...για Γονείς – Παιδιά και Εφήβους
Η ζωή είναι γεμάτη με συνεχείς προκλήσεις όμως αυτή είναι και η ομορφιά της. Το φθινόπωρο που μόλις έφτασε μπορεί να γίνει ευκαιρία «εσωτερικής άνοιξης». Οι ανασφάλειες, το άγχος και οι φόβοι κλέβουν τη φωνή, τη δύναμη και την αίσθηση ισορροπίας μέσα στην καθημερινότητά μας συχνά σε τέτοιο σημείο που μπορεί να φέρνει και να ξαναφέρνει διαρκώς συναισθήματα απογοήτευσης, παραίτησης ή και να ενεργοποιείται η εσωτερίκευση αλλοιωμένων σκέψεων και αντιλήψεων για τον ίδιο μας τον εαυτό και τους γύρω μας. Η επιλογή μίας διαφορετικής στάσης απέναντι στις δυσκολίες που ο καθένας μας βιώνει, η αυτορρύθμιση και η εσωτερική ανάπτυξη είναι μερικοί από τους στόχους της Mη Kατευθυντικής Παρεμβατικής Προσωποκεντρικής Θεραπείας. Βασικός στόχος είναι η ενεργοποίηση του εσωτερικού δυναμικού και η ανάπτυξη του εαυτού μέσα από τις τρεις κύριες θεραπευτικές συνθήκες: την Αποδοχή, την Αυθεντικότητα και την Ενσυναίσθηση.
Τα παρακάτω πέντε προγράμματα ξεκινούν από τα μέσα του Οκτώβρη:
1) Η Ομάδα Προσωπικής Ανάπτυξης θα ξεκινήσει και πάλι το ταξίδι της: Τα μέλη της ομάδας συμμετέχουν σε βιωματικές ασκήσεις με στόχο την αναγνώριση και την έκφραση των συναισθημάτων τους με έναν τρόπο που λύνει ή «μαλακώνει» τον φαύλο κύκλο που κάποιος μπορεί να βιώνει. Επιπλέον, τα μέλη της ομάδας επαναβιώνουν ή απαλύνουν τραυματικά τους βιώματα μέσα σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον καθώς λειτουργούν μέσα σε ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης σμιλεύοντας καθημερινές δυσκολίες που προκύπτουν στην ζωή. Οι συναντήσεις της ομάδας θα γίνονται μία φορά τον μήνα.
2) Το Εργαστήριο «Αποτελεσματικός Γονέας» με την επιτυχημένη μέθοδο Gordon: Οπλίζει κάθε γονιό, εκπαιδευτικό ή όποιον άλλο συναναστρέφεται με παιδιά με τις απαραίτητες δεξιότητες και εργαλεία προκειμένου να μπορεί να επικοινωνεί και να υποστηρίζει ουσιαστικά το παιδί σε κάθε φάση της ανάπτυξής του. Είναι μία ιδιαίτερα αποτελεσματική μέθοδος που προσφέρει ένα μεθοδικό πλαίσιο με το οποίο μπορεί να γίνεται αντιληπτή η σχέση του γονέα με τα παιδιά του αλλά κατ’ επέκταση οδηγεί σε συνειδητή βελτίωση όλων των σχέσεών του καθώς περιλαμβάνει πολύτιμες τεχνικές που αφορούν την επικοινωνία. Οι οχτώ συναντήσεις είναι ομαδικές μία φορά την εβδομάδα.
3) Επίσης, την 3η εβδομάδα του Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί ένα και μοναδικό εξειδικευμένο Εργαστήριο για Γονείς με πολύ μικρά παιδιά σε ομαδικό πλαίσιο.
4) Σε συνεργασία με την Νεολαία Κισάμου θα πραγματοποιηθεί ομάδα εφήβων με στόχο την καλύτερη διαχείριση του άγχους, των φόβων και των συναισθηματικών μεταπτώσεων που συχνά καταβάλλουν τους έφηβους μαθητές στην φάση πριν τις εξετάσεις. Η παρέμβαση περιλαμβάνει τέσσερις ομαδικές συναντήσεις, μία φορά την εβδομάδα.
Κάθε άνθρωπος χρειάζεται πολλαπλά εφόδια για να μπορεί να αναπτύσσεται και να ξεπερνάει τις άλλοτε αναμενόμενες και άλλοτε απρόβλεπτες αλλαγές στη ζωή του όπως η προσαρμογή σε ποικίλα περιβάλλοντα, η φοίτηση στο σχολείο, η αναζήτηση της ταυτότητάς του, η επιλογή ανάμεσα σε ευκαιρίες, οι εξετάσεις, το πένθος, η απώλεια, η σχέση με τους γύρω του και με τον εαυτό του. Σε όλη τη φάση της ανάπτυξης ο άνθρωπος προσπαθεί να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του και να αποκτήσει έναν βαθμό ελέγχου σε ό,τι του συμβαίνει ενώ κάθε μας βίωμα προσφέρει ή αλλάζει την κατανόηση του κόσμου αφήνοντας ένα μικρό ή μεγάλο σημάδι στην ψυχή μας συχνά καθορίζοντας τη συμπεριφορά μας και το τι αναζητούμε στη ζωή. Η υποστήριξη, η αποδοχή, η αγάπη και η φροντίδα είναι μερικά από τα εφόδια που χρειάζεται ένας αναπτυσσόμενος άνθρωπος. Στη σύγχρονη εποχή που ζούμε υπάρχουν πολλά ακόμη διαθέσιμα εφόδια που μπορούν να βοηθήσουν ανθρώπους όλων των ηλικιών να ρυθμίζουν τον εαυτό τους, να βάζουν στόχους και να προσπαθούν να τους πετύχουν.
Τα εφόδια αυτά αποτελούν ψυχολογικές δεξιότητες και εργαλεία που μπορούν να παρουσιαστούν και να εξασκηθούν σε ομαδικό πλαίσιο προάγοντας σημαντικά την επικοινωνία και την ψυχική υγεία με τα παιδιά/εφήβους. Μέσα σε τέσσερις ομαδικές συναντήσεις οι μαθητές που θα συμμετάσχουν μπορούν να ξεδιπλώσουν κομμάτια του εαυτού τους, να μάθουν ακόμα περισσότερους τρόπους έκφρασης και διαχείρισης των συναισθημάτων τους με σκοπό να ελέγχουν το άγχος και τους φόβους τους που συχνά μπλοκάρουν τις νοητικές διεργασίες και τα εμποδίζουν να βάζουν ή να φτάνουν τους στόχους τους.
Κάθε μία από τις συναντήσεις αποτελεί και μία ενότητα που αποσκοπεί στη σύντομη παρουσίαση υλικού, την βιωματική εξάσκηση καθώς και μικρές ασκήσεις παρατήρησης.
Οι τέσσερις ενότητες περιλαμβάνουν:
1) «Ακούω και ακούγομαι;»: Η ενεργητική ακρόαση και τα σημάδια του σώματος αποτελούν θεμελιώδη λίθο της επιτυχημένης επικοινωνίας.
2) «Τα συναισθήματά μου και οι λάθος συναγερμοί»: Το άγχος και ο φόβος αποτελούν αρχέγονες αντιδράσεις προστασίας του εαυτού. Τι γίνεται όταν νιώθω να με βλάπτουν;
3) «Πώς μπορώ να θυμάμαι καλύτερα»: Θα ήθελα να τα θυμάμαι όλα, συχνά πιάνω τον εαυτό μου να του θυμίζω να θυμάται.
4) «Οι Ηνωμένες Πολιτείες του Εαυτού»: Από πόσα κομμάτια αποτελούμαι και τι κάνω όταν αυτά συγκρούονται.
5) Σε συνεργασία με τις Κισαμίτισσες Μαμάδες θα πραγματοποιηθεί ομάδα παιδιών με στόχο την καλύτερη διαχείριση του άγχους, των φόβων και των πειραγμάτων που συχνά επηρεάζουν την ανάπτυξη και την κοινωνικοποίηση των μαθητών. Η παρέμβαση περιλαμβάνει τέσσερις ομαδικές συναντήσεις, μία φορά την εβδομάδα.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε κάποιο από τα προηγούμενα είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος καθώς ο τόπος και η διάρκεια κάθε συνάντησης θα καθορίζεται από τον αριθμό των συμμετεχόντων.
Όποιος ή όποια χρειάζεται περισσότερες πληροφορίες μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου στο 6955478119.
Καλή αντάμωση!
Ελίνα Πετράκη, Ψυχολόγος MSc
Ψυχολόγος Υγείας – Ψυχοθεραπεύτρια – Εκπαιδεύτρια Σχολής Γονέων
Η ζωή είναι γεμάτη με συνεχείς προκλήσεις όμως αυτή είναι και η ομορφιά της. Το φθινόπωρο που μόλις έφτασε μπορεί να γίνει ευκαιρία «εσωτερικής άνοιξης». Οι ανασφάλειες, το άγχος και οι φόβοι κλέβουν τη φωνή, τη δύναμη και την αίσθηση ισορροπίας μέσα στην καθημερινότητά μας συχνά σε τέτοιο σημείο που μπορεί να φέρνει και να ξαναφέρνει διαρκώς συναισθήματα απογοήτευσης, παραίτησης ή και να ενεργοποιείται η εσωτερίκευση αλλοιωμένων σκέψεων και αντιλήψεων για τον ίδιο μας τον εαυτό και τους γύρω μας. Η επιλογή μίας διαφορετικής στάσης απέναντι στις δυσκολίες που ο καθένας μας βιώνει, η αυτορρύθμιση και η εσωτερική ανάπτυξη είναι μερικοί από τους στόχους της Mη Kατευθυντικής Παρεμβατικής Προσωποκεντρικής Θεραπείας. Βασικός στόχος είναι η ενεργοποίηση του εσωτερικού δυναμικού και η ανάπτυξη του εαυτού μέσα από τις τρεις κύριες θεραπευτικές συνθήκες: την Αποδοχή, την Αυθεντικότητα και την Ενσυναίσθηση.
Τα παρακάτω πέντε προγράμματα ξεκινούν από τα μέσα του Οκτώβρη:
1) Η Ομάδα Προσωπικής Ανάπτυξης θα ξεκινήσει και πάλι το ταξίδι της: Τα μέλη της ομάδας συμμετέχουν σε βιωματικές ασκήσεις με στόχο την αναγνώριση και την έκφραση των συναισθημάτων τους με έναν τρόπο που λύνει ή «μαλακώνει» τον φαύλο κύκλο που κάποιος μπορεί να βιώνει. Επιπλέον, τα μέλη της ομάδας επαναβιώνουν ή απαλύνουν τραυματικά τους βιώματα μέσα σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον καθώς λειτουργούν μέσα σε ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης σμιλεύοντας καθημερινές δυσκολίες που προκύπτουν στην ζωή. Οι συναντήσεις της ομάδας θα γίνονται μία φορά τον μήνα.
2) Το Εργαστήριο «Αποτελεσματικός Γονέας» με την επιτυχημένη μέθοδο Gordon: Οπλίζει κάθε γονιό, εκπαιδευτικό ή όποιον άλλο συναναστρέφεται με παιδιά με τις απαραίτητες δεξιότητες και εργαλεία προκειμένου να μπορεί να επικοινωνεί και να υποστηρίζει ουσιαστικά το παιδί σε κάθε φάση της ανάπτυξής του. Είναι μία ιδιαίτερα αποτελεσματική μέθοδος που προσφέρει ένα μεθοδικό πλαίσιο με το οποίο μπορεί να γίνεται αντιληπτή η σχέση του γονέα με τα παιδιά του αλλά κατ’ επέκταση οδηγεί σε συνειδητή βελτίωση όλων των σχέσεών του καθώς περιλαμβάνει πολύτιμες τεχνικές που αφορούν την επικοινωνία. Οι οχτώ συναντήσεις είναι ομαδικές μία φορά την εβδομάδα.
3) Επίσης, την 3η εβδομάδα του Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί ένα και μοναδικό εξειδικευμένο Εργαστήριο για Γονείς με πολύ μικρά παιδιά σε ομαδικό πλαίσιο.
4) Σε συνεργασία με την Νεολαία Κισάμου θα πραγματοποιηθεί ομάδα εφήβων με στόχο την καλύτερη διαχείριση του άγχους, των φόβων και των συναισθηματικών μεταπτώσεων που συχνά καταβάλλουν τους έφηβους μαθητές στην φάση πριν τις εξετάσεις. Η παρέμβαση περιλαμβάνει τέσσερις ομαδικές συναντήσεις, μία φορά την εβδομάδα.
Κάθε άνθρωπος χρειάζεται πολλαπλά εφόδια για να μπορεί να αναπτύσσεται και να ξεπερνάει τις άλλοτε αναμενόμενες και άλλοτε απρόβλεπτες αλλαγές στη ζωή του όπως η προσαρμογή σε ποικίλα περιβάλλοντα, η φοίτηση στο σχολείο, η αναζήτηση της ταυτότητάς του, η επιλογή ανάμεσα σε ευκαιρίες, οι εξετάσεις, το πένθος, η απώλεια, η σχέση με τους γύρω του και με τον εαυτό του. Σε όλη τη φάση της ανάπτυξης ο άνθρωπος προσπαθεί να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του και να αποκτήσει έναν βαθμό ελέγχου σε ό,τι του συμβαίνει ενώ κάθε μας βίωμα προσφέρει ή αλλάζει την κατανόηση του κόσμου αφήνοντας ένα μικρό ή μεγάλο σημάδι στην ψυχή μας συχνά καθορίζοντας τη συμπεριφορά μας και το τι αναζητούμε στη ζωή. Η υποστήριξη, η αποδοχή, η αγάπη και η φροντίδα είναι μερικά από τα εφόδια που χρειάζεται ένας αναπτυσσόμενος άνθρωπος. Στη σύγχρονη εποχή που ζούμε υπάρχουν πολλά ακόμη διαθέσιμα εφόδια που μπορούν να βοηθήσουν ανθρώπους όλων των ηλικιών να ρυθμίζουν τον εαυτό τους, να βάζουν στόχους και να προσπαθούν να τους πετύχουν.
Τα εφόδια αυτά αποτελούν ψυχολογικές δεξιότητες και εργαλεία που μπορούν να παρουσιαστούν και να εξασκηθούν σε ομαδικό πλαίσιο προάγοντας σημαντικά την επικοινωνία και την ψυχική υγεία με τα παιδιά/εφήβους. Μέσα σε τέσσερις ομαδικές συναντήσεις οι μαθητές που θα συμμετάσχουν μπορούν να ξεδιπλώσουν κομμάτια του εαυτού τους, να μάθουν ακόμα περισσότερους τρόπους έκφρασης και διαχείρισης των συναισθημάτων τους με σκοπό να ελέγχουν το άγχος και τους φόβους τους που συχνά μπλοκάρουν τις νοητικές διεργασίες και τα εμποδίζουν να βάζουν ή να φτάνουν τους στόχους τους.
Κάθε μία από τις συναντήσεις αποτελεί και μία ενότητα που αποσκοπεί στη σύντομη παρουσίαση υλικού, την βιωματική εξάσκηση καθώς και μικρές ασκήσεις παρατήρησης.
Οι τέσσερις ενότητες περιλαμβάνουν:
1) «Ακούω και ακούγομαι;»: Η ενεργητική ακρόαση και τα σημάδια του σώματος αποτελούν θεμελιώδη λίθο της επιτυχημένης επικοινωνίας.
2) «Τα συναισθήματά μου και οι λάθος συναγερμοί»: Το άγχος και ο φόβος αποτελούν αρχέγονες αντιδράσεις προστασίας του εαυτού. Τι γίνεται όταν νιώθω να με βλάπτουν;
3) «Πώς μπορώ να θυμάμαι καλύτερα»: Θα ήθελα να τα θυμάμαι όλα, συχνά πιάνω τον εαυτό μου να του θυμίζω να θυμάται.
4) «Οι Ηνωμένες Πολιτείες του Εαυτού»: Από πόσα κομμάτια αποτελούμαι και τι κάνω όταν αυτά συγκρούονται.
5) Σε συνεργασία με τις Κισαμίτισσες Μαμάδες θα πραγματοποιηθεί ομάδα παιδιών με στόχο την καλύτερη διαχείριση του άγχους, των φόβων και των πειραγμάτων που συχνά επηρεάζουν την ανάπτυξη και την κοινωνικοποίηση των μαθητών. Η παρέμβαση περιλαμβάνει τέσσερις ομαδικές συναντήσεις, μία φορά την εβδομάδα.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε κάποιο από τα προηγούμενα είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος καθώς ο τόπος και η διάρκεια κάθε συνάντησης θα καθορίζεται από τον αριθμό των συμμετεχόντων.
Όποιος ή όποια χρειάζεται περισσότερες πληροφορίες μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου στο 6955478119.
Καλή αντάμωση!
Ελίνα Πετράκη, Ψυχολόγος MSc
Ψυχολόγος Υγείας – Ψυχοθεραπεύτρια – Εκπαιδεύτρια Σχολής Γονέων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου