Καθολικοί ιεραπόστολοι στο Αιγαίο!
Σημαντικό ρόλο στο Αιγαίο έπαιξαν, κατά την Τουρκοκρατία, οι καθολικοί μοναχοί - ιεραπόστολοι, οι οποίοι είχαν ως βασικό σκοπό τον προσηλυτισμό των Ορθοδόξων. Μάλιστα σε αυτό ευνοήθηκαν από την οικονομική στήριξη του Γάλλου βασιλιά και τις γενικά, φιλικές σχέσεις που είχε με τον Σουλτάνο. Έτσι ο περίφημος Τουρνεφόρτ στα 1700 σε μια από τις επιστολές του προς στον Γάλλο βασιλιά αναφέρει τα διάφορα τάγματα ιεραποστόλων που συνάντησε στο Αιγαίο.
ΦΡΑΓΚΙΣΚΑΝΟΙ: Το τάγμα ιδρύθηκε το 1209 από τον Άγιο Φραγκίσκο της Ασσίζης. Έχει γυναικείες μονές στην Σαντορίνη και στην Χίο.
ΣΧΟΙΝΟΖΩΝΟΙ: Άλλη ονομασία των Φραγκισκιανών από το σχοινί με τον τριπλό κόμπου που φορούσαν για ζώνη. Είχαν μονή στην Νάξο.
ΚΑΠΟΥΤΣΙΝΟΙ: Διαχωρίστηκαν το 1525 από τους Φραγκισκανούς, με βασικό ιδεώδες την επιστροφή στην φτώχεια. Πήραν το όνομα τους από την χαρακτηριστική μυτερή κουκούλα στο ένδυμα τους. Είχαν μεγάλη παρουσία στα Χανιά, στο Ηράκλειο, στην Μήλο, στην Νάξο, στην Άνδρο και στην Χίο. Η Μονή Καπουτσίνων της Άνδρου ήταν αφιερωμένη στον Άγιο Βεναρδίνο ή Βενάρδο. Λεγόταν κοινώς και "Φραγκομονάστηρο". Στο Ηράκλειο υπάρχει ακόμα και σήμερα η εκκλησούλα της Αγίας Παρασκευής, που λεγόταν επί Ενετών, Chera Manolitissa.
ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΟΙ: Διαχωρίστηκαν και αυτοί από τους Φραγκισκανούς το 1601. Πήραν το όνομα τους γιατί στα μοναστήρια τους αποσύρονταν για περισυλλογή. Μονές είχαν στην Τήνο και στην Χίο.
ΙΗΣΟΥΙΤΕΣ: Το τάγμα ιδρύθηκε από τον Ισπανό Ιγνάτιο Λογιόλα με στρατιωτική οργάνωση και βασικός στόχος ήταν αποστολικός, ο εκχριστιανισμός των Μωαμεθανών αλλά και ασπασμός του καθολικισμού από όλους. Μονές είχε στην Νάξο, στην Σαντορίνη, στην Χίο και στην Τήνο. Οι Ιησουΐτες πρωτοεγκαταστάθηκαν στην Τήνο το 1663, στο μεσαιωνικό κάστρο του Εξωμβούργου. Tο 1840 εγκαταστάθηκαν, στο χωριό Λουτρά, όπου βρίσκεται ακόμα και σήμερα η Μονή τους.
ΔΟΜΙΚΑΝΟΙ: Το τάγμα ιδρύθηκε το 1205 από τον Άγιο Δομίνικο με καθαρά αποστολικό σκοπό. Μονές είχαν στην Σαντορίνη, στην Χίο και στο Ηράκλειο, ο Άγιος Παύλος (δεν υπάρχει πια) ήταν ναός των Δομικανών.
Βιβλιογραφια : Joseph Pitton Tournefort σελίδα 14-15.
Σημαντικό ρόλο στο Αιγαίο έπαιξαν, κατά την Τουρκοκρατία, οι καθολικοί μοναχοί - ιεραπόστολοι, οι οποίοι είχαν ως βασικό σκοπό τον προσηλυτισμό των Ορθοδόξων. Μάλιστα σε αυτό ευνοήθηκαν από την οικονομική στήριξη του Γάλλου βασιλιά και τις γενικά, φιλικές σχέσεις που είχε με τον Σουλτάνο. Έτσι ο περίφημος Τουρνεφόρτ στα 1700 σε μια από τις επιστολές του προς στον Γάλλο βασιλιά αναφέρει τα διάφορα τάγματα ιεραποστόλων που συνάντησε στο Αιγαίο.
ΦΡΑΓΚΙΣΚΑΝΟΙ: Το τάγμα ιδρύθηκε το 1209 από τον Άγιο Φραγκίσκο της Ασσίζης. Έχει γυναικείες μονές στην Σαντορίνη και στην Χίο.
ΣΧΟΙΝΟΖΩΝΟΙ: Άλλη ονομασία των Φραγκισκιανών από το σχοινί με τον τριπλό κόμπου που φορούσαν για ζώνη. Είχαν μονή στην Νάξο.
ΚΑΠΟΥΤΣΙΝΟΙ: Διαχωρίστηκαν το 1525 από τους Φραγκισκανούς, με βασικό ιδεώδες την επιστροφή στην φτώχεια. Πήραν το όνομα τους από την χαρακτηριστική μυτερή κουκούλα στο ένδυμα τους. Είχαν μεγάλη παρουσία στα Χανιά, στο Ηράκλειο, στην Μήλο, στην Νάξο, στην Άνδρο και στην Χίο. Η Μονή Καπουτσίνων της Άνδρου ήταν αφιερωμένη στον Άγιο Βεναρδίνο ή Βενάρδο. Λεγόταν κοινώς και "Φραγκομονάστηρο". Στο Ηράκλειο υπάρχει ακόμα και σήμερα η εκκλησούλα της Αγίας Παρασκευής, που λεγόταν επί Ενετών, Chera Manolitissa.
ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΟΙ: Διαχωρίστηκαν και αυτοί από τους Φραγκισκανούς το 1601. Πήραν το όνομα τους γιατί στα μοναστήρια τους αποσύρονταν για περισυλλογή. Μονές είχαν στην Τήνο και στην Χίο.
ΙΗΣΟΥΙΤΕΣ: Το τάγμα ιδρύθηκε από τον Ισπανό Ιγνάτιο Λογιόλα με στρατιωτική οργάνωση και βασικός στόχος ήταν αποστολικός, ο εκχριστιανισμός των Μωαμεθανών αλλά και ασπασμός του καθολικισμού από όλους. Μονές είχε στην Νάξο, στην Σαντορίνη, στην Χίο και στην Τήνο. Οι Ιησουΐτες πρωτοεγκαταστάθηκαν στην Τήνο το 1663, στο μεσαιωνικό κάστρο του Εξωμβούργου. Tο 1840 εγκαταστάθηκαν, στο χωριό Λουτρά, όπου βρίσκεται ακόμα και σήμερα η Μονή τους.
ΔΟΜΙΚΑΝΟΙ: Το τάγμα ιδρύθηκε το 1205 από τον Άγιο Δομίνικο με καθαρά αποστολικό σκοπό. Μονές είχαν στην Σαντορίνη, στην Χίο και στο Ηράκλειο, ο Άγιος Παύλος (δεν υπάρχει πια) ήταν ναός των Δομικανών.
Βιβλιογραφια : Joseph Pitton Tournefort σελίδα 14-15.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου