Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021

ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ

35 χρόνια συλλέγω φωτογραφίες των παλιών Καστελλιανών, μάλιστα σε κανένα σπίτι απ' όσα επισκέφτηκα δεν συνάντησα ποτέ ούτε ένα όχι. Όλοι μου άνοιξαν τα προσωπικά τους άλμπουμ και όλοι μου έδωσαν φωτογραφίες από τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Γέμισα πάνω από 4 σκληρούς δίσκους φωτογραφίες αξέχαστων Καστελλιανών, άλλων στην δουλειά τους, στο μαγαζί τους, σε μια στιγμή χαρά τους, σε πανηγύρια, γάμους και βαπτίσεις. 7.000-8000 φωτογραφίες μαζεμένες από όλους σχεδόν τους παλιούς Καστελλιανούς και όχι μόνο. 
Κάθε φορά που αναρτώ μια φωτογραφία με τα πρόσωπα αυτά είναι σαν να τους κάνουμε μνημόσυνο... ξαναθυμίζοντας τους, ξαναφέρνοντας στην μνήμη μας, τις ιστορίες που έλεγαν, τις παρέες που έκαναν.... αναπολώντας όλοι μας τα παλιά καλά χρόνια.
Η προσπάθεια αυτή ήταν και είναι κουραστική, φυσικά δεν τελειώνει ποτέ και ούτε υπάρχει περίπτωση να βρεθούν όλοι όσοι έζησαν από τον καιρό της πρώτης φωτογραφία ως και σήμερα μαζεμένοι σε ένα αρχείο...όμως η προσπάθεια συνεχίζεται και το αρχείο εμπλουτίζεται.
Σκοπός μου να αρχειοθετηθεί και να δοθεί δωρεάν στην μοναδική βιβλιοθήκη της πόλης ώστε αν κάποιος από τους νεότερους ψάχνει να βρει αγαπημένα του πρόσωπα στο μέλλον να έχει την δυνατότητα αυτή.
Καθημερινά μετά από κάθε παλιά φωτογραφία που αναρτώ, το τηλέφωνο μου παίρνει φωτιά... Γιάννη μπορείς να μου δώσεις μια φωτογραφία με τον κουμπάρο μου που δεν την έχω; Γιάννη στην φωτογραφία είναι ο πατέρας μου μπορείς να μου βγάλεις μια...και άλλα πολλά. 
- Όχι δεν λέμε σε κανένα... 
Βέβαια παρά τις προσπάθειες μου εδώ και 6 χρόνια δεν βρήκα πουθενά υποστήριξη στο θέμα αυτό, της αρχειοθέτησης, και δεν μιλάω για ιδιώτες που ήθελαν να βοηθήσουν την προσπάθεια,  αλλά μιλάω για τον Δήμο που έπρεπε να είχε αγκαλιάσει από την πρώτη στιγμή αυτή την προσπάθεια. Τι είναι για τον Δήμο Κισάμου 1000Ε που θα πάνε στην αρχειοθέτηση και αγορά νέων σκληρών δίσκων! Τι αξία έχει το χιλιάρικο την στιγμή που σε κάθε εκδήλωση, που αύριο δεν θα την θυμόμαστε, έχουν ξοδευτεί για λούσα 5-8000 Ε! 
Δεν χρειάζεται λοιπόν να αφήσουμε κάτι στην μνήμη των πατεράδων μας και των παππούδων μας.... δεν χρειάζεται βέβαια να χολοσκώ αν αρχειοθετηθεί το αρχείο με τους παλιούς Καστελλιανούς... αφού εδώ είναι για όποιον το χρειαστεί. Απλά ο δήμος δεν το χρειάζεται σαν πολιτιστική κληρονομιά του.
Μέρος του αρχείου βρίσκεται στην οδό Σκαλίδη αλλά και στην ομογενών Αμερικής... και το ενδιαφέρον των ανθρώπων καθημερινό, και όπως φαίνεται εκεί θα παραμείνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: