Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τετάρτη 30 Αυγούστου 2017

ΠΟΙΟΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΙ ΠΟΙΟΝ...

Η παρακάτω επιστολή στάλθηκε στην εφημερίδα "Πατρίς" του Ηρακλείου..
"Σας στέλνω τους τίτλους μερικών εγγράφων και μελετών που διατηρώ στο αρχείο μου από την εποχή που ήμουν εργαζόμενος στην κατασκευή του ΒΟΑΚ στο τμήμα Μπαλή – Φόδελε και Χάνι Κουτουρατζή – Όρια Νομών Ηρακλείου -Λασιθίου.
Σε όλους τους τίτλους των εγγράφων αναφερόταν η αρχή και το τέλος του νέου εθνικού δρόμου Πλάτανος – Χανιά – Ηράκλειο – Σητεία. Όλοι οι εργολάβοι και η Υπηρεσία ΓΕΚΟ (και μετά ΥΕΚΕ) αυτόν τον τίτλο χρησιμοποιούσαμε.
Από τους τίτλους σε όλα τα έγγραφα φαίνεται ότι το πρόγραμμα ήταν να φθάσει η κατασκευή της νέας Εθνικής Οδού, από τον Πλάτανο Καστελλίου μέχρι τη Σητεία. Τότε όλες οι εργολαβίες κατασκευής της “Νέας Εθνικής Οδού”, εφάρμοζαν την τυπική διατομή, που σας την στέλνω, και ήταν η ίδια για όλες τις εργολαβίες, δηλαδή νέο δρόμο πλάτους 12 μέτρων.
Όμως , λόγω Μητσοτάκη κατά τα έτη 1964 και 1965, ο ΒΟΑΚ ξεκίνησε να κατασκευάζεται από τα Χανιά, και το Λασίθι παρά την πρωτοπορία του στον τουρισμό, λόγω Μίνως Μπιτς και Ελούντα, ξέμεινε στο περίμενε. Επίσης ένα τμήμα του Ηρακλείου, η παράκαμψη Μαλλίων, έγινε σχετικά πρόσφατα με καθυστέρηση 30 ετών σε σχέση με το τμήμα Χανιά – Καστέλι.
Τελικά το Λασίθι έμεινε πίσω στην ανάπτυξη και αναγκάσθηκε η Σητεία να ζητά επιμόνως αεροδρόμιο για να καλύψει την απομόνωσή της. Τα συνημμένα αποδεικνύουν τον αρχικό προγραμματισμό που εγκαταλείφθηκε και το Λασίθι μετά από 40 χρόνια έμεινε με τον δρόμο Παχειά – Αμμο – Σητεία, όπως είχε κατασκευασθεί προπολεμικά με μερικές βελτιώσεις από τη νομαρχία.
Και η εταιρεία “Σκαπανεύς” στα έντυπα της αλληλογραφίας είχε τυπώσει στην επικεφαλίδα τον τίτλο του έργου που περιλαμβάνει και τη Σητεία και τον Πλάτανο Καστελίου και σας στέλνω ένα έντυπο να το δείτε.
Πιστεύω ότι ο Νομός και ειδικά η Σητεία πήγαν πίσω στην ανάπτυξη πάνω από 30 χρόνια. Ειδικά το τμήμα Παχειά Άμμος -Σητεία χρειάζεται δύο οι τρεις σήραγγες, μήκους 5 χιλιομέτρων για να πούμε ότι έχουμε δρόμο με σύγχρονες προδιαγραφές.
Με κόστος 100 εκατομμύρια ευρώ το τμήμα αυτό πρέπει να γίνει με πλάτος δρόμου 12μ. πριν τη διαπλάτυνση με 6 λωρίδες κυκλοφορίας στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.
Τα κυκλοφοριακά κριτήρια δεν ισχύουν σε ένα νομό εγκαταλελειμμένο για 40 χρόνια, χωρίς δρόμο πλάτους 12 μέτρων, αλλά με την αμαξιτή οδό που είχε κατασκευασθεί τη δεκαετία του ’20. Αμαξιτή οδός ήταν το όνομα που χρησιμοποιούσαμε προπολεμικά και λίγο μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο σε διάκριση με τους δρόμους για ζωήλατα και πεζούς.
Χαιρετώ
Μπριλάκις Κων/νος”.

Μην ξεχάσετε σήμερα λοιπόν.....
«Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ στο Νομό Χανίων» είναι το θέμα της σύσκεψης φορέων που θα πραγματοποιηθεί σήμερα Τετάρτη 30 Αυγούστου στο Επιμελητήριο Χανίων.
Η σύσκεψη, που συγκαλούν το ΕΒΕΧ και το ΤΕΕ/Τμήμα Δυτικής Κρήτης, αποδεχόμενοι σχετική πρόταση του Δήμου Πλατανιά, θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου (2ος όροφος), στις 12 το μεσημέρι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: