Οι σημερινές εξαγγελίες του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Σπίρτζη για ένταξη του τμήματος Χανιά – Κίσαμος στον υπό εξέλιξη διαγωνισμό για τον νέο ΒΟΑΚ, είναι μια θετική και αυτονόητη εξέλιξη για την οποία επιχειρηματολογούσαμε από την άνοιξη του 2017. Ήρθε λοιπόν η πραγματικότητα, όπως αυτή αναδεικνύεται και από τις μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου και από τα προβλήματα που παρουσιάζει ο υφιστάμενος δρόμος, για να αλλάξει τις λανθασμένες επιλογές και να εκθέσει αυτούς που τις πήραν και αυτούς που έμμεσα και άμεσα τις στήριζαν.
Να θυμίσω ότι σαν δημοτική παράταξη και την περίοδο που ήμασταν δημοτική αρχή αλλά και την τρέχουσα δημοτική περίοδο επιχειρηματολογούσαμε και τοποθετούμασταν εγγράφως, πάντοτε υπέρ της ανάγκης κατασκευής αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Χανιά – Κίσαμος.
Να θυμίσω ότι τον Νοέμβριο του 2014 εγκαλέσαμε τον δήμαρχο Κισάμου γιατί συμφώνησε ο αυτοκινητόδρομος να σταματά στα Χανιά και όχι στην Κίσαμο.
Να θυμίσω ότι με 4 δημόσιες επιστολές μου, στις 31/5/2017 στις 17/8/2017, στις 22/11/2017 και στις 1/3/2018, διαφώνησα με τις εξαγγελίες για νέο αυτοκινητόδρομο στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και αναφέρθηκα με συγκεκριμένα επιχειρήματα στην ανάγκη ο όποιος νέος σχεδιασμός για αυτοκινητόδρομο να περιλαμβάνει και το τμήμα Χανιά – Κίσαμος.
Αυτό που δεν είχα δημοσιοποιήσει -και που σήμερα βλέπω πως δικαιώνεται πλήρως και πιθανά να έπαιξε ένα ρόλο- ήταν η επιστολή που απέστειλα στις 3/7/2018 στον κ. Αρναουτάκη, με θέμα «Προτάσεις για την κατασκευή αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Χανιά – Κίσσαμος του ΒΟΑΚ», στην οποία ανέλυα τα πολύ συγκεκριμένα επιχειρήματά μας για το αυτονόητο αίτημά μας. Στην επιστολή αυτή ανέφερα πως το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος σαφώς πληροί τις προϋποθέσεις βιωσιμότητας για την κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου, όπως αυτός προκηρύσσεται για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Συγκεκριμένα, τα κύρια επιχειρήματα ήταν ότι:
• Είναι αναμφισβήτητα ένα τμήμα με πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο καθ’ όλη την διάρκεια της τουριστικής περιόδου, που μάλλον υπερβαίνει τα περισσότερα τμήματα του Χανιά – Ηράκλειο.
• Βάσει των εξαγγελιών, για επιβολή διοδίων στους επισκέπτες και όχι στους μόνιμους κατοίκους, το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος γίνεται ακόμα πιο ανταγωνιστικό.
• Βάσει της παρουσίασης της αναγνωριστικής μελέτης – τεχνικής λύσης του ΟΑΚ, το εκτιμώμενο τελικό κόστος για τα 33 χιλιόμετρα προτεινόμενου αυτοκινητόδρομου είναι μόλις 185 εκ. ευρώ, ( Δηλαδή η μέση τιμή ανά χιλιόμετρο είναι περίπου η μισή από αυτήν του Χανιά – Ηράκλειο).
• Τέλος, θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η αναπτυξιακή διάσταση που θα δώσει το συγκεκριμένο έργο, ειδικά στον δήμο Κισσάμου.
Για όλα αυτά πρότεινα τότε στον κ. Περιφερειάρχη «…. να ζητήσετε από τον Υπουργό Υποδομών να επεκτείνει τον διαγωνισμό (για σύμβαση παραχώρησης για κατασκευή αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο) και στο μήκους 33 χιλιομέτρων τμήμα Χανιά – Κίσσαμος. Μάλιστα αυτό μπορεί να γίνει και μέσω της πρόβλεψης που έχει η σημερινή προκήρυξη, για δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης από την αναθέτουσα αρχή κατά 36 χιλιόμετρα.» Ακριβώς δηλαδή αυτό που σήμερα ανακοινώθηκε.
Μάλιστα, το επιχείρημα που είχαμε αναφέρει σχετικά με το πολύ μικρό κόστος για τα 33 χλμ Χανιά - Κίσαμο που είχε εκτιμήσει ο ΟΑΚ στην παρουσίαση της τελικής λύσης πέρυσι τον Μάρτιο στο Ηράκλειο, ήταν μάλλον μια πολύ βασική αιτία της αλλαγής των αποφάσεων, γι’ αυτό και ακριβώς τα ίδια σχέδια του ΟΑΚ παρουσίασε και τώρα ο κ. Σπίρτζης. Επίσης αναφέρθηκε από τον ίδιο τον υπουργό, πως οι μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου που έγιναν επιβεβαίωσαν την τεράστια τουριστική κίνηση που επί χρόνια αναφέραμε και η οποία δεν άφηνε περιθώρια για άλλες αποφάσεις. Χαρακτηριστικά, στην από 1/3/2018 επιστολή μου ανέφερα πως : «Δεν έχει ανατεθεί καμία στρατηγική μελέτη γιατί αυτή σίγουρα θα επέβαλε την κατασκευή αυτοκινητόδρομου έως την Κίσαμο.».
Τώρα λοιπόν, μετά από 2 χρόνια, αποφασίστηκε αυτό που επέβαλλε η λογική, να ξεκινά ο νέος αυτοκινητόδρομος από την Κίσαμο. Πλέον, αυτό που έχει σημασία είναι να γίνουν τα σωστά βήματα, να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες μελέτες και να υλοποιηθεί το σχεδιαζόμενο έργο.
Εμείς, σταθεροί στις απόψεις μας πως ο δήμος Κισάμου πρέπει να παρακολουθεί από κοντά τα μεγάλα έργα που τον αφορούν, εφόσον εκλεγούμε νέα δημοτική αρχή θα είμαστε παρόντες σε κάθε βήμα για να γίνει πραγματικότητα η έναρξη κατασκευής αυτού του έργου. Γιατί είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Παράκαμψης Κισάμου, ενός έργου που τα τελευταία 5 χρόνια παραμένει απολύτως και σκανδαλωδώς στάσιμο, αντί σήμερα να υλοποιείται.
Μυλωνάκης Γεώργιος
πρώην δήμαρχος Κισάμου & επικεφαλής
της παράταξης μείζονος αντιπολίτευσης
Να θυμίσω ότι σαν δημοτική παράταξη και την περίοδο που ήμασταν δημοτική αρχή αλλά και την τρέχουσα δημοτική περίοδο επιχειρηματολογούσαμε και τοποθετούμασταν εγγράφως, πάντοτε υπέρ της ανάγκης κατασκευής αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Χανιά – Κίσαμος.
Να θυμίσω ότι τον Νοέμβριο του 2014 εγκαλέσαμε τον δήμαρχο Κισάμου γιατί συμφώνησε ο αυτοκινητόδρομος να σταματά στα Χανιά και όχι στην Κίσαμο.
Να θυμίσω ότι με 4 δημόσιες επιστολές μου, στις 31/5/2017 στις 17/8/2017, στις 22/11/2017 και στις 1/3/2018, διαφώνησα με τις εξαγγελίες για νέο αυτοκινητόδρομο στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και αναφέρθηκα με συγκεκριμένα επιχειρήματα στην ανάγκη ο όποιος νέος σχεδιασμός για αυτοκινητόδρομο να περιλαμβάνει και το τμήμα Χανιά – Κίσαμος.
Αυτό που δεν είχα δημοσιοποιήσει -και που σήμερα βλέπω πως δικαιώνεται πλήρως και πιθανά να έπαιξε ένα ρόλο- ήταν η επιστολή που απέστειλα στις 3/7/2018 στον κ. Αρναουτάκη, με θέμα «Προτάσεις για την κατασκευή αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Χανιά – Κίσσαμος του ΒΟΑΚ», στην οποία ανέλυα τα πολύ συγκεκριμένα επιχειρήματά μας για το αυτονόητο αίτημά μας. Στην επιστολή αυτή ανέφερα πως το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος σαφώς πληροί τις προϋποθέσεις βιωσιμότητας για την κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου, όπως αυτός προκηρύσσεται για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Συγκεκριμένα, τα κύρια επιχειρήματα ήταν ότι:
• Είναι αναμφισβήτητα ένα τμήμα με πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο καθ’ όλη την διάρκεια της τουριστικής περιόδου, που μάλλον υπερβαίνει τα περισσότερα τμήματα του Χανιά – Ηράκλειο.
• Βάσει των εξαγγελιών, για επιβολή διοδίων στους επισκέπτες και όχι στους μόνιμους κατοίκους, το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος γίνεται ακόμα πιο ανταγωνιστικό.
• Βάσει της παρουσίασης της αναγνωριστικής μελέτης – τεχνικής λύσης του ΟΑΚ, το εκτιμώμενο τελικό κόστος για τα 33 χιλιόμετρα προτεινόμενου αυτοκινητόδρομου είναι μόλις 185 εκ. ευρώ, ( Δηλαδή η μέση τιμή ανά χιλιόμετρο είναι περίπου η μισή από αυτήν του Χανιά – Ηράκλειο).
• Τέλος, θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η αναπτυξιακή διάσταση που θα δώσει το συγκεκριμένο έργο, ειδικά στον δήμο Κισσάμου.
Για όλα αυτά πρότεινα τότε στον κ. Περιφερειάρχη «…. να ζητήσετε από τον Υπουργό Υποδομών να επεκτείνει τον διαγωνισμό (για σύμβαση παραχώρησης για κατασκευή αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο) και στο μήκους 33 χιλιομέτρων τμήμα Χανιά – Κίσσαμος. Μάλιστα αυτό μπορεί να γίνει και μέσω της πρόβλεψης που έχει η σημερινή προκήρυξη, για δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης από την αναθέτουσα αρχή κατά 36 χιλιόμετρα.» Ακριβώς δηλαδή αυτό που σήμερα ανακοινώθηκε.
Μάλιστα, το επιχείρημα που είχαμε αναφέρει σχετικά με το πολύ μικρό κόστος για τα 33 χλμ Χανιά - Κίσαμο που είχε εκτιμήσει ο ΟΑΚ στην παρουσίαση της τελικής λύσης πέρυσι τον Μάρτιο στο Ηράκλειο, ήταν μάλλον μια πολύ βασική αιτία της αλλαγής των αποφάσεων, γι’ αυτό και ακριβώς τα ίδια σχέδια του ΟΑΚ παρουσίασε και τώρα ο κ. Σπίρτζης. Επίσης αναφέρθηκε από τον ίδιο τον υπουργό, πως οι μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου που έγιναν επιβεβαίωσαν την τεράστια τουριστική κίνηση που επί χρόνια αναφέραμε και η οποία δεν άφηνε περιθώρια για άλλες αποφάσεις. Χαρακτηριστικά, στην από 1/3/2018 επιστολή μου ανέφερα πως : «Δεν έχει ανατεθεί καμία στρατηγική μελέτη γιατί αυτή σίγουρα θα επέβαλε την κατασκευή αυτοκινητόδρομου έως την Κίσαμο.».
Τώρα λοιπόν, μετά από 2 χρόνια, αποφασίστηκε αυτό που επέβαλλε η λογική, να ξεκινά ο νέος αυτοκινητόδρομος από την Κίσαμο. Πλέον, αυτό που έχει σημασία είναι να γίνουν τα σωστά βήματα, να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες μελέτες και να υλοποιηθεί το σχεδιαζόμενο έργο.
Εμείς, σταθεροί στις απόψεις μας πως ο δήμος Κισάμου πρέπει να παρακολουθεί από κοντά τα μεγάλα έργα που τον αφορούν, εφόσον εκλεγούμε νέα δημοτική αρχή θα είμαστε παρόντες σε κάθε βήμα για να γίνει πραγματικότητα η έναρξη κατασκευής αυτού του έργου. Γιατί είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Παράκαμψης Κισάμου, ενός έργου που τα τελευταία 5 χρόνια παραμένει απολύτως και σκανδαλωδώς στάσιμο, αντί σήμερα να υλοποιείται.
Μυλωνάκης Γεώργιος
πρώην δήμαρχος Κισάμου & επικεφαλής
της παράταξης μείζονος αντιπολίτευσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου