Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ...

Εθελοντική εργασία από τους μαθητές του Λυκείου Κισάμου... Μετά τις τάξεις σειρά έχει η εξώπορτα. 

ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Σας καλούμε, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 70 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/7-6-10) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης –Πρόγραμμα Καλλικράτης» να προσέλθετε σε τακτική συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Δήμου Κισάμου, στο Δημαρχείο Κισάμου, στις 23-09-2016 ημέρα Παρασκευή και ώρα 15:00 για συζήτηση και λήψη απόφασης στα κάτωθι θέματα της Ημερήσιας Διάταξης:
ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ:
1. Συζήτηση σχετικά με την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού στις 27 Σεπτεμβρίου.
 2. Ολοκλήρωση διαφημιστικού σποτ Τουριστικής Προβολής για το Δήμο Κισάμου & Προβολή αυτού.

Μάλιστα ο Δήμος Κισάμου, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού στις 27 Σεπτεμβρίου, διοργανώνει μουσική – κρητική βραδιά την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου και ώρα 20:00 στην Πλατεία Τζανακάκη. Με αφορμή την εκδήλωση αυτή, πρόκειται να βραβεύσει με έναν έπαινο τους μακροβιότερους επισκέπτες της περιοχής μας.
Για το λόγο αυτό, καλούμε τους ξενοδόχους της περιοχής να μας δώσουν (μέχρι την Παρασκευή 23/9 στο mail του Δήμου Κισάμου  dkisamou@gmail.com) τα στοιχεία των πελατών τους που εμπίπτουν στην κατηγορία των 10 και πλέον ετών, που επισκέπτονται την Κίσαμο.
Η  Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Δήμου Κισάμου
Βαρουχάκη Σταυρούλα

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Ο μεγαλύτερος εχθρός του Ελληνισμού;
«Το 2050 ο συνολικός πληθυσμός της Ελλάδας θα είναι 15-20 εκατομμύρια και μόνο 2 εκατομμύρια από αυτά θα είναι Έλληνες».
 Αυτό, ισχυρίζεται ο πανεπιστημιακός Ηλίας Φιλιππίδης, προκύπτει από πρόσφατες διεθνείς στατιστικές, επισημαίνοντας παράλληλα  τους κινδύνους που εγκυμονούνται για το μέλλον του Ελληνισμού στην Ελλάδα. Όχι μόνο ο Ελληνισμός θα είναι μειοψηφία στην Ελλάδα το 2050, συνεχίζει, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι πενήντα χρόνια μετά, δηλ. το 2100, η Ελληνική γλώσσα θα έχει παύσει να είναι η επίσημη γλώσσα του Ελλαδικού κράτους –εάν δεν έχει καταργηθεί και αυτό- και τα Ελληνικά θα ομιλούνται από μία μειονότητα δίγλωσσων Ελλαδιτών Ελληνικής καταγωγής, για να εξελιχθεί σε μια ανάμικτη διάλεκτο, όπως τα γκρεκάνικα της κάτω Ιταλίας.
Άποψη υπερβολικά απαισιόδοξη μου είπε κάποιος, προφητική ρήση απάντησε ένας άλλος που άκουσε την συζήτηση. Δεν ξέρω ποια από τις δύο γνώμες θα δικαιωθεί τελικά, φοβούμαι όμως πως η σκληρή πραγματικότητα των αριθμών μας φέρνει μπροστά σε μια τραγική αλήθεια. Ο δείκτης των γεννήσεων, λένε οι ειδικοί, έπεσε στην χώρα μας από 2,9 παιδιά που ήταν ανά γυναίκα το 1980 σε 1,4 το 1990, σε 1,2 το 2000 και ακόμα χειρότερα σε 1 το 2010. Αντίθετα αυξήθηκε η αναλογία των γυναικών που έχουν ένα μόνο παιδί από 41,5% σε 45,4% και μειώθηκε η αναλογία των γυναικών με τέσσερα και άνω παιδιά από 7,1% σε 4,8%. Για πρώτη φορά δε οι θάνατοι, σε ετήσια βάση, υπερέβησαν τις γεννήσεις.  
Συμπερασματικά  θα μπορούσαμε να πούμε ότι το δημογραφικό είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά προβλήματα της Χώρας μας, το οποίο μπορεί να είναι ο καταλύτης και για την επιβίωση του Έθνους μας. Αφού λοιπόν εντοπίστηκε το πρόβλημα χρειάζεται να προταθούν πιθανές λύσεις. Προϋπόθεση όμως της όποιας λύσης είναι ο εντοπισμός δεδομένων και παραμέτρων του θέματος που νομίζομε ότι είναι βασικά δύο: Το 1ο είναι ότι βρισκόμαστε ενώπιον ενός ιστορικού γίγνεσθαι που δεν είναι άλλο από την κίνηση προς μια παγκόσμια κοινότητα όπου εμφανίζεται μια κοινωνία πολυπολιτισμική, πολυσυλλεκτική, και πολυφυλετική. Το 2ο, εξίσου σημαντικό, είναι τα κύματα προσφύγων-μεταναστών που δέχεται η Χώρα μας, που δεν μπορούμε να αγνοήσομε αλλά ούτε και να απορρίψομε. Η πλειοψηφία δε αυτών των ανθρώπων δεν σκοπεύει να επιστρέψει στην πατρίδα τους, άρα είναι λογικό να βλέπουν την Ελλάδα ως δεύτερη πατρίδα τους. Τι μέλλει ή μάλλον τι δέον γενέσθαι; Νομίζομε ότι είναι βασικό και αναγκαίο να κατανοήσομε πως το δημογραφικό πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται χωρίς την αγάπη για τον άνθρωπο και ειδικότερα τον νέο άνθρωπο, το παιδί. Φοβούμαι όμως, όπως σημειώνει και ο καθηγητής Φιλιππίδης, ότι «η κοινωνία μας μετατρέπεται σε μία άψυχη μάζα αγχωμένων, εξατομικευμένων και αμβλυμμένων καταναλωτών που ζούν μέσα στην ανασφάλεια του μέλλοντος, τις εξαρτήσεις και πιέσεις του παρόντος και τέλος στο κενό του παρελθόντος». Απαιτείται λοιπόν η ανάπλαση της Ελληνικής παιδείας, ώστε να δημιουργηθεί η κατάλληλη νοοτροπία σε όλους μας,  κυρίως στους νέους, και να ξαναγίνει το παιδί πηγή χαράς και ζωής για την Ελληνική οικογένεια. Απαιτείται, επίσης, επιστροφή στις ρίζες και τις παραδεδομένες αξίες και ιδανικά που κράτησαν ζωντανό τούτο τον τόπο και το Γένος επί αιώνες. Γιατί επιστροφή στις ρίζες σημαίνει και επιστροφή στον άνθρωπο, επιστροφή στην ζωή, επιστροφή στην οικογένεια.        
«Εάν η Γαλλία απομακρυνθεί από τις πολυμελείς οικογένειες, τότε όσους όρους και αν βάλομε στην συνθήκη, ακόμη και αν αφαιρέσομε τα όπλα από την Γερμανία, η Γαλλία τελικά θα χαθεί, γιατί δεν θα υπάρχουν πλέον Γάλλοι», είχε πει ο Κλεμανσώ αναφερόμενος το 1919 στην συνθήκη των Βερσαλλιών. Μήπως τον ίδιο κίνδυνο δεν διατρέχει σήμερα και η Ελλάδα, εάν δεν επιστρέψει στον θεσμό των ευλογημένων πολυμελών οικογενειών των περασμένων γενεών; Θα μου πείτε πως, αφού η Πολιτεία μοιάζει να μην συμμερίζεται τις ανάγκες των πολύτεκνων οικογενειών; Είναι θέμα προς συζήτηση που χρειάζεται να βρει την λύση του. Όμως δεν φτάνει αυτό. Παράλληλα, οφείλομε να βοηθήσομε να ενταχθούν ομαλά στην Ελληνική κοινωνία οι συνάνθρωποι μας εκείνοι που πασχίζουν να ζήσουν μια καλύτερη ζωή μακριά από την πατρίδα τους και τους δικούς τους. Τα 100.000 χιλιάδες και πλέον παιδιά των μεταναστών, που ήδη αποτελούν μέρος της κοινωνίας μας, δεν μπορούμε να τα αγνοήσομε, εν αντιθέσει ευθυνόμαστε για την ένταξη και προσαρμογή τους στο νέο πολιτισμικό τους περιβάλλον. Μήπως και εμείς πριν λίγες δεκαετίες δεν ζητούσαμε την «γη της επαγγελίας» στα εργοστάσια της Δύσης;  Ας μην ξεχνάμε πως στον υγιή και γνήσιο, αυθεντικό Χριστιανισμό, επιβίωση σημαίνει συμβίωση, ύπαρξη σημαίνει συνύπαρξη και λόγος σημαίνει διάλογος. Ο «έτερος» δε (ο ξένος) μεταμορφώνεται σε  «εταίρο» (οικείο). Διερωτώμαι όμως εάν οι κρατούντες έχουν συνειδητοποιήσει το μέγεθος της δικής τους ευθύνη σε ό,τι αφορά την διατήρηση της Εθνικής συνείδησης και Εθνικής ταυτότητας ημών των Νεοελλήνων ή μήπως στόχος είναι η θυσία στον βωμό της μετανεωτερικότητας και την χοάνη της παγκοσμιοποίησης, με αποτέλεσμα την δημιουργία άθρησκων και απάτριδων συνειδήσεων;  
Μητροπολίτης
Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος

ΩΡΑΙΑ.....

Κατά 40% συρρικνώνεται η δύναμη της αστυνομίας στην Κρήτη.... χαχαχαχαχα ούτε με κιάλι δεν θα βλέπουμε αστυνομικό πλέον. Και θέλουμε να πάμε μπροστά να φέρουμε και κάμποσους μετανάστες, να ρυθμίσουμε την κυκλοφορία, να, να, να,...
Τώρα όποιος πιστεύει ότι οι αλλαγές αυτές γίνονται για να εξυπηρετηθεί καλύτερα ο πολίτης .. να σηκώσει το χέρι του.
Κλάψτα Ιάκωβε.... γιατί Χαράλαμπε λέγαμε επί Ν.Δ

12ο ΚΡΗΤΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Ξεκίνησε στο Ηράκλειο το 12ο διεθνές Κρητολογικό Συνέδριο στην Βασιλική του Αγ. Μάρκου. Ένα τριήμερο αφιερωμένο στις διαχρονικές αξίες, στην έρευνα, στην καταγραφή και ανάδειξη της επιστημονικής και πολιτισμικής ταυτότητας του πολιτισμού της Κρήτης.
Ανάμεσα στους πολλούς και καλούς ομιλητές ξεχωρίζουν και δικοί μας άνθρωποι που θα αναπτύξουν όσο το δυνατόν συντομότερα θέματα της περιοχής μας.
Σήμερα θα μιλήσουν η κα Μαρία Σκόρδου για το  Ταφικό μνημείο της πόλης στην Εφέδρων πολεμιστών και  
Ο Μανώλης Μαρινάκης για τα νομισματικά ευρήματα από τις ανασκαφές της πόλης.
Ο Ángel Martínez  Fernández για την Επιτύμβια επιγραφική και οι μεταναστεύσεις από και προς, καθώς και εντός της Κρήτης
Ο Κώστας Φουρναράκης θα μιλήσει για το ταξίδι του Χατζημιχάλη Γιάνναρη από τη Ρωσία στην Κρήτη.
Η Ζαχαρένια Σημανδηράκη για θέματα ναυτιλίας, επικοινωνίας και μετανάστευσης κατά την Αιγυπτιοκρατία στην Κρήτη 
Η Σταυρούλα Μαρκουλάκη για την Κινητικότητα ψηφοθετών στην ελληνορωμαϊκή Κρήτη.
Και ο Γιάννης Φαντάκης  για την κεραμική από το βυζαντινό τείχος των Χανίων

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Ιωσήφ και Ιωνάς..... οικοτροφείο αρρένων Κισάμου 1967!!!
Σήμερα ο Ιωνάς είναι Μητροπολίτης Καμπάλας και πάσης Ουγκάντας 
Ο Σεβασμιότατος γεννήθη το έτος 1945 εις DDEGEYA. Περάτωσε τις εγκύκλιες σπούδες στο BULEMEZI και KYADDONDO της Ουγκάντας (1952-1964). Φοίτησε στην Εκκλησιαστική Σχολή της Κρήτης (1964-1968). Είναι πτυχιούχος της Θεολογικής και της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1968-1978). Διάκονος χειροτονήθηκε το 1981 και Πρεσβύτερος το 1982.

Την 27η Ιουλίου 1992 χειροτονήθηκε Επίσκοπος Μπουκόμπα. Την 12η Μαΐου 1997 εξελέγη Μητροπολίτης Καμπάλας και πάσης Ουγκάντας.

Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ RASKOLNICK

Η δικαιοσύνη είναι σαν το φίδι!
Αν έγραφε κανείς ένα διήγημα βασισμένο σ’ αυτήν την ιστορία, σ’ ένα πραγματιστικό πλαίσιο, οι αναγνώστες του, το πιθανότερο είναι να τον χαρακτήριζαν ανόητο! Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα, θα έλεγε κανείς στην αληθινή ζωή! Όχι, πάντως, στην εποχή μας, σε μέρη που λειτουργούν αποτελεσματικά οι θεσμοί κι υπάρχει και κάποια σοβαρότητα κι αποτελεσματικότητα στην απονομή της δικαιοσύνης.
Ο λόγος για την πραγματική ιστορία μιας καθαρίστριας που σε αφήνει άναυδο.
Ήταν πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια, που η γυναίκα αυτή χρειάστηκε να βρει δουλειά. Ήταν αμόρφωτη, κι αφού δεν είχε, υποθέτει κανείς, κανένα άλλο αξιοποιήσιμο ταλέντο, ούτε ήθελε να γίνει πουτάνα, διεκδίκησε μια θέση καθαρίστριας στο Δημόσιο, προκειμένου να βιοποριστεί.
Στην Ελλάδα, για να καθαρίζει κανείς σκάλες.....

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Από τα καλά...για να πας να δεις τον χάρτη της πόλης πρέπει να ανέβεις ή στο περβάζι ή πατήσεις το γκαζόν... απο την άλλη μεριά η ταμπέλα έχει διαφημίσεις.

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016

ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΘΕΜΑ-ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ (ΩΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ)

Κάποιος μου έστειλε ένα e-mail για το ποιος φταίει που γίνεται καθημερινά ο μικρός χαμός στην πλατεία Τζανακάκη. Μάλιστα το e-mail που είναι ενυπόγραφο αναφέρει 4-5 ονόματα μονίμων γαιδουρίστα που αδιαφορούν επιδεικτικά ότι και να συμβαίνει στην μικρή "α-γραφική" όπως την αναφέρει πλατεία μας. Στην συνέχεια μου αναλύει πόσο άδικο είναι να πληρώνει ο κάθε τουρίστας το πρόστιμο από την αφαίρεση των πινακίδων, έγινε ένα βράδυ,.. ενώ η ίδια αστυνομία "ξεχνά"να περάσει την ημέρα που είναι και το πρόβλημα. 
Έχει δίκιο αλλά που θα το βρει.... Εγώ του απάντησα να το στείλει στους αρμόδιους... αστυνομία και δήμο και βλέπουμε ..
Η αλήθεια είναι οτι αρκετές φορές υπήρχαν φέτος διαξιφισμοί στην πλατεία με τους φορτοεκφορτωτές... που έκαναν την δουλειά τους, τώρα το πρόβλημα είναι με τους αδιάφορους Καστελλιανούς που δεν μπορούν να αφήσουν το αυτοκίνητο τους και να περπατήσουν 20 μέτρα για να πιουν τον καφέ τους.
Πάντως και αυτό θα λυθεί είμαι σίγουρος.. προσπάθεια θέλει και όχι μεγάλη.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕΛΙΝΟΥ


ΞΑΝΑ ΜΠΡΑΒΟ...

15 μεγάλες σακούλες σκουπίδια μάζεψαν σε λίγες ώρες η ομάδα που καθαρίζει τις Κισαμίτικες παραλίες στις δύσκολες ακτές των Φαλασάρνων.
Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ένα ευχαριστώ κι αν είναι δυνατόν στις επόμενες εξορμήσεις τους να το ανακοινώνουν ώστε να δούμε και πόσοι απ εμάς αγαπάμε τον τόπο μας....

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

1966 Νηπιαγωγείο Καστελλίου Κισάμου σχολική γιορτή με την Κική.
Από αριστερά διακρίνονται Κατζουράκη, Αποστολάκης Διονύσης, Κλωστράκης Μιχάλης, Φουντουλάκης Αντρέας, Μπαντουβάκης Μιχάλης, Κουνελάκης Γιώργος, Κοπάσης Θοδωρής και Παπαδάκης Γιάννης. Το νηπιαγωγείο είναι αυτό δίπλα στο ΟΤΕ.

ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΝΤΟΠΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

Η αρχαία πόλη Κίσαμος άκμασε κυρίως κατά την Ρωμαϊκή 1ος -3ος μ.Χ αιώνας και Υστερορωμαϊκή περίοδο 4ος μ.Χ, ενώ κατά τις προγενέστερες ιστορικές μορφές υπήρξε επίνειο της ισχυρότατης Πολυρρήνιας στην οποία υπαγόταν διοικητικά. Η πολιτιστική αυτή ακμή φαίνεται κυρίως μέσω της ανακάλυψης από την αρχαιολογική σκαπάνη πολυτελών επαύλεων που κοσμούνται με υψηλής τέχνης ψηφιδωτά δάπεδα. Σωστικές ανασκαφές στην Κίσαμο διενεργούνται τα τελευταία 40 χρόνια.
Ελάχιστα στοιχεία είναι γνωστά για την ιστορία και την μορφή της πολίχνης Κισάμου κατά την κλασική-ελληνιστική εποχή. Το μόνο κλειστό σύνολο ευρημάτων που δίνει ασφαλείς πληροφορίες για την ανθρώπινη δραστηριότητα στην προ Ρωμαϊκή Κίσαμο είναι ένας κιβωτιόσχημος τάφος ύστερης κλασικής περιόδου (4ου αιώνα π. Χ). Πρόκειται για
γυναικεία ταφή, καθώς ήταν κτερισμένη με πλήθος ερυθρόμορφων μυροδοχείων (1ος όροφος βορειοδυτική γωνία του μουσείου Κισάμου). Ως χαρώνειος οβολός είχε τοποθετηθεί στο στόμα της νεκρής ένα ασημένιο νόμισμα της Πολυρρήνιας. (Ούτε εδώ νόμισμα της Κισάμου)
Δεν είναι σίγουρο κατά πόσο η Κίσαμος είχε κόψει δικό της νόμισμα και για ποια περίοδο. Ένας τύπος που αποδίδεται στην Κίσαμο από τον Ι. Σβορώνο με κεφαλή Ερμή και δελφίνι και τα αρχικά ΚΙΣΩ αμφισβητείται τα τελευταία χρόνια, λόγω οτι δεν έχει εντοπιστεί (ούτε ένα) ακόμα στις ανασκαφές των 40 χρόνων.
Κατά τον Β. Θεοφανίδη η Ελληνιστική Κίσαμος βρίσκεται δυτικότερα στην θέση Σελλί και όχι εντός των γνωστών ορίων της σημερινής πόλης, κάτι που ίσως φωτιστεί καλύτερα στο μέλλον από την αρχαιολογική έρευνα.
Μαρινάκης Εμμανουήλ
Ιστορικός -αρχαιολόγος

ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ...

Δημόσια διαβούλευση είναι η επικοινωνίας των πολιτών-δημοτών με τα όργανα λήψης αποφάσεων του κάθε Δήμου. Είναι δηλαδή η μόνη μορφή δημοσίου διαλόγου που στόχο έχει την καταγραφή των απόψεων και των εισηγήσεων σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος. (Άμα μιλάει ο πολίτης-δημότης με τον δήμαρχο συνήθως κάνει παράπονα και άμα μιλάει ο δήμαρχος με τους πολίτες η απόφαση έχει ήδη παρθεί).
Οι αρχές οφείλουν λοιπόν να κάνουν δημόσια διαβούλευση, να ζητούν την ευρεία συμμετοχή των δημοτών σε όλα τα στάδια της πολιτικής του δήμου από την χάραξη μέχρι της εφαρμογής της κάθε απόφασης.
Στην δημόσια διαβούλευση υπάρχει διαφάνεια τόσο για αυτούς που λαμβάνουν τις αποφάσεις όσο και για το ευρύ κοινό, αλλά και το σπουδαιότερο είναι μετά την διαύγεια η μοναδική πρόσβαση των πολιτών στην δημοτική πληροφορία.... Αυτά.

Έδω θα δείτε την Επιτροπή δημόσιας διαβούλευσης του δήμου Κισάμου το 2011 

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Μια πολύ ενδιαφέρουσα σελίδα με τον καιρό της Κρήτης, της Κισάμου του κόλπου μας.... από ένα έμπειρο τον Μανώλη Λέκκα. Η σελίδα είναι ακόμα σε πειραματικό στάδιο και δέχεται διορθώσεις.
Πηγαίνοντας στην υοσελίδα Δήμος Κισάμου θα βρείτε χαμηλά κάτω τον καιρό για όλα τα χωριά του δήμου.. Σφακοπηγάδι- Πλάτανος - Κοτσιανά-Σφηνάρι.. ακόμα και για τα Φελεσιανά. Οπότε ξέρετε ανά πάσα στιγμή τι καιρό κάνει στου παππού σου το χωριό.

ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΜΑΡΙΩΤΗΣ

Το λαμπρό επισκοπικό ναό του Αγίου Γεωργίου στο μικρό σήμερα χωριό Καμαριώτης στον ορεινό Μυλοπόταμο (σήμερα υπάγεται στο νομό Ηρακλείου), τον έκτισε ο Βυζαντινός άρχοντας Αλέξιος Καλλέργης για να δείξει τη δύναμή του μετά τη Συνθήκη που κατάφερε να υπογράψει με τους Βενετούς. Εκτός από το λαμπρό τοιχογραφικό διάκοσμο, που αποκαλύψαμε κάτω από από ασβέστη πριν μερικά χρόνια, ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο γλυπτός διάκοσμος όπως το λαμπρό υστερογοτθικό θύρωμα από το νάρθηκα στον κυρίως ναό. Στο υπέρθυρο το λιοντάρι του Αγίου Μάρκου ανάμεσα σε δυο
οικόσημα της οικογένειας Καλλέργη, δείχνει τη δηλωμένη αφοσίωσή του απέναντι στη Βενετία. Σε μια θα έλεγα απόκρυφη θέση στην αψίδα του ιερού βάζει το οικόσημο πάνω στο Βυζαντινό δικέφαλο αετό. Για να θυμίζει στους ντόπιους πως παρά την καλή σχέση του με τους Βενετούς, δεν παύει να είναι ένας από αυτούς και πως υπερασπίζεται τα συμφέροντά τους...
Μιχάλης Ανδριανάκης

ΤΙ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΕΛΙΚΑ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΡΗΤΕΣ; (ΚΡΗΤΙΚΟΙ)

Το παρόν το αλίευσα στην περιπλάνηση μου στο διαδίκτυο και σας το μεταφέρω! Το έγραψε κάποιος φοιτητής παλαιότερα μεταξύ σοβαρού και αστείου...

- Πιστεύεις πως μπορείς να απαντήσεις με σιγουριά στην ερώτηση; Αν ναι, τότε πιθανότατα είσαι Κρητικός ή κάποιος που τους έχει ζήσει από κοντά. Αν πάλι δεν είσαι σίγουρος, διάβασε παρακάτω για να πάρεις μια ιδέα.
Αρχικά, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάτι, που ίσως να προβληματίζει τους φοιτητές από την υπόλοιπη Ελλάδα που σπουδάζουν στην Κρήτη. Κρητικός αγαπητοί φίλοι, είναι εκείνος που έχει γεννηθεί στην Κρήτη, όχι εκείνος που φορεί πρωί βράδυ μαύρο πουκάμισο. Τα ρούχα ξέρετε δεν κάνουν τον άνθρωπο, κι είναι καιρός να το καταλάβουν αυτό ορισμένοι. Παραδοσιακά, τα μαύρα ρούχα δηλώνουν πένθος. Σε τούτο το νησί όμως το μαύρο πουκάμισο συμβολίζει και κάτι άλλο. Τον καιρό της Τουρκοκρατίας, πολλοί Κρητικοί φορούσαν μαύρο πουκάμισο σε ένδειξη πένθους, για όσους χάθηκαν στις επαναστάσεις. Λίγα χρόνια μετά την απελευθέρωση του νησιού ακολούθησε ο πόλεμος στην Αλβανία με τους Ιταλούς, και η Γερμανική κατοχή. Οι οικογένειες του νησιού που δεν είχαν χάσει κάποιον δικό τους στους πολέμους και στην αντίσταση μετριόταν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Όπως καταλαβαίνετε το μαύρο πουκάμισο κόλλησε για τα .....

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016

ΑΝΤΕ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ....

Δεν έχει σημασία αν ήταν η πρώτη φορά.... απλά πρέπει να καθιερωθεί. Μόνο έτσι θα σωθεί η πόλη, η πλατεία, ο μονόδρομος, τα μαγαζιά, η κίνηση.... Όσο δεν το καταλαβαίνουμε και το αποφεύγουμε τόσο πρόβλημα θα δημιουργείται και το σπουδαιότερο θα πολλαπλασιάζεται.... - Θυμάστε με τους κάθετους δρόμους προς και από το Νοσοκομείο τι γινόταν; Ένας χαμός, ούτε το ασθενοφόρο μπορούσε να φύγει ή να μπει εύκολα!! Τους μονοδρομήσαμε και ηρέμησαν και αυτοί και εμείς...
Για όλα υπάρχει λύση απλά δεν την εφαρμόζουμε για διάφορους λόγους....

ΤΟ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Να γιατί είναι μεγάλα τα πεζοδρόμια!!
Φώτο Δερουκάκης Μανώλης

ΚΑΛΟΙ ΣΑΜΑΡΕΙΤΕΣ

Η ΦΩΤΟ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Μουσταλευριά.... το γλυκό του Σεπτέμβρη, που δεν λείπει σχεδόν από κανένα σπίτι στην Κίσαμο.....
Φώτο Τ. Μαρ.

ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΝΤΟΠΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

Η αλήθεια είναι οτι έπεσε στα χέρια μου ένα δημοσίευμα ντόπιας εφημερίδας, και εξεπλάγην που κάποια κυρία έλεγε με τρόπο, οτι βρήκε κάποια αρχαία νομίσματα στον κήπο της την ώρα που φύτευε τα μαρούλια της. Αφού τα πήρε τα πήγε στο Νομισματικό Μουσείο της Αθήνας για να τα δουν ειδικοί. Τα πήρε και τα έδειξε στους ειδικούς του Μουσείου. Και της είπαν: - Μπορείτε να τα κρατήσετε έχομε άφθονους Γορδιανούς (νομίσματα της εποχής του Ρωμαίου αυτοκράτορα Γόρδιου) στις αποθήκες μας.
"Οϊμέ....για τον ίδιο λόγο..... βρήκατε ένα αμφορέα αλλά επειδή έχουμε πολλούς στην αποθήκη μας ας τον κρατήσετε...
Βρήκα ένα αγαλματάκι να μωρέ τόσο μικρό ..αλλά επειδή έχετε πολλά στην αποθήκη σας μπορώ να το κρατήσω; Φυσικά. Βάλτε το σε σημείο που να φαίνεται..."
Αν είναι δυνατόν λοιπόν να υπάρχει κάποιος ειδικός που να είπε στην κυρία αυτά που ισχυρίζεται, αν είναι δυνατόν να μην της έκαναν ένα πρωτόκολλο παράδοσης παραλαβής.... εκτός βέβαια αν ήταν από τα γνωστά νομίσματα της σύγχρονης Μέργκελ που έχουμε πολλά.
Η Κίσαμος πόλη αναφέρεται από τον Κλαύδιο Πτολεμαίο τον γνωστό Έλληνα φυσικό και γεωγράφο που έζησε το 90 - 168 μ.Χ., εποχή που η Κίσαμος άρχισε να αναπτύσσεται... φυσικά νομίσματα της πόλης δεν έχουν βρεθεί που απλά σημαίνει οτι ήταν μια νέα Ρωμαϊκή πόλη με ρωμαϊκά νομίσματα και ως τότε ήταν πάντα στην σκιά της Πολυρρήνιας. Πάντως από τα πολύ συνηθισμένα νομίσματα που βρίσκονται στις ανασκαφές της πόλης ....είναι αυτά του σεισμού του 365 μ.Χ που είναι του Κωνστάντιου Β' και του Κώνστα.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ....

Με αυτόν τον τρόπο διώξαμε όλες τις ενοχλητικές μύγες που κρυβόντουσαν στην ανωνυμία... από κρεατόμυγες ως και Τσε-τσε. Είχαν καταντήσει πολύ ενοχλητικές, και "έτρωγαν" πολλές ώρες για να τις καταλάβεις... 

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΤΑΡΤΑΝ

Το ερώτημα μου το έθεσε πρώην δήμαρχος.... και το μεταφέρω:
-Υπάρχει περίπτωση να γίνει το ταρτάν ειδικά τώρα που πλησιάζει χειμώνας; Μακάρι αλλά δύσκολο να ξεκινήσουν τα έργα τώρα και πολύ φοβάμαι οτι θα χαθούν και τα χρήματα της περιφέρειας με αυτά τα πισωγυρίσματα και τις καθυστερήσεις
Δεν ξέρω αλλά σίγουρα κάποιοι θα ξέρουν καλύτερα για το τι μέλει γενέσθαι στο δημοτικό στάδιο Κισάμου που έχει καταντήσει ρημάδι. Μάλιστα δεν είναι λίγοι, ειδικά την περασμένη Κυριακή που στο στάδιο μας είχε αγώνα με την Σπάθα, που κουνούσαν το κεφάλι τους... από απογοήτευση.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ ΔΙΧΩΣ ΦΩΤΙΣΜΟ ΜΕ 60 ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ...

Μάλλον κάποιος πρέπει να πει στην περιφέρεια οτι είναι ώρα της να ξεκινήσει τα έργα ..ή μήπως δεν είναι δουλειά της; Σίγουρα κάτι παραπάνω θα ξέρει η πρόεδρος του Α.Ο Κισάμου να μας πει;

ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Γράφει ο εκπαιδευτικός του Διά…λόγου Τέχνη Γιώργος Σαρλής
Ένα καινούργιο ταξίδι έχει ξεκινήσει για τα παιδιά μας εδώ και λίγες ημέρες. Ένα ταξίδι γεμάτο συγκινήσεις, γνώσεις και νέες κατακτήσεις.
Όμως από τάξη σε τάξη τα ερεθίσματα διαφέρουν.
Οι γονείς πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για να μπορούν να διαχειριστούν το πώς και ποια νέα δεδομένα θα επεξεργαστεί ο «σκληρός δίσκος» των παιδιών τους.
Γι’ αυτό τον λόγο ο εκπαιδευτικός του Διά…λόγου Τέχνη κ. Γιώργος Σαρλής «χαρτογράφησε» το τι θα «εισπράξουν» (σε επίπεδο γνώσης και διαχείρισης συναισθημάτων) τα παιδιά μας, διαβαίνοντας την πόρτα του δημοτικού σχολείου.
ΓΙΑ ΤΗΝ Ά ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Στην Α’ τάξη το παιδί έρχεται αντιμέτωπο με νέες μαθησιακές συνθήκες όπως είναι το οργανωμένο σχολικό περιβάλλον της τάξης (π.χ θρανία) η μεθοδική διδασκαλία των γνώσεων, οι κανόνες της τάξης, οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που αναγνωρίζονται από τους κανονισμούς του  κέντρου μας, και η μελέτη των μαθημάτων και με υπευθυνότητα. Πρωταρχικός μας στόχος, είναι η ομαλή μετάβαση του παιδιού από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό και γι’ αυτό φροντίζουμε το κλίμα να είναι πρωτίστως φιλικό όσο και διδακτικό, καλλιεργούμε σχέσεις αγάπης, σεβασμού, κατανόησης, και ενισχύουμε την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση του παιδιού.
Σχετικά με τον προφορικό λόγο, στην πρώτη τάξη του Δημοτικού, ο μαθητής γνωρίζει σταδιακά να συμμετέχει σε συζητήσεις, να διατυπώνει τη γνώμη του, να διηγείται αληθινές ή φανταστικές ιστορίες χρησιμοποιώντας τα ρήματα στο σωστό χρόνο, να περιγράφει ανθρώπους, πράγματα και καταστάσεις και να εκφράζει όσα σκέφτεται και νιώθει. Θα μάθει να αρθρώνει, να προφέρει και να τονίζει σωστά τις λέξεις καθώς και να χρησιµοποιεί σωστά τους γραµµατικούς τύπους. Ως προς την ανάγνωση, ο μαθητής στην πρώτη δημοτικού μαθαίνει να διαβάζει αναγνωρίζοντας τη σχέση φθόγγων και γραμμάτων. Αρχικά, θα μάθει να διαβάζει προτάσεις και έπειτα μικρά κείμενα, να τα κατανοεί, να αντλεί πληροφορίες από αυτά αλλά και να μεταφέρει το νόημα τους με απλό τρόπο. Θα μάθει να αναλύει τις λέξεις σε συλλαβές και να τις ανασυνθέτει. Άμεσα συνδεόμενα είναι μεταξύ τους η ανάγνωση με τη γραφή. Θα ξέρει να τηρεί τις αποστάσεις μεταξύ των λέξεων, αλλά και να χρησιμοποιεί ορισμένα σημεία στίξης όπως τελείες, κόμμα και ερωτηματικό. Εκτός από αυτό, ο μαθητής εμπλουτίζει το λεξιλόγιό του, σχηματίζει προφορικά και γραπτά βασικές προτάσεις, αντιλαμβάνεται το ρόλο του ρήματος και χρησιμοποιεί το ουσιαστικό σαν υποκείμενο και αντικείμενο.
Στα Μαθηματικά, το παιδί θα μάθει να διαβάζει, να γράφει ,να διατάσσει τους φυσικούς αριθµούς µέχρι το 100, να μετρά 1-1 μέχρι το 20, να απαγγέλλει προφορικά 2-2 τους αριθμούς µέχρι το 10 και το 20 και να διαβάζει τα αριθµητικά σύµβολα. Θα εκτελεί τις πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης µε αριθµούς που δεν ξεπερνούν το 20, θα βρίσκει τον προηγούµενο και τον επόµενο ενός αριθµού και θα αναλύει σε αθροίσµατα τους αριθµούς µέχρι το 5. Ο μαθητής αποκτά μία πρώτη επαφή  µε τις έννοιες του μήκους, του χρόνου, της μάζας και του χρήματος καθώς και να διακρίνει τα γεωμετρικά μοτίβα και σχήματα (τετράγωνο, τρίγωνο, κύβος, πυραμίδα).
Δείτε εδώ όλες τις τάξεις