Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010

BITΖΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ


.... το πλοίο φάντασμα
τoυ Βασίλη Κασιμάτη
....Έρχεται, φεύγει σαν "φάντασμα" και κανείς δεν δίνει σημασία ή ακόμα χειρότερα - κανείς δεν το παίρνει χαμπάρι!
Πολλοί ήταν αυτοί - επώνυμοι και ανώνυμοι του Ρεθύμνου που μίλησαν τότε στον Τύπο αλλά και στα τηλεοπτικά Μ.Μ.Ε. για την εν λόγω γραμμή.
«...Κατάντια για το Ρέθυμνο, να φύγει, πρεμούλα, απαράδεκτη κατάσταση, άγονα μυαλά, πλοιάριο μιας άλλης εποχής, ντροπή, αμαύρωση για το τόπο μας», και άλλα πολλά ήταν οι φράσεις και οι λέξεις που ειπώθηκαν για το πλοίο και την εταιρία της συγκεκριμένης γραμμής.
Πολλά ήταν αυτά που επί σειρά μηνών διαδραματίστηκαν παρασκηνιακά έως ότου η ΛΑΝΕ (θυγατρική της ΑΝΕΚ και του Ομίλου Βαρδινογιάννη) καταφέρει να αποσπάσει τη γενναία επιδότηση των τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως και εν τέλει δρομολογήσει το πλοίο της «ντροπής» που αμαυρώνει το τόπο μας.
Καταρχήν δρομολογήθηκε η ακτοπλοϊκή απομόνωση του Ρεθύμνου ούτως ώστε ερχόμενη η ΛΑΝΕ να φανεί ως «από μηχανής θεός» για το Νομό μας. Μόνο που τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι! Το λιμάνι του χαρακτηρίστηκε άγονη γραμμή με τα όποια αρνητικά αποτελέσματα απορρέουν από αυτό.
Με τη παρουσία του Β.Κ. και μόνο στο λιμάνι εμφανίζει το Ρέθυμνο ως μια τριτοκοσμική περιοχή, την ίδια στιγμή που οι γειτονικοί μας νομοί (Ηρακλείου & Χανιά) εξοπλίζονται ολοένα και περισσότερο με πλοία/πλωτά παλάτια καθιστώντας το Νομό μας μη ανταγωνιστικό σε όλες τις μορφές εμπορίου πλήττοντας κυρίως το τουρισμό μας, σημάδι που ήδη φάνηκε τις πρώτες ημέρες του Απριλίου με την σκανδαλώδη-μηδενική εισροή μαθητικού τουρισμού (πενταήμερες εκδρομές) και ξένων τουριστών του Καθολικού Πάσχα.
Δραματικά τα αποτελέσματα και οι οικονομικές επιπτώσεις στην εμπορική και όχι μόνο κίνηση του Ρεθύμνου που περίμενε πως και πως την αναμενόμενη αλλά δυστυχώς μη εμφανιζόμενη τουριστική κίνηση.
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο σύμφωνα με τα στοιχεία του ρεπορτάζ μας έχει απαξιωθεί πλήρως από τους Ρεθυμνιώτες και τους επισκέπτες. Η πληρότητα του δρομολογίου είναι σε άκρως χαμηλά επίπεδα με τους επιβάτες που αποβιβάζονται στο λιμάνι του Ρεθύμνου να μην ξεπερνούν τα .... «δάχτυλα των δύο χεριών».
Λίγα φορτηγά είναι η μόνιμη πελατεία του Σαββατιάτικου μόνο δρομολογίου.
Συνεχίζοντας το ρεπορτάζ, ρωτήσαμε επιβάτες που αποβιβάστηκαν από το πλοίο για τις εντυπώσεις που αποκόμισαν από το ταξίδι.
Τα αρνητικά:
Δεν υπάρχουν κυλιόμενες σκάλες ή ασανσέρ καθιστώντας αδύνατη την «ανάβαση» στο πλοίο σε επιβάτες άνω των 40!
Οι υπάρχουσες σκάλες έχουν μεγάλο ποσοστό ανηφορικής κλίσης με αποτέλεσμα να είναι υπερβολικά δύσκολη η μετακίνηση αποσκευών.
Αδύνατη η μεταφορά μωρών με καρότσια.
Απαράδεκτο εστιατόριο.
Παλιές καμπίνες που μυρίζουν κλεισούρα και με καμία απολύτως παροχή που να θυμίζει την εποχή μας.
Συνεχείς καθυστερήσεις και πολλές οι ώρες του δρομολογίου που στις περισσότερες φορές ξεπερνούν το 13ωρο.
Ανύπαρκτες ξενοδοχειακές υπηρεσίες.
Ο χώρος «μη καπνιζόντων» είναι άφαντος και οι ελάχιστες τηλεοράσεις λειτουργούν μόνο με ένα κανάλι.
Απαράδεκτο σέρβις.
Παλαιό σκαρί που αποπνέει ανασφάλεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: