Αναταραχή επικρατεί στην νήσο Γαύδο, το νοτιότερο άκρο της Ευρώπης, το νησί του Ομήρου με την όμορφη αρχαία Ωγυγία, του Αποστόλου Παύλου, καθώς, σύμφωνα με τις Πράξεις των Αποστόλων, ο «τυφωνικός» άνεμος «Ευρωκλύδων» οδήγησε τα βήματα του στην νήσο «Κλαύδη» (Πρ. Απ., κζ΄14)• το νησί των αυτοφυών Κέδρων, των πολιτικών εξόριστων, του μύθου και της ιστορίας, του χθές, του σήμερα και, ελπίζουμε, και του αύριο• αναστάτωση και αναταραχή επικρατεί καθώς η απόφαση της Δημοτικής Αρχής σε μια από τις πολλές παραλίες του νησιού, αυτή του Σαρακήνικου, να μην επιτρέπεται ο γυμνισμός, προκάλεσε «θύελλα αντιδράσεων», από παραθεριστές του νησιού. Ξήλωσαν την πινακίδα που τοποθέτησε ο Δήμος, ξανατοποθετήθηκε, ξαναξηλώθηκε και…. ο χορός καλά κρατεί!
Η αυτοαποκαλούμενη «πρωτοβουλία παραθεριστών Γαύδου» σε πορεία-διαμαρτυρία δηλώνει σε πανό: «Όλες οι παραλίες ανήκουν σε όλους», «Τσιτσίδια και ντυμένα όλα ενωμένα», αρνούμενοι να αποδεχτούν την απόφαση της Δημοτικής Αρχής, η οποία, σύμφωνα με την Δήμαρχο Γαύδου κα Λίλιαν Στεφανάκη «.. είναι επιθυμία των κατοίκων του νησιού», σε μία από τις πολλές παραλίες της Γαύδου (περισσότερες από 10), να μην επιτρέπεται ο γυμνισμός. «Με μαγιό ή χωρίς, στέλνουμε μήνυμα ενότητας και ελευθερίας από τη Γαύδο, ενάντια σε όσους προσπαθούν να μας διχάσουν με συντηρητικές αντιλήψεις. Συνυπάρχουμε, σεβόμαστε, αγωνιζόμαστε», δηλώνουν οι διαμαρτυρόμενοι, αρνούμενοι να «σεβαστούν», αυτό που λένε ότι «σέβονται», δηλ. «την επιθυμία των μόνιμων κατοίκων του νησιού» μια από τις παραλίες του νησιού τους, του σπιτιού τους δηλαδή, να είναι ελεύθερη από γυμνιστές. Πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει όλοι να ανεχτούν; να υποστούν τον γυμνισμό; τα παιδιά τους, τα εγγόνια τους, οι ίδιοι, ανεξάρτητα από το εάν τα πιστεύω τους, η κουλτούρα τους, ο πολιτισμός τους, οι αξίες τους δεν συμφωνούν, με αυτή την επιλογή και στάση ζωής.
Νόμος δηλαδή το «δίκαιο» των δικαιωματιστών, οι οποίοι απαγορεύουν τις γνώμες των άλλων! Όποιος δε άλλος, τρίτος, υιοθετήσει ή εκφράσει αυτό που πιστεύει και θεωρεί ως «κανονικότητα», στοχοποιείται και λοιδορείται!
Επ΄ ευκαιρία του προβληματισμού μας αυτού και μιλώντας για την πανέμορφη Γαύδο, που Εκκλησιαστικά υπάγεται εις την δικαιοδοσία της Ι. Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου, συνεπώς οφειλετικά αγωνιούμε (για όσους τυχόν διερωτώνται γιατί ομιλούμε), θα πρέπει να πούμε ότι οι ιθύνοντες οφείλουν να φροντίσουν για τα πολλά και χρονίζοντα προβλήματα του νησιού. Την υγεία, την παιδεία, την προστασία του περιβάλλοντος, τον βιολογικό καθαρισμό, τις προβληματικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, την ενεργειακή αυτονομία• τα καθημερινά δηλαδή, τα μικρά και τα μεγάλα, που έχουν σχέση με την ποιότητα ζωής των κατοίκων του νησιού (μόνιμων και παραθεριστών).
Ως κατακλείδα δε επιθυμούμε να παραθέσουμε απόσπασμα (άνευ σχολίων) από ένα μεγάλο λογοτέχνη της Ρωμιοσύνης, τον κυρ Φώτη Κόντογλου: «Οι άνθρωποι δεν βρίσκουν πουθενά ησυχία, γιατί επιχειρούνε να ζήσουνε χωρίς τον εαυτό τους. Τρέχουν από δω και από κει να βρούνε την ευτυχία, μα ευτυχία δεν υπάρχει έξω από τον εαυτό μας. Όποιος έχει χάσει τον εαυτό του, έχει χάσει την ευτυχία. Ευτυχία δεν είναι το ζάλισμα που δίνουνε οι πολυμέριμνες ηδονές κι απολαύσεις, αλλά η ειρήνη της ψυχής και η σιωπηλή αγαλλίαση της καρδιάς».
Μητροπολίτης
Η αυτοαποκαλούμενη «πρωτοβουλία παραθεριστών Γαύδου» σε πορεία-διαμαρτυρία δηλώνει σε πανό: «Όλες οι παραλίες ανήκουν σε όλους», «Τσιτσίδια και ντυμένα όλα ενωμένα», αρνούμενοι να αποδεχτούν την απόφαση της Δημοτικής Αρχής, η οποία, σύμφωνα με την Δήμαρχο Γαύδου κα Λίλιαν Στεφανάκη «.. είναι επιθυμία των κατοίκων του νησιού», σε μία από τις πολλές παραλίες της Γαύδου (περισσότερες από 10), να μην επιτρέπεται ο γυμνισμός. «Με μαγιό ή χωρίς, στέλνουμε μήνυμα ενότητας και ελευθερίας από τη Γαύδο, ενάντια σε όσους προσπαθούν να μας διχάσουν με συντηρητικές αντιλήψεις. Συνυπάρχουμε, σεβόμαστε, αγωνιζόμαστε», δηλώνουν οι διαμαρτυρόμενοι, αρνούμενοι να «σεβαστούν», αυτό που λένε ότι «σέβονται», δηλ. «την επιθυμία των μόνιμων κατοίκων του νησιού» μια από τις παραλίες του νησιού τους, του σπιτιού τους δηλαδή, να είναι ελεύθερη από γυμνιστές. Πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει όλοι να ανεχτούν; να υποστούν τον γυμνισμό; τα παιδιά τους, τα εγγόνια τους, οι ίδιοι, ανεξάρτητα από το εάν τα πιστεύω τους, η κουλτούρα τους, ο πολιτισμός τους, οι αξίες τους δεν συμφωνούν, με αυτή την επιλογή και στάση ζωής.
Νόμος δηλαδή το «δίκαιο» των δικαιωματιστών, οι οποίοι απαγορεύουν τις γνώμες των άλλων! Όποιος δε άλλος, τρίτος, υιοθετήσει ή εκφράσει αυτό που πιστεύει και θεωρεί ως «κανονικότητα», στοχοποιείται και λοιδορείται!
Επ΄ ευκαιρία του προβληματισμού μας αυτού και μιλώντας για την πανέμορφη Γαύδο, που Εκκλησιαστικά υπάγεται εις την δικαιοδοσία της Ι. Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου, συνεπώς οφειλετικά αγωνιούμε (για όσους τυχόν διερωτώνται γιατί ομιλούμε), θα πρέπει να πούμε ότι οι ιθύνοντες οφείλουν να φροντίσουν για τα πολλά και χρονίζοντα προβλήματα του νησιού. Την υγεία, την παιδεία, την προστασία του περιβάλλοντος, τον βιολογικό καθαρισμό, τις προβληματικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, την ενεργειακή αυτονομία• τα καθημερινά δηλαδή, τα μικρά και τα μεγάλα, που έχουν σχέση με την ποιότητα ζωής των κατοίκων του νησιού (μόνιμων και παραθεριστών).
Ως κατακλείδα δε επιθυμούμε να παραθέσουμε απόσπασμα (άνευ σχολίων) από ένα μεγάλο λογοτέχνη της Ρωμιοσύνης, τον κυρ Φώτη Κόντογλου: «Οι άνθρωποι δεν βρίσκουν πουθενά ησυχία, γιατί επιχειρούνε να ζήσουνε χωρίς τον εαυτό τους. Τρέχουν από δω και από κει να βρούνε την ευτυχία, μα ευτυχία δεν υπάρχει έξω από τον εαυτό μας. Όποιος έχει χάσει τον εαυτό του, έχει χάσει την ευτυχία. Ευτυχία δεν είναι το ζάλισμα που δίνουνε οι πολυμέριμνες ηδονές κι απολαύσεις, αλλά η ειρήνη της ψυχής και η σιωπηλή αγαλλίαση της καρδιάς».
Μητροπολίτης
Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου