Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.







Δευτέρα 20 Ιουλίου 2020

ΕΥΛΟΓΑ ΑΝΑΡΩΤΙΟΥΝΤΑΙ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΕΠΑΛ

Μερικά αποσπάσματα απο την ομιλία του κ. Ζουριδάκη διευθυντή του ΕΠΑΛ Κισάμου και τις θέσεις του σχετικά με τις κατασκευές των προσωρινών χώρων που θα στεγάσουν τα εργαστήρια του αλλά και τις αίθουσες διδασκαλίας, στο Δημοτικό συμβούλιο του Σαββάτου.
Ενώ από την πρώτη ημέρα φωνάζω ότι το κύριο πρόβλημα του ΕΠΑΛ είναι τα εργαστήρια με μεγάλη μου έκπληξη πληροφορήθηκα ότι δεν προβλέπεται στην παρούσα φάση η κατασκευή των εργαστηρίων, αλλά θα πραγματοποιηθούν στη β' φάση των εργασιών. Και όλα αυτά 2 μήνες πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους. 
Το σχολείο μας θέλει έτοιμη την κατασκευή με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς που θυμίζω ότι είναι η 7η Σεπτεμβρίου. Δεν μπορούμε να περιμένουμε τη β’ φάση του έργου… 
Δεν μπορούμε να ξαναβολευτούμε στις ιδιωτικές επιχειρήσεις μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, και σας εκθέτω ότι πέραν της επικινδυνότητας (και μιλάω για τα θέματα ασφαλείας που προκύπτουν με την απομάκρυνση των μαθητών από το σχολικό χώρο) ας αναλογιστείτε το γεγονός ότι σε Β' και Γ' τάξη από τις 35 εβδομαδιαίες ώρες τουλάχιστον οι 12 ώρες ανά τομέα και ειδικότητα είναι εργαστηριακές) με τη μετακίνηση των μαθητών μας εκτός σχολικού χώρου. Εξάλλου δε νομίζω να υπάρχει στον τόπο μας μηχανουργείο που να μπορεί να εξυπηρετήσει/φιλοξενήσει τους 22 φετινούς εγγεγραμμένους μηχανολόγους μαζί με τους 2 συνοδούς καθηγητές τους.
  Θα πρέπει επομένως, βάσει των παραπάνω, αν θέλετε να λειτουργήσουμε ως σχολείο, τα εργαστήριά μας να είναι έτοιμα το αργότερο μέχρι κ τις 7 Σεπτεμβρίου. Δεν μπορούμε επομένως να περιμένουμε τη β’ φάση του έργου, και ερωτώ αν τα χρήματα μπορούν να δοθούν/βρεθούν από ίδια κεφάλαια του Δήμου μας. Βέβαια άξιο αναφοράς είναι και το γραφικό «μα τώρα μας λέτε για την αναγκαιότητα των εργαστηρίων» που ακούστηκε ακόμα και από άτομα που βρέθηκαν στη συνάντηση με τον κ. Αρναουτάκη όπου και εξέθεσα την αναγκαιότητα των εργαστηριακών χώρων στην οποία συνάντηση ο κ. Αρναουτάκης είχε δηλώσει offcamera ότι η σιδηροκατασκευή των εργαστηρίων θα γίνει άμεσα και παράλληλα με τις υπόλοιπες εργασίες με «διάφορους τρόπους». Ακόμα όμως και αν ακόμα δεν έγινε αντιληπτή η αναγκαιότητα αυτή ερωτώ τους άμεσα εμπλεκόμενους στις διεργασίες του χώρου στο «Μαύρο Μώλος».
γιατί δεν ενημερωνόμασταν για την πορεία των εργασιών;
γιατί δεν ρωτηθήκαμε ή να μας ζητήσατε η γνώμη μας κατά τη διάρκεια των εργασιών ώστε να εκθέσουμε πιθανές παραλείψεις αναγκαιότητες; Μήπως θεωρείτε ότι οι ασκούντες την επιμέλεια των έργων γνωρίζουν καλύτερα από εμάς τους εκπαιδευτικούς τις ανάγκες ενός ΕΠΑΛ;
 Ως προς  Β'βάθμιο έλεγχο των μονοόροφων κτηρίων το οποίο και είναι σχετικό με την επιστολή του συναδέλφου κ. Ψωματάκη προς τον ηλεκτρονικό και γραπτό τύπο της περιοχής μας, πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους ότι στόχος του υπομνήματος όπως να φανταστώ και των ανησυχιών του συναδέλφου κ. Ψωματάκη δεν είναι ούτε να οπισθοδρομήσουμε αλλά και ούτε να δημιουργήσουμε πρόβλημα στην εξεύρεση λύσης στο χρόνιο πρόβλημα της σχολικής στέγης της μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης στην πόλη μας αλλά να καταθέσουμε ΠΡΟΤΑΣΗ για μια γρήγορη επίλυση του θέματος.
 Άλλωστε χρόνια τώρα η εκπαιδευτική κοινότητα (και όχι μόνο) φωνάζει. Αρκετά και τα υπομνήματα που έχουν σταλεί προς τους αρμόδιους φορείς. Ενδεικτικά και μόνο αναφέρω ότι στα 3 χρόνια που κατέχω τη συγκεκριμένη θέση ευθύνης με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς έχουν σταλεί ισάριθμα έγγραφα σε Δήμο, Αντιπεριφέρεια, Περιφέρεια. Χρόνια τώρα μαθητές και εκπαιδευτικοί φωνάζαμε και αρκετοί μας αποκαλούσαν ΓΡΑΦΙΚΟΥΣ λέγοντας  - οι μαθητές θέλουν να λουφάρουν – οι καθηγητές υποκινούν τις καταλήψεις για να κάνουν τις δουλειές τους, να μαζέψουν τις ελιές τους, επειδή δεν έχουν μάθει να δουλεύουν κ. α. στερεότυπα. Αναφέρω ενδεικτικά και τις δηλώσεις του κ. Διγαλάκη περί ευθύνης για τη σημερινή κατάντια των κτηρίων (Μετά το τέλος της σύσκεψης της 5ης Δεκεμβρίου 2019 στο Υπουργείο Παιδείας, ο κ. Διγαλάκης δήλωσε τα ακόλουθα:
-"Η διαχρονική ελλιπής συντήρηση του σχολικού συγκροτήματος Κισάμου οδήγησε στη σημερινή κατάσταση και ο τελευταίος σεισμός επιτάχυνε τις εξελίξεις."
Εκτός από ΔΣ του σχολείου μας, αρκετά άτομα της τοπικής μας κοινωνίας ερωτούν "γιατί δε γίνεται δευτεροβάθμιος έλεγχος;" όχι βέβαια επειδή θέλουν να θέσουν εμπόδια στην επίλυση του κτιριακού αλλά διότι ανησυχούν ότι η περιοχή μας θα μείνει χωρίς μόνιμη σχολική στέγη για πολλά ακόμα χρόνια. Η απόφαση ανέγερσης νέων κτηρίων αρχικά χαιρετίστηκε απ΄όλους μας με ενθουσιασμό, μετά την παρέλευση όμως 7 μηνών και κάτι από την απόφαση της 5ης Δεκεμβρίου 2019 και κάνοντας ένα απολογισμό των ενεργειών που θα έπρεπε να είχαν γίνει και δεν έγιναν καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι πάρθηκε εν θερμώ μια ομόφωνη απόφαση από ΔΣ του δήμου μας. Μια απόφαση ερήμην όλων αυτών που χρόνια τώρα φώναζαν για την επικινδυνότητα των κτηρίων και θέτω το ρητορικό ερώτημα: "μήπως θα έπρεπε να ερωτηθούν και οι εκπαιδευτικοί για πολλούς εκ των οποίων είναι το ‘’σπίτι’’ τους  αφού είναι άνθρωποι που ζουν σ αυτό το κτήριο για περισσότερα από 20 χρόνια (ενδεικτικά εγώ βρίσκομαι 25 χρόνια) οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα το κτιριακό πρόβλημα; Και για να σας προλάβω, είναι οι ίδιοι άνθρωποι που χρόνια τώρα ελάμβαναν διαβεβαιώσεις από τις εκάστοτε δημοτικές αρχές ότι τα κτήρια είναι ΑΣΦΑΛΗ», και είμαστε εμείς που τώρα «πονάμε» που δεν έχουμε σχολείο. Εμείς που «ζηλεύουμε» αυτούς που έχουν σχολείο.
Αξιοσημείωτο και το γεγονός ότι στο διάστημα αυτό των 7 μηνών δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση για την πορεία των ενεργειών και η όποια ενημέρωση είχαμε σχετικά τόσο με την προσωρινή όσο και τη μόνιμη εγκατάσταση των σχολείων δεν ήταν ποτέ έγκυρη Θυμίζω: Ακούγαμε
για πρωινό ωράριο μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων
για ΠΡΟΚΑΤ το Μάρτιο
για νέα κτίρια στο ΕΣΠΑ 2020
Ακούγαμε….ακούγαμε…αλήθεια υπάρχει κάποιος μέσα σ αυτήν την αίθουσα που πιστεύει ότι θα έχουμε σχολείο πριν από το πέρασμα μιας 10ετίας;
Πρέπει βάσει των παραπάνω ΟΛΟΙ μας να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στις κινήσεις και στις όποιες αποφάσεις μας. Δεν είναι λοιπόν λογικό να ανησυχεί η σχολική κοινότητα και όχι μόνο αυτή;
Φωνάζαμε από τη πρώτη ημέρα ότι το ΕΠΑΛ κινδυνεύει και μας λέγατε ότι κινδυνολογούμε. Σας αναφέρω λοιπόν ότι: τα 3 τελευταία χρόνια στο ΕΠΑΛ είχαμε 50-60 εγγραφές μαθητών στην Α τάξη. Φέτος είχαμε μόλις 35. Μήπως σας λέει κάτι αυτό; Μήπως όλα τα σχετικά με το κτιριακό γεγονότα έχουν επηρεάσει τις επιλογές των μαθητών; Μήπως η συρρίκνωση οδηγήσει στην απομάκρυνση;
Πρέπει να είμαστε ευέλικτοι και να αναπροσαρμόζουμε τις όποιες αποφάσεις μας στις εκάστοτε επικρατούσες συνθήκες και καταστάσεις όπως γίνεται και στην πολιτική όπου ενδεικτικά αναφέρω ότι στην περίοδο των μνημονίων και λόγω της δεινής οικονομικής κατάστασης που περιήλθε η χώρα μας είχαμε περικοπές μισθών, συντάξεων, αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης κ.α. τινά …θεωρώ επομένως ότι όπως συντεταγμένα και ομόφωνα πάρθηκε η κατεδάφισης των κτηρίων έτσι συντεταγμένα θα πρέπει να αρθεί η απόφαση αυτή λόγω «ειδικών συνθηκών»…και να ζητήσουμε Β'βάθμιο έλεγχο τουλάχιστον των μονοόροφων κτηρίων κατηγορίας Γ' για τα οποία όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο πόρισμα του Α' βάθμιου ελέγχου………
Δεν μπορεί με ένα απλό οπτικό έλεγχο να κρίνονται ακατάλληλα κτήρια 40 χρόνων…
Δεν μπορεί να υπάρχουν τόσες φωνές και εμείς να κωφεύουμε και να μη μιλάμε…
Πρέπει ΟΛΟΙ ν αναλάβουμε τις ευθύνες μας…. Να θέσουμε ΟΛΟΙ το δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: