Πριν κάμποσο καιρό είχα γράψει για το φαινόμενο του Β.Ο.Α.Κ (βόρειος οδικός άξονας Κρήτης). Για το πόσο εύκολα αυτός ο ανθρωποφάγος για μένα ΒΟΑΣ (βόρειος οδικός άξονας σκοτόστρας) «καταβροχθίζει» τους ανθρώπους, για τις τεράστιες ατέλειες, τις παραλήψεις, αλλά και την συνεχιζόμενη κρατική αδιαφορία. Είναι πασίγνωστο ότι σε αναλογία με το υπόλοιπο τμήμα του οδικού άξονα, από τα 31 επικίνδυνα σημεία του ΒΟΑΚ τα 5 βρίσκονται στο δικό μας κομμάτι, είναι και πιο ακατάλληλος, ο πιο καλομελετημένος, ο πιο κακοσυντηρημένος, με λίγα λόγια ο πιο επικίνδυνος. (Έμαθα ότι θα μπει εισαγγελέας για να δει τις κακοτεχνίες...άργησε όμως πολύ)
Αυτός λοιπόν ο δρόμος που ήταν κάποτε το όνειρο μας, η ελπίδα της ανάπτυξης μας, το κλειδί της φυγής από την απομόνωσης μας, σήμερα έχει γίνει ο εφιάλτης μας. Εκτός ότι γεμίσαμε εικονοστάσια και δεν το καταλάβαμε, ο καθένας μας με μια «γκαζιά» βρίσκεται στην Χώρα και με υπερηφάνεια (λες και βρίσκεται σε κανένα Παρίσι ή Μιλάνο) αγοράζει τα της καθημερινότητας του από τις λαϊκές ή τα μεγάλα πολυεθνικά καταστήματα. Τα μαγαζιά μας βέβαια κλείνουν όλα το ένα μετά το άλλο !
Φυσικά ποτέ και κανένας υπόλογος ενδιαφέρθηκε για το κομμάτι αυτό, μιας και οι περισσότεροι είχαν μάθει ότι η Κρήτη τελειώνει στο… Κολυμβάρι . Για πολλούς τελικά όπως φαίνεται δεν υπάρχουμε, δυστυχώς με την βοήθεια μας ……..
Σήμερα το πρόβλημα και ο αγώνας μας είναι άλλος …….λένε ότι το Καστέλλι θέλει, όσο ποτέ άλλοτε περιφερειακό. Ασφυκτιά από τα αυτοκίνητα, τα άναρχα παρκαρίσματα, τους στενούς δρόμους, τα κακά πεζοδρόμια. Επιτακτικά λοιπόν όλοι, μηδενός εξαιρουμένου, αλήθεια που είναι οι ντόπιοι έμποροι, που είναι ο εμπορικός σύλλογος, αλλά θα μου πείτε μείνανε και καθόλου, (ξε) φωνάζουν για τον νέο δρόμο που θα παρακάμπτει το Καστέλλι, θα παρακάμπτει τα μαγαζιά, την πιάτσα, την αγορά την υποτιθέμενη λεωφόρο μας. Βέβαια με περισσή υπερηφάνεια –γιατί εκεί φτάνει η ασχετοσύνη – αναρωτιόμαστε πόσα τούνελ και πόσες αερογέφυρες θα υπάρχουν, λες και αν έχουμε πάνω από …. τόσες θα γίνουμε …..πολιτεία;
Βέβαια τους ακούω … που έχουν τρανταχτά επιχειρήματα !!!
Τους ενοχλεί, λένε ότι δεν μπορούν να περάσουν το Καστέλλι γρήγορα και εύκολα, για να φτάσουν μια ώρα αρχύτερα στα καραβάκια της Γραμβούσας ή στα Φαλάσαρνα.
Τους ενοχλεί γιατί δεν μπορούν να περνούν γρήγορα τα διαξονικά από το λιμάνι και τα τριαξονικά με τα οπωροκηπευτικά των κάμπων. Σιγά ρε παιδιά μην στριμώχνεστε;
Λιμάνι δεν υπάρχει πλέον, το αντιλαμβανόμαστε, είναι ιδιωτικό, φορτηγά με το σταγονόμετρο περνούν ρωτήστε τους λιμενεργάτες και μόνο κάτι λιπάσματα, που και αυτά μεταμεσονύχτιες ώρες (μετα)κινούνται.
-Ναι θα μπορούσαμε να απαιτήσουμε παρακαμπτήριο αν είχαμε –λέω- ένα τσιμεντάδικο - που κάναμε αγώνα να το διώξουμε.
-Ναι να είχαμε παρακαμπτήριο, αν η καθημερινή μας συγκοινωνία με την Καλαμάτα μας δημιουργούσε μεγάλο πρόβλημα…. Φυσικά δεν έχουμε, ούτε θα έχουμε μιας και την χάσαμε!
-Όχι όμως για να εξυπηρετήσουμε τους καλοκαιρινούς μας επισκέπτες, που μας αγνοούν αφού όλοι αδιάφορα μας προσπερνούν !!!
-Όχι για να το «παίξουμε» σε προεκλογικά σποτ, είδαμε τι παθαίνουμε με τον βιολογικό!
-Όχι για να κάνουμε το χατίρι σε κάποιους επιχειρηματίες που αδιαφορούν για την πόλη και τους ανθρώπους της.
Σίγουρα το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη είναι τεράστιο και όσο πρόχειρα το προσεγγίζουμε, τόσο χειρότερη κάνουμε την κατάσταση.
Αυτό το βλέπουνε και οι κάτοικοι αλλά και οι μαγαζάτορες-με μια μόνο κίνηση στην Σκαλίδη (για ομορφιά) η κίνηση μετατοπίστηκε νοτιότερα, Ηρώων Πολυτεχνείου που τελικά δέχτηκε τον διπλάσιο «φόρτο» αυτοκινήτων, κάνοντας την μια πάλαι ποτέ Σκαλίδη και την Σκαλίδη να θυμίζει …Βηρυτό από την φυγή.
Κύριοι το ίδιο δεν θα γίνει αν μετατοπίσουμε τις πιάτσες νοτιότερα ; Μήπως τα πολυεθνικά δεν καραδοκούν; Ας ξαναβάλουμε την μελέτη στο συρτάρι …εξάλλου τόσα χρόνια εκεί ήταν και ας προσπαθήσουμε να φτιάξουμε την πόλη μας καλύτερα …με πεζοδρόμια, με φωτισμό, με σήματα. Ας την κάνουμε ανθρώπινη, φιλόξενη, εξυπηρετική, ιδιαίτερα τώρα που θα γίνει και πρωτεύουσα μεγάλου δήμου. Ας μην την αποδιαλύσουμε !!
Ο ΣΑΔΕΝΤΡΕΠΕΣΑΙ