ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Oι νικητές στην μικρή κατηγορία ψαρέματος με φελλό στο λιμάνι Κισάμου κατά τους αγώνες της 1η Οκτώβρη ήταν: 1η ΘΕΣΗ : Στέλιος Τζουγανάκης 2η ΘΕΣΗ : Γιώργος Τζωρτζάκης 3η ΘΕΣΗ : Παναγιώτης Φραγκιουδάκης Οι οποίοι εκτός από το κύπελλο πήραν και δώρο από ένα επαγγελματικό καλάμι ψαρέματος προσφορά της εταιρείας ΣΙΜ ΑΕ.
Φυσικά βραβεύθηκε και ο μικρότερος καλαμιτσίς του αγωνα ο 9χρονος Στέλιος Περαθωράκης για τις ικανότητες του.
Γράφει ο Κώστας Σ. Χαρτζουλάκης kchartz@otenet.gr Στη δεκαετία του '90 μετά από ισχυρές πιέσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) και της Παγκόσμιας Τράπεζας πολλές από τις αναπτυσσόμενες χώρες αλλά και νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ ιδιωτικοποίησαν και το νερό (ύδρευση-αποχέτευση) στο όνομα των "διαρθρωτικών αλλαγών". Οι υποσχέσεις ήταν πολύ ελκυστικές. Φορολογικές απαλλαγές, ο ιδιωτικός τομέας είναι ανταγωνιστικός και πιο αποτελεσματικός, υπηρεσίες καλλίτερης ποιότητας, ιδιωτικά κεφάλαια για βελτίωση της ποιότητας του νερού και τιμές αποδεκτές από τους περισσοτέρους. Σήμερα, πολλές πόλεις (Παρίσι), περιφέρειες (Βαυαρία), ακόμη και χώρες έχουν επιλέξει να κλείσουν το βιβλίο στην ιδιωτικοποίηση του νερού, και έχουν αρχίσει την επαναφορά του υπό δημοτικό ή κρατικό έλεγχο. Ο στόχος τους δεν είναι να επιστρέψουν στην προ-ιδιωτικοποίηση κατάσταση, αλλά να αναπτύξουν σύγχρονα συστήματα διαχείρισης του νερού για τον 21ο αιώνα υπό δημόσιο έλεγχο, που ικανοποιούν τις ανάγκες των πολιτών. Η λογική μάλιστα της κρατικοποίησης δεν στηρίζεται μόνο στην αρχή ότι η διαχείριση του νερού πρέπει να είναι δημόσια, γιατί πρόκειται για δημόσιο αγαθό, αλλά και σε καθαρά οικονομικούς και περιβαλλοντικούς όρους, αφού αποδείχθηκε ότι η δημόσια διαχείριση είναι προς το συμφέρον και των πολιτών και του δημόσιου ταμείου. Την ίδια ώρα στη χώρα μας ψηφίστηκε, και δυστυχώς από μια "αριστερή" κυβέρνηση, η ιδιωτικοποίηση του νερού ως αναπτυξιακή δράση και "εργαλείο" εξόδου από την κρίση. Δεν κατάλαβαν τίποτα από τα αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης του νερού σε παγκόσμιο επίπεδο. Αντί να εξορθολογήσουν την λειτουργία των δημοτικών ή κρατικών επιχειρήσεων, τις "χαρίζουν" στους ιδιώτες για να αυξήσουν τα κέρδη τους, ιδιαίτερα στη σημερινή δυσμενή οικονομική συγκυρία. Δυστυχώς τις συνέπειες αυτής της απόφασης της Βουλής θα πληρώσουν και πάλι οι πολίτες.
Τελευταία φορά βρέθηκε στα σαλόνια της Α΄κατηγορίας Χανίων το 2011-12 μαζί με τον Κισαμικό.. αλλά δεν τα κατάφερε να κρατηθεί, μετά από 4 χρόνια επέστρεψε και έκανε και την πρώτη της νίκη σήμερα στο Δημοτικό στάδιο Κισάμου επί του Ίκαρου Μουρνιών με 1-0 με σκόρερ τον Τάσο Μπαγλατζή.
Κάτι τρέχει στο λιμάνι μας ...δεν είναι και μακριά οπότε ας πάτε να δείτε τι!! Από τις 14.00 ως τις 17.00 θα αναμετρηθούν οι καλύτεροι.... λένε, για να δούμε!!!
Δεδομένων των γεωπολιτικών εξελίξεων, η Κρήτη και ιδιαίτερα ο Ν. Χανίων φαίνεται να συγκεντρώνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον ζήτησης δωματίων. Η Ένωση Ξενοδόχων με συστηματική δουλειά και σε συνεργασία με T.O’s και αεροπορικές εταιρείες, προσπαθεί έντονα τα τελευταία χρόνια για επέκταση της τουριστικής σεζόν. Για αυτό τον λόγο, καλούμε: 1. Πρώτα τις αρχές να δώσουν έμφαση στις υποδομές, ......... .....να σας επιστήσουμε την προσοχή σας όσον αφορά τα φρεάτια που σε περίπτωση βροχής, αν δεν έχουν καθαριστεί, οδηγούν δυνητικά σε πλημμύρες προκαλώντας άσχημη εικόνα στους επισκέπτες μας ...... ...... το μεγάλο θέμα με τα σκουπίδια και τα μπάζα κατά μήκος κεντρικών οδικών αξόνων και του βόρειου οδικού άξονα, όπου οι αρμόδιες υπηρεσίες σε τακτά χρονικά διαστήματα, θα πρέπει να τα καθαρίζουν. 2. Οι επιχειρήσεις εστίασης καθώς επίσης και άλλες επιχειρήσεις με τουριστικές δραστηριότητες θα πρέπει να παραμείνουν ανοιχτές, ..... Υ.Σ Δεν αναφέρει τίποτα για τις λειτουργίες εργοστασίων σε τουριστικές περιοχές.... οπότε κάποιο λάθος θα έχει γίνει στην επιστολή. Για να μπορέσετε να επεκτείνετε την τουριστική περίοδο πρέπει πρώτα εσείς να δώσετε το καλό παράδειγμα.... ας μην βγάλουμε και φωτογραφίες από τώρα, αλλά αν χρειαστεί εδώ είμαστε, εκτός βέβαια αν θέλετε να επεκτείνετε την τουριστική περίοδο σε συγκεκριμένα μέρη του Νομού.. οπότε σας βγάζω το καπέλο.
Όπως ανακοινώθηκε από το σύλλογο γονέων του ΕΠΑΛ την Δευτέρα το πρωί 8.30 καλούνται όλοι οι γονείς των παιδιών που σπουδάζουν στο ΕΠΑΛ Κισάμου να βρίσκονται στο σχολείο για να αποφασίσουν από κοινού τις κινητοποιήσεις που θα πρέπει να κάνουν μετά και την απόφαση του περιφερειακού διευθυντή Δευτεροβάθμιας να κλείσει 3 τμήματα της Β΄τάξης του σχολείου και να μεταφέρει οι μαθητές στα Χανιά, αγνοώντας κόπο και έξοδα σε μια εποχή που η Κίσαμος καθημερινά υποβαθμίζεται. Παρόν στις κινητοποιήσεις θα είναι και ο δήμος που στέκεται στο πλευρό των μαθητών-καθηγητών στο θέμα αυτό. Ας ελπίσουμε οτι θα έχουμε και μια ανακοίνωση συμπαράστασης από την ... Περιφέρεια στο θέμα αυτό. Να υπενθυμίσω οτι ο σύλλογος Γονέων του ΕΠΑΛ έχει στείλει εδώ και μέρες επιστολή στον προϊστάμενο της δευτεροβάθμιας στα Χανιά κ. Ζερβάκη, με κοινοποίηση στον Δήμο Κισάμου, εξηγώντας τους λόγους που τα τμήματα αυτά πρέπει να μείνουν στην Κίσαμο.
Ο σύλλογος διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ. Κισάμου δηλώνει την αντίθεση του στην απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Κρήτης, με την οποία καταργούνται 3 ολιγομελείς τομείς του Σχολείου μας. Συγκεκριμένα οι τομείς Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής, ο τομέας Πληροφορικής και ο τομέας Υγείας – Πρόνοιας και Ευεξίας, με μια αιφνιδιαστική και ακατέργαστη απόφαση παύουν να υφίστανται. Αυτό συμβαίνει σε μια περιοχή κατά κύριο λόγο αγροτική με διάσπαρτα χωριά γύρω της και με χιλιομετρικές αποστάσεις που δημιουργούν απαγορευτικές συνθήκες για τη μετακίνηση των μαθητών σε σχολεία του κέντρου των Χανίων. Υπάρχουν μαθητές οι οποίοι διανύουν 35 χιλιόμετρα για να έρθουν στο σχολείο κάθε πρωί πράγμα που σημαίνει ότι η μεταφορά των μαθητών στα Χανιά φτάνει τα 80 χλμ. Ο κίνδυνος συρρίκνωσης και στο άμεσο μέλλον κατάργησης της Τεχνικής Εκπαίδευσης στην Κίσαμο είναι ορατός. Ανερμάτιστη ή στοχευμένη αυτή η απόφαση; Το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό για τους τομείς Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής και Πληροφορικής επαρκεί πλήρως. Στον τομέα Υγείας – Πρόνοιας και Ευεξίας λείπει ένας εκπαιδευτικός. Τα εργαστήρια των υπό κατάργηση τομέων είναι πλήρως εξοπλισμένα και αυτό της Ηλεκτρονικής - Ηλεκτρολογίας ανακαινίζεται φέτος εξ’αρχής. Να υπενθυμίσουμε ότι ο τομέας της Πληροφορικής που κλείνει έχει σημαντικές διακρίσεις και φέτος εκπροσωπεί τη χώρα μας στην Πανευρωπαική Έκθεση Δημιουργίας στη Ρώμη (European Makerfaire 2016). Η έννοια της μόρφωσης για αυτούς που παίρνουν αυτές τις αποφάσεις είναι μόνο αριθμοί και όρια που αν δεν τα προσεγγίσεις τελικά είσαι χαμένος. Επειδή το συνταγματικό δικαίωμα των μαθητών μας να επιλέγουν τους τομείς που τους ενδιαφέρουν είναι αναφαίρετο, ζητούμε την άμεση ανάκληση της απόφασης για τη μη έγκριση των τομέων μας από το περιφερειακό διευθυντή. Επιπλέον αρνούμαστε να μεθοδεύσουμε με οποιοδήποτε τρόπο μεταφορά μαθητών από τον ένα τομέα στον άλλο, σεβόμενοι απόλυτα την επιθυμία των μαθητών για τους τομείς που επέλεξαν. Στη κατεύθυνση αυτή θα αγωνιστούμε έχοντας μαζί μας το Δήμο, τους γονείς, τους μαθητές μας και την τοπική κοινωνία. Ο Σύλλογος Διδασκόντων ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ
Γράφει στην προσωπική του σελίδα ο Μανούσος Βολουδάκης
Δυο λόγια για το μάθημα των θρησκευτικών Η συζήτηση γύρω από τα θρησκευτικά στα σχολεία, κρύβει ένα πολύ βαθύτερο ρήγμα στις αντιλήψεις για την ταυτότητα της πατρίδας μας. Αυτοί που σήμερα κυβερνούν, θέλουν το μάθημα να γίνει «θρησκειολογικό», να γίνει δηλαδή μια ουδέτερου χαρακτήρα παρουσίαση όλων των γνωστών θρησκειών. Πρόκειται για μια ακόμη εκδήλωση της ιδεοληψίας τους. Όσο περισσότερο η κυβέρνηση εξευτελίζεται στο πεδίο των προεκλογικών της υποσχέσεων, τόσο περισσότερο εστιάζει στις προτεραιότητες του 3% των παλαιών υποστηρικτών της. Το ζήτημα επιβάλλει καθαρές κουβέντες: Πιστεύω ότι τα Ελληνόπουλα* πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να μαθαίνουν τα βασικά σημεία της Ορθόδοξης Χριστιανικής πίστης στο σχολείο. Εκεί πρέπει να είναι η έμφαση του μαθήματος γιατί αυτή είναι η πίστη της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων. Ασφαλώς και πρέπει να γνωρίσουν στις μεγαλύτερες τάξεις και τις άλλες θρησκείες. Ασφαλώς και πρέπει να υπάρχει πρόνοια για τα παιδιά που οι οικογένειές τους – ή τα ίδια αν βρίσκονται σε κατάλληλη ηλικία – έχουν διαφορετική ή και καμιά θρησκευτική πίστη. Ο σεβασμός στη διαφορετική πεποίθηση πρέπει να είναι απόλυτος. Επιτέλους όμως πρέπει να γίνει σεβαστή και η ταυτότητα της πλειοψηφίας. Η Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη είναι αναπόσπαστο μέρος της συλλογικής μας ταυτότητας. Αυτό αναγνωρίζεται σε όλα τα συντάγματα της πατρίδας μας, από τα πρώτα – εξαιρετικά φιλελεύθερα - συντάγματα της Επανάστασης του 1821 ως το σημερινό. Δε θα μπορέσει να ανατρέψει αυτή την πραγματικότητα ένας τυχαίος Υπουργός Παιδείας! Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε αν θέλετε να διαβάσετε παλαιότερό κείμενό μου που δημοσιεύθηκε σε θεματικό ένθετο της Καθημερινής για τις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας στον 21ο αιώνα. Αν και δεν αναφέρεται ειδικότερα σε θέματα παιδείας, πιστεύω έχει σχέση με τη συζήτηση που διεξάγεται αυτό τον καιρό. Σωστά τα περισσότερα αλλά για ποια ελληνόπουλα μιλάμε όταν το ποσοστό των αλλοδαπών στην τάξη είναι ίσο ή μεγαλύτερο από τα παιδιά μας; Άρα μάθημα θρησκευτικών θα παρακολουθούν τα ελληνόπουλα τα υπόλοιπα όξω (τι έγινε ο σεβασμός στον μαθητή;). Δυστυχώς από την στιγμή που υπάρχει τόση πολυπολιτισμικότητα στην χώρα μας τα θρησκευτικά και όπως τα θέλουμε να διδάσκονται .... πρέπει να πάνε στην ..εκκλησία. Και στο κάτω -κάτω της γραφής τι σχέση έχει η πολιτική, γιατί πολιτική κάνουν όλοι σήμερα, με το μάθημα των Θρησκευτικών στα δημοτικά και στα γυμνάσια.
Ο προβληματισμός για καλύτερη, περισσότερο ενδιαφέρουσα και καινοτόμο διδασκαλία στοχεύοντας στο να βελτιώσουν οι μαθητές μας τις δεξιότητες τους, αλλά και να αναβαθμίσουμε το ρόλο του δασκάλου, οδήγησε εμάς, καθηγητές από έξι (6) διαφορετικά ευρωπαϊκά σχολεία στο να αιτηθούμε και τελικά να μας εγκριθεί το Erasmus+/ΚΑ2 project “ M.A.T.H.S.: Maths, Art, Technology for an Harmonious Society” για τα σχολικά έτη 2015-2017 και το οποίο βασίζεται στη διδασκαλία μαθηματικών με χρήση των Νέων Τεχνολογιών. Τα σχολεία που συμμετέχουν σε αυτό είναι: •Kocasinan Ahmet Eren Anadolu Lisesi Καισάρεια Τουρκία- ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, •Atakum Anadolu Lisesi Σαμψούντα Τουρκία - ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, •Istituto Tecnico Industriale Statale Alessandro Volta Περούτζια Ιταλία- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, •I.E.S. Azahar Σεβίλλη Ισπανία- ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, •Goetheschule Wetzlar Γερμανία- ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, •Γενικό Λύκειο Κισάμου Ελλάδα
Αρχικά στη διαδικτυακή πλατφόρμα «twinspace» του etwinning project M.A.T.H.S. που δημιουργήθηκε για επικοινωνία, συνεργασία, ανάρτηση και διάδοση αποτελεσμάτων του Erasmus+ project, παρουσιάστηκε η διδακτέα ύλη των χωρών που συμμετέχουν στο project από τους καθηγητές των μαθηματικών: Bülent Ιşık-Καισάρεια Τουρκία, Suat Sönmez-Σαμψούντα Τουρκία, Gülsemin Turan καθηγήτρια αγγλικών-Σαμψούντα Τουρκία, Manuel González Maroto-Σεβίλλη Ισπανία, Antonella Pignatelli και Nicoletta Bucigni Περούτζια-Ιταλία, Meike Stamer-Wetzlar Γερμανία και Ευθυμία Φιλιππάκη-Κίσαμος Ελλάδα. Βασιστήκαμε σε από κοινού διδασκόμενες ενότητες και από την έναρξη του Erasmus+ project μας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2015-2016, με τη βοήθεια που μας παρέχει η τεχνολογία δημιουργήσαμε αρχεία πάνω στα μαθήματά μας χρησιμοποιώντας το λογισμικό «Geogebra», αρκετά από τα οποία εφαρμόσαμε στην τάξη, όπως επίσης τα παρουσιάσαμε κατά τις μέχρι τώρα συναντήσεις μας στην Ισπανία και Ιταλία. Παράλληλα δημιουργήσαμε μαθηματικά παιχνίδια, ώστε οι μαθητές χρησιμοποιώντας το λογισμικό και τις γνώσεις τους στα μαθηματικά, να μπορούν να κάνουν επανάληψη και να δίνουν απαντήσεις σε διάφορα test με τρόπο ευχάριστο και στα πλαίσια ευγενούς συναγωνισμού να προσπαθούν να βρεθούν στην πρώτη θέση του νικητή. Όλα τα αρχεία έχουν αναρτηθεί στην πλατφόρμα του Geogebra.org είναι διαθέσιμα σε όλους τους συναδέλφους μαθηματικούς σε όλον τον κόσμο, αλλά κυρίως σε όλους τους μαθητές μας, που οποιαδήποτε στιγμή μπορούν να ανατρέξουν σε αυτά και να επαναλάβουν ή να εμπεδώσουν ενότητες των μαθηματικών
Οι μαθητές που είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον (όπως οι ίδιοι θα σχολιάσουν σε λίγο) γι’ αυτό τον τρόπο διδασκαλίας και για το μάθημα γενικότερα, ενώ οι καθηγητές αποκόμισαν την ικανοποίηση της αποδοτικότητας της διδασκαλίας τους. Από την οπτική γωνία του καθηγητή, μπορούμε να αναφέρουμε ότι η διδασκαλία στο σχολικό εργαστήριο παρουσιάζει αρκετά θετικά στοιχεία αλλά και δυσκολίες κατά την πραγματοποίηση της. Στα θετικά αναφέρονται: α) ότι οι μαθητές δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το μάθημα με χρήση ηλεκτρονικών συσκευών. Ακόμη και οι πλέον αδύνατοι από αυτούς αλλά και κάποιοι από τους μαθητές μας με ιδιαιτερότητες συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους και συμμετέχουν ενεργά στο μάθημα. Το περιβάλλον του εργαστηρίου τούς είναι αρκετά φιλικό και η εξοικείωση τους με τις νέες τεχνολογίες τους οδηγεί στο να μη μένουν αδιάφοροι στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με ιδιαίτερη χαρά ασχολούνται με τα μαθηματικά παιχνίδια. β) Η διδασκαλία παύει να είναι δασκαλοκεντρική. Οι μαθητές βρίσκονται στο κέντρο της μάθησης, καθώς συνεργάζονται, πειραματίζονται, εικάζουν και καταλήγουν σε συμπεράσματα. Ο καθηγητής επιβλέπει, εξηγεί, ενθαρρύνει, επιβραβεύει. Στις δυσκολίες που παρουσιάζονται μπορούμε να αναφέρουμε: α) την έλλειψη χρόνου για πολλές διδασκαλίες στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής κάτω από την πίεση της διδακτέας ύλη, β) την έλλειψη αρκετής υλικοτεχνικής υποδομής, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετοί μαθητές ανά ηλεκτρονικό υπολογιστή, γ) τον πολύ χρόνο που ο εκπαιδευτικός πρέπει να διαθέσει για να προετοιμάσει το μάθημα του. Καταλήγοντας θεωρούμε μεγάλη ευκαιρία για το μικρό μας σχολείο την υλοποίηση του συγκεκριμένου Erasmus+ project. Μέσα από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα μας δόθηκε η ευκαιρία να καινοτομήσουμε και να εφαρμόσουμε νέους τρόπους διδασκαλίας και μάθησης αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις που επιφέρουν οι ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας, της πληροφορίας και της επικοινωνίας. Παράλληλα, μέσα από τις μετακινήσεις μας, να γνωρίσουμε νέους τόπους, κουλτούρες, νέους συναδέλφους, οι μαθητές μας νέους συμμαθητές και να επιβεβαιώσουμε ότι η γνώση και οι φιλίες δεν περιορίζονται από γεωγραφικά σύνορα. Έφη Φιλιππάκη Μαθηματικός Γενικού Λυκείου Κισάμου
Μπράβο στα παιδιά του δήμου Κισάμου που δήλωσαν εθελοντές οδηγοί στο ασθενοφόρο της πόλης μας. Μπράβο και συγχαρητήρια γιατί παραμέρισαν ώρες ελευθερίας και διασκέδασης για το καλό των συνανθρώπων τους. Και όλοι ξέρουμε πόσο μας έχει στοιχίσει αυτή η αδιαφορία από την μεριά του κράτους. Ας ελπίσουμε οτι θα υπάρξει και συνέχεια κι ας καταλάβει το κράτος επιτέλους οτι πολλά μπορούν να λυθούν αρκεί να το θέλει. Για την ιστορία να αναφέρω και τα ονόματα των παιδιών, Γιάννης Χοχλάκης, Κουνελάκης Βασίλειος, Θύμης Γεώργιος που θα εκπαιδευτούν για δυο μέρες στο Γενικό νοσοκομείο Χανίων.
Άλλο ένα έργο μελετά για την πλατεία Τζανακάκη η δημοτική μας αρχή. Οι παλιές δημοτικές τουαλέτες που έχουν εγκαταλειφθεί εδώ και 20 χρόνια σκέφτεται να τα αξιοποιήσει και να δημιουργήσει στον ίδιο χώρο ένα διώροφο κτίσμα που θα στεγάσει την βιβλιοθήκη και το δημοτικό συμβούλιο του δήμου. Όπως όλοι ξέρουμε ο χώρος είναι εγκαταλελειμμένος χρόνια τώρα και θα ήταν μιας πρώτης τάξης ευκαιρία να δημιουργηθούν όλα αυτά που σκέφτονται και θα ήταν και ευτύχημα για την πόλη αν φτιαχνόταν και μαι -δυο τουαλέτες ....όχι τίποτα άλλο αλλά για να γλυτώσουμε τα γωνιακά κατουρήματα. Υ.Σ Η φωτο έχει μεγάλη σημασία για τους μεγαλύτερους Σαμιώτης υποβασταζόμενος τον οδηγούν στις δημόσιες τουαλέτες ο Κωστής και οι Γιάννηδες.
Το 99% του διαδικτύου κλαίει για τα Γρι-Γρί (όπως έγραψε εύστοχα και ένας φίλος) που σκότωσαν κατόπιν παραγγελίας στην Ντία. Δεν έχει ακόμα καταλάβει ότι δεν ήταν καθαρόαιμα (μπασταρδεμένα ήταν ορέ) και το γεγονός αυτό συμβαίνει χρόνια τώρα. Μετά που είδαν και απόδαν και κατάλαβαν τι συμβαίνει είπαν για το αποτρόπαιο της φωτογραφίας. (κακή συνήθεια να βλέπεις μια εικόνα στο φατσοβιβλίο και αμέσως να βγάζεις συμπέρασμα δίχως να διαβάζεις το κείμενο που την συνοδεύει).
Ναι σωστά αποτρόπαιες ήταν οι φωτογραφίες σου γυρίζουν τ΄αντερα βλέποντας κομμένους λαιμούς.... όμως καμιά διαφορά δεν έχει με όλες αυτές τις φώτο που κατά καιρούς φίλοι και γνωστοί ανεβάζουν στο φατσοβιβλίο... με κάτι υπό εξαφάνιση 10κιλους ρουφούς, κάτι τεράστια αγριογούρουναή επιδεικνύοντας την καλή κατάσταση τους παρουσιάζοντας 5-6 λαγούς .... σαν τρόπαιο. Πριν κάμποσα χρόνια βέβαια δεν είδα και μεγάλη συγκίνηση στο διαδίκτυο όταν εκλεγμένος παραδέχτηκε μπρος στις κάμερες οτι τρώει παράνομα 2-3 Κρι-Κρι τον χρόνο. Το πρόβλημα είναι οτι έτσι και αλλιώς πρέπει να σταματήσει αυτό το ανελέητο κυνηγητό των ανήμπορων ζώων και αν δεν μπορούμε ας σταματήσουμε την φατσοεπίδειξη.
Γεια σας, διασώστες παραλιών, αύριο το πρωί στις 9:00 αποφασίσαμε να συναντηθούμε στην παραλία της Βιγλιάς (είναι η παραλία δυτικά του λιμανιού του Καβονησίου) και συγκεκριμένα έξω από τα δωμάτια Anabaloussa. Θα ξεκινήσουμε να καθαρίζουμε τη δυτική πλευρά της παραλίας. Λόγω των ισχυρών βορειοανατολικών ανέμων τις τελευταίες μέρες, πιστεύουμε ότι σε εκείνες τις ακτές η θάλασσα θα έχει ξεβράσει πολλά σκουπίδια που αποτελούν κίνδυνο για τη θαλάσσια ζωή, αλλά και την εικόνα των παραλιών μας. (Να ενημερώσουμε ότι σε μελλοντική συνάντηση θα ξαναπάμε στα Φαλάσσαρνα. Περιμένουμε όμως να πνεύσουν δυτικοί άνεμοι, γιατί αλλιώς δεν έχει νόημα να κάνουμε τον κόπο) Τι λες; Θα έρθεις κι εσύ; Ακούστηκε ότι οι Κισσαμίτες δεν νοιαζόμαστε για τις παραλίες μας... Απόδειξε ότι όποιος το είπε κάνει λάθος! Φέρε τους φίλους σου κι έλα να κάνουμε κάτι διαφορετικό! Τι πρέπει να κρατάς; Την καλή σου διάθεση κι αν θέλεις σακούλα σκουπιδιών και ένα κοφτερό μαχαιράκι (κάποιες φορές χρειάζεται να κόψουμε σκοινιά που έχουν πιαστεί σε βράχια) Τα λέμε εκεί!
To 1964 εκδόθηκε η Μελέτη Τουριστικής Ανάπτυξης Κρήτης, τεσσάρων τόμων κι εκατοντάδων σελίδων. Στον τρίτο τόμο, προτείνονται τα κύρια τουριστικά κέντρα σε χάρτη. Η Ελούντα θεωρήθηκε το υπ' αριθμόν 1 κέντρο, τα Φαλάσαρνα μαζί με το Βάι και την Αγιά Γαλήνη ακολουθούν, και μετά Παλαιόχωρα, Αγία Πελαγία, Χερσόνησο ... λίγο πέσανε έξω (ίσως ηθελημένα) για το Ελαφονήσι, την Χρυσή και φυσικά δεν μαντέψανε το διαμάντι της Κρήτης τον Μπάλο,που το έχουν μάλιστα με μαύρο αστέρι που σημαίνει χώρος κατασκήνωσης. Εδώ μπορείτε να δείτε την μελέτη.