Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2009

ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ

......... στο Παλιό Ρέθυμνο
Στο παλιό Ρέθυμνο, των αρχών τού 20ού αιώνα, οι δρόμοι ήταν όλοι στενοί και καλντερίμια. Δεν μπορούσε να κυκλοφορήσει ρόδα. Όλη η συγκοινωνία γινόταν με άλογα και γαϊδουράκια. Τα σκουπίδια τής πόλης πετιόντουσαν στη θάλασσα. Τα δε σοκάκια μύριζαν άσχημα, διότι σε πολλά απόμερα μέρη «ανακουφίζονταν» οι διαβάτες. Εξάλλου, στον Πλάτανο υπήρχε και στενάκι, που, για τον λόγο αυτόν, ονομαζόταν «Κατουρλοσόκακο» (επίσημα, πάντως, οδός «Σκότους», οπότε, σύμφωνα και με την ονομασία του, βοηθούσε στον σκοπό αυτόν).
Μεγάλο πρόβλημα ήταν και τα βυρσοδεψεία στα ανατολικά και δυτικά τής πόλης, που εξέπεμπαν μολυσματικές αναθυμιάσεις και απειλούσαν την υγεία των πολιτών. Τα βυρσοδεψεία, περαιτέρω, ανατολικά της πόλης, απειλούσαν και την υγεία των τροφίμων του Ορφανοτροφείου, που βρισκόταν πάνω από αυτά.
Μετά την τουρκική απελευθέρωση και με την επέμβαση των Ρώσων, επί Κρητικής Πολιτείας, ο Δήμος συνέστησε συνεργεία από γαϊδουράκια, στα οποία φόρτωναν δύο κιβώτια με τεχνητό πάτο, που συγκρατιόταν με σύρτη και όταν τραβούσαν τον σύρτη, άνοιγε ο πάτος και ξεφόρτωναν. Μετά το άδειασμα ξανάβαζαν τον σύρτη και ξανάρχιζε η δουλειά!
Γύριζαν, λοιπόν, τα γαϊδουράκια και από πίσω ο καθαριστής- με ένα φτυάρι με κοντό χέρι και μια σκούπα- και μάζευε ό,τι ήταν δυνατόν να μαζευτεί, γιατί ο δρόμος ήταν γεμάτος με τις ακαθαρσίες των ζώων και ο καθαρισμός, αφού ο δρόμος ήταν καλντερίμι, ήταν πάντα προβληματικός.
Στην «Κρητική Επιθεώρηση» διαβάζουμε ότι το έτος 1912 η καθαριότητα τής πόλης (του Ρεθύμνου) διεξαγόταν σε ώρες εντελώς ακατάλληλες και κατά τρόπο θορυβώδη από πολυπληθείς οδοκαθαριστές «ομάδην πορευομένων, οι οποίοι διερχόμενοι διά των οδών και ιδίως των κεντρικών, συνήθως κατά τας ώρας τού περιπάτου», δημιουργούσαν πολλά προβλήματα στους κατοίκους.

Κανονισμός καθαριότητας του δήμου τού έτους 1893
Κάτω από τις συνθήκες αυτές ενδιαφέρον παρουσιάζει ο παρακάτω Κανονισμός καθαριότητας του Δήμου, του έτους 1893, που αφορούσε στις συνθήκες υγιεινής της πόλεως. Σε γενικές γραμμές, ο Κανονισμός Καθαριότητας προέβλεπε τις ακόλουθες διατάξεις, πολλές από τις οποίες προξενούν το γέλιο στον σύγχρονο Ρεθεμνιώτη:

α) Ο δήμος για την καθαριότητα θα βάλει ειδικούς οδοκαθαριστές, που θα καταβρέχουν τους δρόμους (εκτός από τους κεντρικούς, οι περισσότεροι ήταν χωματόδρομοι) και θα παίρνουν τα σκουπίδια.
β) Απαγορεύεται σε όλους να ρίχνουν ακάθαρτα νερά στους δρόμους.
γ) Στα χάνια της οδού Μπουνιαλή (Πεταλάδικα) οι στάβλοι υποχρεούνται να είναι πολύ καθαροί και να αποβάλλεται η κόπρος.
δ) Οι κρεοπώλες και οι ιχθυοπώλες δύο φορές την μέρα, επιβάλλεται να καθαρίζουν τους πάγκους, ενώ τα ψάρια θα πωλούνται, εφόσον θα είναι φρέσκα, ειδάλλως θα πετιούνται στη θάλασσα.
ε) Να μην κυκλοφορούν όρνιθες στην αγορά, ούτε αίγες στους δρόμους.
Τέλος, όποιος παραβαίνει αυτά τα διατάγματα θα πληρώνει πρόστιμο 5-100 γρόσια είτε ο ίδιος είτε ο χωροφύλακας ή ο κλητήρας, στην περίπτωση που παραβλέπουν τη διάταξη.

Απο το μπλοκ του αγαπητού Ρεθυμνιώτη Χ.Παπαδάκη
http://agonigrammi.wordpress.com/

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2009

ΤΟ ΓΕΛΙΟ ....... !!!!!

Ένας τύπος οδηγεί στην Εθνική οδό. Ξαφνικά, στην πορεία, μένει από μηχανική βλάβη.
Σκέπτεται ότι δεν έχει οδική βοήθεια και αποφασίζει να κάνει οτοστόπ, να πάει σε κοντινή πόλη για ανεύρεση συνεργείου, κλπ.
Σταματάει ένα φορτηγό εξηγεί στον οδηγό την πορεία του και ο οδηγός προθυμοποιείται να τον πάει στην πόλη. Στην διαδρομή μετά από πολλές συζητήσεις ο οδηγός τον ρωτά τι ψηφίζει, αυτός με καμάρι του απαντά Ν.Δ., φρενάρει απότομα ο οδηγός το φορτηγό και του λέει: κατέβα γρήγορα από το αυτοκίνητό μου, ρε μαλάκα!!!
Απορημένος ο κακομοίρης τι να κάνει κατεβαίνει και ξανά πάλι οτοστόπ. Σταματάει ένα αυτοκίνητο εξηγεί στον οδηγό την πορεία του και ο οδηγός προθυμοποιείται να τον πάει στην πόλη. Στην διαδρομή μετά από πολλές συζητήσεις ο οδηγός τον ρωτά τι ψηφίζει, αυτός με καμάρι του απαντά Ν.Δ., φρενάρει απότομα ο οδηγός και του λέει: κατέβα γρήγορα από το αυτοκίνητό μου, ρε ηλίθιε!!!
Απορημένος ο κακομοίρης τι να κάνει, κατεβαίνει και ξανά πάλι οτοστόπ.
Σταματάει ένα αυτοκίνητο με μια πολύ ωραία γυναίκα, της εξηγεί την πορεία
του και αυτή προθυμοποιείται να τον πάει στην πόλη. Στην διαδρομή μετά από
πολλές συζητήσεις η γυναίκα τον ρωτά τι ψηφίζει, αυτός σκέπτεται και της
απαντά ΠΑΣΟΚ, μπράβο του απαντά αυτή χαρούμενη και εγώ ΠΑΣΟΚ ψηφίζω και
συνεχίζουν την συζήτηση και την πορεία τους χαρούμενοι.
Μετά από πολλές συζητήσεις και χαριεντίσματα σταματούν σε ένα ξενοδοχείο για τα περαιτέρω, μπαίνουν στο δωμάτιο, φιλάκια, αγκαλιές κλπ. Σε κάποια στιγμή, η γυναίκα λέει στον τύπο «ξέρεις εμένα όταν κάνω έρωτα μ' αρέσει να με κτυπούν».
Τι να κάνει ο τύπος, μέσα σε όλα αρχίζει να την κτυπά. Απέναντι από το κρεβάτι ήταν ένας καθρέφτης. Κοιτάζει ο τύπος στον καθρέφτη και σηκώνει τα χέρια ψηλά, φωνάζοντας:

«Ε! ΡΕ ΠΟΥΣΤΗ ΜΟΥ, ΜΙΣΗ ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΓΑΜΩ ΚΑΙ ΔΕΡΝΩ, ΚΙΟΛΑΣ!!!»

Νίκος Μ.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΡΗΤΗΣ

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ 1912-1913
Η κορυφαία στιγμή της ενασχόλησής του με την Κρήτη ήταν ο διορισμό
ς του από τον Ελευθέριο Βενιζέλο στο αξίωμα του πρώτου Γενικού Διοικητή Κρήτης αμέσως μετά την κήρυξη του πρώτου Βαλκανικού Πολέμου. Ο Στέφανος Δραγούμης έγινε δεκτός στα Χανιά εν μέσω πανηγυρισμών στις 8 Οκτωβρίου 1912 και παρέμεινε στη θέση αυτή μέχρι τη μετάθεσή του στην Γενική Διοίκηση της Μακεδονίας τον Ιούνιο του 1913. Ο Στέφανος Δραγούμης είναι γνωστός για τη συμβολή του στους αγώνες του Ελληνισμού της Μακεδονίας, ωστόσο το ενδιαφέρον του για τα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής ήταν γενικότερο. Η ενεργή του ανάμιξη στο Κρητικό ζήτημα εκδηλώνεται από τις αρχές της πολιτικής του σταδιοδρομίας και εκδηλώνεται από τις θέσεις του βουλευτή, του Υπουργού των Εξωτερικών και του Πρωθυπουργού κατά τις διάφορες φάσεις του κρητικού ζητήματος: 1897-8, Θέρισο, Νεοτουρκική Επανάσταση, Βοσνιακή κρίση του Οκτωβρίου 1908, επανειλημμένες απόπειρες για αποστολή Κρητών βουλευτών στο Ελληνικό κοινοβούλιο. Οι απόψεις που διατύπωσε και η πολιτική που εφάρμοσε ο Δραγούμης σε κρίσιμες περιόδους της ταραχώδους πορείας της Κρήτης από την αυτονομία προς την Ένωση ερμηνεύουν την επιλογή του από τον Βενιζέλο για τη θέση της Γενικής Διοίκησης Κρήτης.
ΕΛΕΝΗ ΓΑΡΔΙΚΑ-ΚΑΤΣΙΑΔΑΚΗ

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ

Μακάρι να είχαμε κάθε μέρα και από μια ΕΠΙΣΗΜΗ επίσκεψη και δεν το λέω μόνο εγώ αλλά οι περισσότεροι κάτοικοι. Γενική ομολογία είναι ότι από όπου πέρασε ο Πατριάρχης με την ακολουθία του.....τέτοια καθαριότητα δεν είχε να ξαναδεί η πόλη από ....... πότε αλήθεια;
Φυσικά καμιά αμφιβολία ότι έτσι πρέπει να είναι όλη η πόλη καθημερινά και όχι να το παίζουμε καθαροί ...άμα ζοριζόμαστε !!
Αφού καταφέραμε σε λίγες μέρες να καθαρίσουμε το 1/5 της πόλης μάλλον τώρα θα μπορέσουμε να καταφέρουμε και το υπόλοιπο της πόλης...έ αντιδήμαρχε;
Πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά πλέον την ανάθεση της καθαριότητας σε εργολάβο! Δηλαδή πως το κάνουν οι ..άλλοι !!

ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΘΕΩΝ ΖΩΝΤΑΝΕΜΕΝΑ

ΣΦΑΚΙΑΝΟΙ
Του Νίκου Ψιλλάκη

Θυμήθηκα τον τρυφερό Λορέντζο Μαβίλη, έναν ποιητή που κατέβηκε στην Κρήτη να πολεμήσει στα χρόνια των τελευταίων μεγάλων επαναστάσεων του 19ου αιώνα. Και γοητεύτηκε από το νησί και τους ανθρώπους του. Μιλώντας ο ίδιος στον Διευθυντή του «Νουμά» Δ. Ταγκόπουλο, δεν παρέλειψε να εκφράσει τον θαυμασμό του:
«Οι άνθρωποι εκεί πάνω είναι αληθινά αγάλματα θεών ζωντανεμένα. Τέτοια εντύπωση μου έκαμαν».
Κάθε φορά που βλέπω κάποιον ξεχωριστό Σφακιανό θυμάμαι τον Μαβίλη. Ο τόπος αυτός μπορεί να διατηρεί ένα κομμάτι αρχέγονης ύλης, αυτή που λέγεται ψυχή και, στην περίπτωσή μας, ίσως Κρητική Ψυχή.
Ο Νικόλας, ο Πώλος, ο Γιώργης… Ονόματα που παρελαύνουν κάθε φορά στο συναξάρι της καθημερινότητας, άλλος στα όρη, άλλος στη θάλασσα. Κι ο χρόνος, άυλος και αγέρωχος, επαναλαμβάνει τις μορφές, επαναλαμβάνει τις ψυχές, επαναλαμβάνεται. Κάθε φορά νομίζω πως βρίσκομαι στην αρχή των πραγμάτων. Οι μορφές, απλώς, καθρεφτίζουν τη μνήμη. Κι ύστερα αφουγκράζεσαι κάποιο μακρινό παππού να σου διηγείται την ίδια πάντα ιστορία. Που δεν τελειώνει ποτέ…
Ανασηκώνεις την κουρτίνα του χρόνου σαν την κουρτίνα της φωτογραφικής μηχανής. Κάθε φορά θυμάμαι τις μορφές που κατάφερα να φωτογραφίσω. Τον αγαλματένιο κι αγέρωχο Μποτζογιάννη, τους Γεωργέδες, τους Κριαράδες, ακόμη και τον παππού που δεν πρόλαβα να φωτογραφίσω.
Τα δυο σονέτα του Μαβίλη που γράφτηκαν για την Κρήτη και τους Κρητικούς. Το πρώτο, όταν ανέβηκε μαζί με τους πολεμιστές της Κρήτης από το φαράγγι της Ίμπρου στο όμορφο χωριό κι εκεί τους περίμενε μια ωραία Κρητικιά για να τους προσφέρει κρύο νερό:

Κρύο κρούσταλλο νερό τα ηλιοφρυμένα
χείλια θα υγράνη ευγενικιά ανθρωπότη

θα τους φιλέψει, πλούσιο φαγοπότι·

κορμιά απ' την πλήθια χάρη αλαφιασμένα,
αγάλματα θεϊκά ζωντανεμένα

θ' αγναντέψουν στην Νίμπρο εκεί την πρώτη

της λεφτεριάς αστραφτερή
λαμπρότη
τα στήθια θα χαρούν τα πονεμένα.
Και το περνούν οι βλάμηδες λεβέντες

τ' ατέλειωτο φαράγγι όλο χαλίκι

μονοσκάνι με γέλια και κουβέντες.

Μα έχουν ποδάρια και καρδιές τσελίκι·

μα τους θεριεύει ο πόθος του θανάτου

με τ' αγιασμένα δαφνοστέφανά του.


ΚΡΗΤΗ

Σειρήνα πρασινόχρυση, με μάτι

σαν της αγάπης, με λαχτάρας χείλια

αχτιδομάλλα, ορθοβύζα, με χίλια
μύρια καμάρια και λέπια γεμάτη,

τραγούδι τραγουδάς μες τη ροδάτη

καταχνιά του πελάου, και στην προσήλια
του αγέρος πλατωσιά και στα βασίλεια

της γης πνοή το σέρνει μυρωδάτη:
«Σαν το γάλα της αίγας Αμαλθείας
θρέφει θεούς και το φιλί μου εμένα.

Ελατέ να χαρείτε μες της θείας

αγκαλιάς μου το σφίξιμο ενωμένα,

πρόσφυγες της Ζωής, δώρα άγια τρία·

θάνατο, αθανασία κι’ ελευτερία».

ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΙΑΣ



Εγκαίνια του Μουσείου ελιάς στις Βούβες, σήμερα Τετάρτη, 07 Οκτώβριος 2009, και ώρα 19.00μ.μ

Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες αναστήλωσης του πέτρινου παραδοσιακού κτηρίου, που θα στεγάσει το Μουσείο ελιάς Βουβών Κολυμπαρίου και έχει ήδη ξεκινήσει η αναζήτηση εκθεμάτων σχετικά με την καλλιέργεια και τη συγκομιδή της ελιάς, καθώς και με την παραγωγή ελαιολάδου. Τα εγκαίνια του Μουσείου θα γίνουν στις 7 Οκτωβρίου από τον Οικουμενικό Πατριάρχη.

Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2009

ΗΛΘΕ ΜΑΣ ΕΥΛΟΓΗΣΕ ΚΑΙ ΕΦΥΓΕ !!



Ήλθε μας ευλόγησε και έφυγε!
Όμως δεν είμαστε για τέτοια. Δεν έχουμε την ικανότητα να δώσουμε αυτά που κάποιοι αξίζουν. Το μόνο που θα μας μείνει και θα θυμόμαστε την επίσκεψη του θα είναι οι ..... φωτογραφίες!
Φωτογραφίες που είναι αδιάψευστος μάρτυρας οτι κάποιοι νεοεκλεγμένοι και μη, άνθρωποι της ψήφου απαξιώνουν τέτοιες καταστάσεις ! Κρίμα.

ΓΑΛΑΝΟΜΑΝΩΛΗΣ

Γαλανάκης Μανώλης ο τυφλός Λουσακιανός Λαουτιέρης 1914-2000. Μπορεί τούτη η ζωή να μην του στάθηκε καλόγνωμα και σπλαχνικά. Όμως έζησε και κέρδισε με την παρουσία του και το πέρασμα του όλους μας!
Μας δίδαξε ποιο πρέπει να είναι το μετράρι της υπομονής, ποιο ΄ναι το γράντο όχι του να γεννηθεί και να πεθάνει κάποιος σαν άνθρωποςν αλλά να ζήσει σαν άνθρωπος.
Η άλλη ζωή δεν μπορεί ούτε πρέπει να του σταθεί άδικη και σκληρή, και τον φαντάζομαι με τα αδέλφια του Γαλανογιώργη και Γαλαναντώνη πρωτολαουτιέρη και πρωτοτραγουδιστή σε αγγελικές ζυγιές σε παραδίσιες συντροφιές κι αιώνια γλέντια
Νταγκουνάκης Ιωάννης.

Είμαι τυφλός κι αόμματος
δε θέλω να' ποθάνω
θέλω να ζω
κι ασ μη θωρώ τον κόσμο τον απάνω!

Θέ(ε) μου απού με στράβωσες
πάρε και τη μιλιά μου
να μη θωρώ να μη μιλώ
να καίγεται η καρδιά μου.
Ήντα να κάμω τα λεφτά
και τα καινούργια ρούχα
απού 'χασα τα μάτια μου
χαράς τη τύχη απού' χα.

Για τον Λουσακιανό σκοπό όποιος θα βρει ψεγάδι
να παει να βρει και του νερού που'ναι στ' Αποπηγάδι.

Η ΙΕΡΑ ΣΙΝΔΟΝΗ ΕΙΝΑΙ ΠΛΑΣΤΗ

Ιταλός επιστήμονας αναδημιούργησε την αμφιλεγόμενη Ιερά Σινδόνη, σε μια προσπάθεια να αποδείξει ότι το σάβανο στο οποίο πιστεύεται ότι τυλίχθηκε το σώμα του Χριστού μετά τη Σταύρωση θα μπορούσε πράγματι να έχει κατασκευαστεί από επιτήδειους το Μεσαίωνα.
«Δείξαμε ότι είναι δυνατό να αναπαραχθεί κάτι που έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με τη Σινδόνη» δήλωσε στο Reuters o Λουίτζι Γκαρλασέλι, ο οποίος επρόκειτο να παρουσιάσει τα συμπεράσματά του τη Δευτέρα σε συνέδριο για παραφυσικά φαινόμενα που πραγματοποιείται στην Ιταλία.
Ερευνητές από τη Βρετανία, την Ελβετία και τις ΗΠΑ είχαν προκαλέσει αίσθηση το 1988 όταν χρονολόγησαν το επίμαχο ύφασμα την περίοδο 1260 έως 1390 μ.Χ.
Πολλοί βεβαιώθηκαν τότε ότι πρόκειται για κατασκεύασμα επιτήδειων, σχεδιασμένο να προωθήσει τη μεσαιωνική βιομηχανία προσκυνηματικού τουρισμού.
Στο επίμαχο λινό ύφασμα, με διαστάσεις 4,4 επί 1,2 μέτρα, διακρίνεται ξεκάθαρα το αποτύπωμα ενός γενειοφόρου άνδρα με σταυρωμένα χέρια, διάστικτο από λεκέδες αίματος και τρύπες από καψίματα.Η Καθολική Εκκλησία δεν ισχυρίζεται ότι η Ιερά Σινδόνη (γνωστή και ως Σινδόνη του Τορίνο) είναι πράγματι το σάβανο του Ιησού, θεωρεί όμως ότι το ύφασμα αποτελεί υπενθύμιση των παθών του. Σήμερα φυλάσσεται στον Καθεδρικό Ναό του Τορίνο και σπάνια εκτίθεται στο κοινό.
Ο Λουίτζι Γκαρλασέλι, καθηγητής Οργανικής Χημείας στο Πανεπιστήμιο της Πάβια, δημιούργησε ένα ακριβές αντίγραφο του κειμηλίου χρησιμοποιώντας τεχνικές που ήταν διαθέσιμες το Μεσαίωνα.
Αρχικά ο ερευνητής δημιούργησε το αποτύπωμα τοποθετώντας ένα λινό ύφασμα πάνω από έναν εθελοντή που φορούσε μάσκα και τρίβοντάς το με χρωστικές ουσίες που περιείχαν μικρές ποσότητες οξέος.
Στη συνέχεια το χρώμα παλαιώθηκε τεχνητά με θέρμανση σε φούρνο και πλύσιμο, ενώ στο τελικό στάδιο προστέθηκαν καψίματα και λεκέδες αίματος και νερού.
Ο Γκαρλασέλι παραδέχτηκε ότι το πείραμα χρηματοδοτήθηκε από ιταλικό σύλλογο άθεων και αγνωστικιστών, διαβεβαίωσε όμως ότι τα συμπεράσματά του είναι αξιόπιστα.
«Το χρήμα δεν έχει οσμή» δήλωσε. Η έρευνα «έγινε με επιστημονικό τρόπο. Αν στο μέλλον θέλει να με χρηματοδοτήσει η Εκκλησία, εγώ εδώ είμαι» κατέληξε.
πηγή:in.gr

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΗΜΟΥ ΙΝΝΑΧΩΡΙΟΥ

Εγγεγραμμένοι 2,315
Ψήφισαν 1,711
Αποχή 26,09%
ΕΛΑΒΑΝ
ΠΑ.ΣΟ.Κ ........................ 53.42 % 897
Νέα Δημοκρατία ............. 24.24 % 407
Κ.Κ.Ε....................... .......... 9.71 % 163
ΣΥ.ΡΙΖ.Α........................... 5.18 % 87
ΛΑ.Ο.Σ .................... ...... 2.38 % 40
ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ .................... 2.38 % 40
ΚΚΕ (μ-λ).......................... 1.85 % 31
Χρυσή Αυγή ..................... 0.30 % 5
Βεργής ................ ............. 0.24 % 4
Αντι.. Αριστερή................ 0.12 % 2
Δ. ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ........... 0.06 % 1
Κ. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ........... 0.06 % 1
Δημοκρατικοί ............... 0.06 % 1

ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΓΑΛΑΝΑΚΗ


Αποκλειστικές φωτογραφίες απο το μουσείο "Ειρηναίος Γαλανάκης" λίγες ώρες πριν από τα επίσημα εγκαίνια !

Το κρεβάτι του σεβασμιότατου

τα ρούχα του
η πρώτη στολή της φιλαρμονικής που ίδρυσε !
πολλά αντικείμενα απο την οικοκυρική

αλλά και τα ιερατικά αντικείμενα του βρίσκονται στις τρεις αίθουσες.
Ακόμα εκατοντάδες φωτογραφίες στολίζουν τους τείχους που δείχνουν την πορεία του σεβαστού γέροντα στην Κίσαμο.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ






Σήμερα μεγάλη μέρα για την Κίσαμο με την επίσκεψη του Πατριάρχη Βαρθολομαίου του Α΄. Στις 17.00μ.μ θα βρίσκεται στην Κίσαμο όπου και θα του γίνει επίσημη υποδοχή. Θα ακολουθήσει δοξολογία στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, επίσκεψη στο Αννουσάκειο Θεραπευτήριο και τέλος θα κάνει τα εγκαίνια του εκθεσιακού χώρου του Ιδρύματος "Ειρηναίος Γαλανάκης".

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΡΗΤΗΣ

Η ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ ΤΩΝ ΕΝ ΑΙΓΥΠΤΩ ΚΡΗΤΩΝ
Της ΒΙΡΓΙΝΙΑΣ ΒΕΡΓΗ
Στην Αίγυπτο του περασμένου αιώνα υπήρχε ένας ακμαίος ελληνισμός προερχόμενος από την ελεύθερη και σκλαβωμένη ακόμα τότε Ελλάδα. Κύριο χαρακτηριστικό του η φιλοπατρία, που την εμπνέουν και τη συντηρούν μεγάθυμοι άνδρες όπως οι Αβέρωφ, Μπενάκης, Γούσιος. Στόχος όλων η απελευθέρωση των αλυτρώτων αδελφών. Μ' αυτό το όνειρο ζουν και οι Κρήτες της Αιγύπτου.
Το 1880 ο Κρητικός δάσκαλος της ελληνικής κοινότητος Αλεξανδρείας Μιχαήλ Μανουσάκης εκδίδει την εφημερίδα ΟΜΟΝΟΙΑ.
Το 1879, πάλι στην Αλεξάνδρεια, ο δικηγόρος Λ. Φ. Λιμπρίτης, γόνος της ιστορικής οικογένειας και ο δικαστής Εμμανουήλ Αντωνιάδης θα ιδρύσουν την Αδελφότητα των εν Αιγύπτω Κρητών, της οποίας κύριος στόχος είναι οι έρανοι για την ενίσχυση των Κρητικών επαναστάσεων 1896, 1897, 1898.
Τόσον η ΟΜΟΝΟΙΑ όσον και η Κρητική Αδελφότης συνεργάζεται στενά με την εν Αθήναις Κεντρική υπέρ των Κρητών Επιτροπή.
Τη δράση της Κρητικής Αδελφότητος την πληροφορούμαστε από την εφημερίδα ΟΜΟΝΟΙΑ. Μέσα από τις σελίδες της παρακολουθούμε ένα συγκινητικό αγώνα προβολής του Κρητικού ζητήματος με πύρινα άρθρα, επιστολές, ειδήσεις από την επαναστατημένη Κρήτη και κυρίως εκκλήσεις για εράνους.
Η ανταπόκριση είναι άμεση και συγκινητική. Ο αγώνας της Κρήτης έχει γίνει προσωπική υπόθεση του κάθε Αιγυπτιώτη. Φυσικά η Αλεξάνδρεια πρωτοστατεί. Εκεί εδρεύει η επιτροπή συλλογής των εράνων. Εκεί οι πρώτες κυρίες της ελληνικής παροικίας Μπενάκη, Συναδινού, Γρυπάρη ενισχύουν τους εράνους με την προσωπική τους παρουσία. Εκεί και ο Ελληνικός Σύλλογος των εν Αιγύπτω Δεσποινίδων που ενεργοποιεί υπέρ της Κρήτης όλο τον ελληνικό γυναικείο πληθυσμό της Αιγύπτου. Από την Αλεξάνδρεια ξεκινά η ΟΜΟΝΟΙΑ για να φθάσει όχι μόνο στα πιο απομακρυσμένα χωριά της Αιγύπτου μα και στις ελληνικές παροικίες της Αιθιοπίας. Το σύνθημα είναι:
"ΔΟΤΕ, ΔΟΤΕ ΑΦΕΙΔΩΣ
ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ!"
Την 9η Δεκεμβρίου 1898 η ΟΜΟΝΟΙΑ θα κυκλοφορήσει με γαλάζια γράμματα και τον πηχυαίο τίτλο:
Η ΚΡΗΤΗ ΕΛΕΥΘΕΡΑ
Ο εορτασμός της Αυτονομίας έγινε με μεγάλη λαμπρότητα στην Αλεξάνδρεια και σ' όλες τις ελληνικές κοινότητες της Αιγύπτου.
Η Κρητική Αδελφότης, που τόσα πρόσφερε στην εθνική υπόθεση, διαλύθηκε μετά την επανάσταση του Νάσερ και τα πολύτιμα αρχεία της θεωρούνται προς το παρόν χαμένα παρά τις απεγνωσμένες προσωπικές μας προσπάθειες να τα ανακαλύψομε.

http://www.teikav.edu.gr/krites/arts/art18.html

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2009

ΑΛΛΟΙ ΤΡΕΙΣ ΝΕΚΡΟΙ

Δεν έχει τέλος ο θρήνος σε αυτόν τον οδικό άξονα, διάχυτη είναι πλέον η ανησυχία των πολιτών βλέποντας δεκάδες ανθρώπινες ζωές να χάνονται στο βωμό της ασφάλτου και την πολιτεία να κωφεύει και να σχεδιάζει επί χάρτου μελέτες και νέες χαράξεις για ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο, το βόρειο οδικό άξονα Κρήτης. Σήμερα στον μεγάλο αριθμό των θυμάτων προστέθηκαν άλλα 3 άτομα που σε δυο διαφορετικά δυστυχήματα έχασαν την ζωή τους στο κομμάτι από Μάλεμε ως και Κολυμβάρι. Μάλιστα το ένα ήταν παιδάκι 11 μόλις χρονών. Φτάνει πια αυτή η θυσία. Η οργή και η αγανάκτηση ξεχειλίζουν με τις εικόνες που διαδραματίζονται πολύ συχνά επί του ΒΟΑΚ να είναι φρικτές. Οικογένειες ξεκληρίζονται και αυτοκίνητα μετατρέπονται μέσα σε λίγα λεπτά σε άμορφη μάζα σιδερικών, και τους φορείς να συσκέπτονται επί χρόνια για να λύσουν το πρόβλημα.
Είναι επιτακτική ανάγκη η δημιουργία του διαχωριστικού διαζώματος στην εθνική οδό, φτάνει πια γεμίσαμε εικονοστάσια.

ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΑΥΡΟΙ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ


Νέα Δημοκρατία:
Βολουδάκης Μανούσος:13163
Γύπαρης Κων/νος:4037
Κελαίδης Εμμανουήλ:1805
Μαρκογιαννάκης Χρήστος:13780
Νικηφοράκης Στυλιανός:10863
Παπαδέρου Αρχόντισσα:1390
ΠΑΣΟΚ:
Βαλυράκης Ιωσήφ:17346
Δαμιανάκης Ευτύχιος:24133
Κάκανος Ιωάννης:1162
Κουλιεράκης Ελευθέριος:6556
Κουρουπάκη Ευαγγελία:11469
Σκουλάκης Εμμανουήλ:22707

Με κόκκινο αυτοί που εκλέγονται!!

ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ

Νησί δήμου Μυθήμνης, κοινότητα Βουλγάρου χωριό Μουρί.
Εκκλησία και τοιχογραφίες στην μοίρα τους!!

ΣΚΑΡΑΒΑΙΟΙ ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΕΠΟΧΗΣ








http://oldstyle-vw.blogspot.com/

http://derluftboxers.skynetblogs.be/

http://www.skaravaios.com/gallery/index.php?cat=1

Για τους λάτρεις των παλιών αυτοκινήτων και ιδιαίτερα για το θρυλικό "σκαραβαίο"

ΟΙ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ 1870-1913

Αν και με ενοχλητικά ορατό το κενό των γνώσεών μας για την οικονομική ζωή και κίνηση στην Κρήτη, στόχος της έρευνας αποτέλεσε η διερεύνηση της νομισματικής πλευράς τους από το 1870 ώς την ένωση με την Ελλάδα.
Σημείο εκκίνησης συνιστά η πανσπερμία των νομισμάτων (τουρκικών ποικίλης αγοραστικής δύναμης, καθαρότητας, τόπου και χρόνου έκδοσης και ένα ευρύ φάσμα ξένων, κυρίως ευρωπαϊκών) που ίσχυαν και κυκλοφορούσαν στη φθίνουσα, πολιτικά και οικονομικά τουρκική αυτοκρατορία και ειδικότερα στην Κρήτη - χώρος που αποτέλεσε πολύ συχνά σημείο συνεύρεσης και αντιπαράθεσης οικονομικών - και όχι μόνο - δυνάμεων. Η αγοραία και τραπεζική τους ισοτιμία, οι καθημερινές πρακτικές και οι εθιμικές νομισματικές επιλογές, οι λεξιλογικές εκφράσεις τους, οι μικρο-τοπικές και χρονικές διαφοροποιήσεις, οι παρεμβατικές κανονιστικές κινήσεις των τοπικών αρχών (τουρκικών αρχικά, επαναστατικών και της Κρητικής Πολιτείας κατόπιν) αναλύονται εκτενώς με γεγονότα-σταθμούς τη νομισματική μεταρρύθμιση του 1880 και την εισαγωγή του δραχμικού νομισματικού συστήματος (1900/1).
Η άλλη πλευρά του "νομίσματος", η πολιτική της Αυτόνομης Κρήτης με την αναμφισβήτητα φορτισμένη ιδεολογικά υιοθέτηση του ελληνικού δραχμικού συστήματος, την κοπή, μετά από ένα διάστημα περίπου 2000 χρόνων, "κρητικών δραχμών" και των υποδιαιρέσεών τους και την έκδοση των παράλληλων χαρτονομισμάτων μέσω της νεοϊδρυμένης Τράπεζας Κρήτης διαμόρφωσε μια νέα κατάσταση που απέβλεπε σαφώς στην προετοιμασία της ομαλής νομισματικής αφομοίωσης της Κρητικής Πολιτείας από το ελληνικό Κράτος. Νομοθετικές ρυθμίσεις και διορθωτικά διατάγματα με νέες ισοτιμίες για τις νέες αξίες επιδιώκουν να εξομαλύνουν το νομισματικό τοπίο και να άρουν τις δυσκολίες στις συναλλαγές, το προσθετικό αποτέλεσμα εκείνων της προηγούμενης φάσης και των αδυναμιών της οργάνωσης της δεύτερης, που δημιούργησαν, ανάμεσα στα άλλα, και πρόσφορο έδαφος για κιβδηλία.
Ως πηγές χρησιμοποιήθηκαν οι κάθε λογής γραπτές μαρτυρίες, κυρίως αρχειακές (συστηματική αν και όχι εξαντλητική αποδελτίωση προξενικών, συμβολαιογραφικών, επαναστατικών αρχείων, του αρχείου της δημογεροντίας Ηρακλείου και Λασιθίου και των υπό αυτές εξαρτημένων Ορφανικών Τραπεζών, αρχείου Τράπεζας Κρήτης κ.α.), ο τύπος της εποχής και τα νομοθετικά κείμενα των κατά καιρούς Αρχών.
ΚΛΕΑΝΘΗΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

Υ.Σ Αξιοσημείωτη ήταν και η έκδοση σειράς νομισμάτων από την Κρητική πολιτεία, αμέσως μετά την απελευθέρωση της Κρήτης από τους Τούρκους το 1898 σε μια προσπάθεια οικονομικής απεξάρτησης από τις εκδόσεις των τυπικών επικυρίαρχων της (Γάλλοι - Βρετανοί - Ρώσοι - Ιταλοί).
Με ένα διάταγμα του ύπατου αρμοστή Κρήτης της 17/4/1900 που καταχωρήθηκε στην εφημερίδα της κυβέρνησης της Κρητικής πολιτείας σαν νόμος υπ΄αριθμ. 157β ορίζετε αποκλειστικό προνόμιο της πολιτείας το δικαίωμα κοπής νομισμάτων. Το διάταγμα ορίζει σαν νομισματική μονάδα την δραχμή που την υποδιαιρεί σε 100 λεπτά. Είχε προβλεφθεί να κοπούν και χρυσά δεκάδραχμα και εικοσάδραχμα τα οποία τελικά δεν κόπηκαν.
Τα κρητικά νομίσματα ήταν ιδίου βάρους και ποιότητας με τα αντίστοιχα ελληνικά και παρέμειναν με ισχύ μέχρι και μετά την ένωση του νησιού με την Ελλάδα το 1913. Έτσι τα χάλκινα και χαλκονικέλινα νομίσματα έμειναν σε κυκλοφορία μέχρι την 30η Ιουνίου του 1923, οπότε και αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία, βάση του διατάγματος της 6ης Μαρτίου του 1923. Τα αργυρά νομίσματα έμειναν σε κυκλοφορία μέχρι την 23η Ιουλίου του 1929, οπότε και αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία, βάση του νόμου 4234 του 1929.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΗΜΟΥ ΜΥΘΗΜΝΗΣ

ΠΑ.ΣΟ.Κ56.47 %1,544

Νέα Δημοκρατία29.15 %797

Κ.Κ.Ε.5.85 %160

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ3.22 %88

ΣΥ.ΡΙΖ.Α2.63 %72

ΛΑ.Ο.Σ1.50 %41

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ0.22 %6

Ενωση Κεντρώων0.15 %4

Δημ. Βεργής ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ0.15 %4

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ
0.15 %4

Αντικαπιταλιστική Αριστερή Συνεργασία
0.15 %4

ΚΚΕ (μ-λ)0.11 %3

Λαικός Σύνδεσμος - Χρυσή Αυγή0.11 %3

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

ΠΑ.ΣΟ.Κ
54.74 %2,861


Νέα Δημοκρατία
32.54 %1,701


Κ.Κ.Ε.
3.62 %189


ΛΑ.Ο.Σ
2.85 %149


ΣΥ.ΡΙΖ.Α
2.62 %137


ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ
2.58 %135


Αντικαπιταλιστική Αριστερή Συνεργασία

0.23 %12


Δημ. Βεργής ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ
0.17 %9


Λαικός Σύνδεσμος - Χρυσή Αυγή
0.17 %9


Ενωση Κεντρώων
0.13 %7


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
0.13 %7


ΚΚΕ (μ-λ)
0.08 %4


Δημοκρατικοί
0.08 %4


ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ

0.04 %2



Εγγεγραμμένοι 6910 -Ψήφισαν 5341 - Αποχή 22.71%