...
Το 1968-69-70 έγινε συστηματική έρευνα και με 11 γεωτρήσεις από την εταιρία ΓΕΜΕΕ η οποία είχε συσταθεί από την ΕΤΒΑ (ΦΕΚ 975/1965) βάσει σύμβασής της με τα Υπ. Οικονομικών, Συντονισμού, Βιομηχανίας βάσει του ΝΔ 4433/1964 περί μεταλλευτικών ερευνών του Δημοσίου. Τότε το ΙΓΜΕ ονομαζόταν Ινστιτούτο Γεωλογίας και ερευνών υπεδάφους (ΙΓΥΕ) και ήταν ΝΠΔΔ. Το 1976 μετονομάστηκε σε ΙΓΜΕ και έγινε ΝΠΙΔ. Το Ελληνικό κράτος λοιπόν διά των φορέων του έχει διενεργήσει πλήρεις έρευνες αποδεδειγμένα. Με βάση τις έρευνες αυτές από την δεκαετία του 1960 έχουν εκδοθεί γεωλογικοί χάρτες για όλη την Ελλάδα και βεβαίως για την εν λόγω περιοχή και μάλιστα με 11 γεωτρήσεις. Με βάση αυτούς τους χάρτες υλοποιούνται όλες οι μελέτες του κράτους όπως το Εθνικό Χωροταξικό, τα Ειδικά Χωροταξικά για την Βιομηχανία – Τουρισμό κλπ, τα Περιφερειακά Χωροταξικά, τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΓΠΣ), τα ΣΧΟΟΑΠ κλπ. Αυτά τα ευρήματα χρησιμοποιήθηκαν και στην Οικονομοτεχνική Μελέτη για την δυνατότητα αξιοποίησης γύψου στην Κρήτη η οποία εκδόθηκε από το ΙΓΜΕ το 1980 με συντάκτες τους Δρούγκα – Κωνσταντινίδου (ΙΓΜΕ Αθήνα 1980). Το ΙΓΜΕ έχει εκδώσει Γενικό Γεωλογικό Χάρτη κλίμακας 1:200000. Το ΙΓΜΕ με βάση τις έρευνές του έχει εκδώσει διάγραμμα 327 φύλλων της σειράς του Βασικού Γεωλογικού Χάρτη κλίμακας 1:50000.
Το ΙΓΕΥ τώρα ΙΓΜΕ έχει εκδώσει τον Μεταλλευτικό Χάρτη (Ζάχος – Μαράτος 1965) και Τάταρης – Χριστοδούλου 1969 στο Γεωλογικό Χάρτη της Ελλάδας. Μην κάνουν τους ανήξερους λοιπόν και επειδή δεν τρώμε κουτόχορτο να μας πουν γιατί εγκρίνουν ερευνητικές εργασίες στον όρμο Στομίου – Προφήτης Ηλίας υποστηρίζοντας ότι δεν έχει γίνει έρευνα από το ΙΓΜΕ. Μήπως επειδή το ΙΓΜΕ δια της Οικονομοτεχνικής των Δρούγκα – Κωνσταντινίδου υποστηρίζει ότι στην περιοχή που εγκρίθηκαν από τον Υπουργό οι ερευνητικές εργασίες τα κοιτάσματα γύψου είναι ασύμφορο να εξορυχθούν; Και αυτό θα πρέπει να αλλάξει;
Τι κάνουμε τώρα ή τι θα έπρεπε να έχουμε κάνει:
1. Ο Δήμος Κισάμου θα έπρεπε να δημοσιοποιήσει ευρύτατα το θέμα, να ενημερώσει αναλυτικά φορείς και ενεργούς πολίτες και όλοι μαζί με το ΔΣ Δήμου Κισάμου να υποβάλλουν ένσταση κατά της απόφασης τη Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης.
2. Εάν η ένσταση δεν γινόταν δεκτή θα έπρεπε όλοι να κάνουν αίτηση θεραπείας στην απόφαση της Αποκεντρωμένης.
3. Εάν και αυτό δεν γινόταν δεκτό όλοι να κάνουν ιεραρχική προσφυγή στον Αρμόδιο Υπουργό.
4. Εξ αρχής Δήμος, Φορείς, ενεργοί πολίτες με πρωτοβουλία του Δήμου να ενεργοποιηθούν ενάντια στις αποφάσεις αυτές ώστε να σταλεί το μήνυμα της μεγάλης αντίδρασης και του Πολιτικού Κόστους.
Από αυτά έγινε μόνο ιεραρχική προσφυγή στον Υπουργό με απόφαση ΔΣ Δήμου Κισάμου μόνο.
Έχω την άποψη ότι σε τέτοιες υποθέσεις ο Δήμος μόνος του δεν φθάνει. Η υπόθεση μπορεί να σωθεί μόνο όμως εάν κινηθούμε ενημερώνοντας με κάθε λεπτομέρεια φορείς και ενεργούς πολίτες και ΜΜΕ στέλνοντας ισχυρό μήνυμα και απαντήσεις στους καλοθελητές που θα υποστηρίξουν ότι τα νταμάρια θα φέρουν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας. Θα πρέπει να μας πουν πόσες θέσεις εργασίας και πόσες επενδύσεις θα χαθούν στον αγροτικό και τουριστικό τομέα. Θα πρέπει να μας πουν πόση αξία θα έχει η γη στην ευρύτερη περιοχή που πιθανώς θα λειτουργήσουν νταμάρια. Τέλος έχω τη γνώμη ότι θα πρέπει να γίνει προσπάθεια (παρ όλο που δεν προβλέπεται στο στάδιο αυτό) να αλλάξει ο Υπουργός την απόφασή του (Αίτηση θεραπείας). Αλλιώς η μόνη οδός που υπάρχει είναι η Δικαστική για όποια απόφαση βγει μετά από τουλάχιστον 5 χρόνια. Έως τότε θέλω κάποιος να μου πει πόσες επενδύσεις θα γίνουν στον Αγροτικό τομέα και πόσες στον Τουρισμό στην ευρύτερη περιοχή και ποια θα είναι η αξία της γης.
Κουκουράκης Κωνσταντίνος
Αγαπητέ Γιάννη στα όσα έγραψες συμπληρώνω και διευκρινίζω...
Το 1968-69-70 έγινε συστηματική έρευνα και με 11 γεωτρήσεις από την εταιρία ΓΕΜΕΕ η οποία είχε συσταθεί από την ΕΤΒΑ (ΦΕΚ 975/1965) βάσει σύμβασής της με τα Υπ. Οικονομικών, Συντονισμού, Βιομηχανίας βάσει του ΝΔ 4433/1964 περί μεταλλευτικών ερευνών του Δημοσίου. Τότε το ΙΓΜΕ ονομαζόταν Ινστιτούτο Γεωλογίας και ερευνών υπεδάφους (ΙΓΥΕ) και ήταν ΝΠΔΔ. Το 1976 μετονομάστηκε σε ΙΓΜΕ και έγινε ΝΠΙΔ. Το Ελληνικό κράτος λοιπόν διά των φορέων του έχει διενεργήσει πλήρεις έρευνες αποδεδειγμένα. Με βάση τις έρευνες αυτές από την δεκαετία του 1960 έχουν εκδοθεί γεωλογικοί χάρτες για όλη την Ελλάδα και βεβαίως για την εν λόγω περιοχή και μάλιστα με 11 γεωτρήσεις. Με βάση αυτούς τους χάρτες υλοποιούνται όλες οι μελέτες του κράτους όπως το Εθνικό Χωροταξικό, τα Ειδικά Χωροταξικά για την Βιομηχανία – Τουρισμό κλπ, τα Περιφερειακά Χωροταξικά, τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΓΠΣ), τα ΣΧΟΟΑΠ κλπ. Αυτά τα ευρήματα χρησιμοποιήθηκαν και στην Οικονομοτεχνική Μελέτη για την δυνατότητα αξιοποίησης γύψου στην Κρήτη η οποία εκδόθηκε από το ΙΓΜΕ το 1980 με συντάκτες τους Δρούγκα – Κωνσταντινίδου (ΙΓΜΕ Αθήνα 1980). Το ΙΓΜΕ έχει εκδώσει Γενικό Γεωλογικό Χάρτη κλίμακας 1:200000. Το ΙΓΜΕ με βάση τις έρευνές του έχει εκδώσει διάγραμμα 327 φύλλων της σειράς του Βασικού Γεωλογικού Χάρτη κλίμακας 1:50000.
Το ΙΓΕΥ τώρα ΙΓΜΕ έχει εκδώσει τον Μεταλλευτικό Χάρτη (Ζάχος – Μαράτος 1965) και Τάταρης – Χριστοδούλου 1969 στο Γεωλογικό Χάρτη της Ελλάδας. Μην κάνουν τους ανήξερους λοιπόν και επειδή δεν τρώμε κουτόχορτο να μας πουν γιατί εγκρίνουν ερευνητικές εργασίες στον όρμο Στομίου – Προφήτης Ηλίας υποστηρίζοντας ότι δεν έχει γίνει έρευνα από το ΙΓΜΕ. Μήπως επειδή το ΙΓΜΕ δια της Οικονομοτεχνικής των Δρούγκα – Κωνσταντινίδου υποστηρίζει ότι στην περιοχή που εγκρίθηκαν από τον Υπουργό οι ερευνητικές εργασίες τα κοιτάσματα γύψου είναι ασύμφορο να εξορυχθούν; Και αυτό θα πρέπει να αλλάξει;
Τι κάνουμε τώρα ή τι θα έπρεπε να έχουμε κάνει:
1. Ο Δήμος Κισάμου θα έπρεπε να δημοσιοποιήσει ευρύτατα το θέμα, να ενημερώσει αναλυτικά φορείς και ενεργούς πολίτες και όλοι μαζί με το ΔΣ Δήμου Κισάμου να υποβάλλουν ένσταση κατά της απόφασης τη Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης.
2. Εάν η ένσταση δεν γινόταν δεκτή θα έπρεπε όλοι να κάνουν αίτηση θεραπείας στην απόφαση της Αποκεντρωμένης.
3. Εάν και αυτό δεν γινόταν δεκτό όλοι να κάνουν ιεραρχική προσφυγή στον Αρμόδιο Υπουργό.
4. Εξ αρχής Δήμος, Φορείς, ενεργοί πολίτες με πρωτοβουλία του Δήμου να ενεργοποιηθούν ενάντια στις αποφάσεις αυτές ώστε να σταλεί το μήνυμα της μεγάλης αντίδρασης και του Πολιτικού Κόστους.
Από αυτά έγινε μόνο ιεραρχική προσφυγή στον Υπουργό με απόφαση ΔΣ Δήμου Κισάμου μόνο.
Έχω την άποψη ότι σε τέτοιες υποθέσεις ο Δήμος μόνος του δεν φθάνει. Η υπόθεση μπορεί να σωθεί μόνο όμως εάν κινηθούμε ενημερώνοντας με κάθε λεπτομέρεια φορείς και ενεργούς πολίτες και ΜΜΕ στέλνοντας ισχυρό μήνυμα και απαντήσεις στους καλοθελητές που θα υποστηρίξουν ότι τα νταμάρια θα φέρουν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας. Θα πρέπει να μας πουν πόσες θέσεις εργασίας και πόσες επενδύσεις θα χαθούν στον αγροτικό και τουριστικό τομέα. Θα πρέπει να μας πουν πόση αξία θα έχει η γη στην ευρύτερη περιοχή που πιθανώς θα λειτουργήσουν νταμάρια. Τέλος έχω τη γνώμη ότι θα πρέπει να γίνει προσπάθεια (παρ όλο που δεν προβλέπεται στο στάδιο αυτό) να αλλάξει ο Υπουργός την απόφασή του (Αίτηση θεραπείας). Αλλιώς η μόνη οδός που υπάρχει είναι η Δικαστική για όποια απόφαση βγει μετά από τουλάχιστον 5 χρόνια. Έως τότε θέλω κάποιος να μου πει πόσες επενδύσεις θα γίνουν στον Αγροτικό τομέα και πόσες στον Τουρισμό στην ευρύτερη περιοχή και ποια θα είναι η αξία της γης.
Κουκουράκης Κωνσταντίνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου