Τις θέσεις και τις προτάσεις του Δήμου Κισάμου για την υπό διαβούλευση μελέτη του
περιφερειακού πλαισίου χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης της Περιφέρειας Κρήτης (ΠΠΧΣΑΑ) συζήτησε σήμερα, Τετάρτη 27/5/2015 ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Θεόδωρος Σταθάκης, με τον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Απ. Βουλγαράκη. Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου κ. Γαβριήλ Κουρής, ο ειδικός συνεργάτης του δημάρχου κ. Νεκτάριος Ψαράκης και η προϊσταμένη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Κισάμου κα. Μαρία Μυλωνάκη.
Όπως ανέφερε ο κ. Σταθάκης «ο Δήμος Κισάμου αποδίδει πολύ μεγάλη σημασία και βαρύτητα στο σχεδιασμό και τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου περιφερειακού χωροταξικού σχεδιασμού και γι’ αυτό το λόγο συζητήσαμε αναλυτικά με τον κ. Βουλγαράκη τις προτάσεις και τις θέσεις μας ως προς το χωροταξικό της περιοχής της Κισάμου και για τις οποίες - όπως διαφάνηκε από τη σημερινή μας συνάντηση – υπάρχει μια πολύ μεγάλη σύγκλιση απόψεων».
Ειδικότερα, οι κύριες προτάσεις του Δήμου Κισάμου - επί των βασικών αξόνων του προτεινόμενου χωροταξικού – έχουν ως εξής:
ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΥΠΟΔΟΜΕΣ
1. Η κατάταξη του Καστελίου Κισάμου σε διαπεριφερειακής εμβέλειας πόλο ανάπτυξης με ειδικό εθνικό και περιφερειακό ρόλο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και βρίσκει το Δήμο Κισσάμου σύμφωνο.
2. Δεν συμφωνούμε ως προς την χωρική επιλογή και τον αριθμό των τριών αναπτυξιακών ενοτήτων στο Ν. Χανίων, καθότι με την.....
.... επιλογή θα διαμορφωθούν κατ’ ουσία χωρικές ενότητες δύο διαφορετικών ταχυτήτων και αναπτυξιακών δυνατοτήτων σημειώνοντας πως «η βέλτιστη πρόταση θα ήταν να διαμορφωθούν στο Ν. Χανίων δύο αναπτυξιακές χωρικές ενότητες αποτελούμενες από τους εξής «Καλλικράτειους» Δήμους:
Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Χανίων, Αποκόρωνα, Σφακίων,
Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Πλατανιά, Κισάμου, Καντάνου-Σελίνου,
πρόταση η οποία δημιουργεί πραγματικά τις προϋποθέσεις για ισόρροπη και ισότιμη ανάπτυξη σ’ όλες τις περιοχές του Ν. Χανίων.
3. Ως προς την τουριστική δραστηριότητα, ο Δήμος Κισάμου ζητάει να προστεθεί στις παράκτιες ζώνες αστικής, οικιστικής, τουριστικής ανάπτυξης και παραθεριστικής κατοικίας του ΠΠΧΣΑΑ και το τμήμα/ζώνη από Νοπήγεια έως Βιγλιά Κισάμου καθότι η εν λόγω περιοχή αποτελεί μια ανεπτυγμένη τουριστικά περιοχή που απευθύνεται στο ευρύ τουριστικό κοινό, διαθέτει ποιοτικές υπηρεσίες και υποδομές.
4. Ο Δήμος Κισσάμου δηλώνει αντίθετος στη λειτουργία του ορυχείου γύψου που βρίσκεται στον όρµο Στόµιο, βόρεια της ζώνης υψηλής επισκεψιµότητας της Χρυσοσκαλίτισσας, καθόσον προκαλείται σοβαρή επιβάρυνση του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας, η οποία προέρχεται από τη διάχυση της γυψόσκονης στο περιβάλλον και από τα καυσαέρια που εκπέμπονται από τα διάφορα μηχανήματα του ορυχείου. Μεγάλες επιπτώσεις προκαλούνται επίσης πάνω στη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής, η οποία γειτνιάζει με περιοχή «Natura 2000».
5. Κατηγορηματικά αντίθετος είναι ο Δήμος Κισάμου ως προς τα «σενάρια» που διακινούνται για πιθανότητα χωροθέτησης ενεργειακού Κόµβου και ΒΕ.ΠΕ μονάδων υψηλής οχλήσεως καθώς και εγκαταστάσεων δεξαμενών αποθήκευσης υγρών καυσίμων στην περιοχή της Κισάμου - πρόταση η οποία σε κάθε περίπτωση δεν αποτυπώνεται στη μελέτη της Περιφέρειας Κρήτης –καθότι όπως όλοι γνωρίζουν η περιοχή μας έχει ένα ξεκάθαρα τουριστικό-αναπτυξιακό προσανατολισμό, φιλοξενώντας προστατευόμενες περιοχές μοναδικού φυσικού κάλλους και δεν διαθέτει τις αναγκαίες υποδομές - οδικές, λιμενικές, κλπ - που να μπορούν να υποστηρίξουν τη λειτουργία τέτοιων εγκαταστάσεων.
ΧΕΡΣΑΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
6. Υποστηρίζουμε την ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) από το Καστέλι Κισσάμου έως τη Σητεία, με τη δημιουργία κατάλληλης διατομής ανά οδικό τμήμα, δηλαδή τετράιχνης διατομής με μεσαία διαχωριστική νησίδα.
7. Θεωρούμε αναγκαίο να συμπεριληφθεί στο χωροταξικό η βελτίωση/αναβάθμιση του βασικού περιφερειακού οδικού δικτύου από την πόλη της Κισάμου, Πλάτανο, Σφηνάρι, Έλος και καταλήγει στο Ελαφονήσι.
ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
8. Το λιμάνι της Κισσάμου αποτελεί βασική πύλη εισόδου της Δυτικής Κρήτης και αρχή κύριου χερσαίου άξονα ανάπτυξης εθνικής και διαπεριφερειακής σημασίας και ως τέτοιο συμφωνούμε για την κατάταξη του ως λιμάνι εθνικής (διαπεριφερειακής) σημασίας και εμβέλειας, από άποψη τόσο επιβατικής λειτουργίας όσο και εμπορευματικής.
9. Μεταξύ των αξόνων ανάπτυξης που συνδέουν κατά προτεραιότητα ή προβλέπεται να συνδέσουν στο μέλλον δια θαλάσσης την Κρήτη με τον υπόλοιπο ελληνικό χώρο (υπάρχοντες, τάσεις και προοπτικές) περιλαμβάνεται και η γραμμή Καστέλι Κισσάμου – Καλαμάτα/Γύθειο στην οποία ωστόσο πρέπει να προστεθούν στο κείμενο της μελέτης τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα.
10. Το λιμάνι της Κισάμου δύναται να αποτελέσει βάση υδροπλάνων – με δεδομένο ότι διαθέτει όλες τις αναγκαίες υποδομές ενώ και η γεωγραφική του θέση του παρέχει τη δυνατότητα σύνδεση του με πολλαπλούς προορισμούς – και ως εκ τούτου θεωρούμε πως πρέπει να υπάρξει ρητή αναφορά στη μελέτη του ΠΠΧΣΑΑ για τη χωροθέτηση και αδειοδότηση ενός Υδατοδρομίου στο λιμάνι Κισάμου. Επίσης πρέπει να συμπεριληφθεί στην μελέτη του χωροταξικού πλαισίου η χωροθέτηση μαρίνας στο λιμάνι Κισάμου στη βάση της εγκεκριμένης μελέτης που υπάρχει.
ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
11. Αναγνωρίζοντας την μεγάλη περιβαλλοντική και οικονομική σημασία του καταδυτικού τουρισμού και επιθυμώντας την οργανωμένη ανάπτυξη και προώθηση αυτού του είδους θεματικού τουρισμού στην περιοχή μας, κρίνεται σκόπιμο να υπάρξει ρητή αναφορά στη μελέτη του ΠΠΧΣΑΑ για τη χωροθέτηση - δημιουργία ενός θαλάσσιου / καταδυτικού πάρκου στον κόλπο της Κισάμου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
12. Η λειτουργία παραγωγικής σχολής για εξειδίκευση στελεχών στον ποιοτικό τουριστικό τομέα στην Κίσαμο, κρίνεται θετική και θα δημιουργήσει προϋποθέσεις περαιτέρω ανάπτυξης του τουριστικού τομέα στην περιοχή της Κισάμου.
Τέλος, σημειώνεται ότι την Παρασκευή 29/5/2015 και ώρα: 19.00 ο Δήμαρχος Κισάμου θα έχει νέα συνάντηση για το χωροταξικό με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΔΚ κ. Ι. Στρογγυλό και μέλη της Δ.Ε. ΤΕΕ/ΤΔΚ.
περιφερειακού πλαισίου χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης της Περιφέρειας Κρήτης (ΠΠΧΣΑΑ) συζήτησε σήμερα, Τετάρτη 27/5/2015 ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Θεόδωρος Σταθάκης, με τον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Απ. Βουλγαράκη. Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου κ. Γαβριήλ Κουρής, ο ειδικός συνεργάτης του δημάρχου κ. Νεκτάριος Ψαράκης και η προϊσταμένη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Κισάμου κα. Μαρία Μυλωνάκη.
Όπως ανέφερε ο κ. Σταθάκης «ο Δήμος Κισάμου αποδίδει πολύ μεγάλη σημασία και βαρύτητα στο σχεδιασμό και τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου περιφερειακού χωροταξικού σχεδιασμού και γι’ αυτό το λόγο συζητήσαμε αναλυτικά με τον κ. Βουλγαράκη τις προτάσεις και τις θέσεις μας ως προς το χωροταξικό της περιοχής της Κισάμου και για τις οποίες - όπως διαφάνηκε από τη σημερινή μας συνάντηση – υπάρχει μια πολύ μεγάλη σύγκλιση απόψεων».
Ειδικότερα, οι κύριες προτάσεις του Δήμου Κισάμου - επί των βασικών αξόνων του προτεινόμενου χωροταξικού – έχουν ως εξής:
1. Η κατάταξη του Καστελίου Κισάμου σε διαπεριφερειακής εμβέλειας πόλο ανάπτυξης με ειδικό εθνικό και περιφερειακό ρόλο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και βρίσκει το Δήμο Κισσάμου σύμφωνο.
2. Δεν συμφωνούμε ως προς την χωρική επιλογή και τον αριθμό των τριών αναπτυξιακών ενοτήτων στο Ν. Χανίων, καθότι με την.....
.... επιλογή θα διαμορφωθούν κατ’ ουσία χωρικές ενότητες δύο διαφορετικών ταχυτήτων και αναπτυξιακών δυνατοτήτων σημειώνοντας πως «η βέλτιστη πρόταση θα ήταν να διαμορφωθούν στο Ν. Χανίων δύο αναπτυξιακές χωρικές ενότητες αποτελούμενες από τους εξής «Καλλικράτειους» Δήμους:
Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Χανίων, Αποκόρωνα, Σφακίων,
Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: Πλατανιά, Κισάμου, Καντάνου-Σελίνου,
πρόταση η οποία δημιουργεί πραγματικά τις προϋποθέσεις για ισόρροπη και ισότιμη ανάπτυξη σ’ όλες τις περιοχές του Ν. Χανίων.
3. Ως προς την τουριστική δραστηριότητα, ο Δήμος Κισάμου ζητάει να προστεθεί στις παράκτιες ζώνες αστικής, οικιστικής, τουριστικής ανάπτυξης και παραθεριστικής κατοικίας του ΠΠΧΣΑΑ και το τμήμα/ζώνη από Νοπήγεια έως Βιγλιά Κισάμου καθότι η εν λόγω περιοχή αποτελεί μια ανεπτυγμένη τουριστικά περιοχή που απευθύνεται στο ευρύ τουριστικό κοινό, διαθέτει ποιοτικές υπηρεσίες και υποδομές.
4. Ο Δήμος Κισσάμου δηλώνει αντίθετος στη λειτουργία του ορυχείου γύψου που βρίσκεται στον όρµο Στόµιο, βόρεια της ζώνης υψηλής επισκεψιµότητας της Χρυσοσκαλίτισσας, καθόσον προκαλείται σοβαρή επιβάρυνση του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας, η οποία προέρχεται από τη διάχυση της γυψόσκονης στο περιβάλλον και από τα καυσαέρια που εκπέμπονται από τα διάφορα μηχανήματα του ορυχείου. Μεγάλες επιπτώσεις προκαλούνται επίσης πάνω στη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής, η οποία γειτνιάζει με περιοχή «Natura 2000».
5. Κατηγορηματικά αντίθετος είναι ο Δήμος Κισάμου ως προς τα «σενάρια» που διακινούνται για πιθανότητα χωροθέτησης ενεργειακού Κόµβου και ΒΕ.ΠΕ μονάδων υψηλής οχλήσεως καθώς και εγκαταστάσεων δεξαμενών αποθήκευσης υγρών καυσίμων στην περιοχή της Κισάμου - πρόταση η οποία σε κάθε περίπτωση δεν αποτυπώνεται στη μελέτη της Περιφέρειας Κρήτης –καθότι όπως όλοι γνωρίζουν η περιοχή μας έχει ένα ξεκάθαρα τουριστικό-αναπτυξιακό προσανατολισμό, φιλοξενώντας προστατευόμενες περιοχές μοναδικού φυσικού κάλλους και δεν διαθέτει τις αναγκαίες υποδομές - οδικές, λιμενικές, κλπ - που να μπορούν να υποστηρίξουν τη λειτουργία τέτοιων εγκαταστάσεων.
ΧΕΡΣΑΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
6. Υποστηρίζουμε την ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) από το Καστέλι Κισσάμου έως τη Σητεία, με τη δημιουργία κατάλληλης διατομής ανά οδικό τμήμα, δηλαδή τετράιχνης διατομής με μεσαία διαχωριστική νησίδα.
7. Θεωρούμε αναγκαίο να συμπεριληφθεί στο χωροταξικό η βελτίωση/αναβάθμιση του βασικού περιφερειακού οδικού δικτύου από την πόλη της Κισάμου, Πλάτανο, Σφηνάρι, Έλος και καταλήγει στο Ελαφονήσι.
ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
8. Το λιμάνι της Κισσάμου αποτελεί βασική πύλη εισόδου της Δυτικής Κρήτης και αρχή κύριου χερσαίου άξονα ανάπτυξης εθνικής και διαπεριφερειακής σημασίας και ως τέτοιο συμφωνούμε για την κατάταξη του ως λιμάνι εθνικής (διαπεριφερειακής) σημασίας και εμβέλειας, από άποψη τόσο επιβατικής λειτουργίας όσο και εμπορευματικής.
9. Μεταξύ των αξόνων ανάπτυξης που συνδέουν κατά προτεραιότητα ή προβλέπεται να συνδέσουν στο μέλλον δια θαλάσσης την Κρήτη με τον υπόλοιπο ελληνικό χώρο (υπάρχοντες, τάσεις και προοπτικές) περιλαμβάνεται και η γραμμή Καστέλι Κισσάμου – Καλαμάτα/Γύθειο στην οποία ωστόσο πρέπει να προστεθούν στο κείμενο της μελέτης τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα.
10. Το λιμάνι της Κισάμου δύναται να αποτελέσει βάση υδροπλάνων – με δεδομένο ότι διαθέτει όλες τις αναγκαίες υποδομές ενώ και η γεωγραφική του θέση του παρέχει τη δυνατότητα σύνδεση του με πολλαπλούς προορισμούς – και ως εκ τούτου θεωρούμε πως πρέπει να υπάρξει ρητή αναφορά στη μελέτη του ΠΠΧΣΑΑ για τη χωροθέτηση και αδειοδότηση ενός Υδατοδρομίου στο λιμάνι Κισάμου. Επίσης πρέπει να συμπεριληφθεί στην μελέτη του χωροταξικού πλαισίου η χωροθέτηση μαρίνας στο λιμάνι Κισάμου στη βάση της εγκεκριμένης μελέτης που υπάρχει.
ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
11. Αναγνωρίζοντας την μεγάλη περιβαλλοντική και οικονομική σημασία του καταδυτικού τουρισμού και επιθυμώντας την οργανωμένη ανάπτυξη και προώθηση αυτού του είδους θεματικού τουρισμού στην περιοχή μας, κρίνεται σκόπιμο να υπάρξει ρητή αναφορά στη μελέτη του ΠΠΧΣΑΑ για τη χωροθέτηση - δημιουργία ενός θαλάσσιου / καταδυτικού πάρκου στον κόλπο της Κισάμου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
12. Η λειτουργία παραγωγικής σχολής για εξειδίκευση στελεχών στον ποιοτικό τουριστικό τομέα στην Κίσαμο, κρίνεται θετική και θα δημιουργήσει προϋποθέσεις περαιτέρω ανάπτυξης του τουριστικού τομέα στην περιοχή της Κισάμου.
Τέλος, σημειώνεται ότι την Παρασκευή 29/5/2015 και ώρα: 19.00 ο Δήμαρχος Κισάμου θα έχει νέα συνάντηση για το χωροταξικό με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΔΚ κ. Ι. Στρογγυλό και μέλη της Δ.Ε. ΤΕΕ/ΤΔΚ.
4 σχόλια:
Επιτέλους ο δήμαρχος κατάλαβε ότι πρέπει να συνυπάρξει με τον αντί περιφερειάρχη και να μήν κάνει επαναστάσεις τού αέρα.
...Νομίζεις ... η σημαία της επανάστασης δεν υποσταλθηκε απλά κυματίζει και φαίνεται σύμφωνα με τον αέρα !!! υπάρχει ανακωχή για την συνάντηση και άλλα που αίπονται ...μέχρι να ξαναφησύξει αεράκι!!
Για τις Κατσίκες που έχουν ερημοσει όλη την επαρχία τι έχει να πει ο κ. Δήμαρχος.
Τι έχουν τα ζώα δηλαδή να τα εξοντώσουμε ?
Οι κατσίκες για την περιοχή, είναι σαν τις Ιερές Αγελάδες στην ΙΝΔΙΑ (μην νομίζεις ότι διαφέρουμε πολύ) δεν τις ακουμπάμε, δεν τις κυνηγάμε, μόνο τις χαδεύουμε και μαζευουμε τα ψηφαλάκια...
Μάθαμε και ένα ωραίο ιστορικό στοιχείο, ότι τις έφερε ο Ελ. Βενιζέλος κάτι σαν συνθήκη των Σεβρών δηλαδή έχουμε υπογράψει;επιχειρηματολογία στο ΔΣ - Δημάρχου και πρέπει να παραμείνουν ανεξέλεγκτα χωρίς περιορισμούς σε όλο το ακρωτήρι της Γραμβούσας, και ακόμα ακόμα κάνουν καλό στην διατήρηση της βιοποικιλότητας στο ακρωτήρι...και άλλα ωραία τέτοια ...
Δημοσίευση σχολίου