Τα πρόσωπα που βλέπουμε παρακάτω τα τράβηξε το 1942 ο Ιταλός Lidio Cipriani και είναι πρόσωπα από το Κάμπο Κισάμου, μια ευκαιρία να γνωρίσουμε μερικούς.
Το έργο του Lidio Cipriani συχνά έγιναν αντικείμενο αντικρουόμενων εκτιμήσεων και έντονα αρνητικών κρίσεων. Κατά τη διάρκεια των δεκάδων επιστημονικών αποστολών στις οποίες ο Lidio Cipriani πήρε μέρος, συνέλεξε έναν εντυπωσιακό αριθμό στοιχείων, τράβηξε χιλιάδες φωτογραφίες, περιμάζεψε εθνογραφικά αντικείμενα και περιέγραψε λεπτομερώς τα ήθη και τα έθιμα των πληθυσμών που προσέγγισε.
1. Χατζόγιαννης (πατέρας Γιώργη, Μαρίας, Μιχάλη -πεθερός Ευανθίας Λιουδάκη). 2,3,4: -----, 5: Αφροδίτη Κλωστράκη (παντρεμένη στον Κορφαλώνα), 7. παπά-Βασίλης Χαρτζουλάκης, 8. Ελπινίκη Χατζάκη, μητέρα του Αλέκου και του Μανώλη Χατζάκη. Ο σύζυγός της Στέλιος σκοτώθηκε στο Σηρικάρι από αντάρτες
Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα τεκμήρια που συνέλεξε ο Cipriani αποτελούν μια από τις ελάχιστες πηγές ανθρωπολογικών και εθνολογικών χαρακτηριστικών για πληθυσμιακές ομάδες που βρίσκονται ήδη στο κατώφλι της εξαφάνισης. Μόνο αν ενσωματώσουμε το πρόσωπο του Cipriani μέσα στο ιστορικό πλαίσιο και ιδιαίτερα αν διαχωρίσουμε τα αποτελέσματα της επιστημονικής του δραστηριότητας από τις πολιτικές του πεποιθήσεις, θα καταφέρουμε να αποτιμήσουμε σωστά τη σημασία των μελετών του, κάποιες από τις οποίες χρησιμοποιούνται ακόμα ως σημεία αναφοράς σε ανθρωπολογικές, βιολογικές και εθνολογικές έρευνες.
Στην φωτογραφία αυτή έχουμε γνωρίσει 1η σειρά κάτω πρώτος αριστερά ο Λιουδάκης Αριστείδης και στην μέση ο παπά Χαρτζουλάκης Βασίλειος.
Ο Lidio Cipriani μπορεί να θεωρηθεί ως ένας από τους τελευταίους εκπρόσωπους της ανθρωπολογικής σχολής της Φλωρεντίας, που εφάρμοσε το όραμα της Ανθρωπολογίας όπως το εμπνεύστηκε ο Paolo Mantegazza, ο θεμελιωτής αυτής της επιστήμης στην Ιταλία.
Το έργο του Lidio Cipriani συχνά έγιναν αντικείμενο αντικρουόμενων εκτιμήσεων και έντονα αρνητικών κρίσεων. Κατά τη διάρκεια των δεκάδων επιστημονικών αποστολών στις οποίες ο Lidio Cipriani πήρε μέρος, συνέλεξε έναν εντυπωσιακό αριθμό στοιχείων, τράβηξε χιλιάδες φωτογραφίες, περιμάζεψε εθνογραφικά αντικείμενα και περιέγραψε λεπτομερώς τα ήθη και τα έθιμα των πληθυσμών που προσέγγισε.
1. Χατζόγιαννης (πατέρας Γιώργη, Μαρίας, Μιχάλη -πεθερός Ευανθίας Λιουδάκη). 2,3,4: -----, 5: Αφροδίτη Κλωστράκη (παντρεμένη στον Κορφαλώνα), 7. παπά-Βασίλης Χαρτζουλάκης, 8. Ελπινίκη Χατζάκη, μητέρα του Αλέκου και του Μανώλη Χατζάκη. Ο σύζυγός της Στέλιος σκοτώθηκε στο Σηρικάρι από αντάρτες
Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα τεκμήρια που συνέλεξε ο Cipriani αποτελούν μια από τις ελάχιστες πηγές ανθρωπολογικών και εθνολογικών χαρακτηριστικών για πληθυσμιακές ομάδες που βρίσκονται ήδη στο κατώφλι της εξαφάνισης. Μόνο αν ενσωματώσουμε το πρόσωπο του Cipriani μέσα στο ιστορικό πλαίσιο και ιδιαίτερα αν διαχωρίσουμε τα αποτελέσματα της επιστημονικής του δραστηριότητας από τις πολιτικές του πεποιθήσεις, θα καταφέρουμε να αποτιμήσουμε σωστά τη σημασία των μελετών του, κάποιες από τις οποίες χρησιμοποιούνται ακόμα ως σημεία αναφοράς σε ανθρωπολογικές, βιολογικές και εθνολογικές έρευνες.
Στην φωτογραφία αυτή έχουμε γνωρίσει 1η σειρά κάτω πρώτος αριστερά ο Λιουδάκης Αριστείδης και στην μέση ο παπά Χαρτζουλάκης Βασίλειος.
Ο Lidio Cipriani μπορεί να θεωρηθεί ως ένας από τους τελευταίους εκπρόσωπους της ανθρωπολογικής σχολής της Φλωρεντίας, που εφάρμοσε το όραμα της Ανθρωπολογίας όπως το εμπνεύστηκε ο Paolo Mantegazza, ο θεμελιωτής αυτής της επιστήμης στην Ιταλία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου