Χθες έλαβα το παρακάτω e-mail και σας το μεταφέρω!
"Εντελώς τυχαία βρέθηκα στα χωράφια σας, και με χαρά διαπίστωσα πως είστε καλοί εργάτες της παράδοσης και της ιστορικής μνήμης. Εύχομαι να συνεχίσετε με την ίδια όρεξη και με ακόμη μεγαλύτερη ορμή στο μέλλον.
Μου έκαμε όμως εντύπωση που λέτε ότι σε σχέση με την προέλευση της λέξης "Κίσαμος" σας μπέρδεψε η αντιπαράθεσή μου με τον Ντουντουλάκη. Σας θυμίζω ότι με απόλυτα επιστημονικό τρόπο (γιατί έτσι έχω μάθει να ασχολούμαι με τα θέματα της επιστήμης μου) απέδειξα (σε όσους δεν ήξεραν) ότι οι ισχυρισμοί του κ. Ντουντουλάκη ήταν όχι απλώς αντιεπιστημονικοί και αυθαίρετοι αλλά και αντίθετοι με τη στοιχειώδη του μέσου ανθρώπου λογική. Όσα έγραψα τότε δεν ήταν τίποτε άλλο από αναίρεση των ανακριβειών του καί από παρουσίαση των βασικών απόψεων που έχουν διατυπωθεί για το συγκεκριμένο τοπωνύμιο.
Θα ξέρετε ότι με άλματα στο κενό (όπως επιχείρησε να κάμει ο εν λόγω κύριος) δεν είναι δυνατόν να έλθει εις πέρας ένα έργο τόσο δύσκολο και επικίνδυνο όσο η ετυμολογία (ορισμένων τουλάχιστον) τοπωνυμίων. Και μόνο το γεγονός ότι, όπως είχα γράψει και τότε, πολλές φορές αντιπαρατίθενται απόψεις διαπρεπών επιστημόνων μαρτυρεί για του λόγου το ασφαλές."
Θα ξέρετε ότι με άλματα στο κενό (όπως επιχείρησε να κάμει ο εν λόγω κύριος) δεν είναι δυνατόν να έλθει εις πέρας ένα έργο τόσο δύσκολο και επικίνδυνο όσο η ετυμολογία (ορισμένων τουλάχιστον) τοπωνυμίων. Και μόνο το γεγονός ότι, όπως είχα γράψει και τότε, πολλές φορές αντιπαρατίθενται απόψεις διαπρεπών επιστημόνων μαρτυρεί για του λόγου το ασφαλές."
Με χαιρετισμούς και ευχές
Γιώργος Λουπάσης
Φιλόλογος
Γιώργος Λουπάσης
Φιλόλογος
Κύριε Λουπάση ευχαριστώ για την επιστολή σας, χαίρομαι δε ιδιαίτερα που επικοινωνώ μαζί σας και η σελίδα μου στην διάθεση σας !
Έχω δημοσιεύσει στην ιστοσελίδα μου όλες τις μελέτες σας γύρω από την ετυμολογία της λέξεως Κίσαμος. Μάλιστα στις 28 Σεπτεμβρίου του περασμένου χρόνου είχα γράψει ότι...
"Τον τελευταίο μήνα υπάρχει μια έντονη διαμάχη σε γνωστή εφημερίδα των Χανίων σχετικά με την ετυμολογία της λέξεως ΚΙΣΑΜΟΣ. Από την μια ο κ. Λουπασάκης και από την άλλη ο κ. Ντουντουλάκης προσπαθούν απεγνωσμένα να μας ετυμολογήσουν την λέξη, δίνοντας καλές εξηγήσεις και ισχυρά επιχειρήματα. Δεν θα πιαστώ ποιος και γιατί έχει δίκιο, αλλά θέλω να αναφέρω στην αρχαιολογική πτυχή της υποθέσεως. Τα τελευταία χρόνια που υπάρχει καλή και πολλή αρχαιολογική δραστηριότητα μέσα και έξω από την πόλη, δεν έχει ακόμα βρεθεί κάτι χειροπιαστό, ιδιαίτερα κάτι που να αναφέρεται στο όνομα Κίσαμος. Καμιά επιγραφή, κανένα νόμισμα, να έτσι για να δούμε πως την γράφανε και οι ντόπιοι κάτοικοι... τότε. Στο μουσείο και στις αίθουσες με τα Ρωμαϊκά και Ελληνιστικά εκθέματα τίποτα, στις αποθήκες τίποτα και μόνο σε μια επιγραφή Ε16 με εκθέματα παλαιοχριστιανικά του 3ου ή 4ου αιώνα ; αναγράφεται η λέξη Κίσαμος. Μάλιστα με ένα σίγμα!!!
CΟΦΙΑ ΓΟΡΤΥΝΙΑ
ΠΡΕCΒΥΤΕΡΑ ΚΕ
ΑΡΧΙCΥΝΑΓΩΓΙCCΑ ΚΙCΑΜΟΥ
ΕΝΘΑ ΜΝΗΜΗ ΔΙCΕΑC
ΙC ΕΩΝΑ ΑΜΗΝ *
Η διαμάχη αυτή βέβαια μας κάνει καλό, προσωπικά θέλω να συνεχιστεί με ήπιους τόνους φυσικά μιας και ....αμ τι άλλο υπάρχουν και κάποιοι που ασχολούνται με μας!!!"Τον τελευταίο μήνα υπάρχει μια έντονη διαμάχη σε γνωστή εφημερίδα των Χανίων σχετικά με την ετυμολογία της λέξεως ΚΙΣΑΜΟΣ. Από την μια ο κ. Λουπασάκης και από την άλλη ο κ. Ντουντουλάκης προσπαθούν απεγνωσμένα να μας ετυμολογήσουν την λέξη, δίνοντας καλές εξηγήσεις και ισχυρά επιχειρήματα. Δεν θα πιαστώ ποιος και γιατί έχει δίκιο, αλλά θέλω να αναφέρω στην αρχαιολογική πτυχή της υποθέσεως. Τα τελευταία χρόνια που υπάρχει καλή και πολλή αρχαιολογική δραστηριότητα μέσα και έξω από την πόλη, δεν έχει ακόμα βρεθεί κάτι χειροπιαστό, ιδιαίτερα κάτι που να αναφέρεται στο όνομα Κίσαμος. Καμιά επιγραφή, κανένα νόμισμα, να έτσι για να δούμε πως την γράφανε και οι ντόπιοι κάτοικοι... τότε. Στο μουσείο και στις αίθουσες με τα Ρωμαϊκά και Ελληνιστικά εκθέματα τίποτα, στις αποθήκες τίποτα και μόνο σε μια επιγραφή Ε16 με εκθέματα παλαιοχριστιανικά του 3ου ή 4ου αιώνα ; αναγράφεται η λέξη Κίσαμος. Μάλιστα με ένα σίγμα!!!
CΟΦΙΑ ΓΟΡΤΥΝΙΑ
ΠΡΕCΒΥΤΕΡΑ ΚΕ
ΑΡΧΙCΥΝΑΓΩΓΙCCΑ ΚΙCΑΜΟΥ
ΕΝΘΑ ΜΝΗΜΗ ΔΙCΕΑC
ΙC ΕΩΝΑ ΑΜΗΝ *
* Η επιγραφή βρίσκεται στην βορειοδυτική αίθουσα και γι΄αυτήν θα μιλήσουμε σε άλλο άρθρο, ιδιαίτερα για την φράση αρχισυναγώγισσα που δηλώνει ότι μάλλον υπήρχε τον 3ο -4ο αιώνα εβραϊκή κοινότητα στην πόλη, αλλά και νεκροταφείο !!! "
http://sadentrepese.blogspot.com/2009/09/v.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου