Απαντά ο Νίκος Χαννάν Σταυρουλάκης
-Μέχρι το τέλος της βυζαντινής περιόδου δεν έχουμε ακριβή στοιχεία. Υποθέτουμε ότι τον 1ο αιώνα μ.Χ. υπήρχε εβραϊκή κοινότητα στην Κίσσαμο* και ότι τον 10ο αι. υπήρχε εβραϊκή κοινότητα στο Ηράκλειο, που τότε λεγόταν Χάνδαξ, και είναι πιθανό να είχε εξαπλωθεί και στα Χανιά. Στα τέλη του 15ου αι., επί Ενετοκρατίας, στο Ηράκλειο ζούσαν 400 εβραϊκές οικογένειες. Οταν οι Οθωμανοί κατέκτησαν την Κρήτη, πολλοί Εβραίοι είχαν αρχίσει να μεταναστεύουν προς τη Βενετία και το Ιόνιο. Οταν η Κρήτη ενσωματώθηκε στο ελληνικό κράτος, στα Χανιά ζούσαν 364 Εβραίοι· μόλις οκτώ ακόμα Εβραίοι ζούσαν στο Ρέθυμνο και το Ηράκλειο.
* Υπάρχει σχετική επιγραφή που το αποδεικνύει στο Μουσείο Κισάμου!
-Μέχρι το τέλος της βυζαντινής περιόδου δεν έχουμε ακριβή στοιχεία. Υποθέτουμε ότι τον 1ο αιώνα μ.Χ. υπήρχε εβραϊκή κοινότητα στην Κίσσαμο* και ότι τον 10ο αι. υπήρχε εβραϊκή κοινότητα στο Ηράκλειο, που τότε λεγόταν Χάνδαξ, και είναι πιθανό να είχε εξαπλωθεί και στα Χανιά. Στα τέλη του 15ου αι., επί Ενετοκρατίας, στο Ηράκλειο ζούσαν 400 εβραϊκές οικογένειες. Οταν οι Οθωμανοί κατέκτησαν την Κρήτη, πολλοί Εβραίοι είχαν αρχίσει να μεταναστεύουν προς τη Βενετία και το Ιόνιο. Οταν η Κρήτη ενσωματώθηκε στο ελληνικό κράτος, στα Χανιά ζούσαν 364 Εβραίοι· μόλις οκτώ ακόμα Εβραίοι ζούσαν στο Ρέθυμνο και το Ηράκλειο.
* Υπάρχει σχετική επιγραφή που το αποδεικνύει στο Μουσείο Κισάμου!
2 σχόλια:
Ο πράκτορας της Μοσαντ Σταυρουλάκης γιατί δεν μας λέει ότι θεωρεί ότι η Κρήτη είναι εβραική;
Αποδεδειγμένα οι Εβραίοι ήρθαν τον 1ο Αιώνα από Ισπανία.... Ελάχιστοι αποίκισαν στην κίσαμο όπου υπήρχε συναγωγή, άγνωστο ακόμα που. Η επιγραφή γράφει για μια συναγώγισα και βρίσκεται στην Βορειοδυτική αίθουσα του μουσείου. Αρχαιολογικά και Ιστορικά όλα τα παραπάνω.. Οι πράκτορες πάντα θα υπάρχουν και απ΄όλες τις μεριές. ..
Δημοσίευση σχολίου