Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Πέμπτη 7 Μαΐου 2009

BARTOLOMEO COLLEONI

Η Μάχη του Cape Spada (Ακρωτηρίου Σπάθας)
Στις 18 Ιουλίου 1940, το Αυστραλέζικο καταδρομικό Σίδνεϊ μαζί με το Βρετανικό αντιτορπιλικό HMS Havock, απέπλευσαν από την Αλεξάνδρεια.
Οι διαταγές τους ήταν η ασφαλής ναυσιπλοΐα στα στενά των Αντικυθήρων, αλλά και την εμπλοκή σε μάχη με τα εχθρικά υποβρύχια από την Κρήτη.
Τα δύο πλοία έφτασαν στην Κρήτη κατά τη δύση του ηλίου και περνούν μέσω των Στενών Kaso (Κάσος-Κάρπαθος) λίγο πριν τα μεσάνυχτα.
Tο πρωί της 19ης Ιουλίου το Σίδνεϊ και το αντιτορπιλικό Havock είχαν φτάσει περίπου 40 μίλια βορείως του Cape Spada. (Ακρωτηρίου Σπάθας)
Η ημέρα ήταν ήρεμη και ο καιρός αίθριος, με πολύ λίγη ομίχλη. Στις 07.33, το Σίδνεϊ έλαβε μια έκθεση από το αντιτορπιλικό που ανέφερε την παρουσία δύο κρουαζιερόπλοιων περίπου 10 μίλια νοτιοδυτικά από τη θέση τους.
Με δική του πρωτοβουλία, ο καπετάνιος Collins αλλάξει πορεία και με τη μέγιστη ταχύτητα, το Σίδνεϊ με επικεφαλής το Havock κατευθύνθηκαν προς τα εχθρά πλοία, στις 08.20 εντόπισαν τα φουγάρα των εχθρικών πλοίων να καπνίζουν στον ορίζοντα.
Τα πλοία ήταν ιταλικά το Bartolomeo Colleoni και το Giovanni Delle Bande Nere, οπλισμένα με πολυβόλα των 6 χιλιοστών.
Στις 08.29, το Σίδνεϊ άνοιξε πυρ ανταποδίδοντας τα πυρά του Bartolomeo Colleoni και του Giovanni Delle Bande Nere
Η ναυμαχία και η ανταλλαγή πυρός κράτησε ως και τις 09.19, οπότε το Β. Colleoni φαινόταν ότι είχε πιάσει φωτιά σε μεγάλη έκταση και στις 09.23 ακινητοποιήθηκε 5 μίλια δυτικά του Cape Spada.(Ακρωτηρίου Σπάθας)
Στις 09.33, ο Λοχαγός Collins διέταξε την καταστροφή του Bartolomeo Colleoni με τορπίλες με αποτέλεσμα την βύθιση του στις 09.59.
Το άλλο ιταλικό πλοίο τράβηξε δυτικά προς την Αγριά Grabus (Άγρια Γραμβούσα) και κατόρθωσε να διαφύγει μιας και η ταχύτητα του ήταν κατα πολύ μεγαλύτερη από τα Sydney και HMS Havock.Το αντιτορπιλικό Havock μετά γύρισε για την διάσωση των επιζώντων του Bartolomeo Colleoni μιας και το Sydney είχε κτυπηθεί στην χοάνη.
Στις 11 π.μ, στις 20 Ιουλίου,το Σίδνεϊ και το βρετανικό αντιτορπιλικό φθάνουν με ασφάλεια στην Αλεξάνδρεια όπου συναντιούνται με τις άλλες μονάδες του στόλου της Μεσογείου.
Οι απώλειες για τους Ιταλούς ήταν πολλές, 121 ναύτες χάθηκαν στα ανοικτά του κόλπου της Κισάμου και μόλις ένας ανήλικος ναύτης από το καταδρομικό Σίδνεϊ.

Στης 19ης Νοεμβρίου 1941 το Σίδνεϊ εξαφανίστηκε ανοικτά της Σιγκαπούρης μάλλον βυθισμένο από τορπίλη εχθρική.

Από τα αρχεία του Αυστραλιανού Ναυτικού

Δεν υπάρχουν σχόλια: