Όσοι πάνε στην Γραμβούσα το πρώτο πράγμα που αντικρίζουν δεν είναι άλλο από το προσαραγμένο πλοίο (φώτο Τσούμπας). Πρόκειται για το Μότορσιπ Δημήτριος Π, ολικής χωρητικότητας 325 κόρων, καθαρής 175 κόρων, μήκους 146 ποδιών, ναυπηγήσεως του 1921.
Το σκάφος απέπλευσε την 30η Δεκεμβρίου του 1967 από την Χαλκίδα, με 440 τόνους τσιμέντα και προορισμό την βόρεια Αφρική. Λόγω καιρού, αναγκάστηκε να αγκυροβολήσει στον Όρμο Διακόφτη των Κυθήρων
Στις 6 Ιανουαρίου απέπλευσε για τον προορισμό του, όμως συνάντησε και πάλι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία προς τις δυτικές ακτές της Κρήτης.
Αγκυροβόλησε στην νότια πλευρά της νήσου Ήμερη Γραμβούσα σε απόσταση200 περίπου μέτρα από την ακτή και έριξε και τις δυο άγκυρες.
Στις 8 Ιανουαρίου του 1968και περί ώρα 13.15 κόπηκε η αλυσίδα της δεξιάς άγκυρας και ο κυβερνήτης προσπάθησε να κρατήσει το σκάφος με τη βοήθεια της μηχανής, όμως τελικά δεν τα κατάφερε, το σκάφος προσάραξε με την αριστερή πλευρά και το μηχανοστάσιο κατακλύστηκε από νερά.
Ο κυβερνήτης διέταξε την εγκατάλειψη του σκάφους και το πλήρωμα παρέμεινε στην Ήμερη Γραμβούσα μέχρι τις 10 του Ιανουαρίου, λόγω κακών καιρικών συνθηκών και τελικά παρελήφθησαν από το αντιτορπιλικό Ιέραξ που είχε καταπλεύσει στην Σούδα.
Το σκάφος απέπλευσε την 30η Δεκεμβρίου του 1967 από την Χαλκίδα, με 440 τόνους τσιμέντα και προορισμό την βόρεια Αφρική. Λόγω καιρού, αναγκάστηκε να αγκυροβολήσει στον Όρμο Διακόφτη των Κυθήρων
Στις 6 Ιανουαρίου απέπλευσε για τον προορισμό του, όμως συνάντησε και πάλι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία προς τις δυτικές ακτές της Κρήτης.
Αγκυροβόλησε στην νότια πλευρά της νήσου Ήμερη Γραμβούσα σε απόσταση200 περίπου μέτρα από την ακτή και έριξε και τις δυο άγκυρες.
Στις 8 Ιανουαρίου του 1968και περί ώρα 13.15 κόπηκε η αλυσίδα της δεξιάς άγκυρας και ο κυβερνήτης προσπάθησε να κρατήσει το σκάφος με τη βοήθεια της μηχανής, όμως τελικά δεν τα κατάφερε, το σκάφος προσάραξε με την αριστερή πλευρά και το μηχανοστάσιο κατακλύστηκε από νερά.
Ο κυβερνήτης διέταξε την εγκατάλειψη του σκάφους και το πλήρωμα παρέμεινε στην Ήμερη Γραμβούσα μέχρι τις 10 του Ιανουαρίου, λόγω κακών καιρικών συνθηκών και τελικά παρελήφθησαν από το αντιτορπιλικό Ιέραξ που είχε καταπλεύσει στην Σούδα.
Βιβλιογραφία Χ. ΝΤΟΥΝΗΣ Ναυάγια στις Ελληνικές θάλασσες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου