Η Μονή της Αγίας Τριάδας των Τζαγκαρόλων χτίστηκε στις αρχές του 17ου αιώνα από τους αδερφούς Ιερεμία και Λαυρέντιο, από τη βενετοκρητική οικογένεια των Τζαγκαρόλων στη θέση μικρότερης, ιδιοκτησίας του ιερομονάχου Ιωακείμ Σοφιανού. Η Μονή ανατέθηκε το 1611 στον Ιερεμία, ο οποίος άρχισε αμέσως τις οικοδομικές εργασίες. Μετά το θάνατό του το 1634 περίπου, το έργο συνεχίστηκε από το Λαυρέντιο και δεν είχε ολοκληρωθεί κατά την κατάληψη των Χανιών από τους Τούρκους το 1645. Η Μονή συνέχισε να ακμάζει στα χρόνια της τουρκοκρατίας, αν και με προβλήματα. Κατά το 1821 κάηκε από τους Τούρκους και χάθηκαν πολλά από τα κειμήλιά της.
Αυτό απο το επίσημο σαιτ του Υπουργείου Πολιτισμού και εν συντομία για την ίδρυση της Μονής...
...Όταν την επισκέφτηκε ο Stillman το 1866 γράφει για την μονή...
Εκ πρώτης μοιάζει για ένα... ημιστρατιωτικό κτιριακό συγκρότημα ενετικής εποχής ανολοκλήρωτο ακόμα, αφού η τουρκική κατάκτηση είχε διακόψει την εξέλιξη του τον 17ο αιώνα. Στο κέντρο της τετράγωνης αυλής ορθώνεται η εκκλησία. Ως οικοδόμημα είναι δύσκολο να ενταχθεί σε κάποια τεχνοτροπία. Η πρόσοψη είναι ένα κράμα ενετικού και δωρικού ρυθμού, το σχέδιο της κάτοψης είναι ένας σταυρός Λατινικός και η σκεπή τηρεί την βυζαντινή παράδοση.
Στο θριγκό πάνω απο το άνοιγμα της πόρτας υπάρχουν τα ελληνικά κεφαλαία αφιερωτήρια γράμματα ΒΓΥΘΤΠ, το νόημα των οποίων κανείς απο τους ιερείς της μονής δεν ήταν σε θέση να μου εξηγήσει (τότε τώρα έχουμε την εξήγηση απο τον κ. Ανδριανάκη (ΒΑΘΟΣ ΓΝΩΣΕΩΣ ΥΨΙΣΤΟΣ ΘΕΟΣ ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟΣ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΩΡ). Μια ανάλογη επιγραφή στα Λατινικά και στα Ελληνικά υπάρχει στην είσοδο, δίπλα απο την πόρτα που εξηγούσε ποιος είχε χτίσει την μονή. Ο Ηγούμενος (ο Σφακιανός Γρηγόριος Παπαδοπετράκης) μου είπε οτι οι ιδρυτές ήταν δυο και πέρασαν απο την Λατινική εκκλησία στην Ελληνική ύστερα από μια εκπληκτική Θεία φώτιση.
Αυτό απο το επίσημο σαιτ του Υπουργείου Πολιτισμού και εν συντομία για την ίδρυση της Μονής...
...Όταν την επισκέφτηκε ο Stillman το 1866 γράφει για την μονή...
Εκ πρώτης μοιάζει για ένα... ημιστρατιωτικό κτιριακό συγκρότημα ενετικής εποχής ανολοκλήρωτο ακόμα, αφού η τουρκική κατάκτηση είχε διακόψει την εξέλιξη του τον 17ο αιώνα. Στο κέντρο της τετράγωνης αυλής ορθώνεται η εκκλησία. Ως οικοδόμημα είναι δύσκολο να ενταχθεί σε κάποια τεχνοτροπία. Η πρόσοψη είναι ένα κράμα ενετικού και δωρικού ρυθμού, το σχέδιο της κάτοψης είναι ένας σταυρός Λατινικός και η σκεπή τηρεί την βυζαντινή παράδοση.
Στο θριγκό πάνω απο το άνοιγμα της πόρτας υπάρχουν τα ελληνικά κεφαλαία αφιερωτήρια γράμματα ΒΓΥΘΤΠ, το νόημα των οποίων κανείς απο τους ιερείς της μονής δεν ήταν σε θέση να μου εξηγήσει (τότε τώρα έχουμε την εξήγηση απο τον κ. Ανδριανάκη (ΒΑΘΟΣ ΓΝΩΣΕΩΣ ΥΨΙΣΤΟΣ ΘΕΟΣ ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟΣ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΩΡ). Μια ανάλογη επιγραφή στα Λατινικά και στα Ελληνικά υπάρχει στην είσοδο, δίπλα απο την πόρτα που εξηγούσε ποιος είχε χτίσει την μονή. Ο Ηγούμενος (ο Σφακιανός Γρηγόριος Παπαδοπετράκης) μου είπε οτι οι ιδρυτές ήταν δυο και πέρασαν απο την Λατινική εκκλησία στην Ελληνική ύστερα από μια εκπληκτική Θεία φώτιση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου