Μια πολύ ενδιαφέρουσα άποψη του διευθυντή του 1ου Γυμνάσιου Κισάμου κ. Ψαράκη σχετικά με τις ετήσιες κινητοποιήσεις των μαθητών... και στην Κίσαμο.
Καταθέτονται μερικές ειλικρινείς σκέψεις με στόχο τον προβληματισμό όλων μας σε σχέση με τις κινητοποιήσεις των μαθητών.
Υπάρχουν γενικά δύο οπτικές: Από τη μία η υποστηρικτική και από την άλλη η απορριπτική. Τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της μιας και της άλλης οπτικής είναι γενικά γνωστά.
Η υποστηρικτική οπτική τονίζει βασικά το στοιχείο της διεκδίκησης, το αγωνιστικό στοιχείο, το οποίο πρέπει και αυτό να καλλιεργηθεί στους μαθητές.
Από την άλλη, η απορριπτική οπτική τονίζει το στοιχείο της ανωριμότητας όπου διερωτάται κανείς αν έχουν οι μαθητές τα χαρακτηριστικά για τη διεξαγωγή ενός σοβαρού αγώνα.
Σίγουρα είναι λανθασμένη η απόλυτη υιοθέτηση της μιας μόνο οπτικής. Είναι εκείνη η άποψη, η οποία θα εστιάσει στα θετικά της ημέτερης πλευράς και στα αρνητικά της άλλης πλευράς, και θα αρνηθεί να δεχθεί τα όποια θετικά της άλλης πλευράς όπως θα αρνηθεί να αποδεχθεί τα αρνητικά της ημέτερης πλευράς.
Για παράδειγμα η απόλυτη απορριπτική οπτική θα εστιάσει στην επιθυμία για ομαλότητα (Α+), στους υπαρκτούς κινδύνους ασφάλειας και στις πιθανές ζημιές σε υποδομές (Υ-), θα θα αρνηθεί ότι μπορεί να υπάρχει κάποιο όφελος (Υ+) και θα αποσιωπήσει ότι ίσως τελικά με αυτή την οπτική καλλιεργούνται μαθητές υποταγμένοι σε ότι προσφέρει το σύστημα (Α-).
Παρόμοια για παράδειγμα η υποστηρικτική πλευρά θα εγκωμιάσει το αγωνιστικό στοιχείο που ίσως είναι πλέον και στοιχείο ιστορίας και κουλτούρας του Έλληνα (Υ+), θα τονίσει την περιφρόνηση για κάποια συντηρητική συμπεριφορά και υποταγή (Α-), θα αρνηθεί να δεχθεί ότι η ομαλότητα είναι και αυτή σημαντική (Α+) και θα προσπαθήσει να αποσιωπήσει τα αρνητικά ενός αγώνα, όπως ο κίνδυνος εκφυλισμού σε χαβαλέ, ζημιές, σκουπίδια, αναστάτωση (Υ-). (Α Απορριπτική, Υ Υποστηρικτική, + Θετικά, - Αρνητικά)
Αυτό που έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια στα ελληνικά σχολεία ως αντιμετώπιση του φαινομένου είναι μια μέση λύση. Δηλαδή η επίδειξη ανοχής για ένα πολύ μικρό διάστημα ημερών και μάλιστα με κατά το δυνατόν δημοκρατικές διαδικασίες (συνέλευση, ψήφισμα, κτλ). Θα έλεγε κανείς ότι ακόμα και αυτές οι ημέρες των κινητοποιήσεων (όπου χάνεται το παραδοσιακό μάθημα) είναι μια ευκαιρία για να πάρουν οι μαθητές και εμπειρίες και διδάγματα. Είναι μια ευκαιρία να δοκιμασθούν σε διαλόγους, ακόμα και σε διαφωνίες διότι πολύ συχνά σε παρόμοιες καταστάσεις υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις για τους τρόπους δράσης όπως επίσης υπάρχουν συγκρούσεις με καθηγητές και γονείς. Προσπαθούμε ως καθηγητές να τους μάθουμε να σκέφτονται με κριτική ευρεία οπτική όπως αναφέρθηκε και παραπάνω και βέβαια προσπαθούμε να τους μάθουμε να συνδιαλέγονται όμορφα.
Οι κινητοποιήσεις στο 1ο Γυμνάσιο Κισάμου διήρκεσαν δύο ημέρες. Ευχόμαστε να πήραν οι μαθητές μας όσο γίνεται περισσότερα διδάγματα πέρα από τα εξής άμεσα οφέλη: Υπό την απειλή κινητοποιήσεων, τρέξαμε όλοι οι φορείς και επιλύθηκε πριν λίγες ημέρες το ζήτημα της έλλειψης κυλικείου (και διάφορα άλλα), ενώ ο προϊστάμενος της Β/θμιας Εκπαίδευσης κ. Ζερβάκης υποσχέθηκε στον πρόεδρο του συλλόγου γονέων κ. Χατζάκη ότι θα επιλυθεί αύριο το ζήτημα της έλλειψης καθηγητή Αγγλικών.
Σήμερα Τετάρτη, τα μαθήματα θα γίνουν κανονικά.
Υ: Ευχόμαστε μια αίσια κατάληξη και στις κινητοποιήσεις του ΕΠΑΛ Κισάμου
Καταθέτονται μερικές ειλικρινείς σκέψεις με στόχο τον προβληματισμό όλων μας σε σχέση με τις κινητοποιήσεις των μαθητών.
Υπάρχουν γενικά δύο οπτικές: Από τη μία η υποστηρικτική και από την άλλη η απορριπτική. Τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της μιας και της άλλης οπτικής είναι γενικά γνωστά.
Η υποστηρικτική οπτική τονίζει βασικά το στοιχείο της διεκδίκησης, το αγωνιστικό στοιχείο, το οποίο πρέπει και αυτό να καλλιεργηθεί στους μαθητές.
Από την άλλη, η απορριπτική οπτική τονίζει το στοιχείο της ανωριμότητας όπου διερωτάται κανείς αν έχουν οι μαθητές τα χαρακτηριστικά για τη διεξαγωγή ενός σοβαρού αγώνα.
Σίγουρα είναι λανθασμένη η απόλυτη υιοθέτηση της μιας μόνο οπτικής. Είναι εκείνη η άποψη, η οποία θα εστιάσει στα θετικά της ημέτερης πλευράς και στα αρνητικά της άλλης πλευράς, και θα αρνηθεί να δεχθεί τα όποια θετικά της άλλης πλευράς όπως θα αρνηθεί να αποδεχθεί τα αρνητικά της ημέτερης πλευράς.
Για παράδειγμα η απόλυτη απορριπτική οπτική θα εστιάσει στην επιθυμία για ομαλότητα (Α+), στους υπαρκτούς κινδύνους ασφάλειας και στις πιθανές ζημιές σε υποδομές (Υ-), θα θα αρνηθεί ότι μπορεί να υπάρχει κάποιο όφελος (Υ+) και θα αποσιωπήσει ότι ίσως τελικά με αυτή την οπτική καλλιεργούνται μαθητές υποταγμένοι σε ότι προσφέρει το σύστημα (Α-).
Παρόμοια για παράδειγμα η υποστηρικτική πλευρά θα εγκωμιάσει το αγωνιστικό στοιχείο που ίσως είναι πλέον και στοιχείο ιστορίας και κουλτούρας του Έλληνα (Υ+), θα τονίσει την περιφρόνηση για κάποια συντηρητική συμπεριφορά και υποταγή (Α-), θα αρνηθεί να δεχθεί ότι η ομαλότητα είναι και αυτή σημαντική (Α+) και θα προσπαθήσει να αποσιωπήσει τα αρνητικά ενός αγώνα, όπως ο κίνδυνος εκφυλισμού σε χαβαλέ, ζημιές, σκουπίδια, αναστάτωση (Υ-). (Α Απορριπτική, Υ Υποστηρικτική, + Θετικά, - Αρνητικά)
Αυτό που έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια στα ελληνικά σχολεία ως αντιμετώπιση του φαινομένου είναι μια μέση λύση. Δηλαδή η επίδειξη ανοχής για ένα πολύ μικρό διάστημα ημερών και μάλιστα με κατά το δυνατόν δημοκρατικές διαδικασίες (συνέλευση, ψήφισμα, κτλ). Θα έλεγε κανείς ότι ακόμα και αυτές οι ημέρες των κινητοποιήσεων (όπου χάνεται το παραδοσιακό μάθημα) είναι μια ευκαιρία για να πάρουν οι μαθητές και εμπειρίες και διδάγματα. Είναι μια ευκαιρία να δοκιμασθούν σε διαλόγους, ακόμα και σε διαφωνίες διότι πολύ συχνά σε παρόμοιες καταστάσεις υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις για τους τρόπους δράσης όπως επίσης υπάρχουν συγκρούσεις με καθηγητές και γονείς. Προσπαθούμε ως καθηγητές να τους μάθουμε να σκέφτονται με κριτική ευρεία οπτική όπως αναφέρθηκε και παραπάνω και βέβαια προσπαθούμε να τους μάθουμε να συνδιαλέγονται όμορφα.
Οι κινητοποιήσεις στο 1ο Γυμνάσιο Κισάμου διήρκεσαν δύο ημέρες. Ευχόμαστε να πήραν οι μαθητές μας όσο γίνεται περισσότερα διδάγματα πέρα από τα εξής άμεσα οφέλη: Υπό την απειλή κινητοποιήσεων, τρέξαμε όλοι οι φορείς και επιλύθηκε πριν λίγες ημέρες το ζήτημα της έλλειψης κυλικείου (και διάφορα άλλα), ενώ ο προϊστάμενος της Β/θμιας Εκπαίδευσης κ. Ζερβάκης υποσχέθηκε στον πρόεδρο του συλλόγου γονέων κ. Χατζάκη ότι θα επιλυθεί αύριο το ζήτημα της έλλειψης καθηγητή Αγγλικών.
Σήμερα Τετάρτη, τα μαθήματα θα γίνουν κανονικά.
Υ: Ευχόμαστε μια αίσια κατάληξη και στις κινητοποιήσεις του ΕΠΑΛ Κισάμου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου