Εντυπωσιακές πραγματικά οι προχθεσινές ανακοινώσεις (ΣΑΔΕΝΤΡΕΠΕΣΑΙ 20/5) της Εταιρίας ΤΣΑΤΣΑΡΩΝΑΚΗ ΑΒΕΕ για τα σχέδια των νέων επενδύσεων, της εμβληματικής πλέον τοπικής οικογενειακής επιχείρησης, στην Κίσαμο και στην Αθήνα, για τις μακροχρόνιες εξαίρετες παραγωγικές, εξαγωγικές και οικονομικές επιδόσεις τής Εταιρίας με τα πασίγνωστα πλέον προϊόντα *Μάννα*, καθώς και για τη νέα της διοικητική και εταιρική αναδιάρθρωση, σε Όμιλο Εταιριών. Οι ανακοινώσεις αυτές έλαβαν μεγάλη δημοσιότητα από όλο τον αθηναϊκό τύπο, τίς μέρες πού ακολούθησαν. Οι οικονομικοί συντάκτες των Αθηνών, έδειχναν ότι ανακάλυπταν με ευχάριστη έκπληξη το φαινόμενο μιας κρυμμένης ιστορίας επιτυχίας (success story) μιας τοπικής κρητικής οικογενειακής Επιχείρησης η οποία δρέπει σήμερα τούς καρπούς μιας κοπιώδους αλλά διαρκώς ανοδικής οικογενειακής επιχειρηματικής δράσης τριών γενεών. Πρόκειται για ένα πραγματικό ιστορικό ορόσημο και κομβικό χρονικό σημείο για την Εταιρία, πού παρουσιάζει το νέο της προγραμματισμένο επενδυτικό άλμα, στις νέες της εγκαταστάσεις στην Αθήνα (νεοαποκτηθείσες κτιριακές εγκαταστάσεις παλαιάς Αρτοποιίας ΚΑΤΣΕΛΗ) καθώς και ίδρυση νέων ξενοδοχειακών μονάδων στη Φαλάσαρνα και στο Λαφονήσι..
Όλοι όσοι θυμόμαστε από τα παλιά τον γενάρχη τής Εταιρίας στον ταπεινό φούρνο του Πλατάνου, αλλά και τίς νεανικές δύσκολες προσπάθειες τού αγαπητού Νίκου Τσατσαρωνάκη να προωθήσει το παξιμάδι στην αγορά τής Πρωτεύουσας (*αυτά τα τρώνε μόνο οι κρητικοί και οι χοίροι* τού έλεγαν στην Αθήνα όπως είχε αποκαλύψει ο Νίκος σε μια παλαιότερη συνέντευξή του στο *ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΒΗΜΑ*) χαιρόμαστε ειλικρινά ιδιαίτερα για τη σημερινή του ικανοποίηση.. Γιατί τό έπίτευγμα αυτό (μέ επέκταση πωλήσεων σέ 40 χώρες) αποτελεί προσωπική δικαίωση πάνω από όλα τής επιμονής, αλλά και του επιχειρηματικού πνεύματος τού Νίκου Τσατσαρωνάκη.
Ιδιαίτερα όσοι από εμάς, και ο υπογράφων ,παρακολουθήσαμε από κοντά τη σταδιακή επέκταση τής παρουσίας των προϊόντων *ΜΑΝΝΑ*στο εξωτερικό, υπήρξαμε μάρτυρες μιας συστηματικής και μελετημένης εξαγωγικής εξόρμησης, αλλά και άμεσης αποδοχής των προϊόντων και από την ξένη αγορά. Κυρίως βέβαια από τίς ομογενειακές μας παροικίες. Πριν από 25 ήδη χρόνια, θυμόμαστε π.χ. στην Κύπρο αναλάμβανε την αντιπροσωπεία των προϊόντων *ΜΑΝΝΑ* ο ισχυρός Πρόεδρος τού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Λευκωσίας Βασίλης Ρολόγης ο οποίος αποδείχτηκε ενθουσιώδης διαφημιστής αλλά και προσωπικός εγκάρδιος φίλος τού Νίκου Τσατσαρωνάκη. Αλλά και πιο πρόσφατα (2013-2019) πού παραμείναμε στο Ντίσελντορφ τής Γερμανίας για 6 χρόνια, όλη ή σειρά των προϊόντων *ΜΑΝΝΑ* αλλά και οι ετικέτες τού ελαιόλαδου του άλλου ισχυρού δικού μας εξαγωγέα Λευτέρη Ρενιέρη, διανέμονταν σέ όλη τη το κρατίδιο Ρηνανίας-Βεστφαλίας από τη μεγάλη εμπορική μονάδα χονδρικής πώλησης ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΗ (εμπορικής οικογένειας καταγόμενης από Θεσσαλία).
Με την ευκαιρία αυτή, σημειώνουμε με ικανοποίηση, ότι, παρά τίς νέες ευρύχωρες παραγωγικές εγκαταστάσεις των Αθηνών, η παραγωγική μονάδα τού Πλατάνου θα παραμείνει σέ λειτουργία και δεν θα μεταφερθεί. Τούτο θα είναι ωφέλιμο για την οικονομία τού τόπου και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, θα δόσει δε επίσης την ευκαιρία στην Εταιρία να συνδέσει κάθετα τη πρωτογενή τοπική παραγωγή (σέ συνδυασμό με τίς ελαιοκομικές και πρώιμες καλλιέργειες πού διαθέτει στη περιοχή) με τίς νέες ξενοδοχειακές μονάδες. Να επιτύχει δηλαδή εκείνο το οποίο για χρόνια λέγεται από επίσημους και ιδιωτικούς τουριστικούς παράγοντες χωρίς να εφαρμόζεται: Κρητικά προϊόντα στις ξενοδοχειακές μονάδες.
Μια άλλη πρωτοβουλία πού θα περιμένουμε από την Εταιρία, η οποία μάς έχει δείξει την πολιτιστική της ευαισθησία μέσω τής δημιουργίας και λειτουργίας τού Τσατσαρωνάκειου Πολιτιστικού Κέντρου: Να διαθέσει ένα χώρο για την ψηφιακή και εικονική αναπαράσταση μιας μοναδικής σέ αρχαιολογικό και ιστορικό βάρος περιοχή. Η αρχαιολόγος κυρία Ελπίδα Χατζηδάκη, μακρόχρονη ταγμένη σκαπανέας της αρχαίας Φαλάσαρνας, διαθέτει άφθονο και εξαίρετο οπτικό υλικό, όπως το είχε παρουσιάσει στο πρώτο Ιστορικό Συνέδριο για την Κίσαμο, τι 2016. Πρέπει να πραγματοποιηθεί κάποτε η σύνδεση τού ελληνικού τουρισμού με την αστείρευτη ελληνική αρχαία και νεώτερη ιστορική και πολιτιστική μας κληρονομιά. Ο πολιτιστικός τουρισμός αποτελεί άλλη μία μεγαλόστομη προκήρυξη Κυβερνήσεων και παραγόντων, χωρίς όμως να έχουμε κατορθώσει να ξεφύγουμε ποτέ, από το παλαιό τουριστικό αποκλειστικό στερεότυπο: *ήλιος και θάλασσα.*
Από την Εταιρία θα περιμένουμε επίσης τους ιδιαίτερα προστατευμένους χώρους πού είχε αναγγείλει παλαιότερα για την επίδειξη της μοναδικής χλωρίδας και των σπάνιων φυτικών ειδών τής περιοχής.
Είναι βέβαιο ότι όλοι οι παράγοντες τής Εταιρίας και ιδιαίτερα η δυναμική και ενθουσιώδης σημερινή ψυχή του Ομίλου, Πρόεδρος Ελένη Τσατσαρωνάκη, έχουν τόσο τη πρόθεση, όσο και τη δυνατότητα, όπως το έχουν δηλώσει άλλωστε, να παρουσιάσουν ένα νέο ιδανικό συνδυασμό αρχιτεκτονικού, διατροφικού, οικολογικού και πολιτιστικού τουριστικού προϊόντος. Όπως και ένα πρότυπο σύγχρονης επιχειρηματικής δημιουργίας και ολοκληρωμένης αισθητικής αντίληψης, σύμφωνης και με τον απαράμιλλης φυσικής καλλονής, περιβάλλοντα χώρο. Είναι βέβαιο ότι και κατά τη νέα της πορεία, η Εταιρία Τσατσαρωνάκη θα πρωτοπορήσει, θα πρωταγωνιστήσει και θα πρωτοτυπήσει και πάλι. Από πλευράς μου τής εύχομαι πάντα το καλύτερο. Πάνω απ' όλα, να μην απομακρυνθεί ποτέ από το γενέθλιο χώρο της όσο και αν γιγαντωθεί επιχειρηματικά. Να εξακολουθεί να επενδύει πάντα στη Κίσαμο ενισχύοντας την οικονομία της περιοχής και να αποτελεί τον αυθεντικό και αντιπροσωπευτικό πρεσβευτή του ιστορικού, ευλογημένου και πολλαπλά προικισμένου αυτού τόπου.
Κυριάκος Ροδουσάκης
Όλοι όσοι θυμόμαστε από τα παλιά τον γενάρχη τής Εταιρίας στον ταπεινό φούρνο του Πλατάνου, αλλά και τίς νεανικές δύσκολες προσπάθειες τού αγαπητού Νίκου Τσατσαρωνάκη να προωθήσει το παξιμάδι στην αγορά τής Πρωτεύουσας (*αυτά τα τρώνε μόνο οι κρητικοί και οι χοίροι* τού έλεγαν στην Αθήνα όπως είχε αποκαλύψει ο Νίκος σε μια παλαιότερη συνέντευξή του στο *ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΒΗΜΑ*) χαιρόμαστε ειλικρινά ιδιαίτερα για τη σημερινή του ικανοποίηση.. Γιατί τό έπίτευγμα αυτό (μέ επέκταση πωλήσεων σέ 40 χώρες) αποτελεί προσωπική δικαίωση πάνω από όλα τής επιμονής, αλλά και του επιχειρηματικού πνεύματος τού Νίκου Τσατσαρωνάκη.
Ιδιαίτερα όσοι από εμάς, και ο υπογράφων ,παρακολουθήσαμε από κοντά τη σταδιακή επέκταση τής παρουσίας των προϊόντων *ΜΑΝΝΑ*στο εξωτερικό, υπήρξαμε μάρτυρες μιας συστηματικής και μελετημένης εξαγωγικής εξόρμησης, αλλά και άμεσης αποδοχής των προϊόντων και από την ξένη αγορά. Κυρίως βέβαια από τίς ομογενειακές μας παροικίες. Πριν από 25 ήδη χρόνια, θυμόμαστε π.χ. στην Κύπρο αναλάμβανε την αντιπροσωπεία των προϊόντων *ΜΑΝΝΑ* ο ισχυρός Πρόεδρος τού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Λευκωσίας Βασίλης Ρολόγης ο οποίος αποδείχτηκε ενθουσιώδης διαφημιστής αλλά και προσωπικός εγκάρδιος φίλος τού Νίκου Τσατσαρωνάκη. Αλλά και πιο πρόσφατα (2013-2019) πού παραμείναμε στο Ντίσελντορφ τής Γερμανίας για 6 χρόνια, όλη ή σειρά των προϊόντων *ΜΑΝΝΑ* αλλά και οι ετικέτες τού ελαιόλαδου του άλλου ισχυρού δικού μας εξαγωγέα Λευτέρη Ρενιέρη, διανέμονταν σέ όλη τη το κρατίδιο Ρηνανίας-Βεστφαλίας από τη μεγάλη εμπορική μονάδα χονδρικής πώλησης ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΗ (εμπορικής οικογένειας καταγόμενης από Θεσσαλία).
Με την ευκαιρία αυτή, σημειώνουμε με ικανοποίηση, ότι, παρά τίς νέες ευρύχωρες παραγωγικές εγκαταστάσεις των Αθηνών, η παραγωγική μονάδα τού Πλατάνου θα παραμείνει σέ λειτουργία και δεν θα μεταφερθεί. Τούτο θα είναι ωφέλιμο για την οικονομία τού τόπου και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, θα δόσει δε επίσης την ευκαιρία στην Εταιρία να συνδέσει κάθετα τη πρωτογενή τοπική παραγωγή (σέ συνδυασμό με τίς ελαιοκομικές και πρώιμες καλλιέργειες πού διαθέτει στη περιοχή) με τίς νέες ξενοδοχειακές μονάδες. Να επιτύχει δηλαδή εκείνο το οποίο για χρόνια λέγεται από επίσημους και ιδιωτικούς τουριστικούς παράγοντες χωρίς να εφαρμόζεται: Κρητικά προϊόντα στις ξενοδοχειακές μονάδες.
Μια άλλη πρωτοβουλία πού θα περιμένουμε από την Εταιρία, η οποία μάς έχει δείξει την πολιτιστική της ευαισθησία μέσω τής δημιουργίας και λειτουργίας τού Τσατσαρωνάκειου Πολιτιστικού Κέντρου: Να διαθέσει ένα χώρο για την ψηφιακή και εικονική αναπαράσταση μιας μοναδικής σέ αρχαιολογικό και ιστορικό βάρος περιοχή. Η αρχαιολόγος κυρία Ελπίδα Χατζηδάκη, μακρόχρονη ταγμένη σκαπανέας της αρχαίας Φαλάσαρνας, διαθέτει άφθονο και εξαίρετο οπτικό υλικό, όπως το είχε παρουσιάσει στο πρώτο Ιστορικό Συνέδριο για την Κίσαμο, τι 2016. Πρέπει να πραγματοποιηθεί κάποτε η σύνδεση τού ελληνικού τουρισμού με την αστείρευτη ελληνική αρχαία και νεώτερη ιστορική και πολιτιστική μας κληρονομιά. Ο πολιτιστικός τουρισμός αποτελεί άλλη μία μεγαλόστομη προκήρυξη Κυβερνήσεων και παραγόντων, χωρίς όμως να έχουμε κατορθώσει να ξεφύγουμε ποτέ, από το παλαιό τουριστικό αποκλειστικό στερεότυπο: *ήλιος και θάλασσα.*
Από την Εταιρία θα περιμένουμε επίσης τους ιδιαίτερα προστατευμένους χώρους πού είχε αναγγείλει παλαιότερα για την επίδειξη της μοναδικής χλωρίδας και των σπάνιων φυτικών ειδών τής περιοχής.
Είναι βέβαιο ότι όλοι οι παράγοντες τής Εταιρίας και ιδιαίτερα η δυναμική και ενθουσιώδης σημερινή ψυχή του Ομίλου, Πρόεδρος Ελένη Τσατσαρωνάκη, έχουν τόσο τη πρόθεση, όσο και τη δυνατότητα, όπως το έχουν δηλώσει άλλωστε, να παρουσιάσουν ένα νέο ιδανικό συνδυασμό αρχιτεκτονικού, διατροφικού, οικολογικού και πολιτιστικού τουριστικού προϊόντος. Όπως και ένα πρότυπο σύγχρονης επιχειρηματικής δημιουργίας και ολοκληρωμένης αισθητικής αντίληψης, σύμφωνης και με τον απαράμιλλης φυσικής καλλονής, περιβάλλοντα χώρο. Είναι βέβαιο ότι και κατά τη νέα της πορεία, η Εταιρία Τσατσαρωνάκη θα πρωτοπορήσει, θα πρωταγωνιστήσει και θα πρωτοτυπήσει και πάλι. Από πλευράς μου τής εύχομαι πάντα το καλύτερο. Πάνω απ' όλα, να μην απομακρυνθεί ποτέ από το γενέθλιο χώρο της όσο και αν γιγαντωθεί επιχειρηματικά. Να εξακολουθεί να επενδύει πάντα στη Κίσαμο ενισχύοντας την οικονομία της περιοχής και να αποτελεί τον αυθεντικό και αντιπροσωπευτικό πρεσβευτή του ιστορικού, ευλογημένου και πολλαπλά προικισμένου αυτού τόπου.
Κυριάκος Ροδουσάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου