Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τρίτη 19 Μαΐου 2020

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ....

Μια πανδημία και μια κλεισούρα 50 ημερών στα σπίτια μας ήταν αρκετή για να ανοίξουν τα μπαούλα και οι παλιοκασέλες και να βγουν απίθανες φωτογραφίες συγγενών φίλων και δικών μας. Γέμισε το F/B με κάθε λογής φωτογραφία που βρέθηκε κρεμασμένη, παραπεταμένη, χωσμένη. Ιστορίες -διηγήσεις-αναμνήσεις.
Μετά τον Φωτογράφος της Κισάμου που ξεκίνησε πριν 10 χρόνια τώρα υπάρχει υλικό διαθέσιμο για να μην ξεχαστούν ποτέ οι δικοί μας άνθρωποι, απλά χρειάζεται ένα ξεσκαρτάρισμα των φωτογραφιών και να μαζευτούν  πραγματικά σε ένα βιβλίο όλες.
Ενδεικτικά ανεβάζω μερικές φωτογραφίες απο τις σελίδες αυτές..
Ιστορικό υλικό Πλατάνου
Λουσακιές παλιές φωτογραφίες
Γραμβούσα -Ένα ταξίδι στον χρόνο με φωτογραφιες και Ιστορίες
Ρόκκα ταξίδι πίσω στο χρόνο.
Μπράβο σε όλους ..στην επόμενη κλεισούρα και τα υπόλοιπα χωριά.....

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Ο Κωστής και ο Μανώλης ... σε μια πόζα στημένη απο τον Ανυφαντή δεκαετίας του 70. Ο Μανώλης Λιγοψυχάκης (Κεκέκος) χρόνια στην υπηρεσία του τότε Δήμου Καστελίου Κισάμου πάντα πρόθυμος σε εργασία και πειράγματα, με ένα καρότσι ασβέστη δεν άφηνε πεζοδρόμιο για πεζοδρόμια να μην το ασπρίσει... Άνθρωποι της παλιάς πόλης που ξεχάστηκαν στο πέρασμα του χρόνου.

ΔΙΧΩΣ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ...

Φέτος μάλλον θα την γιορτάσουμε στα ...μουλωχτά!!! Αν και ο Δήμος καθάρισε απο χθες το πάρκο Πεσόντων που ονομάστηκε έτσι πριν απο 2 χρόνια, μάλλον φέτος λόγω της πανδημίας τα πράγματα θα είναι πολύ απλά με μια επιμνημόσυνη δέηση και μια κατάθεση στεφανιού.  
Φυσικά έχω μια ένσταση επί του θέματος.... ποτέ δεν ήταν πάρα πολύς ο κόσμος που μαζευόταν στον εορτασμό της Μάχης της Κρήτης και απορώ γιατί δεν κάνουμε κανονικά την εκδήλωση; Εδώ εκκλησίες, παραλίες και γήπεδα άνοιξαν κανονικά θα μας δημιουργούσε πρόβλημα μια μικρή συγκέντρωση σε ανοικτό χώρο, στο κόμβο Καλλεργιανών, για να τιμήσουμε τους νεκρούς της "Μάχης του Κάμπου";
Από την μια είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε τους τουρίστες και απο την άλλη φοβόμαστε μπας και κολλήσουμε την γρίπη αναμεταξύ μας...
Δε με νοιάζει να πάρω τον Τζανακόγιαννη και να τον ανεβάσω στον λόφο πάνω απο τα Καλλεργιανά να πει ένα ριζίτικο....

ΜΙΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ SIEBER ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΝΙΑ ΤΟΥ 1817

Τον Δεκέμβριο του 1816 ο Sieber ξεκίνησε το ταξίδι του από την Τεργέστη, συνοδευόμενος από έναν κηπουρό και έναν υπηρέτη. Τον Ιανουάριο του 1817 έφτασε στην Κρήτη, που βρισκόταν τότε υπό οθωμανική κυριαρχία. Μετά από σύντομη παραμονή στον Χάνδακα (Ηράκλειο), θα εγκατασταθεί στα Χανιά απ’ όπου θα περιηγηθεί το νησί, θα συλλέξει βοτανολογικό υλικό, και θα προσφέρει τις ιατρικές του υπηρεσίες στους κατοίκους. Έμεινε και στο Ρέθυμνο και αργότερα ξανά στον Χάνδακα, ενώ έκανε εξορμήσεις στο Λασίθι και τη νότια Κρήτη. Ύστερα από προτροπή των φίλων του, δημοσίευσε τις εντυπώσεις του από τις ταξιδιωτικές του έρευνες σε δίτομο έργο στα γερμανικά (1823). O Sieber είναι ο πρώτος Ευρωπαίος ταξιδιώτης που περιηγήθηκε την Κρήτη και παρέδωσε πλήθος πληροφοριών για την οθωμανική διοίκηση, τον κοινωνικό βίο των κατοίκων (διατροφή, μουσική, χορός), τις θρησκευτικές τελετές, την πρακτική ιατρική (φάρμακα, εμβόλια, γιατροσόφια κλπ.), τις γλωσσικές και τοπωνυμικές ιδιαιτερότητες και φυσικά την πλούσια χλωρίδα της νήσου.
Αξίζει ένα αναφέρω ένα μικρό απόσπασμα που έγραψε σχετικά με την πανούκλα που συνάντησε στα Χανιά..
-Μια μέρα πριν φύγω απο τα Χανιά είχε έλθει ο Νικολέτος (Κεφαλλονίτης υπηρέτης του επισκόπου Χανίων) και με παρακάλεσε να τον ακολουθήσω. Τον είχε στείλεi ο επίσκοπος που μου ζητούσε να μεριμνήσω για τον αδελφό του. Του απάντησα οτι η απαίτηση του ήταν παράλογη μιας και είχαν πεθάνει πάρα πολλοί κοντά στην πόλη απο την πανούκλα και οι Φράγκοι είχαν κλειστεί στα σπίτια τους
.... Πήγα τελικά. Ο επίσκοπος Χανίων* ήταν ένας καλλιεργημένος και ευγενικός άνθρωπος με υποδέχτηκε..και με παρακάλεσε να καθίσω δίπλα του στο ντιβάνι ....προσφέροντας μου την συνήθεια του τόπου, ναργιλέ και καφέδες.... αλλά επειδή δεν ήθελα να μείνω πολύ ζήτησα να δω τον αδελφό του....
Τα συμπτώματα που είδα δεν ήταν τα χαρακτηριστικά της πανούκλας κι όταν τον ρώτησα αν είχε περάσει ποτέ στο παρελθόν την αρρώστια μου είπε ναι και μου έδειξε τις φλεγμονές που ήταν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της πανούκλας.... ταράχτηκα και τον ρώτησα για ποιο λόγο με κάλεσε την στιγμή που ήξερε τι είχε και να με εκθέσει σε μεγαλύτερο κίνδυνο απ ότι ήταν αυτός. Έφυγα και ..λόγω της σύγχυσης, αλλά και για να μην σκορπίσω πανικό απέφυγα να ειδοποιήσω για τον κίνδυνο που πλησίαζε. Φοβήθηκα οτι ήταν πολλά τα κρούσματα και αυτό το είχαν καταλάβει στο σπίτι του επισκόπου. Το ίδιο αβέβαιος ήμουν και για την δική μου τύχη καθώς μου ήταν αδύνατον να θυμηθώ αν είχα αγγίξει τον ασθενή ή όχι......  
* Επίσκοπος Κυδωνίας Καλλίνικος Σαρπάκης
- Ο περιηγητής που επισκέφτηκε την Κισαμο Cisamos το 1817 αν και έχει κάνει πολλά λάθη στην τοποθεσίες (την αρχαία Άπτερα την έβαλε στην Ρόκκα) είναι ίσως ο πρώτος που αναφέρει την πόλη Ελαία στην περιοχή μας, η οποία μάλλον ήταν όπως όλα δείχνουν στα δυτικά της σημερινής πόλης, απο Τράχηλα ως και Φουρνάδω. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ακόμα στον χάρτη, που δυστυχώς δεν τον έχω σε μεγάλη ανάλυση, και η τοποθέτηση ενός λιμανιού στην σημερινή θέση του Μπάλου με την ονομασία Ραμνούς.

Ο ΚΩΣΤΗΣ

Γράφει ο Αντρέας Μαρολαχάκης
Ύψωσε το ποτήρι του λίγο πάνω απ’ το μέτωπό του, κοίταξε το περιεχόμενό του με ύφος ειδικού, αν και εμένα μου φάνηκε κάποια λαγνεία στο βλέμμα του. Κούνησε ελαφρά το ποτήρι και το κοκκινωπό υγρό που ήταν μέσα, ευκίνητο, άλλαζε θέση αναλόγως με την ώθηση που έδινε στο ποτήρι. Ύστερα αργά, σχεδόν τελετουργικά, έφερε με προσοχή το ποτήρι στα χείλη του. Έβαλε στο στόμα του μια γουλιά απ’ το ντόπιο κρασί, πλατάγισε τη γλώσσα του με φανερή ικανοποίηση   και αργά άφησε το υγρό να περάσει απ’ τον οισοφάγο του. Άφησε ένα ελαφρύ αναστεναγμό να ξεφύγει απ’ τα χείλη του και είπε με επισημότητα:   «Ενός χρόνου, με μπόλικο γύψο». Έμεινα έκπληκτος απ’ τη δήλωσή του, γιατί όλοι οι προηγούμενοι είχαν αποφανθεί για τρία έως τέσσερα χρόνια παλαιότητας. Φυσικά το ερώτημα ήταν πόσο χρονών ήταν το κρασί που πίναμε. Όλοι οι ειδικοί της παρέας (ανάλογα της εμπειρίας του καθενός) έλεγαν τη γνώμη τους και ανέπτυσσαν τα επιχειρήματά τους, για να στηρίξουν την άποψη τους. Βρισκόμασταν σε μια ταβέρνα στην άκρη του Καστελιού όλα τα «λουλούδια» της τάξης και μπεκροπίναμε με συνοδεία ντόπιων μεζέδων και κρητικής μουσικής. Δηλαδή οι άλλοι έπιναν. Εγώ απλώς δοκίμαζα τους κρητικούς μεζέδες με τη συνοδεία ενός sprite. Προφανώς ήμασταν ευχαριστημένοι απ’ την ποιότητα του κρασιού και κάποιος ρώτησε τον ταβερνιάρη για την παλαιότητά του. Αυτός, χαμογελώντας, μας προκάλεσε να μαντέψουμε μόνοι μας και συμπλήρωσε πως,  αν το βρίσκαμε, δεν θα μας χρέωνε τα ποτά. Αμέσως καταληφθήκαμε από μια περίεργη έξαψη και βαλθήκαμε όλοι (ακόμη κι εγώ) να λύσουμε τον γρίφο. Επέμεναν όλοι στην άποψή τους με επικρατέστερους τον Πσιπσή και τον Γιάννη να διαπληκτίζονται προσπαθώντας να επιβάλλουν τη γνώμη τους. Εκείνη τη στιγμή έκανε την κίνησή του ο Κωστής. Είπε τη γνώμη του κι ο ταβερνιάρης τον χειροκρότησε. Και μ’ ένα νεύμα του ο σερβιτόρος έφερε τρεις κανάτες κρασί στο τραπέζι μας ανάμεσα σε γέλια και νικηφόρους αλαλαγμούς απ’ όλους μας. Ακόμη κι εγώ που δεν έπινα κρασί χαιρόμουν, γιατί κατάφερε κάποιος απ’την παρέα μας να νικήσει σ’ αυτόν τον  άτυπο διαγωνισμό. Όπως ήταν φυσικό από εκείνη τη στιγμή οι παραγγελίες για κρασί πολλαπλασιάστηκαν απ’ τους φίλους μου, με μένα να ανησυχώ για τη νηφαλιότητά τους. Πλησίασα τον Κωστή και γεμάτος περιέργεια τον ρώτησα τι εννοούσε σχετικά με το κρασί και τον γύψο. Έκπληκτος έμαθα απ’ τον φίλο μου πως, μετά τη ζύμωση του κρασιού, μερικοί παραγωγοί πρόσθεταν ποσότητα γύψου και μ’ αυτό επιτύγχαναν τεχνητή παλαιότητα, ενώ συγχρόνως με τον ίδιο τρόπο το διατηρούσαν χωρίς αλλοίωση σε όλες τις καιρικές συνθήκες. 
   Τον Κωστή τον γνώρισα απ’ τις πρώτες μέρες που πάτησα το πόδι μου στην Κρήτη. Ήμασταν συμμαθητές στο ίδιο τμήμα, αλλά τελείως διαφορετικοί σαν χαρακτήρες και δεν κάναμε παρέα. Αυτός ήσυχος και φιλομαθής περιόριζε τις παρέες του και συνήθως έκανε μόνιμα παρέα με τον χωριανό του τον Μπάμπη. Τους άκουγα, ακόμη και στα διαλείμματα, να μιλάνε για μαθήματα και συνήθως να κρατάνε στα χέρια τους από ένα βιβλίο και να κάνουν επαναλήψεις στο μάθημα της επόμενης ώρας. Αυτό για μένα ήταν παράξενο, αν όχι αδιανόητο, γιατί εγώ είχα τελείως αντίθετες συνήθειες κι απολάμβανα τα διαλείμματα χωρίς να νοιάζομαι για τα μαθήματα της επόμενης ώρας. Τις πιο πολλές φορές δεν ήξερα καν πιο μάθημα είχαμε. Έβλεπα τον υπάκουο και μελετηρό Κωστή να μη δημιουργεί ποτέ σε κανένα οποιοδήποτε πρόβλημα και τον είχα κατατάξει στα «καλά» παιδιά με όλη τη σημασία της λέξης. Ακόμη και στην Δ΄ τάξη τον θυμάμαι στο πρακτικό να έχει την ίδια ακριβώς συμπεριφορά κι ενώ δεν συμμετείχε στις φάρσες μας και στις διάφορες τρέλες που κατά καιρούς κάναμε, ποτέ δεν τις αποδοκίμαζε.
    Μεταστροφή στη συμπεριφορά του παρατήρησα μετά το Β’ εξάμηνο της Ε΄ τάξης. Δεν ξέρω αν σ’ αυτό συνέβαλλε και η φυγή για τα Χανιά του Μπάμπη, του κολλητού του φίλου. Σταδιακά άρχισε ν’ αλλάζει άποψη για μας τα «λουλούδια» κι ερχόταν όλο και πιο τακτικά στην παρέα μας. Ενώ δεν του άρεσαν ιδιαίτερα τα σπορ κι ο αθλητισμός, όταν ήθελε, έπαιζε πολύ καλό ποδόσφαιρο. Θυμάμαι μια χαρακτηριστική περίπτωση, που ενώ ήταν σχετικά μεθυσμένος από μια ολονύκτια διασκέδαση, την επομένη είχαμε ένα ματς ποδοσφαίρου για το ενδογυμνασιακό πρωτάθλημα των τάξεων. Μπήκε σαν «αλλαγή» στον αγώνα κι ενώ στην αρχή έψαχνε τα «πατήματά» του, εντελώς ξαφνικά κι ενώ ο αγώνας ήταν στο πιο κρίσιμο σημείο του, «έπιασε» ένα μονοκόμματο σουτ σχεδόν απ’ το κέντρο του γηπέδου και πέτυχε το μοναδικό γκολ. Αμέσως ακούστηκαν επευφημίες απ’ τους θεατές συμμαθητές μας. Η κραυγή που ακουγόταν  ρυθμικά ήταν: «Τσικ»…  «Τσικ», επαναλαμβάνοντας το παρατσούκλι του Κωστή (από τα αρχικά γράμματα της τσικουδιάς, που όλοι ξέραμε πόσο του αρέσει).   
      Στη γιορτή του  Αγ. Κωνσταντίνου μας είχε καλέσει στο σπίτι του, στον Πλάτανο, για να διασκεδάσουμε. Περιττό ν’ αναφέρω ποιας φιλοξενίας τύχαμε στο πατρικό του. Ακόμη θυμάμαι τον πατέρα του, τον κ. Στέλιο, να με κυνηγάει στην αυλή μ’ ένα ποτήρι τσικουδιά στο χέρι και να προσπαθεί να με πείσει να την πιω. Παρ’ όλη την ταχύτητα που διέθετα, τελικά κατάφερε και με στρίμωξε δίπλα στον φούρνο και με πότισε ανηλεώς. Αμέσως μετά φρόντισε να μ’ αποζημιώσει με την καλύτερη μερίδα απ’ το κουνέλι που είχαν μαγειρέψει. Εντύπωση μου έκανε η κατανάλωση ποτών απ’ τους φίλους μου. Έβλεπα τον Κωστή με τον Πσιπσή και τον Λευτεράκη με τον Γιάννη να συναγωνίζονται στην κατανάλωση του αλκοόλ.  Μετά το γλέντι κι επειδή δεν καταφέραμε να βρούμε μεταφορικό μέσο, γυρίσαμε μ’ επικεφαλής τον Κωστή στο Καστέλι με τα πόδια. Αν λάβει υπ’ όψιν του κανείς ότι ήταν νύχτα και την επομένη είχαμε μάθημα, τα δέκα χιλιόμετρα απόσταση μάλλον ήταν αρκετά. Περιττό είναι να αναφερθώ στην  κατάσταση που εμφανιστήκαμε μετά απ’ όλα αυτά στο σχολείο.
       Η πλήρης μεταστροφή και η ένταξή του στο κλειστό club των «λουλουδιών» έγινε στην αρχή της Στ΄ τάξης. Με το πρόσχημα (ίσως και να ήταν αλήθεια ) ότι θα έπρεπε να παρακολουθεί μαθήματα φροντιστηρίου για τις επικείμενες εξετάσεις εισαγωγής στο πανεπιστήμιο, έμενε όλο και πιο πολύ στο Καστέλι. Μοιραία αυτό είχε σαν συνέπεια να κάνει παρέα περισσότερο με μας και λιγότερο να πηγαίνει στα φροντιστήρια. Από τους πρακτικάριους  αυτός και ο Πσιπσής και λιγότερο ο Γιώργος Κ, έδιναν παρών σε κάθε εκδήλωση που πραγματοποιούσαμε. Τον θυμάμαι στις εκδρομές να πρωταγωνιστεί, στη γιορτή μου να βρίσκει το τελευταίο μπουκάλι με ποτό (που τελικά ήταν πετρέλαιο), να είναι μαζί μας όταν εγώ κι ο Αντώνης διαρρήξαμε το σπίτι του Σπύρου και του φάγαμε τα καίσια. Ο Κωστής, σαν εκδηλωτικό άτομο που ήταν και όχι εσωστρεφής σαν εμένα, όταν ερωτευόταν άφηνε τον εαυτό του να παρασύρεται σ’ ένα εφηβικό έρωτα και ν’ αλλάζει τελείως από αυτόν. Απίστευτες ήταν οι καζούρες που του κάναμε, ενώ μερικές από αυτές ξεπερνούσαν κατά πολύ τη λογική. Ποτέ δεν θυμάμαι να θύμωσε γι αυτό. Υπέμενε στωικά το κάθε πείραγμα, χωρίς να διαμαρτύρεται ή να σχολιάζει αρνητικά οτιδήποτε. Μονίμως ήταν κρεμασμένος στα κάγκελα της σκάλας στο σπίτι που έμενε ο Σπύρος με τον Λευτέρη και προσπαθούσε με παντομίμες να επικοινωνήσει με το κορίτσι του.  Χαριτολογώντας ο Λευτεράκης του ζήτησε να συμβάλει και στο νοίκι, γιατί τον περισσότερο χρόνο τον περνούσε στη σκάλα τους. Ήταν αυτός που με μετέφερε στο ιατρικό κέντρο, όταν βλακωδώς τραυματίστηκα στο πόδι. Αυτή ήταν η τελευταία φορά που τον είδα για κάμποσα χρόνια. Ενώ εγώ έφυγα τραυματίας για την Βέροια, αυτός έδωσε εξετάσεις και πέρασε στο πανεπιστήμιο της Πάτρας. Αυτό κι αν ήταν έκπληξη για μένα γιατί ήξερα και ήμουν σίγουρος, πως τον τελευταίο καιρό τα είχε φορτώσει στον «κόκορα».  Προφανώς οι βάσεις που είχε απ’ τα προηγούμενα χρόνια τον βοήθησαν ή και μπορεί να διάβαζε σε ώρες που εμείς δεν το αντιλαμβανόμασταν. 
    Τα χρόνια πέρασαν κι είχα χάσει κάθε επαφή μαζί του. Αραιά και που μου έδινε πληροφορίες γι αυτόν ο Πσιπσής. Όταν μετά από αρκετά χρόνια έμαθα ότι μένει στην Αγιά Λαρίσης, αποφάσισα να τον επισκεφτώ σε πρώτη ευκαιρία. Μια πρωτομαγιά έτσι χωρίς σχέδιο πήρα την οικογένειά μου και τους οδήγησα στην Αγιά. Εκεί, μετά από μια σύντομη έρευνα, βρήκα τον πεθερό του που μου εξήγησε που ακριβώς «έπιανε» τον Μάη ο Κωστής με την παρέα του. Πολύ εύκολα βρέθηκα σ’ ένα απομονωμένο άλσος και είδα μια παρέα να διασκεδάζει τραγουδώντας και (τι άλλο;)πίνοντας. Κατεβήκαμε απ’ το αυτοκίνητο και προχωρούσαμε προς το μέρος τους. Είδα κι άκουσα όλη σχεδόν την παρέα ν’ αναρωτιούνται για το ποιοι είμαστε. Γνώρισα από μακριά τον φίλο μου και τον αναγνώρισα αμέσως, ίσως γιατί περίμενα να τον δω, ίσως γιατί δεν είχε αλλάξει και πολύ η όψη του.  Το περίεργο ήταν πως με αναγνώρισε κι αυτός και τον είδα ν’ αναζητά μια πλαστική καρέκλα για να καθίσει. Από την έκπληξη δεν τον κρατούσαν τα πόδια του. Αφού έγιναν οι συστάσεις και γνωρίστηκαν οι οικογένειές μας, γίναμε αυτόματα μέλη της παρέας του. Ο γιος μου, ο Στέφανος, περίπου τριών χρόνων ξετρελάθηκε με την Μαρίκα, το άσπρο άλογο που είχε ο πεθερός του Κωστή για τις αγροτικές δουλειές. Μοιραία απομονωθήκαμε και κάναμε μια ανασκόπηση των κυριότερων εφηβικών μας κατορθωμάτων.  Ο χρόνος δεν μας είχε αλλάξει ούτε στο ελάχιστο, όσο αφορά την ψυχή. Από τότε σποραδικά, που και που, βρισκόμασταν και οι μνήμες ξεχείλιζαν.
    Ώσπου μια μέρα, διαβάζοντας τους «Νέους Ορίζοντες»,  είδα ότι ….έφυγε.  

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΚΚΕ κ. ΣΥΝΤΥΧΑΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΛΥΚΕΙΑ ΚΙΣΑΜΟΥ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Αναγκαία μέτρα για τα σχολεία του Γενικού Λυκείου και του Επαγγελματικού Λυκείου Κισάμου
Το σχολικό συγκρότημα του Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ Κισάμου κρίθηκε ακατάλληλο και ανεστάλη η λειτουργία του, ύστερα από αυτοψία των αρμόδιων υπηρεσιών της Κτ.Υπ. Α.Ε, μετά από τη σεισμική δόνηση 6,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ στις 27 Νοεμβρίου. Έκτοτε οι μαθητές των δύο αυτών σχολείων, παρακολούθησαν τα μαθήματά τους σε απογευματινή βάρδια σε Γυμνάσια της περιοχής και στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Εκπαίδευσης στον Ταυρωνίτη για τα εργαστήρια του ΕΠΑΛ Κισάμου, με όποιες επιπτώσεις είχε αυτό στη ζωή των μαθητών και των οικογενειών τους, στην ψυχολογία των μαθητών και στη σωστή προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς και τα φροντιστηριακά μαθήματα αποδιοργανώθηκαν. Το αποτέλεσμα είναι ότι -λόγω των ιδιαίτερων προβλημάτων που αντιμετώπισαν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς - εντείνεται περαιτέρω το άγχος και η ανασφάλεια για τους μαθητές του Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ Κισσάμου και τις οικογένειές τους, επιπλέον από τη στρεσογόνο κατάσταση που ούτως ή άλλως δημιουργείται για όλους του μαθητές της Γ τάξης και σήμερα οξύνεται λόγω της πανδημίας. Εκτός από αυτά, η χρήση ανθυγιεινών προκατασκευασμένων αιθουσών – κοντέινερ για τη στέγαση των μαθητών από τον Σεπτέμβριο, πέρα από το ότι έχει βραδυπορήσει, δε μπορεί να συνιστά λύση για τη στέγαση των μαθητών των σχολείων και δεν εξασφαλίζει ούτε τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις για την ασφαλή λειτουργία τους, με δεδομένα και τα αναγκαία μέτρα πρόληψης λόγω της πανδημίας.

Ερωτάται η κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:
Με άμεση νομοθετική παρέμβαση να υπάρξουν ευεργετικές διατάξεις (επιπλέον μοριοδότηση) για τους μαθητές του Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ Κισάμου που θα συμμετάσχουν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, για τη βραχυπρόθεσμη επίλυση του προβλήματος στέγασης του Λυκείου και ΕΠΑΛ Κισάμου από τον Σεπτέμβρη και σαφές χρονοδιάγραμμα και κρατική χρηματοδότηση για νέα σχολικά κτίρια, που θα ανταποκρίνονται σε σύγχρονες αντισεισμικές προδιαγραφές, για μη μονιμοποίηση του αίσχους των κοντέινερ και της διπλοβάρδιας.
Ο Βουλευτής
Συντυχάκης Μανώλης

Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΛΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων των 1ου, 2ου και 3ου Δημοτικών Σχολείων Κισάμου αισθάνονται την υποχρέωση να ευχαριστήσουν: 
1. Τον Δήμαρχο Κισάμου, κ. Γεώργιο Μυλωνάκη 
2. Τον Αντιδήμαρχο και υπεύθυνο σε θέματα παιδείας, κ. Γεώργιο Χαχλάκη 
3. Τον Πρόεδρο της  Σχολικής Επιτροπής Π. Ε, κ. Θεόδωρο Τουλουπάκη 
για την προσπάθεια, την άμεση ανταπόκριση και την ουσιαστική βοήθειά τους, ώστε να παραλάβουμε πάρα πολύ γρήγορα tablet τα οποία δώσαμε με τη σειρά μας  σε μαθήτριες/ές των σχολείων μας, που είχαν ανάγκη για τη συμμετοχή τους στην Εξ’ Αποστάσεως Εκπαίδευση. 
Με την πράξη τους αυτή, αποδεικνύεται ότι η κοινή προσπάθεια και συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων σε θέματα Παιδείας, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει, στις δύσκολες στιγμές που περνά η χώρα μας.
Με την ελπίδα και τη σιγουριά, ότι θα συνεργαζόμαστε και θα πορευόμαστε με τον ίδιο ζήλο τόσο εσείς όσο και εμείς, σας ευχαριστούμε και πάλι θερμά.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ ΕΠΑΝΕΝΑΡΞΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Ο Δήμος Κισάμου ενημερώνει τα αθλητικά σωματεία ότι σύμφωνα με  την υπ’ αρ.  ΚΥΑ Δ1α/ΓΠ.οικ. 30.608/17.5.2020 ανακοινώθηκε η κατ'εξαίρεση λειτουργία των αθλητικών εγκαταστάσεων, και οι δικαιούχοι χρήσης τους από 18-24 Μαΐου. 
Η χρήση των εγκαταστάσεων γίνεται με βάση το γενικό υγειονομικό πρωτόκολλο της Υγειονομικής Επιστημονικής Επιτροπής της Γ.Γ.Α. και τις ειδικότερες οδηγίες της αντίστοιχης αθλητικής ομοσπονδίας  ή της διοργανώτριας αρχής.
Η δεύτερη φάση επανέναρξης αθλητισμού περιλαμβάνει:
1. Αθλητές της προολυμπιακής ομάδας (μετά από εισήγηση της ΕΟΕ) από τα αθλήματα κολυμβητηρίου και κλειστών χώρων (κολύμβηση, μαχητικά αθλήματα)
2. Αθλητές συλλόγων άνω των 13 ετών σε ατομικά αθλήματα εξωτερικού χώρου 
3. Αθλητές με Αναπηρία (ανάλογα βέβαια με το είδος αναπηρίας)
4. Υποψήφιοι ΣΕΦΑΑ, Στρατιωτικών Σχολών κλπ. 
5. Αθλητές ομαδικών αθλημάτων, σε ατομικά προγράμματα, σε κλειστό χώρο (15 ετών και άνω)
Ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού
Κελαϊδής Ιωάννης

ΔΑΚΟΚΤΟΝΙΑ 2020!! ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ;

Η εφαρμογή των δολωματικών ψεκασμών θεωρείται ως η πιο αποτελεσματική προληπτική μέθοδος για την προστασία της ελαιοπαραγωγής από το δάκο χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Η περίοδος Μαΐου – Ιουνίου είναι η πιο κρίσιμη για την εφαρμογή τους γιατί ο πληθυσμός του δάκου αποτελείται μόνο από ενήλικα άτομα. Και επειδή ο δάκος πολλαπλασιάζεται και εξαπλώνεται πολύ γρήγορα , τα μέτρα πρόληψης και η έγκαιρη εφαρμογή τους μπορούν να αποτρέψουν τις καταστροφικές συνέπειες στην ελαιοπαραγωγή, κάτι ανάλογο που έγινε με την επέλαση του κορωνοιού.
Σήμερα, μπαίνοντας στο τρίτο 10ήμερο του Μαΐου, με ενδείξεις ότι θα έχουμε μια πολύ καλή παραγωγή, η κατάσταση είναι όπως και πέρυσι όσον αφορά την οργάνωση. Υπάρχουν οι προσωρινοί ανάδοχοι εργολάβοι για τους δολωματικούς ψεκασμούς, οι εργολάβοι για την τοποθέτηση των παγίδων και πιθανό οι απαιτούμενες ποσότητες φυτοφαρμάκων για 5 ψεκασμούς.
Δεν έχει γίνει ακόμα η προκήρυξη για την πρόσληψη του κατά πολύ μειωμένου επιστημονικού προσωπικού (μέχρι το 2009 ήταν 27 στα Χανιά, σήμερα 16), που θα εποπτεύσει τη σωστή εφαρμογή της δακοκτονίας. Ο λόγος είναι ότι δεν απάντησε ακόμη το ΑΣΕΠ, αν και όπως με ενημέρωσαν έγιναν έγκαιρα οι σχετικές αιτήσεις. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αύριο να δοθεί η έγκριση από το ΑΣΕΠ, θα χρειαστούν τουλάχιστον 35 ημέρες για να γίνει η προκήρυξη, ο έλεγχος και η πρόσληψη. Δηλαδή οι παγίδες θα τοποθετηθούν πάλι όπου βολεύει τους παγιδοθέτες, τα στοιχεία δεν θα απεικονίζουν την πραγματική κατάσταση όσον αφορά τους πληθυσμούς του δάκου και ο πρώτος ψεκασμός πιθανόν να γίνει χωρίς τους γεωπόνους με όλους τους κινδύνους που εγκυμονούν τα παραπάνω. Ανατρέχοντας το αρχείο μου είδα ότι ως νέος γεωπόνος που δούλεψα στη δακοκτονία, η πρόσληψή μου έγινε στις 17, 21 Μαίου για τα έτη 1978 και 1979 αντίστοιχα.
Φαίνεται ότι η Περιφέρεια Κρήτης και το ΥΠΑΑΤ, παρά την περσινή καταστροφή και την απώλεια πάνω από 120 εκατομμυρίων ευρώ από την οικονομία της Κρήτης, δεν κατάλαβαν ότι το οικονομικό όφελος από τις δαπάνες της δακοκτονίας έχει τεράστιο πολλαπλασιαστικό συντελεστή σε σχέση με άλλες δαπάνες. Και φέτος επειδή ο χειμώνας ήταν ήπιος και πολλοί ελαιώνες δεν συγκομίστηκαν, είναι πιθανό να υπάρχουν περισσότερες εστίες δάκου. Ήδη οι πληθυσμοί του είναι πολύ αυξημένοι όπως αναφέρουν οι ειδικοί εντομολόγοι.
Η Περιφέρεια έπρεπε να είχε ανησυχήσει με την καθυστέρηση από το ΑΣΕΠ και να είχε προβεί έγκαιρα στην προκήρυξη για την πρόσληψη των τομεαρχών (γεωτεχνικών) με βάσει τις υπάρχουσες προδιαγραφές (ο έλεγχος θα γινόταν αργότερα από το ΑΣΕΠ), ώστε να είναι στη θέση τους το αργότερο πριν τα τέλη Μαΐου, όπως πριν το 2009. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη αν χρειαστεί λόγω καιρικών συνθηκών και ένας έκτος ψεκασμός; Θα χαθεί πάλι για 2 εκατομμύρια ευρώ ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής;
Αντέχει η οικονομία της Κρήτης και οι αγρότες, κάτω από τις ειδικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί λόγω κορωνοιού, για μια δεύτερη συνεχόμενη φορά την απώλεια έστω και μέρους της ελαιοπαραγωγής;

ΜΙΑ ΔΗΛΩΣΗ ΠΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΔΟΥΝ ΣΟΒΑΡΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΑΣ

Γράφει στην σελίδα του ο πρώην Δήμαρχος Σταθάκης
Άργησε, άργησε, αλλά υπογράφτηκε η νέα ΚΥΑ για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας. Δεν ξέρω εάν λόγο κορωνοϊού τους έχει "σαλέψει" εκεί που περνούν τις αποφάσεις, ή διαβάζουν ότι έχουμε 4 αντιπροέδρους και σου λένε καλά πάνε αυτοί, ή είναι βαλτοί για να κλείσουν τις δημοτικές επιχειρήσεις !!!!!
40% θέλουν από τον τζίρο των δημοτικών επιχειρήσεων, από 10% που ήταν σήμερα.
Το 2015 επιχείρησαν πάλι (του υπουργείου Οικονομικών) και από 20% που ήταν το πήγαν στο 30%. Με τις αντιδράσεις μας και την πίεση των βουλευτών Χανίων (ο κ. Μπαλωμένάκης) και άλλων το κατεβάσαμε στο 10%. Για να δούμε θα πετύχουν τώρα οι δημοτικές αρχές πιέζοντας ή θα πάρουν σειρά μετά τους φορείς διαχείρισης και οι εταιρίες των δήμων και θα μας μείνουν μόνο οι αντιπρόεδροι!!!!!

- Πάντως λεφτά για τρία χρόνια για τους αντιπροέδρους υπάρχουν.....

ΜΕΤΑΞΥ ΣΟΒΑΡΟΥ ΚΑΙ ΑΣΤΕΙΟΥ

- Θεέ μου όπως με συκοφάντησαν άδικα, να έχει αυτός ο τόπος την κατάρα μου, και χαΐρι και προκοπή να μην δει ποτέ....αυτές είναι λίγες απο τις κατάρες και ο ομαδικός αφορισμός όλων των κατοίκων της πόλης της Κισάμου, δεν έφταιγαν βέβαια όλοι, που έγινε στην Κίσαμο το 1891 εν μέσω τουρκικής ακόμα υποδούλωσης απο τον τότε Επίσκοπο Κισάμου κ. Παρθένιο Μπιτσάκη. (ΣΟΒΑΡΟ)
Είναι μια ιστορία που έχει γραφτεί πολλές φορές έχει κουβεντιαστεί και φυσικά δεν μπορεί να αποδειχτεί μιας και δεν βρίσκεται κανένας απο όλους αυτούς ζωντανός να μας το επιβεβαιώσει, φυσικά ούτε εφημερίδα υπήρχε τότε..... (θέλει ψάξιμο) για να το έχουμε γραπτό!!!
- Χθες ο  Μητροπολίτης πρ. Καλαβρύτων κι Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος αφόρισε όχι μόνο την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αλλά και τους πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά.... να προσέξουν λοιπόν γιατί κατάρες και αφορισμοί πιάνουν .. παράδειγμα η Κίσαμος. (ΑΣΤΕΙΟ)
Να μην ξεχάσω οτι ο  Αμβρόσιος αφόρισε μόνο Μητσοτάκη, Κεραμέως και Χαρδαλιά, γιατί ο Τσιόδρας ξέρει να ψέλνει. 
Όπισθεν ολοταχώς...

ΤΗΛΕΜΑΘΗΜΑΤΑ

Γράφει η Ευτυχία Δεσποτάκη
Θα ξεκινήσω απο τον χαρακτηρισμό, που αποδίδεται στον εκπαιδευτικό τον άνθρωπο, που έχει άμεση σχέση με την παιδεία. Ο εκπαιδευτικός όλων των βαθμίδων δεν ονομάζεται επαγγελματίας, ονομάζεται λειτουργός, πράγμα που σημαίνει ότι η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μια λειτουργία που τελείται απο το δάσκαλο και τους μαθητές του μέσα στην τάξη. Για να θυμηθούμε τον Πλάτωνα το βασικότερο στην λειτουργία αυτή είναι η επιθυμία του μαθητή να μάθει, είναι ο έρωτας προς τη μάθηση, που δίδαξε ο Σωκράτης.
Ανάμεσα στο μαθητή και στο δάσκαλο καθημερινά οικοδομείται μια σχέση, και μέσα απο αυτή τη σχέση αργά ενσταλάζεται μια γνώση που τα αποτελέσματα της θα φανούν πολύ αργότερα, όταν ο άνθρωπος έχει πλέον μορφωθεί, έχει αποκτήσει παιδεία.
Μέσα στην τάξη, λοιπόν, πέρα απο το μάθημα, που αφορά το γνωσιολογικό μέρος συμβαίνουν και άλλα πραγματα αυθορμήτως κάποιες φορές, όχι πάντα άσχημα. Πέρα απο την αυστηρή συγκέντρωση για την κατανόηση της καινούριας γνώσης, υπάρχει κι ένας αυθορμητισμός της ηλικίας που δημιουργεί στιγμιότυπα, ευχάριστα, δυσάρεστα, αστεία, που παρεμβάλλονται στην πορεία του μαθήματος. 
Ποιος δε θυμάται τι σκαρώνουν τα παιδιά στο σχολειό. 
Ποιος δε θυμάται δάσκαλο-καθηγητή να γίνεται έξω φρενών και να φωνάζει. 
Ποιος δε θυμάται κάποιο σκονάκι επιτυχημένο η αποτυχημένο. 
Ποιος δε θυμάται την κόλλα να παραμερίζεται να δει κάτι ο απο πίσω ή το αντίστροφο την ώρα του διαγωνίσματος.
Ποιος δε θυμάται γέλια στην τάξη.
Ποιος δε θυμάται το πάγωμα στην αναμονή της εκφώνησης τω θεμάτων.
Ποιος δε θυμάται μικρές ανταρσίες μέσα στην τάξη για κάτι που δεν ήθελαν οι μαθητές.
Ποιος δε θυμάται πόσες φορές ξεστράτισε η διδασκαλία σε άλλα θέματα εξ ίσου  ενδιαφέροντα απο το μαθητή και εξ ίσου ωφέλιμα γι αυτόν.
Ποιος δε θυμάται τον ερωτευμένο έφηβο, να μην τον αναγνωρίζεις ξαφνικά. Τα παιδιά πάντα αρέσκονται σε συζητήσεις πέρα απο το μάθημα, πέρα απο το βιβλίο τους, ποιος δε θυμάται το διπλανό του να διαβάζει Μίκυ Μάους, ή να βλέπει φωτογραφίες και τον καθηγητή να ωρύεται.
Και όλα αυτά στο μέτρο γενόμενα υπηρετούν την παιδεία του μαθητή, αλλά και θεμελιώνουν τον κόσμο των αναμνήσεων και ευχάριστων και δυσάρεστων.
Δεν ξέρω,όμως όλα τα παραπάνω για ένα που τα παρακολουθεί on camera μήπως και θεωρηθούν ότι καταστρατηγούν το τυπικό του μαθήματος και αρχίσουν πολλών ειδών παρεμβάσεις.
Κάποτε θυμάμαι παρακολουθήσαμε όλοι οι συνάδελφοι των σχολείων της πόλης μας μια δοκιμαστική διδασκαλία απο εκλεκτό συνάδελφο που οικειοθελώς είχε προσφερθεί, παρουσία του γενικού επιθεωρητή, και του επιθεωρητή ειδικότητας.
Στο τέλος έγινε η αξιολόγηση της διδασκαλίας και η τοποθέτηση των συναδέλφων, ανάλογα. Η διδασκαλία ήταν πολύ καλή και οι κριτικές καλές. Εντύπωση μου έκαναν δύο παρατηρήσεις. Ένας συνάδελφος είπε ότι η ατμόσφαιρα ήταν πολύ βαριά σε όλη τη διάρκεια του μαθήματος. Τίποτε  ανάλαφρο δε διέκοψε για λίγο το μάθημα, έστω για μια ανάσα. Η άλλη παρατήρηση ήταν ότι ο συνάδελφος δε συμβουλεύτηκε καθόλου το ρολόι του με αποτέλεσμα να κτυπήσει το κουδούνι χωρίς να ολοκληρωθεί όλη η διαδικασία του μαθήματος. Να σημειώσομε ότι η διαδικασία μέσα στη διδακτική ώρα περιλαμβάνει, είσοδο στην τάξη, ένα καλημέρισμα, μια σύντομη εξέταση των προηγουμένων και αναζήτηση των εργασιών, απευθύνοντας το λόγο σε όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά (αυτό σημαίνει και δημοκρατικό μάθημα), παράδοση του νέου μαθήματος και δόσιμο εργασιών για το σπίτι πριν να χτυπήσει το κουδούνι.
Φανταστείτε, λοιπόν, όλη αυτή η διαδικασία να είναι εκτεθειμένη στις κάμερες και να υπόκειται στην κριτική του κάθε άσχετου ή σχετικού αλλά  κακοπροαίρετου.
Και ξεχάσαμε να αναφέρομε την αγωνία του καθηγητή  για το μοντελάκι που θα φορεί, ή το χτένισμα που θα έχει, ή για το λάθος ίσως ή την παράλειψη που τυχόν θα κάνει.
Ας συνέλθομε και ας αφήσομε το σχολείο στην όποια ανθρωπιά έχει.
Απλά ας του ξαναδώσουμε την χαμένη αξιοπρέπεια.
Υπάρχουν τρόποι να αξιολογηθούν τα πάντα, ως όφειλαν χρόνια τώρα να αξιολογούνται και όπως τόσοι άλλοι χώροι αξιολογούνται. Όσοι αξιολογηθήκαμε, ούτε βλαφθήκαμε, ούτε τραυματιστήκαμε  ψυχικά....
Στην εκπομπή «Στα Άκρα» άκουσα καθηγητές  συνταξιούχους να λένε "Τριάντα χρόνια στο δημόσιο σχολείο, κανείς ποτέ δεν αξιολόγησε τι κάναμε!!!!
Αξιολογείστε αφού διορίσετε μόνιμους δασκάλους και καθηγητές που θα μένουν τουλάχιστον δυο χρόνια στην ίδια  θέση, γιατί πως να αξιολογήσεις τον περιφερόμενο, αλλού κάθε χρόνο και αν τον προσλάβεις......υποτίθεται και τον επόμενο χρόνο.

ΔΙΚΛΕΙΔΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΧΟΥΜΕ;

Το δίλημμα «ανασχηματισμός ή εκλογές τώρα» ο πρωθυπουργός, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, απάντησε και, ως εκ τούτου, πιθανότατα και εντός Μαΐου, εφόσον επιστρέψουμε τις επόμενες εβδομάδες στην περίφημη «κανονικότητα» (σ.σ. 25 Μαΐου «ανοίγουν» και τα νησιά) και το Μαξίμου σταθμίσει την διαφαινόμενη αλλαγή σκυτάλης στο υπουργείο Παιδείας ενόψει πανελλαδικών (σ.σ. ξεκινούν στις 15 και ολοκληρώνονται στις 30 Ιουνίου),  ο Κ. Μητσοτάκης θα προχωρήσει σε αλλαγές στην κυβέρνησή του. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αυτό δεν σημαίνει ότι στα σενάρια του Μεγάρου Μαξίμου δεν υπάρχουν εκλογές. Απλώς, με τον ανασχηματισμό είτε του Μαΐου-αρχές Ιουνίου είτε του τέλους Ιουνίου -αρχές Ιουλίου, «καίγονται» αυτά του Ιουλίου και παραπέμπονται, ανάλογα με τις εξελίξεις, τον Σεπτέμβριο.
Αναφορικά με τον ανασχηματισμό, οι πληροφορίες της ιστοσελίδας, με τα μέχρι τώρα δεδομένα, κάνουν λόγο για αποχώρηση πέντε υπουργών και διψήφιου αριθμού (11) υφυπουργών και αντίστοιχη είσοδο εξωκοινοβουλευτικών και βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος στο νέο υπουργικό συμβούλιο.Ποιοι φεύγουν
Όσον αφορά τους υπουργούς, φαίνεται ότι οδεύουν προς την έξοδο από την κυβέρνηση οι υπουργοί:
-Εργασίας: Γιάννης Βρούτσης
-Τουρισμού: Χάρης Θεοχάρης
-Πολιτισμού: Λίνα Μενδώνη
-Ναυτιλίας: Γιάννης Πλακιωτάκης
-Αναπληρωτής Μεταναστευτικής Πολιτικής: Γιώργος Κουμουτσάκος
Αναφορικά με τους υφυπουργούς, κοντά στην έξοδο βρίσκονται:
-Οικονομικών: Απόστολος Βεσυρόπουλος
-Οικονομικών Γιώργος Ζαββός
-Ανάπτυξης: Γιάννης Τσακίρης
-Εξωτερικών: Κώστας Φραγκογιάννης
-Εθνικής Άμυνας: Αλκιβιάδης Στεφανής
-Παιδείας και Θρησκευμάτων: Βασίλης Διγαλάκης
-Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων: Δόμνα Μιχαηλίδου
-Περιβάλλοντος και Ενέργειας: Γεράσιμος Θώμας

Δεν ξέρω κατά πόσο έγκυρες είναι οι πηγές της aftodioikisi.gr, αλλά καλό είναι να προσέξουμε το θέμα που μας καίει και έχουμε πάρει διαβεβαιώσεις για να φτάσουμε ως το τέρμα, απο τον υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Διγαλάκη. Είναι κάτι που δεν μπορεί να το αφήσουμε αόριστο και ασαφές μιας και ως και τώρα τα πράγματα δεν πάνε όπως τα σχεδίασαν ...και κατ' επέκταση μας υποσχέθηκαν. Τα Λύκεια δεν μπορεί να μείνουν άστεγα για πολύ καιρό ακόμα και φυσικά η πόλη, ο δήμος, δεν μπορεί να μείνει δίχως Νέα Λύκεια. Μάλιστα θεωρώ οτι αυτό θα έπρεπε να ήταν η πρώτη προτεραιότητα του Δήμου Κισάμου τώρα... όχι τα προκάτ, αλλά να μπουν τα πλάνα για τα νέα Λύκεια. 
Φυσικά δεν υπάρχει κίνηση στον ορίζοντα εκτός απο υποσχέσεις πράγμα που θα δυσκολέψει πολύ ειδικά άμα περάσει και ο καιρός και δεν έχουμε ούτε εργαστήρια για το ΕΠΑΛ...
Τότε θέλω να δω ποιοι θα πάνε μπροστάρηδες....

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Αφού δεν ασφαλτώνουν τους δρόμους στην πόλη της Κισσάμου, μάλιστα δρόμοι εντός σχεδίου πόλης, τότε καλά κάνουν κάποιοι και τους φράζουν για βάλουν μέσα τα κατσίκια τους.
Καλό είναι η δημοτική αρχή να ξεκινήσει να κάνει αυτό που πρέπει... μιας και οι κάτοικοι έχουν πληρώσει για να έχουν πρόσβαση στα οικόπεδα τους και όχι αυτό το χάλι.
Β. Μ.

ΙΕΡΕΣ ΠΑΡΑΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Εκ του Ι. Μητροπολιτικού Ναού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Κισάμου, ανακοινώνεται ότι οι Ιερές Παρακλήσεις της Παναγίας της Βηματάρισσας και του Οσίου και θεοφόρου πατρός ημών Νικηφόρου του Λεπρού θα τελούνται εις τον Ι. Μητροπολιτικό μας Ναό κάθε εβδομάδα και ως εξής: Κάθε Δευτέρα απόγευμα ώρα 6.30μ.μ. Ιερά Παράκλησις εις τον Όσιο Νικηφόρο τον Λεπρό, κάθε Πέμπτη απόγευμα, ώρα 6.30μ.μ. Ιερά Παράκλησις εις την Παναγία Βηματάρισσα. Των Ιερών Παρακλήσεων θα μετέχει και ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Αμφιλόχιος, όταν δεν κωλύεται από Ποιμαντικές ευθύνες και υποχρεώσεις. Καλείται ο φιλάγιος λαός του Θεού όπως, συμπροσευχόμενος και συνευχόμενος, ενισχύεται και ενδυναμώνεται εις τις δυσκολίες και αγωνίες του καθ΄ ημέραν βίου.
Εκ του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού

ΙΠΤΑΜΕΝΟΣ ΔΙΣΚΟΣ ΣΤΟ ΛΑΦΟΝΗΣΙ

Η αλήθεια είναι οτι κι αν συμβαίνει στο Λαφονήσι φταίει ο Δήμος Κισάμου, αυτό είναι το σίγουρο. Είδαν προχθές αφρούς στην θάλασσα στο Λαφονήσι και αναρωτήθηκαν όλοι..."τι έχει να πει ο Δήμος Κισάμου για αυτό το γεγονός"....." Ντροπή του με αυτήν την κατάσταση" , μάλιστα στα σχόλια που γράφτηκαν κάτω απο το συγκεκριμένο άρθρο, όλοι έπεσαν να κατηγορήσουν τον Δήμο Κισάμου .. όχι οτι είμαστε πάντα αθώοι βέβαια. 
- Χθες λοιπόν μετά και την (ν)τραβάγια αυτή βγήκε ο δημοτικός σύμβουλος Κισάμου (εντεταλμένος αντιδήμαρχος είναι), Θεόδωρος Σκαλιδάκης, και διαβεβαίωσε ότι... "δεν υπάρχουν αφροί, ενώ δεν πέρασαν βαριά οχήματα (μπολτόζες) από την παραλία ώστε να προκαλέσει αυτά τα ίχνη που φαίνονται στις φωτογραφίες. Όπως τόνισε μάλιστα, βρίσκεται κάθε μέρα στην περιοχή και δεν παρατήρησε να έχει συμβεί κάτι τέτοιο."
Η αλήθεια είναι οτι η φωτογραφία δεν μπορεί να είναι πλαστή απλά το συμβάν έγινε στον όμορο δήμο μάλλον και μιας ο όμορος δήμος έχει πάντα καλά κονέ τα έριξαν στον Δήμο μας. Βέβαια προκαλεί εντύπωση οτι ο Θοδωρής δεν είδε τίποτα... αλλά μάλλον δεν τα είδε γατί κοίταζε την Κισαμίτικη μεριά...γιατί αν κοίταζε νοτιότερα κάτι θα έβλεπε.
Τέλος πάντων...εγώ θα περίμενα να το πει ξεκάθαρα... ο Δήμος Κανδάνου Σελίνου έβαλε μηχανήματα για να στρώσει την παραλία του. Δηλαδή οι ροδιές που φαίνονται στις φωτογραφίες πως έγιναν στην μεριά του όμορου Δήμου; Σεληνάκατος από ιπτάμενο δίσκο προσγειώθηκε; Όχι βέβαια μπουλτόζες μπήκαν.....
- Φυσικά οτι μπήκαν μπουλντόζες είναι ένα άλλο θέμα που θα πρέπει να απασχολήσει όλους αυτούς που θέλουν το Λαφονήσι παρθένο.... και δίχως οχήματα μέσα...μάλιστα ήταν και αυτοί που πρωτοστάτησαν για αυτό αλλά μάλλον δεν τήρησαν τα λεγόμενα τους...λόγω κέρδους.
Οι φώτο είναι του αναγνώστη του flashnews που μπέρδεψε τις παραλίες....προχθές. Πάντως μοιάζουν οι ροδιές απο σεληνάκατο, αυτό να λέγεται.

Σάββατο 16 Μαΐου 2020

ΤΟ ΜΕΝΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ ΣΗΜΕΡΑ

Ο Βαγγέλης του έδειξε τους σανπιέρους (χριστόψαρα), ο Μανώλης όμως προτίμησε σαργούς και σκορπίδια... Για να δούμε πως θα δούμε τα σκορπίδια....
Πάντως το μενού σήμερα θα έχει θαλασσινά.

ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ Νο 1546...

Ο Δήμαρχος Πλατανιά κ. Ιωάννης Μαλανδράκης υπέγραψε την Προγραμματική Σύμβαση με την Περιφέρεια Κρήτης, παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ.Νικολάου Καλογερή, προϋπολογισμού 600.000,00€ για την πλήρη ανακατασκευή του γηπέδου Βουκολιών.
Το έργο είχε ενταχθεί στο επενδυτικό πρόγραμμα της Περιφέρειας Κρήτης 2019, με απόφαση του Περιφερειάρχη Κρήτης κ.Σταύρου Αρναουτάκη και τη συνδρομή του Εντεταλμένου Περιφερειακού Συμβούλου κ. Κυριάκου Κώτσογλου, το οποίο θα δημοπρατηθεί το επόμενο διάστημα.
Το έργο περιλαμβάνει ανακατασκευή του αγωνιστικού χώρου με τοποθέτηση χλοοτάπητα , των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, πλήρη ανακατασκευή των κερκίδων του, ανακατασκευή αποδυτηρίων, χώρου ιατρείου και κυλικείου, διαχείριση όμβριων, αποκατάσταση περίφραξης, κλπ.
Με την ολοκλήρωση της παραπάνω ανακατασκευής, ο Δήμος Πλατανιά ολοκληρώνει ένα μεγάλο πρόγραμμα, που υλοποιεί τα τελευταία χρόνια, αναβάθμισης και δημιουργίας νέων αγωνιστικών χώρων.
Θα ακολουθήσει και η δημοπράτηση από το ΝΠΔΔ του Δήμου, για την πλήρη ανακατασκευή του Σταδίου Αλικιανού.

Πλατανιάς-Αγιά Μαρίνα- Μόδι- Μάλεμε -Ταυρωνίτης- Βουκολιές- Κολυμβάρι- Ροδοπού- Ρούματα- Αλικιανός... δεν ξέρω αν ξεχνάω κανένα... και εμείς προσπαθούμε εδώ και 20 χρόνια να φτιάξουμε ένα... ανατρίχιαξα. 

ΣΤΑ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΧΘΕΣ

Οι χθεσινές θερμοκρασίες με το ρεκόρ στην Κρήτη να το έχουν τα Φαλάσαρνα μιας και δεν είχε και καθόλου αέρα (ανατολικός δεν πιάνει εκεί).
Για σήμερα τα πράγματα θα είναι τα ίδια.. ενδεχομένως να έχουμε και άλλο ρεκόρ και να πιάσουμε τους 40-41 βαθμούς.
Στην πόλη της Κισάμου το Μετέο δείχνει για σήμερα 39 βαθμούς απο το μεσημέρι ως το απόγευμα.
Στα Φαλάσαρνα το ίδιο, 39 το μεσημέρι.
Λαφονήσι στους 38 βαθμούς...
Θάλασσα λοιπόν η μόνη λύση....

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Η ομάδα των επιδείξεων του γυμνασίου Καστελίου Κισάμου.... δεκαετία του 70.
Μετά απο βοήθεια καταφέραμε να βρούμε τους 16 απο τους 17 μαθητές. 
1. Σκουνάκης Αντώνης, 2. Λιοδάκης Αντρέας 3. Ροδουσάκης Μανόλης 4. Σκουλάκης Βαγγέλης  5. Γιακουμάκης Στέλιος (καθηγητής) 6. Νικηφοράκης Κώστας 7. Πατερομιχελάκης Σπυρίδων 8. Κατζουράκης Παντελής 9. Μαρακάκης Μιχάλης 10. Γιακουμάκης Σπύρος 11. Μουντάκης Μιχάλης 12 Γοναλάκης  Αντωνης 13. Καψανάκης Γιάννης 14. Γοναλάκης Μιχάλης 15. Μαζοκοπάκης Γιώργος 16. Καταλακτάκης ιωάννης 17. Κατσικανδαράκης Κωστής 18. Μπαντουράκης Χαράλαμπος!! 

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Είναι η νέα πιάτσα της νεολαίας και όσο οι καφετέριες και τα μπαράκια θα είναι κλειστά θα αποτελεί την βραδινή λύση. Παραλία γηπέδου, .. μάλιστα είπαμε οτι με λίγα χρήματα η ιδέα του αντιδήμαρχου κ. Μαυροδημητράκη άλλαξε την περιοχή, φυσικά και με τα καλά αλλά και τα κακά της. Το ένα κακό είναι οι μεταμεσονύχτιες κόντρες που έτσι και αλλιώς θα γινόταν, και το άλλο το χάλι που αφήνουν οι νεαροί και νεαρές κάθε βράδυ την περιοχή.
Κρίμας βέβαια για τους λίγους κακομαθημένους που νομίζουν οτι έχουν δίπλα τους την μαμά τους να τους καθαρίζει, απ όπου κι αν περνούν. 
Ας ελπίσουμε οτι ήταν βιαστική η αποχώρηση τους και ξέχασαν να τα πάρουν μαζί τους.... βέβαια απο την άλλη σκέφτομαι οτι μάλλον δεν είμαστε και για πολλά εδώ στην Κίσαμο....
ΦΩΤΟ ΕΦΗ Θ.

ΚΟΝΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΟΑΚ

Σημεία από τις απαντήσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή αναφορικά με τον ΒΟΑΚ 
Μεγάλες καθυστερήσεις και επικοινωνιακά τερτίπια στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, καταλόγισε στον ΣΥΡΙΖΑ ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου. 
«Αυτό που είχατε κάνει εσείς ήταν ένας απλός διαγωνισμός εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Πιο απλά είχατε κάνει μια προεπιλογή των τεχνικών εταιρειών που μπορούν να συμμετέχουν όταν κι εφόσον δημοπρατηθεί το έργο» δήλωσε ο Υπουργός χαρακτηρίζοντας μάλιστα την συμβολή του ΣΥΡΙΖΑ στο έργο ως «μια μολυβιά στο χάρτη». Ο Υπουργός τόνισε πως δεν υπήρχε καμία μελετητική ωριμότητα, ούτε καν έγκριση της χάραξης. «Εσείς κάνατε ένα επικοινωνιακό τερτίπι. Δέκα μήνες πριν φύγετε είπατε πως κάνατε έναν διαγωνισμό προεπιλογής, έναν διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος» τόνισε.
Μάλιστα, ανακοίνωσε πως μόλις χθες παρέλαβε την έκθεση της αρχαιολογικής τεκμηρίωσης. «Εδώ και 4,5 χρόνια ούτε αυτό δεν είχατε κάνει» δήλωσε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας ότι χωρίς την συγκεκριμένη έκθεση δεν μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. «Αυτή ήταν η απίστευτη ετοιμότητα που υπήρχε επί 4,5 χρόνια» συμπλήρωσε με νόημα.
«Καλό θα είναι να πούμε επιτέλους στους Κρήτες ότι αυτή την στιγμή βρισκόμαστε στο πρώτο στάδιο των μελετών και αυτό γιατί οι μελέτες ξεκίνησαν να υλοποιούνται πριν από 8 μήνες όταν η ΝΔ ήρθε στην κυβέρνηση» συμπλήρωσε και διαβεβαίωσε ότι «ο ΒΟΑΚ είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης και προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού».
Διόδια
Επίσης, καταλόγισε στον ΣΥΡΙΖΑ «στρέβλωση της πραγματικότητας» καθώς προέβλεπε Συμβάσεις Παραχώρησης υποστηρίζοντας μάλιστα πως δεν θα υπάρξουν διόδια. «Δεν νοείται σύμβαση Παραχώρησης στην Ελλάδα χωρίς διόδια, - για να ξέρουμε τι λέμε – εσείς που μας κατηγορείτε ότι θα βάλουμε διόδια. Η Σύμβαση Παραχώρησης που εσείς είχατε εγκρίνει υπονοούσε με βεβαιότητα ότι θα υπήρχαν διόδια και μάλιστα το κόστος του έργου θα προσέγγιζε τα 1,3 δις ευρώ» αποσαφήνισε ο Υπουργός Υποδομών.
«Ψεύδεστε για τα διόδια, γιατί είπατε στο Κοινοβούλιο πως δεν θα επιβάλλεται διόδια ενώ είχατε εγκρίνει Σύμβαση Παραχώρησης στον σχεδιασμό. Κι όταν σας πιάσαμε και σας το εξηγήσαμε αυτό σκαρφιστήκατε πως δεν εννοούσατε πως θα έχουν διόδια οι Κρητικοί αλλά οι τουρίστες» δήλωσε ο Υπουργός υποστηρίζοντας πως η προηγούμενη κυβέρνηση δεν γνώριζε ούτε καν τις Κοινοτικές διαδικασίες.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ/ΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-21

(γεννηθέντες από 1-1-2014 έως 31-12-2014)
Εγγραφές από 15-5-2020 έως 29-5-2020
1. Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας (αναζητείται από τη σχολική μονάδα, μέσω του πληροφορικού συστήματος myschool)
2. Βεβαίωση παρακολούθησης Νηπιαγωγείου
3. Ατομικό Δελτίο Υγείας (Α.Δ.Υ.)
4. Επίδειξη βιβλιαρίου υγείας μαθήτριας/ή, στο οποίο αποδεικνύεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια
5. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας (λογαριασμός ΔΕΗ, Ύδρευσης, Εταιρείας Τηλεπικοινωνιών, κ. τ. λ.)
ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ: 2822022119
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ: 2822022042
3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ: 2822023194
ΣΗΜΕΙΩΣΗ
*. Οι εγγραφές θα πραγματοποιούνται μετά από τηλεφωνική επικοινωνία και τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα
*. Εκπρόθεσμες εγγραφές πραγματοποιούνται μετά από έγκριση της Δ/νσης Π. Ε. Χανίων