Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Κυριακή 14 Ιουνίου 2009

ΑΝΕΚ- Grimaldi: Η επόμενη μέρα

Μια πάρα πολύ καλή ανάλυση

Μάρτιος 2007
. Η ΑΝΕΚ αποφασίζει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 105 εκατ. ευρώ, την πρώτη μετά από πολλά χρόνια. Μεταξύ των νέων μετόχων που εμφανίζονται είναι και ο ιταλικός ναυτιλιακός όμιλος Grimaldi. Άλλοι έλεγαν της Γένοβας, άλλοι της Νάπολι. Τελικά μετά από δυο χρόνια τον έμαθαν καλά όλοι. Πανικός; Στρατηγική συνεργασία;
Το δεύτερο απεδείχθη το πιο σύντομο ανέκδοτο στον ακτοπλοϊκό κλάδο. Θυμηθείτε. Δημιουργείται η Sea Star, αγοράζει από τον κ. Πάνο Λασκαρίδη Minoan και Hellenic και τις δίνει πακέτο στον Ιταλό για να πάρει πίσω την ΑΝΕΚ. Πανικός , αλλά τελικά το γλυτώσαμε το μαγαζί…
Καλοί ομολογουμένως οι χειρισμοί. Ο Grimaldi την μία ημέρα βλέπει στην ΑΝΕΚ μία σύγχρονη εταιρεία στην οποία μπορεί να είναι στρατηγικός εταίρος, την άλλη βλέπει ότι η Minoan είναι επίσης το ίδιο αν όχι και καλύτερη εταιρεία.
Γειτονικές είναι οι δυο, κρητικές και οι δυο δεν μπορεί κάτι θα «κόλλησε» η μία από την άλλη, σκέφθηκε. Άλλωστε το παράδειγμα της Finnlines στην οποία τώρα ανακάλυψε, μετά από δυο χρόνια, ότι δεν διαθέτει ενιαίο σύστημα προμηθειών δείχνει ότι δεν την ψάχνει και πολύ τη δουλειά, μάλλον γιατί λεφτά έχει.
Αυτό που τελικά έχει σημασία είναι η πανομοιότυπη φράση που ήταν και στα δυο δελτία τύπου που ανακοίνωνε την μία εξαγορά της ΑΝΕΚ πρώτα της Minoan ύστερα: «…therefore further promoting the concept of the Motorways of the Sea in the whole Mediterranean basin».
Αν καταλαβαίνουμε καλά προωθείται η ιδέα των θαλάσσιων λεωφόρων σε όλη τη Μεσόγειο. Προφανώς ο κ. Grimaldi δεν εννοεί και τη γραμμή Πειραιάς-Αίγινα!
Με αυτά και με αυτά φθάσαμε στο σήμερα. Τι έχουμε λοιπόν σήμερα; Έναν Grimaldi να ελέγχει κατά 80% τη Minaon Lines η οποία σε ότι αφορά την ελληνική ακτοπλοΐα, ουσιαστικά πλέον απέχει αφού μένει με τη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο όπου θεωρητικά μπορεί να ενταχθεί στο concept «…of the Motorways of the Sea in the whole Mediterranean basin…»
Ακόμη η Minoan ετοιμάζεται να υποδεχθεί τέσσερα πλοία που είχε παραγγείλει ο Grimaldi, εκ των οποίων τα δυο θα μπουν όπως έχει δηλωθεί με τον πλέον επίσημο τρόπο στην Αγκόνα.
Παράλληλα ο Grimaldi εμφανίζεται βέβαια με αστείρευτη ρευστότητα.Την ίδια στιγμή επιθυμεί διακαώς (;) να απαλλαχθεί από την HSW και να δηλώνει μάλιστα ότι κατανοεί τις δυσκολίες του εγχειρήματος είναι έτοιμος να διευκολύνει κ.λ.π. Είναι συμπαθής λοιπόν ο κ. Βαρδινογιάννης, αλλά τόσο πολύ πια…
Ο κ. Βαρδινογιάννης, με πολλά δάνεια στις πλάτες της ΑΝΕΚ και της Sea Star βλέπει ότι ο μόνος δρόμος για τον ίδιο είναι επέκταση, η δημιουργία αξιών, και θέλει οπωσδήποτε τη HSW αλλά σίγουρα φθηνότερα από τα 5,75 ευρώ/μετοχή.
Τώρα είναι και κάτω τα Χρηματιστήρια, αργότερα ίσως ανέβουν, άρα είναι μία καλή εποχή για όλους. Η συμφωνία είναι γεγονός. Όμως για μία ακόμη φορά ο Grimaldi φαίνεται να κάνει μία κίνηση λίγο νωρίτερα από ότι θα έπρεπε.
Θυμίζουμε ότι εάν αργούσε λίγο ακόμη να κάνει δημόσια προσφορά για την Minοan θα την έκανε σε πολύ χαμηλότερη τιμή. Τώρα εάν περίμενε λίγο ακόμη ίσως ανέβαζε την τιμή της HSW. Γιατί βιάζεται; Το μόνο που έχει επισήμως τουλάχιστον να περιμένει στη γειτονιά μας είναι τα «θηρία» βαπόρια που κατασκευάζει και έρχονται…
Θυμίζουμε ότι ο κ. Grimaldi αυτό που ήθελε από την αρχή ήταν το κάστρο της Αδριατικής. Ξέρει ότι τα κάστρα πέφτουν πιο εύκολα από μέσα.
Βρήκε λοιπόν κάποια στιγμή τη χαραμάδα, μπήκε και τώρα ετοιμάζεται για το μεγάλο κόλπο.
Προϋπόθεση να κλείσουν γρήγορα οι λεπτομέρειες, όπως η HSW. Άλλωστε τα πολλά λεφτά δεν θα έρθουν από εκεί. Δέχεται τη μειωμένη τιμή, δέχεται τη διευκόλυνση, τα δέχεται όλα, προφανώς όχι μόνο για 125 εκατ. ευρώ και αυτά με μεταχρονολογημένες επιταγές! Αλλά τα πράγματα είναι εν τέλει τόσο απλά όσο δείχνουν;
Διότι, την ίδια στιγμή που ο κ. Grimaldi εμφανίζεται να συμπλέει με τον κ. Βαρδινογιάννη στο εσωτερικό, θα συγκρούεται μαζί του στην Αδριατική;
Προφανώς δεν έχουμε τελειώσει ακόμη. Υπάρχουν και άλλα πράγματα που θα πρέπει να συμφωνήσουν οι κ.κ. Βαρδινογιάννης και Grimaldi στο αμέσως προσεχές μέλλον. Και αυτά συνδέονται με το μέλλον της ΑΝΕΚ στην Αδριατική.

http://www.theseanation.gr/news/analyses/anek-grimaldi.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια: