Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Δευτέρα 20 Μαΐου 2024

ΜΑΝΝΑ ΤΣΑΤΣΑΡΩΝΑΚΗ - ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ

Η κρητική εταιρεία που τοποθέτησε πρώτη (το 1968) στα ράφια των σούπερ μάρκετ συσκευασμένο παξιμάδι, «Το Μάννα» Τσατσαρωνάκης, αναπτύσσει νέα μονάδα παραγωγής στην Αθήνα, στο πρώην εργοστάσιο της Κατσέλης, δημιουργώντας έτσι «μεταφορικό ισοδύναμο» παραγωγής, ενώ η επιχειρηματική οικογένεια προωθεί περαιτέρω επενδύσεις στον τουρισμό και τον πρωτογενή τομέα στην έδρα της, στα Χανιά.
Η τρίτη γενιά στο τιμόνι της εταιρείας επεκτείνει τη δραστηριότητα που εγκαινίασε ο πατριάρχης της οικογένειας, Χαρίτος Τσατσαρωνάκης, το 1948 με έναν φούρνο στην Κίσαμο των Χανίων. Σχεδιάζει την ανάπτυξη παραγωγής στο εργοστάσιο της Κατσέλης, έκτασης 23.000 τ.μ. στις Αχαρνές Αττικής, το οποίο απέκτησε τον Μάιο του 2021 σε πλειστηριασμό έναντι 6,2 εκατ. ευρώ. Το κόστος ανακατασκευής υπολογίζεται σε 4-4,5 εκατ. ευρώ, επένδυση που γίνεται με ίδια κεφάλαια, όπως και όλες οι επενδύσεις της εταιρείας, σύμφωνα με τα στελέχη της.
«Ζήσαμε το μεγάλο εθνικό πρόβλημα της καθυστέρησης απονομής δικαιοσύνης», αναφέρει σχετικά με τη γραφειοκρατία που αντιμετώπισε μέχρι την αποδέσμευση και την αξιοποίηση του ακινήτου η Ελένη Τσατσαρωνάκη, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ. Μιλώντας στο πλαίσιο παρουσίασης της δραστηριότητας στα Χανιά, σημείωσε ότι πλέον η προετοιμασία για την αναβίωση της παραγωγικής μονάδας είναι στην τελική ευθεία.
Τέλη Σεπτέμβρη αναμένεται να έχουν μεταφερθεί στο ακίνητο οι ομάδες που απασχολούνται στο υποκατάστημα της εταιρείας στην Αθήνα. Επίσης, γίνονται ενέργειες για ένταξη σε χρηματοδοτικά εργαλεία για την επένδυση σε μηχανήματα. Με βάση τις εκτιμήσεις της διοίκησης, σε έναν χρόνο δυνητικά θα μπορούσε να αρχίσει η παραγωγή στη μονάδα. Επιπλέον, αναπτύσσει υποδομές logistics που θα υποστηρίξουν τη διανομή. Σημειώνεται ότι ελέγχει το 75% του δικτύου με door-to-door τοποθέτηση σε πάνω από 1.000 σούπερ μάρκετ. Με τη λειτουργία του εργοστασίου η εταιρεία σχεδιάζει την ανάπτυξη νέων ποιοτικών προϊόντων με βάση το αλεύρι, σε διαφορετικές κατηγορίες, με βλέψεις μελλοντικά και για την κατηγορία ψωμιού, φρυγανιάς κ.λπ.
Δημιουργείται έτσι ένα «μεταφορικό ισοδύναμο» με παραγωγικό κέντρο και στην Αθήνα, που θα μειώσει το κόστος παραγωγής που συνεπάγονται οι πολλές διάσπαρτες μονάδες. Σημειώνεται ότι συνεχίζεται αδιάλειπτα η λειτουργία των παραγωγικών εγκαταστάσεων, 9.000 τ.μ. στην έδρα της εταιρείας, στον Πλάτανο, όπου ζυμώνονται καθημερινά 18 τόνοι αλεύρι. Η δεύτερη παραγωγική μονάδα της εταιρείας στην Κρήτη, στο Βαρύπετρο του Δήμου Χανίων, 6.000 τ.μ., έχει αρχίσει ήδη να προσφέρει αποδοτικότερη ανταπόκριση στις παραγγελίες, σύμφωνα με την Ελένη Τσατσαρωνάκη, αλλά μακροπρόθεσμα η δραστηριότητα αυτή θα μεταφερθεί στην Αθήνα, στο εργοστάσιο του Κατσέλη.
Τα μερίδια, η καινοτομία και η ποιότητα
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω κινήσεων, αναμένεται περαιτέρω ώθηση στα μεγέθη της εταιρείας, που έχει το υψηλότερο μερίδιο στο ράφι στα branded προϊόντα στην κατηγορία παξιμαδιού, της τάξης του 38% (Nielsen, 2023). Ταυτόχρονα, διατηρεί την πρώτη θέση στις υποκατηγορίες: χωρίς αλάτι (46%), ελαιολάδου (46%), σίκαλης (32%), κριθαρένια (28%), κριθαροκουλούρες (24%) και τη δεύτερη θέση στην υποκατηγορία χαρούπι (20%).
«Το Μάννα» Τσατσαρωνάκης παράγει ετησίως 3,5 χιλ. τόνους παξιμαδιών και το 2023 εμφάνισε πωλήσεις 22 εκατ. ευρώ, με αύξηση 4,5%. Οι εξαγωγές αντιστοιχούν γύρω στο 5%-7% σε ένα δίκτυο 40 χωρών, με σημαντικότερες αγορές αυτές των ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλίας και Κύπρου. Το 93% είναι προϊόντα «Το Μάννα» και το υπόλοιπο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για μεγάλες αλυσίδες (Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλος και Μymarket). Το 2024 οι πωλήσεις στο α’ τετράμηνο τρέχουν με ρυθμό 3,7%.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία παράγει στις 4 γραμμές παραγωγής που διατηρεί στις εγκαταστάσεις της περισσότερους από 80 κωδικούς σε 5 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, τα οποία διοχετεύει στην αγορά μέσω των δύο Κέντρων Διανομής της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον διευθυντή Πωλήσεων, Θανάση Τσακαρδάνο. Ο ίδιος αναφέρθηκε ειδικότερα στις νέες κατηγορίες στις οποίες έχει τοποθετηθεί η εταιρεία, όπως το μπισκότο, και σε καινοτομίες που έχει υιοθετήσει, όπως η σακούλα zipp με day pack κλείσιμο και η νέα σειρά «Δαγκωτό», προϊόντα με γεύσεις που καταναλώνονται ως σνακ. Η σειρά αποτελεί ήδη το 10% του τζίρου, επίδοση που έχει δώσει ώθηση στην κατηγορία περίπου 4%. Στόχος είναι η επέκταση της σειράς στο β’ εξάμηνο της χρονιάς, αλλά και η αξιοποίησή της ως ναυαρχίδας για ενίσχυση των εξαγωγών.
Η εταιρεία δίνει έμφαση στην υψηλή διατροφική αξία του παξιμαδιού, την καινοτομία και στον ποιοτικό έλεγχο, όπως τόνισε στο πλαίσιο της παρουσίασης η Χαρά Τσατσαρωνάκη, διευθύντρια Έρευνας και Ανάπτυξης, χημικός-τεχνολόγος. «Τα παξιμάδια μας είναι μοναδικά γιατί είναι χειροποίητα και ζυμώνονται με αγάπη», σημείωσε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας τα διάφορα στάδια της διαδικασίας παραγωγής, τα οποία και παρουσίασε αργότερα στους εκπροσώπους του Τύπου, κατά την ξενάγηση στο εργοστάσιο της εταιρείας στον Πλάτανο, δυτικά των Χανίων.
Πρόκειται για μονάδα παραγωγής που πρωτολειτούργησε το 1985, όταν την εταιρεία έτρεχε η δεύτερη γενιά, ο Νίκος Τσατσαρωνάκης με τη σύζυγό του, Μαρίκα. Ήταν αυτοί που έκαναν γνωστό «Το Μάννα» στην υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και τη διεθνή αγορά και αυτήν την παράδοση θέλουν να συνεχίσουν οι 3 κόρες τους και οι οικογένειές τους, που κάνουν σχέδια διαδοχής, καθώς μεγαλώνει η δραστηριότητα. «Όταν δεν κάνεις εκπτώσεις στην ποιότητα, ανταμείβεσαι», σημείωσε η Χαρά Τσατσαρωνάκη, μιλώντας για τις ποιοτικές μη επεξεργασμένες πρώτες ύλες, χωρίς πρόσθετα και βελτιωτικά γεύσης, για προϊόντα όπως τα παξιμάδια με ελαιόλαδο και χωρίς αλάτι, αλλά και για τις πιστοποιήσεις που έχει λάβει η εταιρεία, ακολουθώντας όλα τα διεθνή πιστοποιητικά ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων, όπως IFS, BRC, ISO, FSMA κ.λπ., ενώ έχει ελεγχθεί και από τον αμερικανικό FDA.
Διακριτές δραστηριότητες και μετάβαση σε όμιλο επιχειρήσεων
Τα μελλοντικά σχέδια και τη στρατηγική της εταιρείας «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ ανακοίνωσε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος, Ελένη Τσατσαρωνάκη, στη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Κίσσαμο Χανίων, στο Τσατσαρωνάκειο Πολύκεντρο, έναν χώρο πολιτισμού και εκπαίδευσης, που αποτελεί το αποτύπωμα της οικογένειας στην τοπική κοινωνία.
Παρουσίασε τα στρατηγικά βήματα στους τομείς της μεταποίησης, τις τουριστικές υπηρεσίες και την πρωτογενή παραγωγή, σημειώνοντας ότι «Το Μάννα» φέρνει τις αποδόσεις που επιτρέπουν στην επιχειρηματική οικογένεια να επεκταθεί και στους άλλους δύο τομείς. Ειδικότερα, έχει επενδύσει σε παραγωγικό συγκρότημα (θερμοκήπια) στα Φαλάσαρνα, σε έκταση 40.000 τετραγωνικών μέτρων, που είναι πλέον μια αυτοτελής δραστηριότητα. Στα συγκεκριμένα θερμοκήπια παράγονται ντομάτες και ντοματίνια, ενώ σε ελαιώνες της ευρύτερης περιοχής παράγεται ελαιόλαδο.
Το όραμα για την ωρίμανση της εταιρείας προς την κατεύθυνση του ομίλου περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διάσπαση/διαχωρισμό δραστηριοτήτων (μεταποίηση, τουριστικές υπηρεσίες και πρωτογενή παραγωγή), επιλογή που ευνοεί την αποδοτικότερη χρήση χρηματοδοτικών εργαλείων. Έτσι, εκτός από την εταιρεία «Το Μάννα» Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ, έχει δημιουργηθεί μια ομόρρυθμη εταιρεία για την πρωτογενή παραγωγή και η Αειφόρες Τουριστικές Επιχειρήσεις Φαλάσαρνα ΑΕ (ΑΤΕΦΑ ΑΕ) για τις δραστηριότητες στον τουρισμό.
Οι νέες επενδύσεις στον τουρισμό
Όσον αφορά τις επενδύσεις της οικογένειας στον τουρισμό, η Ελένη Τσατσαρωνάκη αναφέρθηκε ειδικότερα στο ξενοδοχείο Molos Bay του ομίλου στην Κίσαμο, που λειτουργεί περίπου 16 χρόνια, στο εγχείρημα του «Λιοκάλυβου» στα Φαλάσαρνα, που συνδέει τον φυσικό χώρο με τη διατροφή και την ευεξία (place and well-being), καθώς και στην επένδυση του ομίλου στο σχήμα τουρισμός – παραγωγή – πολιτισμός, που έχει στόχο να κάνει τα Φαλάσαρνα τουριστικό προορισμό εμπειρίας, με ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος και των παραδόσεων του τόπου.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει αποκτήσει από την ΑΕΓΕΚ έναντι 1,75 εκατ. ευρώ ακίνητο στην περιοχή Ελαφονήσι του Δήμου Κισσάμου, σε έκταση άνω των 610 στρεμμάτων, με άδεια για ήπιας μορφής τουριστική εκμετάλλευση. Επίσης, η οικογένεια Τσατσαρωνάκη προωθεί ένα μεγάλο τουριστικό project με υποδομές φιλοξενίας και παραγωγής βιολογικών προϊόντων, επένδυση 69 εκατ. ευρώ, στη θέση Φαλάσαρνα, σε έκταση 119 στρεμμάτων. Είναι η μεγαλύτερη επένδυση τέτοιου τύπου στην περιοχή.
Πηγή: powergame.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: