Tις τελευταίες ημέρες, η κοινωνία των Χανίων αναγκάζεται να παρακολουθήσει συσκέψεις επί συσκέψεων, αρμοδίων και αναρμοδίων φορέων σε σχέση με τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα του νομού Χανίων. Έργα τα οποία έχουν εδώ και καιρό κυριολεκτικά βαλτώσει. Η κυβέρνηση και όσοι την στηρίζουν τοπικά, επιδιώκουν να δημιουργήσουν σύγχυση ως προς τις ευθύνες τους, με τη συχνά χρησιμοποιούμενη εύκολη δικαιολογία της ελλείψεως ωρίμων μελετών. Τουλάχιστον για τα πολύ μεγάλα έργα, είναι εύκολο να δει κανείς την δυσάρεστη πραγματικότητα.
ΒΟΑΚ :
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε τον Μάρτιο του 2010 την πρόθεσή της να αναθέσει τη διαχείριση των σχετικών κονδυλίων και το συντονισμού των έργων σε μια νέα δημόσια εταιρεία με το όνομα ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε. Δέκα μήνες μετά την εξαγγελία δεν έχει γίνει τίποτα προς την κατεύθυνση αυτή, ούτε καν έχει συσταθεί η εταιρεία ! Σύμφωνα δε με τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη Κρήτης κ.Αρναουτάκη, καθυστερεί περαιτέρω η σύσταση της εταιρείας γιατί ακόμα αναζητείται μεταξύ των Υπουργείων χρηματοδότηση για το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, ποσού 4 εκατομμυρίων ευρώ. Με άλλα λόγια καθυστερούν για ένα χρόνο τα έργα στο ΒΟΑΚ, πάνω στον οποίο η Κρήτη κάθε τόσο θρηνεί ανθρώπινες ζωές, επειδή η κυβέρνηση δεν διαθέτει 4 εκατομμύρια ευρώ για να συσταθεί η εταιρεία που θα διαχειριστεί το έργο. Και αυτό τη στιγμή που ήδη στο ΕΣΠΑ είναι εγγεγραμένα περισσότερα από 300 εκατομμύρια ευρώ για την υλοποίηση των ίδιων των έργων του ΒΟΑΚ. (Το ποσό ασφαλώς δεν επαρκεί για την ολοκλήρωση του έργου, αυτό όμως δεν αποτελεί δικαιολογία για την μη αξιοποίησή του)
Αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης :
Το Νοέμβριο του 2009, ο Υπουργός Υποδομών κ.Δ.Ρέππας, σε απάντηση επιστολής του τότε Νομάρχη Χανίων κ.Γρ.Αρχοντάκη, ανέφερε ότι η μελέτη για την επέκταση θα είχε ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο του 2009, και αρχές του 2010 θα γινόταν η προκήρυξη του έργου. Σημειώνεται ότι και για αυτό το έργο υπάρχει πρόβλεψη πιστώσεων στο ΕΣΠΑ. Περισσότερο από ένα χρόνο μετά, ούτε προκήρυξη έχει γίνει, ούτε καν η μελέτη έχει ολοκληρωθεί. Ο δε Περιφερειάρχης Κρήτης δηλώνει ότι το «έργο θα πρέπει να δημοπρατηθεί εντός του πρώτου δεκαμήνου του 2011», δυο χρόνια δηλαδή μετά την αρχική εξαγγελία από τη σημερινή κυβέρνηση και περίπου τέσσερα μετά την ένταξή του στο ΕΣΠΑ ! Η μέχρι σήμερα πορεία της κυβέρνησης δεν δίνει την παραμικρή αξιοπιστία και στην τελευταία αυτή δέσμευση.
Λιμάνι Σούδας
Η νέα προβλήτα «Αδρίας» στοίχισε πάνω από 13 εκατομμύρια ευρώ, και είναι από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα του νομού το οποίο ολοκληρώθηκε στο κύριο μέρος του το 2009. Απαιτούνται ορισμένα πρόσθετα έργα ύψους 230,000 ευρώ σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου κ.Πρωϊμάκη, για να είναι το λιμάνι πλήρως συμβατό με τις προϋποθέσεις για την υποδοχή κρουαζιεροπλοίων. Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι τα χρήματα αυτά είναι διαθέσιμα από τους ιδίους πόρους του Ταμείου, όπως το παρέδωσε ο προηγούμενος Πρόεδρος κ.Μανουσογιαννάκης. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν ήδη να είχαν τουλάχιστον δημοπρατηθεί τα έργα, τα οποία προφανώς από τον προϋπολογισμό τους είναι δευτερεύουσας σημασίας. Θα είναι κρίμα ένα τέτοιο έργο να μην αξιοποιηθεί πλήρως και εγκαίρως ως τουριστική υποδομή του νομού.
Η κυβέρνηση δεν μπορεί πλέον να επικαλείται αστοχίες ή καθυστερήσεις άλλων. Ασκεί εξουσία εδώ και δεκαέξι μήνες, στους οποίους η εγκατάλειψη και απαξίωση του νομού Χανίων, είναι περισσότερο από προφανής.
Μανούσος Γ. Βολουδάκης
1 σχόλιο:
Προφανώς ο Μανούσος θέλει να πει εμφανής (ή μάλλον εμφανείς, αφού αναφέρεται σε δύο τη εγκατάλειψη κι απαξίωση)
Διύλισις κώνωπος, θα πείτε κι έχετε δίκιο! Τώρα επί της ουσίας, έχει απόλυτο δίκιο, αλλά σε ίδια αν όχι χειρότερη μοίρα ήταν η Κρήτη γενικώς κι επί αλήστου εποχής της ΝΔ!
Δημοσίευση σχολίου