..Νομού Χανίων
Οι συγχωνεύσεις δε γίνονται για παιδαγωγικούς λόγους όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση αλλά για οικονομικούς λόγους και μόνο:
• Δεν είναι παιδαγωγική λογική η αύξηση του αριθμού μαθητών σε ένα τμήμα. Τα φροντιστήρια διαφημίζουν τα ολιγομελή τμήματά τους!
• Το κτίριο όπου προτείνεται να γίνει η συγχώνευση δεν έχει τις στοιχειώδεις προδιαγραφές που προβλέπει ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (αίθουσες διδασκαλίας τουλάχιστον 47,61 τμ η καθεμία, αυλή κ.ο.κ.).
• Οι συγχωνεύσεις ακολουθούν τη λογική περικοπών του «Καλλικράτη», που εκφράζεται ήδη με τη μείωση κατά 50% των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων.
• Οι συγχωνεύσεις σχολείων τελικά είναι σε βάρος των πλέον αδύνατων μαθητών, των φτωχών και των περιθωριοποιημένων, σε βάρος των αγροτικών περιοχών και των πληθυσμών της υπαίθρου.
• Οι συγχωνεύσεις απλά μεταφέρουν κονδύλια από το σχολείο του χωριού στο ΚΤΕΛ που αναλαμβάνει τη μεταφορά των μαθητών, ενώ αργότερα με την περικοπή των σχετικών κονδυλίων από την κυβέρνηση προς τους Δήμους, η συγχώνευση θα μετακυλίσει τελικά το κόστος της μεταφοράς των μαθητών στους γονείς και την τοπική κοινωνία.
Σε ό,τι αφορά τη συγχώνευση των ΔΣ Καμισιανών – Ταυρωνίτη:
• Το κτίριο όπου προτείνεται να γίνει η συγχώνευση δεν έχει τις στοιχειώδεις προδιαγραφές που προβλέπει ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (αίθουσες διδασκαλίας τουλάχιστον 47,61 τμ η καθεμία, αυλή κ.ο.κ.).
• Οι συγχωνεύσεις ακολουθούν τη λογική περικοπών του «Καλλικράτη», που εκφράζεται ήδη με τη μείωση κατά 50% των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων.
• Οι συγχωνεύσεις σχολείων τελικά είναι σε βάρος των πλέον αδύνατων μαθητών, των φτωχών και των περιθωριοποιημένων, σε βάρος των αγροτικών περιοχών και των πληθυσμών της υπαίθρου.
• Οι συγχωνεύσεις απλά μεταφέρουν κονδύλια από το σχολείο του χωριού στο ΚΤΕΛ που αναλαμβάνει τη μεταφορά των μαθητών, ενώ αργότερα με την περικοπή των σχετικών κονδυλίων από την κυβέρνηση προς τους Δήμους, η συγχώνευση θα μετακυλίσει τελικά το κόστος της μεταφοράς των μαθητών στους γονείς και την τοπική κοινωνία.
Σε ό,τι αφορά τη συγχώνευση των ΔΣ Καμισιανών – Ταυρωνίτη:
1. Δεν υπάρχει συναίνεση των γονέων και της τοπικής κοινωνίας.
2. Δε ζητήθηκε καν η γνώμη των άμεσα ενδιαφερόμενων, των γονέων, των εκπαιδευτικών του σχολείου, του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών, του τοπικού Δήμου, παρά τις κυβερνητικές διακηρύξεις περί «διαβούλευσης» και «δημοκρατικού διαλόγου». Προφανώς συζητάνε μόνο με όσους συμφωνούν μαζί τους!
3. Έγινε κυριολεκτικά εν κρυπτώ.
4. Αποδυναμώνει το χωριό των Καμισιανών, οδηγώντας στην εγκατάλειψη της υπαίθρου.
5. Μεταφέρει χρήματα από τη διατήρηση ενός σχολείου στο ΚΤΕΛ για επιπλέον μεταφορές μαθητών.
6. Η καθημερινή μετακίνηση μαθητών με λεωφορείο αφαιρεί πολύτιμο ελεύθερο χρόνο από τα παιδιά και οδηγεί στην εγκατάλειψη του σχολείου και την περιθωριοποίησή τους (σχολική διαρροή μαθητών).
7. Το κλείσιμο του σχολείου των Καμισιανών είναι κλείσιμο ενός πολιτιστικού κέντρου του χωριού με απόφαση της κυβέρνησης.
Ως Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Χανίων, δεν είμαστε διατεθειμένοι να λαμβάνονται αποφάσεις που αφορούν την Παιδεία στο Ν. Χανίων ερήμην του Συλλόγου μας. Εμείς δεν είμαστε διορισμένοι από καμιά κυβέρνηση. Έχουμε εκλεγεί με δημοκρατικές διαδικασίες καθολικής συμμετοχής και εκπροσωπούμε τους 1.400 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Χανίων. Όποιος αγνοεί το Σύλλογό μας στη λήψη αποφάσεων που αφορούν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα μας βρίσκει απέναντί του!2. Δε ζητήθηκε καν η γνώμη των άμεσα ενδιαφερόμενων, των γονέων, των εκπαιδευτικών του σχολείου, του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών, του τοπικού Δήμου, παρά τις κυβερνητικές διακηρύξεις περί «διαβούλευσης» και «δημοκρατικού διαλόγου». Προφανώς συζητάνε μόνο με όσους συμφωνούν μαζί τους!
3. Έγινε κυριολεκτικά εν κρυπτώ.
4. Αποδυναμώνει το χωριό των Καμισιανών, οδηγώντας στην εγκατάλειψη της υπαίθρου.
5. Μεταφέρει χρήματα από τη διατήρηση ενός σχολείου στο ΚΤΕΛ για επιπλέον μεταφορές μαθητών.
6. Η καθημερινή μετακίνηση μαθητών με λεωφορείο αφαιρεί πολύτιμο ελεύθερο χρόνο από τα παιδιά και οδηγεί στην εγκατάλειψη του σχολείου και την περιθωριοποίησή τους (σχολική διαρροή μαθητών).
7. Το κλείσιμο του σχολείου των Καμισιανών είναι κλείσιμο ενός πολιτιστικού κέντρου του χωριού με απόφαση της κυβέρνησης.