Αναρτήθηκε στην διαύγεια του Δήμου Κισάμου οι 48 σελίδες απο την διαλογική συζήτηση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο με τηλεδιάσκεψη, και στις δυο επίκαιρες ερωτήσεις της μείζονος και της ελάσσονος αντιπολίτευσης, για τον ΒΟΑΚ στην Κίσαμο, τον κόμβο της πόλης, την παράκαμψη της πόλης και τα διόδια του ΒΟΑΚ.
Στις δυο ερωτήσεις απάντησε ο Νεκτάριος Κουμάκης δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Κισάμου και ειδικός σύμβουλος της Αντιπεριφέρειας Χανίων.
Στις δυο ερωτήσεις απάντησε ο Νεκτάριος Κουμάκης δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Κισάμου και ειδικός σύμβουλος της Αντιπεριφέρειας Χανίων.
Μια περίληψη των 48 σελίδων που πρέπει να τις διαβάσετε όσοι ενδιαφέρεστε....
Κατ' αρχάς λίγοι ξέρουν τι θα γίνει με τον ΒΟΑΚ στην Κίσαμο, περισσότερα ξέρει η αντιπεριφέρεια και πολύ περισσότερα τα υπουργεία που δεν ενημερώνουν βέβαια και για τα πάντα.
Το ρεζουμέ
-Τον Φεβρουάριο του 2020 οριστικοποιήθηκε σαν πολιτική κατεύθυνση του Υπουργείου και οι υπηρεσιακοί παράγοντες πήραν εντολή να προετοιμάσουν την μελέτη του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Κίσαμος με την λογική της προαίρεσης. (Εδώ έχει ενδιαφέρον πως επί ΣΥΡΙΖΑ πήγαν να πετάξουν έξω τον κομμάτι Κολυμβάρι Κίσαμος λέγοντας οτι ο φόρτος του δρόμου (τον Φεβρουάριο η μέτρηση) ήταν μικρός, ενώ στην αλήθεια ήταν ο μεγαλύτερος της Κρήτης. Τα στοιχεία τα έχουμε ξαναδημοσιεύσει θα τα δημοσιεύσω και αύριο)
- Με βασικές συζητήσεις που έχουν γίνει με υπηρεσιακούς παράγοντες, το τμήμα Χανιά-Κολυμπάρι θα στηριχτεί πολύ στον υφιστάμενο με ελαφριές τροποποιήσεις, το τμήμα Κολυμβάρι μέχρι τα Νοπήγεια είναι ένα πολύ δύσκολο κομμάτι αυτό θα απαιτήσει μία πιο ενδελεχή μελέτη και γεωλογική και γεωτεχνική και οδοποιίας, η χάραξη θα είναι εντελώς καινούργια και θα χρειαστούν πολύ σημαντικά τεχνικά έργα όπως σήραγγες και γέφυρες. Αυτό θα είναι και το πιο ακριβό τμήμα του συγκεκριμένου έργου.
- Το ζήτημα των παράλληλων δρόμων ειδικά για το τμήμα Κολυμβάρι- Κίσαμο είναι καθοριστικό, διότι το μεγάλο πρόβλημα που έχουμε τώρα δεν είναι κυρίως το επίπεδο του υφιστάμενου δρόμου, αλλά οι παράλληλοι δρόμοι που δεν είναι συνεχείς και δεν καλύπτουνε τις ανάγκες για τις οποίες έπρεπε να υπάρχουν.
- Η παράκαμψη Κισάμου είναι μία μελέτη η οποία ανατέθηκε το 2007 με ’08, δημοπρατήθηκε το ’07, υπογράφηκε το ’08. (εδώ έγινε λάθος ένα χρόνο 2008-09). Η προέγκριση περιβαλλοντικών όρων για την παράκαμψη Κισάμου βγήκε στις 23 Μαρτίου του 2011. Το 2013 ήρθε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης για έλεγχο και μετά θα έπρεπε να να σταλεί για διαβούλευση όπως γίνεται με όλα τα έργα, όπως γίνεται και τώρα. Η μελέτη όμως παρέμεινε εκεί από το 2013 μέχρι το 2016 -17, οπότε και ξαναστάλθηκε πίσω στο Υπουργείο διότι άλλαξαν οι αρμοδιότητες (δεν ήταν πια στην αρμοδιότητα της Αποκεντρωμένης να την ελέγξει, αλλά δεν μας λένε πότε άλλαξαν οι αρμοδιότητες και γιατί έμεινε τόσα χρόνια στο συρτάρι της Αντιπεριφέρειας) και πήγε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, στην αντίστοιχη υπηρεσία του Υπουργείου όπου και παρέμεινε ανενεργή και ακούνητη ως το 2019.
- Με βασικές συζητήσεις που έχουν γίνει με υπηρεσιακούς παράγοντες, το τμήμα Χανιά-Κολυμπάρι θα στηριχτεί πολύ στον υφιστάμενο με ελαφριές τροποποιήσεις, το τμήμα Κολυμβάρι μέχρι τα Νοπήγεια είναι ένα πολύ δύσκολο κομμάτι αυτό θα απαιτήσει μία πιο ενδελεχή μελέτη και γεωλογική και γεωτεχνική και οδοποιίας, η χάραξη θα είναι εντελώς καινούργια και θα χρειαστούν πολύ σημαντικά τεχνικά έργα όπως σήραγγες και γέφυρες. Αυτό θα είναι και το πιο ακριβό τμήμα του συγκεκριμένου έργου.
- Το ζήτημα των παράλληλων δρόμων ειδικά για το τμήμα Κολυμβάρι- Κίσαμο είναι καθοριστικό, διότι το μεγάλο πρόβλημα που έχουμε τώρα δεν είναι κυρίως το επίπεδο του υφιστάμενου δρόμου, αλλά οι παράλληλοι δρόμοι που δεν είναι συνεχείς και δεν καλύπτουνε τις ανάγκες για τις οποίες έπρεπε να υπάρχουν.
- Η παράκαμψη Κισάμου είναι μία μελέτη η οποία ανατέθηκε το 2007 με ’08, δημοπρατήθηκε το ’07, υπογράφηκε το ’08. (εδώ έγινε λάθος ένα χρόνο 2008-09). Η προέγκριση περιβαλλοντικών όρων για την παράκαμψη Κισάμου βγήκε στις 23 Μαρτίου του 2011. Το 2013 ήρθε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης για έλεγχο και μετά θα έπρεπε να να σταλεί για διαβούλευση όπως γίνεται με όλα τα έργα, όπως γίνεται και τώρα. Η μελέτη όμως παρέμεινε εκεί από το 2013 μέχρι το 2016 -17, οπότε και ξαναστάλθηκε πίσω στο Υπουργείο διότι άλλαξαν οι αρμοδιότητες (δεν ήταν πια στην αρμοδιότητα της Αποκεντρωμένης να την ελέγξει, αλλά δεν μας λένε πότε άλλαξαν οι αρμοδιότητες και γιατί έμεινε τόσα χρόνια στο συρτάρι της Αντιπεριφέρειας) και πήγε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, στην αντίστοιχη υπηρεσία του Υπουργείου όπου και παρέμεινε ανενεργή και ακούνητη ως το 2019.
Από το 2019 ενεργοποιείται η μελέτη επί δημαρχίας Μυλωνάκη με την ελπίδα να δούμε το κράτος να προχωρά επιτέλους την παράκαμψη.
Συμπεράσματα
α) Από την παραπάνω συζήτηση ειδικά για την παράκαμψη της πόλης της Κισάμου φαίνεται καθαρά οτι κανένας δεν την ήθελε, ούτε μάλλον την θέλει και τώρα και αυτό είναι ένα απο τα χαρακτηριστικά μας γνωρίσματα, αν κάτι δεν θέλουμε το βάζουμε στον πάτο του συρταριού. Ειδικά όταν μια μελέτη μένει ανενεργή για τόσα χρόνια είμαστε υποχρεωμένοι να την ψάξουμε, εξάλλου πόσες μελέτες υπάρχουν ή έχουμε εμείς εδώ; Μια, δυο, τρεις στα τριάντα χρόνια;
β) Ο όρος Διόδια μπορεί να υπάρχει αλλά δίχως εναλλακτικούς δρόμους δεν μπορεί κανένας να τα βάλει. Αν φτιαχτεί όμως εναλλακτικός δρόμος σ΄ όλο το μήκος του νέου ΒΟΑΚ τότε γιατί να είμαστε εμείς η εξαίρεση αφού με τον κυκλοφοριακό φόρτο που έχει το κομμάτι Κίσαμος Χανιά και αντίστροφα θα βγάλουν πολλά του έργου σε λίγα μόλις καλοκαίρια. Βέβαια ακούγεται οτι ενδεχομένως να χρησιμοποιήσουν σαν βοηθητικό του νέου ΒΟΑΚ την ΠΕΟ, την παλιά εθνική (Πλακάλωνα- Κολένι), αν βέβαια γινόταν κάποια έργα συντήρησης του μιας και σήμερα είναι άχρηστος, ή αν γίνει νέα χάραξη στο κομμάτ Κολυμβάρι -Νοπήγεια τότε ο εναλλακτικός δρόμος θα γίνει ο υπάρχον ΒΟΑΚ.
γ) Είναι άδικο αυτές οι συζητήσεις να μην γίνονται δημόσια για να ενημερώνεται ο λαός, ο δημότης και κάθε ενδιαφερόμενος αλλά να μαθαίνονται είτε καθυστερημένα απο την σελίδα του Δήμου που υπολειτουργεί, είτε από τα ΜΜΕ που δεν κάνουν βέβαια ανάλυση, αλλά απλά γράφουν ότι τους υποδείξει ή τους στείλει ο Δήμος.
δ) Αν ο δήμος δεν γίνει μια γροθιά κυβερνώντες και αντιπολίτευση δεν θα κερδίσουμε εντελώς τίποτα, αυτό έχει φανεί και φαίνεται κάθε μέρα. Χρειάζεται μια μοναδική γραμμή πλεύσης, με ιεράρχηση των προβλημάτων και των αναγκών μας, για να βοηθηθούν και οι πολίτες-δημότες που υποφέρουν εξαιτίας των υποσχέσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου