ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009
ΑΛΛΗΛΟΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
Γράφουν δυο έγκυροι δημοσιογράφοι στις στήλες τους σε ημερήσιες εφημερίδες των Χανίων, σχετικά με τις άγονες και το λιμάνι της Κισάμου.
Γράφει ο κ. Γεωργακάκης στην στήλη "ιχνηλατώντας" των Χ.Ν την Τρίτη 10-2.
"Με τους μετόχους να σιωπούν .....Αλήθεια έχει σήμερα εκπρόσωπο η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Χανίων στο διοικητικό συμβούλιο της ΑΝΕΝ; Και αν ναι, ποια η ενημέρωση που έχει για όσα συμβαίνουν στην εταιρεία το τελευταίο διάστημα...;"
Την Τετάρτη 11-2 την σκυτάλη πήρε ο κ. Σαραντίδης που στην στήλη του "Σφήνες και Σφηνάκια" στον Ν. Κήρυκα γράφει :
"Φταίει (για όλη την κατάσταση που δημιουργήθηκε στις άγονες και στην ΑΝΕΝ) το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας; Φταίει η ΑΝΕΚ; Φταίει η ΑΝΕΝ; Φταίνε οι κάτοικοι των Κυθήρων και της Καλαμάτας; Ή μήπως φταίει ο ωχαδερφισμός, το βόλεμα και η αδιαφορία των τοπικών φορέων και πρωτίστως των φορέων της Κισάμου και κυρίως του Δήμου Κισάμου;"
Την Πέμπτη ήλθε και η καρπαζιά που αν μη τι άλλο την περιμέναμε!!
Η καρπαζιά έρχεται από τα Κυθηραϊκά νέα που γράφουν:
"Μόλις τώρα φαίνεται πως πήραν είδηση στην Κίσαμο ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας, τροποποίησε τις άγονες και η δήμαρχος διαμαρτύρεται γιατί το Καστέλλι δεν έχει καράβι. Αλήθεια τόσα χρόνια που είχαν καράβι πόσοι πήγαιναν με αυτό και πόσοι από τα Χανιά; Αρκετά με αυτές τις υποκριτικές διαμαρτυρίες των Κρητικών".
Μαζεμένα μας στα φύλαγαν οι «φίλοι μας» και μέσα σε μια βδομάδα μας έβγαλαν στην φόρα. Για την μπλε Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση γράφουν τα πράσινα Χανιώτικα Νέα, για τον Πράσινο δήμο μας ο μπλε Κήρυκας, και για το χάλι μας όλοι μαζί !!! Εύγε.
Τελικά βρήκαν θέμα οι φυλλάδες, για να το πάνε και κομματικά, αυτό μας έλειπε λοιπόν κύριοι, αντί να κάτσουμε μονοιασμένοι να δούμε γιατί και πως μια άγονη γραμμή χάθηκε από τον Νομό, αντί να δούμε πως θα αντιστρέψουμε τα πράγματα, ρίχνουμε τις ευθύνες δεξιά και πασοκαριστερά.
Φυσικά φταίμε, όμως ας μην πάρουμε και το μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα της «αδιαφορίας» αλλά ας την μοιράσουμε εξ ίσου σε όλους αυτούς που προσπαθούν να βγάλουν έξω την ουρά τους. Ναι φταίει ο δήμος, ναι φταίει η Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Καλαμάτας και Χανίων. Φταίει η ΑΝΕΝ, φταίει η ΑΝΕΚ, και μια μεγάλη μερίδα πίτα "αδιαφορίας" πρέπει να πάρουν και οι φυλλάδες του νομού μας που ενώ ήξεραν, υποβάθμιζαν και έθαβαν τα προβλήματα, πλην μιας και μοναδικής που έγραφε πάντα την αλήθεια (Ν. Ορίζοντες).
Το πρόβλημα υπάρχει και όσο εμείς ρίχνουμε ευθύνες δεξιά αριστερά τόσο κάποιοι άλλοι χαίρονται και «αθωώνονται» ! Ποια λύση περιμένουμε να βρούμε αφού αλληλοκατηγορούμαστε ;
Σαν δε ντρεπόμαστε!
Υ.Σ Τελικά θα μου πει κάποιος πόσες μετοχές έχουν οι Κυθήριοι:
Η ΛΙΜΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΚΑΤ
ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΟΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙΣ ...ΚΑΜΑΡΩΝΟΥΝ !
Προσπαθεί ο τόπος να βρει μια περπατησιά, που όλο σκοντάφτει, του έρχονται και οι κοτρώνες στο κεφάλι…
Αν η ανάγκη, σε ψηφαλάκια, της Ν. Αυτοδιοίκησης και των ντόπιων εκπροσώπων της εκφράζεται έτσι, να λείπει το βύσσινο (τους).
Έχει ανάγκη ο τόπος ο κόσμος και ασφαλώς οι ψαράδες της Λίμνης (και με τη θρησκευτική παραβολικότητα) ενός χώρου, και τους παρέχουν αυτό το έμεσμα!!
Αυτό αξίζουν οι άνθρωποι του μεροκάματου στον ήλιο και την αρμύρα; Αυτό αξίζουν οι βιοπαλαιστές της θάλασσας, αυτό ακριβώς που τους δίδετε;
Όχι μόνο δεν τους προσφέρεται αλλά τους αφαιρείται από την ψυχή του τόπου και του τοπίου, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα......
Σας έδωσε κανείς το δικαίωμα (σας δόθηκαν οι σταυροί, μάλιστα) να εγκαταστήσετε
στο ψαρολίμανο μας την (και παραταξιακή) κακογουστιά σας και το κάνουν και καμαρώνουν..
Σε ένα από τα σημεία του Καστελιού που θα μπορούσε προ (πάρα) πολλού καιρού να ήταν ένα από τα σημεία αναφοράς του και λειτούργησαν έτσι;
Μιλώ για την αβασάνιστη την εκτρωματική και εξοβελιστέα κατασκευή που «έκατσαν» στη Λίμνη των παιδικών μας.. Καθαροδευτεριάτικων εκδρομών (και όλων των Καστελλιανών) και του θρυλικού τροβαδούρου του Τζέγκα…
Ο τόπος ο χώρος η παράδοση το χρώμα που υπάρχουν είτε θα έπρεπε να υπάρχουν και άρα υπάρχουν εν δυνάμει στα όνειρα και τα σχέδια κάποιων, δεν τους απέτρεψαν από το να του «βγάλουν τα μάτια» και μάλιστα υπέγραψαν στο ανοσιούργημα τους.
Δίπλα στο καΐκι του Μπόλη του Πολυχρονάκη του Σημαιάκη, στην θαλασσινή αύρα και τη μυρωδιά από την τέχνη του καλαφατισμού, αλλά και την πανταχού παρουσία του Τζέγκα, βάλατε και αποδεχτήκαμε, όσοι το αποδέχτηκαν φωτογραφιζόμενοι είτε σιωπώντας, αυτή την τσίγκινη και ανθυγιεινή και πλαστική και τετράγωνη και πάλλευκη κατασκευή.
Συμβολίζει έτσι άριστα το τυχαίο το ασχεδίαστο το άρπα κόλλα το ανένταχτο το «γρήγορα να προκάνουμε»...... καταστρέφεται κύριοι μια από τις πιο όμορφες γωνιές του Καστελιού.
Το «κάτσατε» στη μέση σπαταλώντας πολύτιμο χώρο για να διαλαλεί ότι η Κίσαμος αντιγράφει τα λάθη άλλων περιοχών ότι βρίσκεται σε άλλη φάση, στα χέρια ανθρώπων αγχωμένων και αρχόμενων από την ρηχότητα.
Εμπρός λοιπόν υπάρχουν και άλλα μέρη για να αποθέσετε τα αποτυπώματα σας:
Ο Μπάλος η Πολυρρήνια το «Καστέλι» το κάστρο της Γραμπούσας το Συρικάρι κλπ.
Προκάτ εκλογές, προκάτ επιλογές. Προκάτ και οι ανοχές και οι αντοχές συλλόγων και φορέων και σωματείων και δημοτικών παρατάξεων και των ενεργών πολιτών του Καστελλίου της Κισάμου;
Τόση και τόσο μεγάλη είναι η απελπισία του τόπου.. ;
Γιάννης Φωτάκης
ΕΛΠΙΔΑ ΜΕΛΑΙΝΑ
Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2009
ΑΝ ΓΙΝΕΙΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΠΡΟΣΒΑΛΕΙΣ ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΙΣΜΟ!!
Η ΚΟΛΟΚΥΘΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΛΟΚΥΘΙΑ ΤΗΣ
Φυσικά το ξαναδιάβασα για να ακριβολογούμε για να δω αν ονειρεύομαι αλλά και αν έπιασε και το ρεζουμέ της ιστορίας κάποιος που μπορεί να είναι πολύ έγκυρος δημοσιογράφος, αλλά μακρυά από την πραγματικότητα του Λιμανιού μας ή του σκεπτικού της αρπαγής της άγονης γραμμής. Το σχόλιο εν ολίγοις έγινε επειδή κάτι έγραψαν τα "Κυθηραικά Νέα" που οι άνθρωποι εκεί έχουν τα δικά τους προβλήματα που κατά πολύ οφείλονται και στην δική μας ανεύθυνη στάση (ΑΝΕΝ).
Αλλά το πρόβλημα του λιμανιού και άγονης για να το συσχετίσεις πρέπει να πας πολύ πίσω, πολύ μακρυά, τότε μόνο θα καταλάβει κάποιος το πραγματικό αλισβερίσι που γίνεται όλα αυτά τα χρόνια. Φυσικά ένα καλό ρεπορτάζ θα γινόταν αν ερχόταν από δω την Κίσαμο και μάθαινε, ο οποιοσδήποτε, για το τι έγινε τα 30 χρόνια τώρα που υπάρχει λιμάνι Καβονησίου, στο λιμάνι μας.
Το λιμάνι φτιάχτηκε αγαπητέ κύριε Γεωργακάκη για να αποτελέσει πύλη εισόδου και εξόδου προς την Ευρώπη και την Πελοπόννησο.Τώρα αν κάποιοι το είδαν αυτό με κακό μάτι, μη φοβάστε έκαναν το καταστροφικό "έργο τους", αλλά και κατά τα φαινόμενα το συνεχίζουν. Κατ΄αρχάς έκλεισαν τον κύριο λιμενοβραχίονα κατά 30 μοίρες, για να μην έχουν πρόσβαση μεγάλα πλοία, μετά κάποιοι άλλοι μπάζωσαν τον ήδη ελλειπή λιμένα φτιάχνοντας πλατεία στη μέση της λιμενολεκάνης, τώρα παίρνουν την άγονη και απλά το κάνουν ένα καθώς πρέπει ψαρολίμανο και ένα καλό παργκιγκ όλων αυτών των χιλιάδων επισκεπτών που πάνε στον Μπάλο και την Γραμβούσα. Άραγε ποιοι ωφελούνται με όλα αυτά;
Πάντα είχα την απορία πως και γιατί δεν έπιασε αυτή η γραμμή Καλαμάτα - Καστέλλι, γιατί αυτή η γραμμή βγήκε έξω από τις επιδοτούμενες, γιατί δεν καθιερώθηκε από ντόπιους και μη; Ώσπου διάβασα κάποιο σχόλιο και ένα παράπονο ενός Καλαματιανού, που ρωτούσε την ΑΝΕΝ γιατί δεν έχει σταθερά δρομολόγια με την Κρήτη; Τότε κατάλαβα ότι αν δεν υπάρχει τακτικό (στάνταρ) δρομολόγιο (όπως συμβαίνει σε όλον τον κόσμο) ποιος θα θυσίαζε τόσο δρόμο και να μείνει εγκλωβισμένος στην Καλαμάτα.
Φαντάσου ένα δρομολόγιο την βδομάδα και κανείς να μην ξέρει αν το καράβι έλθει-παέι-μείνει; Μήπως όλα αυτά είναι συμπτώσεις ; Μήπως όλα αυτά τα κάναμε εμείς για να καταστρέψουμε το λιμάνι μας; Μήπως κάνουμε συνωμοσίες στον ίδιο μας τον εαυτό; Μήπως αυτομασιγωνόμαστε για την ιδέα και μόνο να κάνουμε μια ανώνυμη εταιρεία δίπλα σε μια άλλη; Κάποτε στο λιμάνι μας έπιανε ο Θησέας "Μοίρας Ferry" και το καράβι ήταν πάντα γεμάτο, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που όλα τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα περνούσαν και έφευγαν από δω, κάποτε όλο το λάδι της Κρήτης έφευγε από δω για Ιταλία, κάποτε όλο το κρασί του νομού μεταφερόταν από δω. Τι άλλαξε τελικά από την μια στιγμή στην άλλη;
Γιατί η λαϊκή βάσης εταιρεία μας βρήκε ασύμφορα τα δρομολόγια προς Καλαμάτα και Πελοπόννησο;
Όσο για το υστερόγραφο, γιατί οι Κισαμίτες θυμήθηκαν τώρα την ΑΝΕΝ και πως πάνε στην Αθήνα; Ναι πράγματι οι Κισαμίτες πάνε στον Πειραιά με την ΑΝΕΚ γιατί άλλο 8 ώρες και άλλο 15 ώρες, όμως αν θέλουν να πάνε Πελοπόννησο δεν πάνε και από την Αθήνα; Εξάλλου ξέρουμε και τον "ζήλο" που έδειξαν οι Κυθήριοι στην αγορά του σκάφους , ούτε 2000 μετοχές δεν πήραν και η άγονη ήταν για δικό τους περισσότερο σκοπό και συμφέρον.
Y.Σ Ρεπορτάζ το ίδιο ίσως και καλύτερο, θα γινόταν αν κάποιος πήγαινε και κατά Καλαμάτα μεριά!! Βέβαια πάει κανείς;
ΕΠΑΥΛΗ RETONDA
Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009
ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΑ ΠΗΡΑΜΕ ΦΩΤΙΑ !!!
ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΟΠΟΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ;
Είναι τουλάχιστον περίεργο που έγινε σχεδόν την ίδια μέρα που τα blogs έχουν ξεσηκωθεί για την μήνυση που έκανε ο Νομάρχης Πειραιά κ.Μίχας ενάντια σε επώνυμο blogger. Εξαιρώντας το γεγονός ότι τα δήθεν ενημερωτικά ιστολόγια συνήθως δεν είναι τίποτε άλλο από σκουπιδότοπος ειδήσεων που δεν θα γραφόντουσαν ποτέ σε σοβαρά έντυπα (ή δεν θα λεγόντουσαν στην τηλεόραση από φόβο μηνύσεων για διάδοση ψευδών ειδήσεων), είναι τόσα πολλά και σε τέτοια διασπορά που ο έλεγχός τους είναι αδύνατος. Προσωπικά προτιμώ να ελέγχω πάντα κάτι πριν το γράψω στο blog μου, αν αποτελεί είδηση. Συνήθως γράφω μόνο την γνώμη μου για κάτι. Για κάποιο λόγο όμως, οι λεγόμενοι επαγγελματίες δημοσιογράφοι έχουν πιαστεί πολλές φορές να μεταδίδουν ειδήσεις χωρίς να τις ελέγξουν. Φανταστείτε τι συμβαίνει λοιπόν εκεί όπου η επαγγελματική ιδιότητα κρύβεται πίσω από την ανωνυμία και το ερασιτεχνικό ύφος ενός ιστολογίου. Για μένα η μόνη λύση είναι η γνώση ότι ό,τι διαβάζουμε στο διαδίκτυο δεν είναι κατ' ανάγκην αλήθεια, όπως δεν είναι και ότι βλέπουμε στην τηλεόραση. Ένα ΕΣΡ στο διαδίκτυο ή η επέκταση του ΕΣΡ στο διαδίκτυο είναι σίγουρα χαμένη υπόθεση. Το χάος δεν ελέγχεται.
ΠΗΓΗ : http://vaspersview.blogspot.com/
ΕΠΑΥΛΗ ΤREVISAN
Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009
ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ!!!
- Μπορείς να προσφέρεις, έχεις τα φόντα, αντέχεις να κάνεις τις δεσμεύσεις σου πραγματικότητα, απόδειξε το ; Μεγαλόπνοες ιδέες, οράματα, έχουμε όλοι μας, και εγώ και συ κι ο γείτονας και ο παραγείτονας.
- Πότε λοιπόν οι ιδέες θα γίνουν πραγματικότητα, αλλά και κατά επέκταση πότε οι έχοντες και κατέχοντες την εξουσία θα φανούν λίγο χρήσιμοι;
- Μα φυσικά όταν μπορούν κατά αρχάς να μάθουν να ενδιαφέρονται για τον τόπο τους, μετά να διεκδικούν και να παλεύουν και τέλος να δημιουργούν. Ο ρόλος λοιπόν του πολιτικού για να είναι χρήσιμος πρέπει είναι ο ρόλος της συμβολής και όχι του ίσως ή του θα δούμε.
Ακούω, αλλά και διαβάζω κατά καιρούς τους πολιτικούς τωρινούς και παλαιότερους να μας μιλούν για ανάπτυξη, για ενδυνάμωση, για ενίσχυση, για υπέρβαση και πολλές άλλες παρόμοιες τονισμένες λέξεις που μας αποπροσανατολίζουν, μας γλυκάνουν και μοναδικός σκοπός τους αναμφίβολα να μας ρίξουν στην καθιερωμένη νάρκη. Ο λαός πάντα περιμένει και πάντα έχει την απαίτηση από αυτόν που ψήφισε να εκπληρώσει έστω και κάτι τις από τις προεκλογικές του δεσμεύσεις. Καρτερά – προσδοκά- ελπίζει αλλά τις περισσότερες φορές είναι ο χαμένος, ο απογοητευμένος, αυτός που επανειλημμένα ξανά- πατάει την πεπονόφλουδα, αυτός που δεν μαθαίνει όπως φαίνεται ποτέ από τα λάθη του.
Συνεντεύξεις, απολογισμούς, και κόντρα διατυπώσεις-δικαιολογίες είναι εύκολο να παραδώσεις. Προτάσεις του ποδιού ποιο εύκολο να ξεφουρνίσεις !!! Το δύσκολο είναι να προσφέρεις έργο, να προσφέρεις ανάπτυξη, να γίνεις με λίγα λόγια χρήσιμος. Βέβαια σε όλες τις περιπτώσεις χρειάζεσαι την στήριξη της τοπικής κοινωνίας, αυτής που κακώς απουσιάζει, αυτής που δεν έμαθε ποτέ να διεκδικεί, να παλεύει, και συλλογικά πλην ελαχίστων περιπτώσεων να δημιουργεί.
Κύριοι ας το καταλάβουμε επιτέλους, ας το βάλουμε καλά στο μυαλό μας, ας μας γίνει συνήθεια ….ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ από αυτούς, αρκεί να σηκώσουμε τα μάτια μας λίγο ψηλότερα, αρκεί να υψώσουμε την φωνή, απλά να ενδιαφερθούμε.
Βλέπω, ακούω, διαβάζω για αυτό που απότομα μας συσπείρωσε, αν δεν καταλάβετε για τι λέω, σας μιλάω για τον αρπαγή της άγονης γραμμής. Καλή η προσπάθεια των βουλευτών, καλή και η προσπάθεια των φορέων, αλλά ρωτάω, έπρεπε να φτάσουμε σε αυτό το σημείο, έπρεπε να φτάσουμε λίγο πριν την καταστροφή για να γίνουμε μια γροθιά; Μήπως έπρεπε να έχουμε το μυαλό μας, τα μάτια μας. τα αυτιά μας, ανοικτά ;
Δεν μπορεί ένας δήμος μια κοινωνία που θέλει να δείξει ότι υπάρχει, που έχει μεγάλες ανάγκες, που έχει παραμεληθεί, δε λέω, να κρύβεται και αδιάφορα να λέει ότι δεν κατάλαβε, δεν ήξερε, δεν πρόσεξε !
Προσοχή κύριοι χρειάζεται, πολύ προσοχή και αυτό θα γίνει μόνο αν υπάρχει επαγρύπνηση.
****
Υ.Σ Το εφετείο είναι κάτι που ταλανίζει την Χανιώτικη κοινωνία τώρα και μια δεκαετία, κάνουμε απεργία, κάνουμε διαδηλώσεις, κλείνουμε τα δικαστήρια, φτιάχνουν ψηφίσματα όλοι οι δήμοι, οι βουλευτές δηλώνουν ότι θα παραιτηθούν, σωστό δε λέω και καταλαβαίνουμε γιατί! Αλλά όταν μια άγονη γραμμή φεύγει από τον νομό και πάει στον διπλανό, φτάνει μια διαμαρτυρία 2 ημερών και μιας ημέρας μόνο στις εφημερίδες, για να περιγράψουμε την "χασούρα μας". Γιατί κύριοι των Χανίων δεν αντιδράτε, γιατί φορείς των Χανίων δεν μιλάτε; Κρίμα και αδικία, θα μας θυμηθείτε πάλι το καλοκαιράκι όταν θα μας προσπεράσετε για Φαλάσαρνα και Σφηνάρι ! Τότε θα αναρωτηθείτε ξανά τι έγινε βρε με εκείνο το Μυρτιδιώτισσα; Τότε μόνο!! Κρίμα !!
ΜΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΤΥΧΗ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ ΤΩΝ ΙΜΙΩΝ
ΚΙΣΑΜΟΣ ΠΟΛΗ
- Από την Κρήτη είσαι παλικάρι; Μια συνήθη ερώτηση που μας κάνουν αρκετοί και ιδιαίτερα Ελλαδίτες όταν μας ακούν να κουβεντιάζουμε με αυτήν την τραβηχτή ιδιόμορφη προφορά που έχουμε αποκτήσει από γεννησιμιού μας. Το ιντα-το οι- το γιαντα- το κιαμέ είναι μερικές λέξεις που μας προδίδουν πάντα και ιδιαίτερα όταν βρισκόμαστε μακριά από την Κρήτη. Περήφανος πάντα για την καταγωγή μου δεν δίστασα να του πω:
- Ναι βέρος κρητικός. Μετά έρχεται η άλλη ερώτηση:
- Από ποιο μέρος της Κρήτης ;
- Από τα Χανιά , την Κίσαμο
- Και από ποιο χωριό της Κισάμου; Με ξαναρωτά!!!!!!
- Από την Κίσαμο του ξαναλέγω.
Βλέπω όμως μια αμηχανία στο πρόσωπο του και αμέσως κατάλαβα ότι μάλλον δεν ήξερε την αλλαγή του Καστελλιού, σε Κίσαμο.
Έτσι κάθισα και του εξήγησα, ότι αυτή η αλλαγή ήταν επιβεβλημένη και ότι πράγματι προτιμούσα την λέξη Κίσαμος από την ξενόφερτη Λατινική Kastellum κοινώς Καστέλι .
Εδώ δεν μας έμεινε καστέλλι= φρούριο, το όνομα πρέπει να αφήσουμε;;;
Κίσαμος λοιπόν, με ακέραιο το προελληνικό όνομα του πρώτου οικισμού, με πολλές ετυμολογήσεις (προσπάθειες ) του ονόματος από πολλούς ιστορικούς – μελετητές.
Ο Trivan στο περίφημο χρονικό του αναφέρει ότι προήλθε από το αγγίξαμε= φτάσαμε του Ισαάκιου το1182 όταν έφτασε στην Κρήτη με τα 12 αρχοντόπουλα, έκαψε τις γαλέρες του εκτός από μια που έστειλε στον πατέρα του μεταφέροντας το μήνυμα με την λέξη εγγίξαμε.
Ο Σταυράκης την ετυμολογεί από την λέξη «ΚΙΣΣΟΣ» αλλά μάλλον δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια.
Τα ποιο γνωστά ονόματα που έχει αναφερθεί η πόλη μας επί ρωμαϊκών χρόνων και είναι στα λατινικά .
1. Cisamon.
2. Chissamos
3. Chysamo μόνο ο ιστορικός Πτολεμαίος ( 3,17,8 ) την αναφέρει σαν
4. Κίσαμος πόλις και μάλιστα με ένα σίγμα
Από τότε και έως και σήμερα έχουμε ακόμα:
α) Καστέλι
β) Καστέλλι (λλ)
γ) Κίσσαμος (σσ)
δ) Κίσαμος
ε) Κισαμλί
στ) και προχθές ΚΑΣΤΕΛΥ σε πολλές αφίσες .
Ας αποφασίσουμε λοιπόν ποιο είναι το καλύτερο όνομα και ας κατασταλάξουμε κάπου με πρώτες τις δημόσιες υπηρεσίες τους κρατικούς φορείς τα σχολεία, τις εφημερίδες , τα τυπογραφεία.
Από το Καστέλλι ήμαστε σίγουρα, αλλά από ποιο Καστέλλι, που στην Ελλάδα υπάρχουν τουλάχιστον 15, στην Κρήτη 5-6 και στον Ν. Χανίων 3.
Εγώ λοιπόν αποφάσισα να είμαι Κισαμίτης και να ζω στην Κίσαμο πόλη.
Εσείς ;
Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2009
ΜΙΑ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ 207 ΧΡΟΝΩΝ !!!
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΙΣΑΜΟΥ & ΣΕΛΙΝΟΥ
ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ
Συμμετέχοντας στην προσπάθεια συλλογής, σε επίπεδο Νομού, χρημάτων και ειδών για αποστολή στις πληγείσες περιοχές της Γάζας η Ιερά Μητρόπολις Κισάμου και Σελίνου ανακοινώνει ότι συγκεντρώνει ανθρωπιστική βοήθεια στους χώρους των Γραφείων της. Τα είδη που συγκεντρώνονται, σύμφωνα με οδηγία του Υπουργείου Εξωτερικών, είναι: αλεύρι, όσπρια, ρύζι, λάδι και ζάχαρη και με ημερομηνία λήξεως τουλάχιστον έξι (6) μήνες μετά.
Όσοι επιθυμούν να συνεισφέρουν στην προσπάθεια ανακούφισης των αδίκως πληγέντων αδελφών μας, που αποτελεί χρέος για όλους μας, παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν είτε με τον Εφημέριο της Ενορίας τους, είτε με τα γραφεία της Μητροπόλεως, τηλ. 28220-22128 (εσωτ. 2) υπεύθυνη κα Δαρατσιανού Αντωνία, για περισσότερες πληροφορίες.
Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2009
ΓΙΩΡΓΟΣ. Α. ΚΟΥΤΣΟΥΡΕΛΗΣ
Όπως είχε πει ο ίδιος, από μικρό παιδί γοητεύτηκε από την Κρητική μουσική που είναι μια παράδοση από γενιά σε γενιά, που παρουσιάζει μια ιδιαίτερη μορφή ποιήσεως, χαρακτηριζόμενη από ιδιόρρυθμη έκφραση σε ρυθμό, σε αρμονία, σε χρώμα, χρόνο, τόνο και γενικά σε μελωδία. «Η Κρητική μουσική ριζώθηκε μέσα μου και αυτό πιστεύω συνετέλεσε γιατί ο πατέρας μου ήταν ένας από τους σημαντικότερους οργανοπαίκτες λαουτιέρης της εποχής του».
Εκτός όμως από τον πατέρα παρά πολλά άτομα της οικογένειας Κουτσουρέλη έπαιζαν διάφορα όργανα, λαγούτα, λύρες, βιολιά, μαντολίνα, ακόμα και κλαρίνο. Ο Γιώργης Κουτσουρέλης μπολιασμένος από την γοητεία της Κρητικής μελωδίας, τις πενιές, τις δοξαριές, τα τραγούδια, το γοητευτικό κορμί της Κρητικής παράδοσης, άρχισε από τα πρώιμα παιδικά του χρόνια (5 ετών) να κουρδίζει και να χρησιμοποιεί τη σκούπα της μάνας του για να παίξει τις μελωδίες του μιμούμενος τ' άλλα μέλη της οικογένειας μουσικών.
Στο Δημοτικό σχολείο, κάτοχος πια μαντολίνου, έφτασε να παίζει πραγματικά τους ωραίους σκοπούς του, για να χορέψουν οι δάσκαλοι και οι συμμαθητές του. Πολύ γρήγορα ο Γιώργης Κουτσουρέλης παρακινούμενος από τον πατέρα του, αλλά περισσότερο ωθούμενος από την μυστική εκείνη λαχτάρα του προικισμένου καλλιτέχνη που τον οδηγεί στα πεπραγμένα του, άφησε τις παιδικές μουσικές περιπλανήσεις και ασχολήθηκε πολύ σοβαρά πια με το λαγούτο, το όργανο της ζωής του.
Έτσι στα 10 του χρόνια ήταν ένας αξιόλογος άρτιος λαουτιέρης που στα 12 χρόνια του είχε γίνει τέλειος επαγγελματίας, πολύ σωστός και περιζήτητος συνεργάτης από κορυφαίους καλλιτέχνες της Κρητικής μουσικής, βιολιτζήδες και λυράρηδες της εποχής εκείνης όπως ήταν ο Γιώργης Μαριάνος, ο Νικόλαος Χαρχαλής ο περίφημος λυράρης ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ ή Κουφιανός και από άλλους.
Πολύ νωρίς σε ηλικία μόλις 16 χρόνων μπήκε στο χώρο της δισκογραφίας αρχίζοντας από το 1930 να παράγει, να ηχογραφεί και να κυκλοφορεί δίσκους, πρώτα με το Μαριάνo, στην Κολούμπια, μετά με τον σπουδαίο Ρεθεμνιώτη λυράρη Αλέκο Καραβίτη, κτλ. Ο Γιώργης Κουτσουρέλης θυμάται πάντα με συγκίνηση τη βραδιά που έπαιζε στη λέσχη φιλελευθέρων στις 15 Δεκεμβρίου 1932, επ' ευκαιρία της ονομαστικής γιορτής του Ελευθέριου Βενιζέλου. Ο ίδιος ο πρόεδρος παρών στον εορτασμό, ευχαριστήθηκε τόσο πολύ που κάλεσε τους καλλιτέχνες, Μαριάνο και Κουτσουρέλη στο σπίτι του να παίξουν και να γλεντήσουν μαζί του και με τους στενούς του φίλους.
Ο Γιώργης Κουτσουρέλης αναγνωρισμένος από νωρίς σαν εμπνευσμένος δημιουργός Κρητικής μουσικής και δεξιοτέχνης καλλιτέχνης, εμφανίζεται με διάσημους λυράρηδες και βιολιτζήδες, ή και σαν σολίστας του λαγούτου. Με τον σπουδαίο λυράρη Νικόλαο Κουφιανό εμφανίζεται στο εθνικό στάδιο Αθηνών μαζί με συγκροτήματα απ' όλη την Ελλάδα. Συχνές ήταν και οι εμφανίσεις του στις εκδηλώσεις των Κρητών σε Αθήνα Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
Μετά από τον πόλεμο, του 1940, τον βρίσκουμε να συνεργάζεται και πάλι με μεγάλους μουσικούς όπως με τον Κώστα Μουντάκη, τον Νίκο Ξυλούρη (αργότερα) και άλλους. Τον Γιώργη Κουτσουρέλη τον κάλεσε δυο φορές ο διακεκριμένος μουσικολόγος ΡΟΜΠΕΡΤΟ ΛΕΙΝΤΙ, που κατείχε την έδρα της μουσικολογίας στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια και ήταν διευθυντής της δραματικής σχολής του Μιλάνου.
Ο καθηγητής Λειντι αποκαλούσε τον Γιώργη Κουτσουρέλη «ορχήστρα». Ο ίδιος ο καλλιτέχνης, γράφει για τους λόγους που τον εμπόδισαν να ανταποκριθεί στις προσκλήσεις αυτές και να εμφανισθεί στο εξωτερικό. «Για δε τις προγενέστερες προσκλήσεις που είχα να πάω στο εξωτερικό και δεν τις πραγματοποίησα δεν μετανοώ και δε λυπάμαι, διότι εκτός τα ατυχήματα που συμβαίνουν είχα οικογενειακές υποχρεώσεις — γυναίκα και 4 μικρά παιδία και τους πικραμένους γέρους γονείς μου. Γι αυτό λοιπόν προτίμησα να μείνω στον τόπο μου να κυβερνώ και να προστατεύω τα ανήλικα παιδία μου.
Τον Γιώργη Κουτσουρέλη βράβευσε το καλοκαίρι του 1986 ο Δήμος Ηρακλείου για τις σπουδαίες υπηρεσίες του στην Κρητική μουσική παράδοση, για το πλούσιο έργο του, την πρωτοτυπία των δημιουργιών του, την δεξιοτεχνία και την μοναδικότητα των ερμηνειών του αλλά και το ήθος του, που τον αναδεικνύει σ' ένα άψογο πολίτη.
Ο Γιώργης Κουτσουρέλης πέθανε τον Ιούλιο του 1994. Ο Καθηγητής του Πανεπιστήμιου Αθηνών Γιώργης Γιατρομανολάκης, έγραψε για τον Γιώργη Κουτσουρελη. "Καθώς έβλεπα και άκουγα τον λαϊκό καλλιτέχνη να παίζει το λαγούτο του καταλάβαινα πως το όργανο αυτό δεν ηχούσε επειδή ο μάστορας απλώς έκρουε τις χορδές του. Ο ήχος του λαγούτου δεν προερχόταν απλώς μέσα από το όργανο. Ολόκληρο το κορμί του Κουτσουρέλη με όλο το βάρος των χρόνων του ηχούσε και δημιουργούσε μουσική. Το λαγούτο ήταν προέκταση της σωματικής υπόστασης του λαουτιέρη."Αυτή λοιπόν η εξαίσια σωματική σχέση κάποιου με την τέχνη του είναι που ορίζει και την γνησιότητα του. Όχι η εγκεφαλικότητα η προσποίηση, όχι η εξωτερική κίνηση και η επιτήδευση. Πουθενά στόμφος η υπερβολή, πουθενά αίσθημα στερημένο από τον παλμό και την γνησιότητα του κορμιού. Και όταν έπαιζε ο δάσκαλος και όταν τραγουδούσε σου έδινε την αίσθηση πως ξόδιαζε σώμα από το σώμα του και αίμα από το αίμα του.
Ακόμη και όταν μιλούσε ήξερες πως ότι έλεγε δεν ήταν λόγια του αέρα. Ήταν ήχος και φωνή ενός παλλόμενου κορμιού. Για τούτο και κάθε λόγος του ηχούσε αρμονικός και φυσικός. Αποδείκνυε έτσι κάτι πολύ σημαντικό για τους Κρητικούς. Ότι η βασική αρετή της Κρήτης δεν είναι η φωναχτή και πομπώδης μεγαλοστομία. Δεν είναι η εξωτερική επίδειξη και το τουριστικό τσαλίμι, η καυχησιολογία και η επιπόλαιη υπερβολή. Η μεγάλη αρετή της Κρήτης είναι όχι η εξωστρέφεια και τα παχιά λόγια, αλλά η δύναμη που προέρχεται από μια αίσθηση αριστοκρατικής ηρεμίας. Και δεν δίδω βέβαια στη λέξη αριστοκρατία πολιτική η κοινωνική έννοια. Εννοώ αυτό που μας έδειξε ο Κουτσουρέλης, πως ο αριστοκράτης δημιουργός ακριβώς επειδή η λαϊκή του συνείδηση είναι αριστοκρατική, δεν καταδέχεται να παίξει η να τραγουδήσει προς χάρη των τουριστών εντόπιων ή ξένων.
Πως παρακολουθώντας την παράδοση μας, τα πατροπαράδοτα, όπως είπε, δεν καταδέχεται να ξεπέσει σε λαϊκίστικες κραυγές και εύκολες επιδείξεις. Μίλησε για δύσκολους σκοπούς, για δύσκολα τραγούδια και δύσκολους χορούς. Δεν έκανε κρητική σε κανένα. Έδειξε με τα χέρια του και το κορμί του, το δικό του ερωτά προς την τέχνη του και προς τη ζωή.
Εδώ ο Μάνος τραγουδά τον Ερωτόκριτο.... με συνοδεία του Κουτσουρέλη.
ΟΙ ΩΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΝΩΣΤΕΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΜΑΣ
Η ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΚΑΙ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ!
Χανιώτικα νέα - Νέος Κήρυκας -Χανιώτικη Ελευθεροτυπία -Δημοκράτης- Αγώνας- Νέοι Ορίζοντες -Σελινώτικα Νέα, ξεχνάω καμιά;
Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2009
ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ Η ΑΝΕΝ ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΛΕΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ!
Και συνεχίζει ο κ. Μ.Μιχαηλάκης " Η εταιρεία δεν είναι αυτή που προκηρύσσει διαγωνισμούς και εμείς είμαστε συμπαραστάτες στο αίτημα του Δήμου και όλων των τοπικών φορέων για να μην υποβαθμιστεί το λιμάνι της Κισάμου με την κατάργηση του δρομολογίου Πειραιάς-Κύθηρα-Καστέλλι." Ήμαρτον κ. Μιχαηλάκη με αυτήν την ειλικρίνεια σας "συμπαραστάτες και σεις" ποιοι δηλαδή η ΑΝΕΝ, η ΑΝΕΚ, οι και οι δυο μαζί που τα 3-4 δρομολόγια του λιμανιού της Κισάμου καταφέρατε να τα κάνατε 1 ; Ήμαρτον κ. Μιχαηλάκη με την αφέλεια που μας σερβίρεται ¨η εταιρεία δεν προκηρύσσει διαγωνισμό" αλήθεια σας πείραξε, δεν μας είπατε, που χάσατε την άγονη γραμμή και κάποια άλλη εταιρεία την πήρε; Αλήθεια σας πείραξε που χάνετε αυτήν τη νέα παχουλή επιδότηση; Αλλά γιατί να σας πειράξει, από την Κίσαμο είσαστε ή μήπως έχετε μετοχές στην ΑΝΕΝ ; Το ξέχασα διορισμένος είσαστε από την ΑΝΕΚ, γιατί να λυπηθείτε λοιπόν; Καιρό να σταματήσετε τα κροκοδείλια δάκρυα και ας απαντήσετε με ειλικρίνεια στα γεγονότα, που δυστυχώς και σεις έχετε βάλει το χεράκι σας για να φτάσει η εταιρεία σε αυτήν την τραγική κατάσταση.
ΜΟΥΣΤΑΦΑΣ ΚΑΡΑΓΚΙΟΥΛΕΣ
Πλούσιος, είχε σαράντα μαζώχτρες στη βεδέμα και πολλούς μετοχάρηδες στα σπαρτά του και τ' ανοιχτά χωράφια του, αφανάτιστος. Παραχώρησε κομμάτι από το χωράφι του για να επεκταθεί ο περίβολος της εκκλησίας του χωριού. Ήταν κοντά το αλώνι του, λυχνίζοντας τ' άχυρα οι «κουμούρες» έμπαιναν στο χριστιανικό ναό. Μετέφερε αλλού το αλώνι και χάρισε στον Άγιο το χωράφι του, λέγεται πως ο Άι Γιώργης ένα βράδυ τον έδειρε και συμμορφώθηκε. Μερακλής. Έπαιζε το βιολί του και τραγουδούσε γλυκά σε κάθε χαροκοπιά. Δεν έκανε διάκριση σε χριστιανούς και Τούρκους Σκορπούσε τη γλυκάδα του δοξαριού του σε οντάδες και κατώγια και των δυο αντίπαλων φυλών. Έσβηναν τα μίση, σιγούσαν τα πάθη. Σε κάποιες περιπτώσεις συνδιασκέδαζαν χριστιανοί και Τούρκοι Ήταν όμορφος σωματικά, επιβλητικός, λεβαντάνθρωπος, με ωραίο μουστάκι. Ο μουσαφίρ-οντάς του Καραγκιουλέ σώζεται και σήμερα στα Καλλεργιανά. Με τις τελευταίες κρητικές επαναστάσεις οι Τούρκοι της υπαίθρου κρύφτηκαν στα κάστρα. Έφυγε και ο Καραγκιουλές, πήγε πρώτα στο Καστέλι κι ύστερα στα Χανιά... Ακολούθησε η ανταλλαγή των πληθυσμών. Ο Καραγκιουλές πήγε στη Σμύρνη άνοιξε ένα καφενείο και πέθανε το 30΄.
Γιάννη Δ. Τσίβη Χανιά 1252-1940, εκδ. Γνώση, Αθήνα 1993.
ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ
" Και τώρα βλέπω καθαρά τι νόημα είχαν όλες εκείνες οι στερήσεις των φοιτητικών μου χρόνων. Τώρα βλέπω καθαρά πόσο μεγάλο νόημα είχε εκείνο το μάθημα της παιδείας δια του πόνου. Τώρα βλέπω καθαρά πως ένας, που είχε όνειρο του να γίνει παρηγορητής των φτωχών και των δυστυχισμένων, έπρεπε οπωσδήποτε να γνωρίσει τη μοίρα των ανθρώπων αυτών"
ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ
"Αν εμείς οι κληρικοί γινόμασταν σταυροφόροι μιας νέας κοινωνίας με ουσιαστική δημοκρατία, πνευματικότητα και ανθρωπιά, θα είχαμε, ίσως, πάει πρώτοι στην Μακρόνησο και δεν θα χρειαζόταν ν΄ακολουθήσει εκεί όλος ο κόσμος που βασανίστηκε και φαρμακώθηκε εθνικά"
Όταν συνάντησε τον Μάνο Κατράκη
Από το βιβλίο "ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ" Κεντρική διάθεση : ΑΘΗΝΑ -Χρονικά Κισάμου και Σελίνου -Λέκκα 12 210 3236025 Κίσαμος -Φαρμακείο Κατάκη Παντελή -Πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου
Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2009
Πόλεμος Βαρδινογιάννη - Βγενόπουλου !!!!
Δημοσιογραφικές πληροφορίες επισημαίνουν ότι η απόφαση έρχεται σε μια στιγμή που μαίνεται ο πόλεμος μεταξύ της ΑΝΕΚ και της MIG του Ανδρέα Βγενόπουλου για τον έλεγχο των γραμμών του Αιγαίου. Ο κ. Βγενόπουλος ελέγχει τις εταιρείες Superfast Ferries και Blue Star τις οποίες αγόρασε από τον κ. Π. Παναγόπουλο που έπεσε πρόσφατα θύμα απαγωγής.
ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΡΗΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΣΤΕΙΕΣ και ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ
Είναι φανερό ότι οι δυο αδελφοί του Μίνωα δεν ανήκουν στην ίδια οικογένεια. Σύμφωνα με τον καθηγητή Μαρινάτο πίσω από τα ονόματα αυτά κρύβονται οι τοπικές κρητικές δυναστείες, του Ραδάμανθυ στην Φαιστό και του Σαρπηδόνα στα Μάλια, όπου υπήρχαν τα σημαντικότερα ανάκτορα μετά αυτά της Κνωσού.
Ο καθηγητής Σπύρος Μαρινάτος υποστηρίζει ότι μετά την καταστροφή του 1500 π.Χ επακολούθησε μια διασπορά των Κρητών στην Μικρά Ασία, η οποία καταγράφεται από τον μύθο της εξορίας του Σαρπηδόνα και του Ραδάμανθυ. Είναι λοιπόν πολύ πιθανόν οι Κρήτες να μετανάστευσαν μετά την καταστροφή γι αυτό τον λόγο βλέπουμε τον Σαρπηδόνα βασιλιά της Λυκίας και τον Ραδάμανθυ να κατέχει τα νησιά και τα μικρασιατικά παράλια.
Οι εκτός Κρήτης κτήσεις του Σαρπηδόνα και του Ραδάμανθυ χρονολογούνται πριν από την καταστροφή του 1500π.Χ,όταν η Κρήτη ήταν κυρίαρχος στην Θάλασσα. Την εποχή αυτήν η Κρήτη είχε μια συμπολιτειακή αρχή που περιελάμβανε –όπως λένε οι ειδικοί- τα τρία γνωστά βασίλεια, Κνωσό, Φαιστό, Μάλια. Τελικά όμως μήπως δεν ήταν 3 αλλά 10, ένα για κάθε Κουρήτη, ένα για κάθε Άτλαντα βασιλιά.
Κουρήτες ίσον Άτλαντες και όπως λέει ο Πλάτωνας οι Άτλαντες εμφανίζονται σαν βασιλιάδες και άλλοτε σαν πρίγκιπες. Μια ομοσπονδία λοιπόν πριγκίπων, αυτόνομων και ανεξάρτητων αλλά με κάποια είδους συγγένειας μεταξύ των όπως αναφέρει πολλές φορές ο Διόδωρος.
Στο πλατωνικό κείμενο διαβάζουμε για τους νόμους που υπήρχαν ανάμεσα στους βασιλιάδες και τα δικαιώματα που είχε ο ένας για τον άλλο. …..ποτέ δεν έκαναν πόλεμο ο ένας εναντίον του άλλου….ότι θα βοηθούσαν όλοι αν κάποιος προσπαθούσε να ανατρέχει μια βασιλική οικογένεια, αν δεν είχε την συγκατάθεση περισσότερων από τους μισούς βασιλιάδες …
Αν η πρωτόγονη αυτή κοινοβουλευτική δημοκρατία λειτουργούσε και στην Κρήτη, θα δικαιολογούσε άριστα και την παντελή απουσία οχυρωματικών έργων σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Μινωικής Κρήτης. Μινωικός πολιτισμός .
Μήπως όλα αυτά μας σπρώχνουν να συσχετίσουμε λίγο πολύ τους Άτλαντες με τους Κρήτες την Ατλαντίδα με την Κρήτη;
Βιβλιογραφία : ΚΡΗΤΗ -ΧΑΜΕΝΗ ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ M. de Grece, Marinatos Sp., Hirmer M.: "Kreta, Thera und das Mykenische Hellas", München 1973
ΑΝΕΝ
Όμως έχω μάθει πως οι αγώνες πρέπει να δίδονται έγκαιρα και έγκυρα, μακριά από σκοπιμότητες και ιδιοτέλειες.
Με μεγάλη έκπληξη διάβασα τοποθετήσεις του στυλ: Μη συνδέουμε το πρόβλημα του λιμανιού με τα προβλήματα της ΑΝΕΝ..
Σαν να λέμε στους αγρότες μη συνδέεται το αγροτικό ζήτημα με την κατάσταση των ενώσεων ή στους γιατρούς να μη συνδέουν την ευρυθμία του ΕΣΥ με τα οικονομικά των νοσοκομείων.. Μα δεν έχουν καταλάβει τίποτα ή δημοσιοσχετίζονται επι των ερειπίων;
Ερώτηση : Όταν φτιαχτεί η «Μυρτιδιώτισσα» τι θα κάνει; Θα εκτελεί κάποιο δρομολόγιο (πχ Καστέλλι –Μπάλος) ή θα γίνει πλωτό μουσείο;
Ερώτηση : Θα φτιαχτεί η «Μυρτιδιώτισσα», έγκαιρα, ώστε να λάβει μέρος στο διαγωνισμό των υπόλοιπων άγονων γραμμών της 11ης Μαρτίου,
(για να πληροφορηθούν και όσοι κατά συρροή και καθ’ έξιν αιφνιδιάζονται… ή θα το μάθουν πάλι από το διαδίκτυο..);
Ερώτηση: Είναι αντάξιες των στιγμών οι ενέργειες που επιλέχθηκαν ή περιέχουν έντονο ψωφοδεϊσμό;
Κύριοι γιατί δεν επιβάλλατε:
1) Την άμεση σύγκλιση του ΔΣ της ΑΝΕΝ ακόμη και με τη χρήση εξώδικης πρόσκλησης.
2) Την παράσταση και τοποθέτηση στην γενική συνέλευση της «μητριάς» ΑΝΕΚ στις 18/02/09 στα Χανιά (ειρηνική φυσικά!)
3) Tην άμεση έναρξη διαδικασίας συλλογής υπογραφών για ΓΣ ανατροπής της Διοίκησης ΑNEK στην ΑΝΕΝ.
Η δυναμική των ενεργειών αποδεικνύει το πραγματικό ενδιαφέρον αλλά και την αντοχή απέναντι στα συμφέροντα όταν μάλιστα
είναι και εξωχώρια όπως είναι η ΑΝΕΚ της Κυπριακής Sea Star
Όλα τα άλλα είναι έπεα και ως τέτοια πτερόεντα.
«Όταν ξέρεις τον αντίπαλο σου και τον εαυτό σου, τότε συλλέγεις μόνο νίκες»*…Τόσο απλά και τόσο δύσκολα..
Ευχαριστώ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΩΤΑΚΗΣ
*Σου Τζου-Κινέζος στρατηγός 2000 πχ!
Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2009
ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΤΕΣ ;
Τα πίστευα αυτά, μέχρι που, κάποτε, άρχισα να παρατηρώ λίγο πιο προσεκτικά. Και είδα τους καλούς ανθρώπους με, κάποιο άλλο, μάτι...
Τους είδα να αγαπούν και να είναι καλόβολοι με όλους, αρκεί να μην έβρισκαν κάποιον σε ανάγκη. Αμέσως τον χαρακτήριζαν "αλήτη", "βρωμιάρη" και "ζητιάνο". Τους είδα να σέβονται και να αγαπούν το κομπιναδόρικο αφεντικό διότι ήταν "αξιοπρεπής κύριος", πρότυπο γι αυτούς και παράδειγμα για τα παιδιά τους. Τους είδα να ελεούν τον ζητιάνο με σεμνή αυτοϊκανοποίηση, αποδεχόμενοι στην πράξη την κατάσταση της ΥΠΑΡΞΗΣ ζητιάνων και εξαθλιωμένων. Να ενδιαφέρονται για το σπίτι τους και την οικογένειά τους, αδιαφορώντας για τις άλλες οικογένειες. Αν τους πεις ότι ο γείτονας δεν έχει λεφτά να φωνάξει τον γιατρό για το παιδί του, θα σοκαριστούν, θα γουρλώσουν τα μάτια και θα λυπηθούν βαθύτατα, αλλά δεν θα πληρώσουν τον καλό γιατρό, για χάρη του "ξένου παιδιού"! Τους είδα να χαχανίζουν από ευτυχία στις γιορτές και τις επετείους, να ανταλλάσσουν κούφιες ευχές και φτηνά δώρα, αδιαφορώντας για την δυστυχία που υπάρχει γύρω τους. Τους βλέπω, προκειμένου να γίνουν "νοικοκύρηδες", να μην ορρωδούν προ ουδενός! Να γίνονται ρουφιάνοι, χαφιέδες, τυραννίσκοι, κουτσομπόληδες, συκοφάντες... Μερικοί από αυτούς, οι πιο "καλλιεργημένοι" με μεγάλο τακτ, βέβαια! Τους βλέπω να ασχολούνται μόνο "με το σπίτι τους και τη δουλειά τους" και όλα τα άλλα να ας γίνουν μπούρμπελη και κουρνιαχτός. Και, φυσικά, ξεχνούν την ρήση "η ενασχόληση, αποκλειστικά, με τα του οίκου είναι αντάξια των δούλων. Η ενασχόληση με τα κοινά είναι το γνώρισμα των ελεύθερων ανθρώπων"!
Τους βλέπω να ζητούν ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΑ για την καλοσύνη τους... Να δημιουργούν ενοχές στους διπλανούς τους και να εκβιάζουν: "Μα θα μου φερθείς εμένα έτσι! ΕΜΕΝΑ, που όλοι ξέρουν πόσο καλός άνθρωπος είμαι!"
Tους βλέπω να αδιαφορούν για κάθε εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού, της επιστήμης, της πολιτικής, της φιλοσοφίας, της ανθρώπινης σκέψης και πρακτικής. Τους βλέπω να αλλάζουν συζήτηση όταν ακούν για ζητήματα όπως πόλεμος, ανεργία, πείνα, παραβίαση δικαιωμάτων, αδικία... Τους βλέπω να λυπούνται, αλλά να θεωρούν τους εαυτούς τους ανεύθυνους και μη υπαίτιους για κάθε κοινωνική αδικία. Τους βλέπω συνεχώς με ένα καλοκάγαθο χαμόγελο στα χείλη, που όμως, πόσο εύκολα το χάνουν όταν θεωρούν ότι τους θίγεις το πολύτιμο τομαράκι τους!...
Τους βλέπω να συντηρούν ένα καθεστώς αδικίας, αθλιότητας και πόνου διότι, όπως λένε: "Έλα, βρε αδελφέ... Εγώ θα αλλάξω τον κόσμο;"...
Και η ειρωνεία είναι ότι σ' αυτό το σημείο έχουν δίκιο: όσες φορές άλλαξε ο κόσμος, είναι σίγουρο ότι δεν άλλαξε από τους καλούς ανθρώπους... Από κάτι τσούρμα κουρελήδων, αλητών και φυματικών άλλαξε...
ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΝΟΜΗ Η ΚΙΣΑΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ
Σχετική σύγχυση είχε προκαλέσει, ως ένα βαθμό παλαιότερα η απόδοση απο τιν Σβωρόνο στην Κίσαμο ενός νομίσματος με κεφάλι Ερμή στον εμπροσθότυπο και δελφίνι στον οπισθότυπο, ( αυτό είναι σήμερα και το σήμα κατατεθέν της πόλης, το δελφίνι, και κοσμεί την ανατολική πλευρά του Δημαρχείου μας) με αποτέλεσμα κάποιοι να υποστηρίζουν την αυτονομία της. Ωστόσο ο κ. Σβωρόνος σε νεώτερη μελέτη του αμφισβήτησε την ορθότητα της ταύτισης του νομίσματος αυτού, που η αλήθεια είναι ότι άνηκε στην Τήνο. Επιπροσθέτως το γεγονός ότι στα 20 και πλέον χρόνια σωστικών ανασκαφών, δεν έχει βρεθεί νόμισμα τέτοιου τύπου, ενώ αντιθέτως έχουν περισωθεί πάμπολλα νομίσματα Πολυρρηνίας, αλλά και άλλων Κρητικών πόλεων, συνηγορεί υπέρ της επικρατούσας άποψης, δηλαδή της διοικητικής εξάρτησης της Κισάμου από την τότε ισχυρή Πολυρρήνιας, της οποίας η επικράτεια καταλάμβανε μια ευρεία για την εποχή γεωραφική έκταση.
Εξάλλου σε παλαιότερο άρθρο μας http://sadentrepese.blogspot.com/2009/01/blog-post_7096.html οι συνοριακές διαφορές τα χρόνια αυτά στην περιοχή μας ήταν μεταξύ Φαλασάρνων και Πολυρρήνιας, δεν αναφέρεται η Κίσαμος πουθενά, στην επιγραφή της Τυλίφου του 3ου π.Χ αιώνα.
Από το ανάτυπο της κρητικής εστίας "Ψήφισμα προξενίας από την Κίσαμο".
ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΕΤΟΧΟΣ
"Τρομοκράτες(!) καταλαμβάνουν το πλοίο της γραμμής από Πειραιά – Κρήτη. Ανάμεσα στους επιβάτες είναι η κόρη και ο γαμπρός του αστυνόμου Χαρίτου –κεντρικού ήρωα σε πολλά βιβλία του Μάρκαρη. Η αγωνία του γονιού παραμερίζει την αίσθηση του καθήκοντος. Συγχρόνως στην Αθήνα, διάσημα στελέχη και ηθοποιοί της βιομηχανίας της διαφήμισης βρίσκονται δολοφονημένοι με πανομοιότυπο τρόπο, μάλιστα από το ίδιο όπλο, μια γερμανική “αντίκα” του Β’ παγκοσμίου πολέμου. Μέσα στη αγωνία για την τύχη της κόρης και του γαμπρού του, ο Χαρίτος επιστρέφει εσπευσμένα στην Αθήνα από την Κρήτη για να προσπαθήσει να εξιχνιάσει τις μυστηριώδεις δολοφονίες. Τότε βρίσκεται αντιμέτωπος με το χαώδη κόσμο των καναλαρχών, των διαφημιστών, που –κακά τα ψέμματα- κινούν την οικονομική ζωή των ΜΜΕ και φυσικά των αδηφάγων δημοσιογράφων.
Ο Μάρκαρης δε διστάζει έμμεσα να καυτηριάσει το φημισμένο νόμο του “βασικού μετόχου” περιγράφοντας στην ουσία την πραγματικότητα που βιώνουμε όλοι μας καθημερινά: τηλεοπτικά παράθυρα, τηλεδικαστές, άπειρα διαφημιστικά μηνύματα, υπουργούς υποταγμένους στην εξουσία των media. Μέσα σε όλους αυτούς ο ευσυνείδητος Χαρίτος προσπαθεί να βρει την άκρη ενός πολύ μπλεγμένου νήματος. Εν τω μεταξύ τα πτώματα μαζεύονται… Απόλαυσα την ανάγνωσή του. Αν και πρόκειται για σχετικά μεγάλου όγκου βιβλίο, είναι από αυτά που με την εξέλιξη της πλοκής τους, το χιούμορ τους και φυσικά τα καυστικά σχόλιά τους, δε σ’ αφήνουν να… τ’ αφήσεις. Δυνατές περιγραφές, αληθινοί χαρακτήρες, δυνατή γραφή χωρίς πλεονασμούς και λογοτεχνικές εξάρσεις, συστατικά που συντελούν στην επιτυχία μιας επιτυχημένης λογοτεχνικής συνταγής."
http://www.drteddy.gr/?p=1294#more-1294
Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2009
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ
Λένε οτι κουνηθήκαμε αλλά πάλι πράμα δεν καταλάβαμε.
135 χιλιόμετρα δυτικά των Χανίων
100 χιλιόμετρα δυτικά του Καστελλιού
85 χιλιόμετρα απο τα Φαλάσαρνα
Μακρυά ήταν !!!!
Πηγή : www.earthquakenet.gr
ΒΑΛΥΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑ
Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2009
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΝ ΣΤΟ ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ
Κύριο Γιώργο Καρατζαφέρη.
Κύριε Πρόεδρε,
"Η Εφημερίδα ΦΩΝΗ με την οποία συνεργάζομαι εδώ και 11 χρόνια αρκετές φορές έχει ασχοληθεί με την ακτοπλοϊκή εταιρεία λαϊκής βάσης ΑΝΕΝ η οποία συστάθηκε κατόπιν ειδικής άδειας της Επιτροπής της Κεφαλαιαγοράς και με χρήματα των Μεσσήνιων, Κυθήριων και Κρητών του νομού Χανίων με σκοπό να εξυπηρετεί τους κατοίκους των συγκεκριμένων περιοχών - δηλαδή Μεσσηνίας - Κυθήρων - Κισάμου , Γυθείου και Πειραιά. Πριν από λίγες μέρες ρωτούσα από την στήλη της εφημερίδας τους διαχειριστές της ΑΝΕΝ και τον κύριο νομάρχη Μεσσηνίας που είναι θεσμικό και ιδρυτικό όργανο στην εταιρεία να μας γνωρίσουν αν υπάρχει διοικητικό συμβούλιο, αν συνεδριάζουν, που και πότε, ποιοι σύμβουλοι μετέχουν από πλευράς του νομού μας στη διοίκηση της εταιρείας λαϊκής βάσης και που βρίσκεται το καράβι – Μυρτιδιώτισσα- . Να μας πούνε με ποιο τρόπο προασπίζονται τα συμφέροντα της Μεσσηνίας και των μετόχων. Μιλάμε για εταιρεία λαϊκής βάσης που στήθηκε με τα λεφτά του κόσμου .............
για περισσότερα στο http://www.diasnews.com/
ΤΡΙΑΝΤΟΣ-ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΣ
ΝΑ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕ! !!
Σχεδόν 19 χρόνια πριν, στις 3 Δεκεμβρίου 1989, το πλοίο ΑΡΚΑΔΙ πλεύριζε για πρώτη φορά στο λιμάνι του Ρεθύμνου……… Το πλοίο ΑΡΚΑΔΙ, που εγκαινίαζε τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του Ρεθύμνου, άνοιξε την «πλατιά λεωφόρο της οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης του νομού μας». Σύντομα, το 1995, η οικονομικά ανθηρή ΡΕΘΥΜΝΙΑΚΗ δρομολογούσε 2ο πλοίο, το περίφημο ΠΡΕΒΕΛΗ, συνδέοντας το Ρέθυμνο με τον Πειραιά σε καθημερινή βάση. Αργότερα, το 1999, σε καιρούς χρηματιστηριακής ευφορίας και έντονου ακτοπλοϊκού συγκεντρωτισμού, η ΡΕΘΥΜΝΙΑΚΗ απορροφιόταν από την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης. Η ΑΝΕΚ, λίγο καιρό μετά, απέσυρε το ένα εκ των δύο συμβατικών πλοίων που εξυπηρετούσαν το Ρέθυμνο, μετατρέποντας τη σύνδεση σε μέρα παρά μέρα.)
……. η ΑΝΕΚ, ως διάδοχη εταιρεία της ΡΕΘΥΜΝΙΑΚΗ οφείλει και πρέπει να εξηγήσει ορισμένα θολά σημεία γύρω από την πολιτική της:
—Πώς γίνεται εφέτος η γραμμή να «μπαίνει μέσα» για το συμβατικό πλοίο της και να το αποδρομολογεί, και αμέσως μετά να είναι δελεαστική για το ταχύπλοο της HSW, που καταναλώνει τα διπλάσια καύσιμα, όταν μάλιστα τα στοιχεία του 2007 δείχνουν ότι το επιβατικό κοινό της γραμμής προτιμά το συμβατικό από το ταχύπλοο πλοίο; (Το 2007 μετακινήθηκαν με το ταχύπλοο της ΝΕΛ 104 χιλ. και το συμβατικό της ΑΝΕΚ 131 χιλ. επιβάτες).
Πώς εξηγεί ότι πέρυσι, παρά τον εμβόλιμο ανταγωνισμό του ταχύπλοου της ΝΕΛ, κράτησε στη γραμμή συμβατικό πλοίο; Συνδυάζοντας τα παραπάνω δεδομένα, δεν γίνεται, εύλογα σαφές ότι εξαρχής σκοπός της εταιρείας ήταν να αφήσει τη γραμμή ορφανή;
……. Προτίθεται η ΑΝΕΚ να εφαρμόσει ένα αντικειμενικό και διαφανές σύστημα για τη διαχείριση της μεταφορικής ζήτησης, το οποίο θα κατοχυρώνει όλες τις μεταφορικές εταιρείας από αντί-επιχειρηματικές συμπεριφορές φαβοριτισμού και ρεβανσισμού;
και καταλήγει:
Η εμπεδωμένη πλέον αναξιοπιστία της σύνδεσης του Ρεθύμνου με τον Πειραιά κράτησε την επιβατική κίνηση της γραμμής αρκετά χαμηλά.
πηγή: http://www.kgs.gr/
.
Αυτά βέβαια τα έγραφε ο κ. Κώστας τον Αύγουστο, γιατί σήμερα θα νοιώθει ελαφρώς ικανοποιημένος που μπρος στο τίποτα, κάτι είναι και το ξερολούκουμο.
Βέβαια το μέγα ερώτημα το είπε ο κ. Σχοινάς "Η εμπεδωμένη πλέον αναξιοπιστία", το ίδιο λέμε και εμείς για την εταιρεία μας κ. Σχοινά, φυσικά και αυτήν την αναξιοπιστία ξέρουμε ποιος την μαγείρεψε μαεστρικά!!! ..........η μαμά ΑΝΕΚ.
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΕΟΚΟΠΙΣΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ;
Η πιο πρόσφατη και δραματική χρεοκοπία χώρας ήταν της Αργεντινής το 2001, όταν τα δημόσια οικονομικά βρέθηκαν εκτός ελέγχου και το Ισοζύγιο Εξωτερικών Συναλλαγών έφθασε στο 7% του ΑΕΠ (Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν). Μαντεύοντας την επικείμενη κρίση, κανείς δεν ήθελε τότε να έχει πλέον το αργεντίνικο πέσο στην τσέπη του και η κυβέρνηση αναγκάστηκε να αποσχιστεί από το δολάριο, να παγώσει τις καταθέσεις, να κηρύξει στάση πληρωμών και να παραδοθεί στη σκληρή εποπτεία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ).
Τέτοια χρεοκοπία δεν μπορεί να συμβεί σε ένα κράτος που είναι στην Οικονομική Ενωση του ευρώ, απλούστατα διότι το κοινό νόμισμα δεν είναι εθνικό για να μπορεί μια χώρα να το υποτιμήσει ούτε υπάρχει μηχανισμός αποχώρησης ή εκδίωξης αν σε κάποιους τομείς η οικονομία της έχει πρόβλημα, ακόμη και σοβαρό. Για τους ίδιους λόγους δεν υπάρχει ανάγκη προσφυγής της Ελλάδας στο ΔΝΤ, πράγμα που θα ήταν αναπόφευκτο αν η κυβέρνηση Σημίτη δεν είχε προλάβει να εντάξει τη χώρα στην ευρωζώνη μετά τις εκλογές του 2000.
Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι η ελληνική οικονομία δεν θα πληρώσει ακριβά τα «δίδυμα ελλείμματα» τα οποία τόσο απερίσκεπτα η κυβέρνηση άφησε και γιγαντώθηκαν την προηγούμενη πενταετία. Παρά την επικρατούσα άποψη, βαθύτερη αιτία της αβεβαιότητας και πρωταρχικό πρόβλημα της Ελλάδας σήμερα δεν είναι το δημοσιονομικό αλλά το έλλειμμα στο Ισοζύγιο Συναλλαγών που εκτινάχθηκε πέρυσι στο 14% του ΑΕΠ, διπλάσιο από της Αργεντινής όταν κατέρρευσε και τριπλάσιο από το επίπεδο όπου βρισκόταν το 2003.
Όταν έχει στραγγίξει η ρευστότητα στις διεθνείς χρηματαγορές, ο δανεισμός για χώρες με μεγάλο εξωτερικό έλλειμμα γίνεται ακριβός τόσο για τις τράπεζες και τις επιχειρήσεις όσο και για τις κυβερνήσεις. Αυτός είναι ο λόγος που βλέπουμε να υποβαθμίζονται και να δυσκολεύονται χώρες με ελάχιστο δημόσιο χρέος όπως η Ιρλανδία και σημαντικά πλεονάσματα στον προϋπολογισμό όπως η Ισπανία και Πορτογαλία.
Βέβαια το πρόβλημα ρευστότητας που προέκυψε από τη διεθνή κρίση έχει χειρότερες συνέπειες για τη χώρα μας λόγω του ελλείμματος προϋπολογισμού που προέκυψε επειδή τα τελευταία χρόνια έχουν καταρρεύσει τα κρατικά έσοδα, οδηγώντας σε μεγάλη διόγκωση το δημόσιο χρέος και τις ανάγκες δανεισμού. Η δημοσιονομική κατάρρευση προϋπήρξε της διεθνούς κρίσης και δεν προήλθε από αυτήν, αλλά από την αναποτελεσματικότητα και τις σκοπιμότητες της οικονομικής πολιτικής (π.χ., φοροαπαλλαγές των κερδών).
Σε αυτό το σημείο είναι μεγάλη η ευθύνη και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία τώρα μεν έχει χτυπήσει συναγερμό, αλλά τα προηγούμενα χρόνια δεν είχε αξιολογήσει σωστά ούτε τις καταστρεπτικές συνέπειες των εξωτερικών ελλειμμάτων σε όλες τις χώρες της Νότιας Ευρώπης ούτε τη δημοσιονομική απερισκεψία που επικρατούσε ειδικά στην Ελλάδα.
Η Ελλάδα βρίσκεται έτσι σήμερα αντιμέτωπη με την τριπλή απαίτηση να περιορίσει τον δανεισμό μειώνοντας το δημοσιονομικό έλλειμμα, να αυξήσει την παραγωγικότητα για να συγκρατήσει το εξωτερικό έλλειμμα και να χρηματοδοτήσει πολιτικές για να αποφύγει την ύφεση. Ταιριάζουν και τα τρία μαζί άραγε; Ίσως, αλλά με προϋποθέσεις:
• Η χρηματοδότηση εναντίον της ύφεσης να αφορά παραγωγικές και δημόσιες επενδύσεις που μεσοπρόθεσμα βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα και το Ισοζύγιο Πληρωμών.
• Την αποτελεσματική συλλογή δημοσίων εσόδων, ιδίως του ΦΠΑ, για να μειωθεί το έλλειμμα και την αναβολή των εξοπλιστικών προγραμμάτων για να περιοριστούν οι ανάγκες δανεισμού.
• Την επανάκτηση αξιοπιστίας της χώρας με ειλικρινή περιγραφή των πραγματικών προβλημάτων, δέσμευση σε εφικτούς δημοσιονομικούς στόχους και σοβαρή πολιτική διαχείριση με όρους εθνικής στρατηγικής και όχι κομματικού οφέλους. Το πιο δύσκολο δηλαδή για μια κυβέρνηση στραμμένη με στενή οπτική γωνία προς τις εκλογές.
ΠΗΓΗ:http://www.haniotika-nea.gr/
Η ΚΗΔΕΙΑ
όλοι εδώ για την «μακαρία».
Εδώ και τα τοπικά κανάλια αυτά που «ψοφάνε» για κάτι τέτοια …. «Πάμε να τραβήξουμε κανένα βουλευτή καμιά δήμαρχο ή σύμβουλο και μετά όλο και κάτι θα βρούμε να τσιμπήσουμε» κηδεία είναι, όλο και κάτι θα έχει, πορτοκαλαδίτσα, βουτηματάκια.
Συμπέρασμα πρώτο, κανείς μα κανείς δεν είχε καταλάβει 3-4 χρόνια τι συμβαίνει σε αυτήν την μικρή περιοχή του Νομού μας, κανείς δεν είχε καταλάβει τα παιχνίδια της μαμάς ΑΝΕΚ που κάθε μέρα έσφιγγε όλο και περισσότερο τον λαιμό του «παιδιού της» και το κατάντησε σε αυτό το σημερινό χάλι.
Τρανό παράδειγμα δήμαρχος που κατοικοεδρεύει μια ασκελιά δρόμο από το Καστέλι που δεν ξέρει που πάει το πλοίο της ΑΝΕΝ όλα αυτά τα χρόνια.
Φυσικά η διοίκηση της ΑΝΕΝ απούσα, (ά ρε ένα χέρι ξύλο που θέλουν μερικοί) όπως και ο Νομάρχης, ευτυχώς ήταν οι εξουσιοδοτημένοι του νομαρχιακοί σύμβουλοι, απούσα βέβαια για άλλη μια φορά η κοινωνία του Καστελιού, αυτό δεν είναι έκπληξη αλλά θα πρέπει να ερευνηθεί διότι είναι πρωτάκουστη αυτή η παρατεταμένη αδιαφορία, απ΄όλα.
Συμπέρασμα δεύτερο, δεν θα κλείσουμε κανένα δρόμο, δεν θα κάνουμε απεργία πείνας, δεν θα κάψουμε ομοίωμα του καραβιού, θα πάμε όμως όλοι με την ΑΝΕΚ στην Αθήνα για να παραδώσουμε ψήφισμα διαμαρτυρίας στον Παπαληγούρα-όχι στον δικό μας τον άντρα τον συγχωρεμένο-αλλά σ΄εκείνον τον υπουργό της γαλάζιας κυβέρνησης.
Συμπέρασμα τρίτο και τελευταίο, αυτήν την περιοχή, τον όμορφο τόπο μας, που κάποτε τον είπα «χώρα των Μαλάουι» και κατηγορήθηκα από όλους γι αυτό, θέλω να ζητήσω μια ειλικρινή συγνώμη για την τότε αυθάδεια μου, από τούδε και πέρα θα τον λέω ο τόπος του ……..τίποτα, και του κανένα. Γιατί να κατηγορώ τους Μαλάουι…….. για κάτι που δεν φταίνε;
Στα σαράντα μην ξεχάσετε να έλθετε θα μοιράσουμε και κόλλυβα, θα΄χουμε και καφεδάκι.