ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016
ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΟΝΟΜΑ
Η σημασία ενός τοπωνυμίου, την εποχή της ονοματοδοσίας, είναι απολύτως κατανοητή, καθώς το τοπωνύμιο παίρνει το όνομα από την ομιλούμενη γλώσσα των κατοίκων της περιοχής που βρίσκεται.
Στα τοπωνύμια ενός τόπου, υπάρχει μια χρονική διαστρωμάτωση. Άλλα δηλαδή τοπωνύμια είναι παλιά και άλλα νέα. Ορισμένα από αυτά έχουν λάβει το όνομά τους, από ανθρώπους που είναι ακόμα ζωντανοί και άλλα έχουν δοθεί από γενιές που έζησαν πριν από δεκάδες ή και εκατοντάδες χρόνια.
Η σημασία ενός τοπωνυμίου, την εποχή της ονοματοδοσίας, είναι απολύτως κατανοητή, καθώς το τοπωνύμιο παίρνει το όνομα από την ομιλούμενη γλώσσα των κατοίκων της περιοχής που βρίσκεται. Εάν η λέξη – όνομα δεν είναι ιδιωματική ή διαλεκτική, αλλά ανήκει στην ευρύτερη γλωσσική οικογένεια, τότε είναι κατανοητή και από το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της χώρας.
Με το πέρασμα του χρόνου, το τοπωνύμιο αυτό μεταφέρεται από γενιά σε γενιά. Όσο το όνομα του τοπωνυμίου αποτελεί και λέξη (ή λέξεις) του καθημερινού λεξιλογίου, της ζωντανής γλώσσας, οι υπάρχουσες γενιές κατανοούν και τη σημασία του. Από ένα σημείο και μετά όμως, το τοπωνύμιο μπορεί να χρησιμοποιείται, δίχως αυτοί που το αναφέρουν να καταλαβαίνουν πια τι εννοεί.
Γίνεται έτσι ένα παράξενο όνομα, μια άγνωστη λέξη, που όμως οι άνθρωποι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν συχνά με φωνητική αλλοίωση, για να δηλώσουν τον ίδιο τόπο που δήλωναν και οι πρόγονοί τους. Συμβαίνει επίσης συχνά, η σημασία ενός παλαιού τοπωνυμίου, να γίνεται αντιληπτή από τους ντόπιους ή τους κοντοχωριανούς,καθώς είναι όνομα – λέξη ενός ιδιωματικού λεξιλογίου, αλλά να είναι άγνωστη στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της χώρας,που χρησιμοποιεί την επίσημη κοινή γλώσσα.
ΠΑΛΙΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ
Άνω Παλαιόκαστρο Πολυρρήνια 1940
Ελαιών Καμισιανά 1965
Καμάρα Καληδονία 1957
Καμισιανά Ελαιών 1957
Καστέλι Κίσσαμος 1969
Κάτω Παλαιόκαστρο Καλλεργιανά 1971
Κούνενι Βάθη 1957
Λαρδάς Γραμβούσα 1940
Μούλετε Χρυσαυγή 1957
Παθιακιανά Καλλιθέα 1957
Παθιακιανά Νερατζιά 1957
Παπαδιανά Δάφνη 1963
Πύργος Χαραυγή 1964
Χαϊδέρης Καλλιθέα 1957
Χαϊδέρης Νεραντζιά 1957
Χαιρεθιανά Πλαγιά 1963
Χαρβάτα Περιστέριον 1957
Χατζημεμεθιανά Μηλέα 1957
Δείτε εδώ και τα υπόλοιπα της Κρήτης
Στα τοπωνύμια ενός τόπου, υπάρχει μια χρονική διαστρωμάτωση. Άλλα δηλαδή τοπωνύμια είναι παλιά και άλλα νέα. Ορισμένα από αυτά έχουν λάβει το όνομά τους, από ανθρώπους που είναι ακόμα ζωντανοί και άλλα έχουν δοθεί από γενιές που έζησαν πριν από δεκάδες ή και εκατοντάδες χρόνια.
Η σημασία ενός τοπωνυμίου, την εποχή της ονοματοδοσίας, είναι απολύτως κατανοητή, καθώς το τοπωνύμιο παίρνει το όνομα από την ομιλούμενη γλώσσα των κατοίκων της περιοχής που βρίσκεται. Εάν η λέξη – όνομα δεν είναι ιδιωματική ή διαλεκτική, αλλά ανήκει στην ευρύτερη γλωσσική οικογένεια, τότε είναι κατανοητή και από το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της χώρας.
Με το πέρασμα του χρόνου, το τοπωνύμιο αυτό μεταφέρεται από γενιά σε γενιά. Όσο το όνομα του τοπωνυμίου αποτελεί και λέξη (ή λέξεις) του καθημερινού λεξιλογίου, της ζωντανής γλώσσας, οι υπάρχουσες γενιές κατανοούν και τη σημασία του. Από ένα σημείο και μετά όμως, το τοπωνύμιο μπορεί να χρησιμοποιείται, δίχως αυτοί που το αναφέρουν να καταλαβαίνουν πια τι εννοεί.
Γίνεται έτσι ένα παράξενο όνομα, μια άγνωστη λέξη, που όμως οι άνθρωποι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν συχνά με φωνητική αλλοίωση, για να δηλώσουν τον ίδιο τόπο που δήλωναν και οι πρόγονοί τους. Συμβαίνει επίσης συχνά, η σημασία ενός παλαιού τοπωνυμίου, να γίνεται αντιληπτή από τους ντόπιους ή τους κοντοχωριανούς,καθώς είναι όνομα – λέξη ενός ιδιωματικού λεξιλογίου, αλλά να είναι άγνωστη στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της χώρας,που χρησιμοποιεί την επίσημη κοινή γλώσσα.
ΠΑΛΙΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ
Άνω Παλαιόκαστρο Πολυρρήνια 1940
Ελαιών Καμισιανά 1965
Καμάρα Καληδονία 1957
Καμισιανά Ελαιών 1957
Καστέλι Κίσσαμος 1969
Κάτω Παλαιόκαστρο Καλλεργιανά 1971
Κούνενι Βάθη 1957
Λαρδάς Γραμβούσα 1940
Μούλετε Χρυσαυγή 1957
Παθιακιανά Καλλιθέα 1957
Παθιακιανά Νερατζιά 1957
Παπαδιανά Δάφνη 1963
Πύργος Χαραυγή 1964
Χαϊδέρης Καλλιθέα 1957
Χαϊδέρης Νεραντζιά 1957
Χαιρεθιανά Πλαγιά 1963
Χαρβάτα Περιστέριον 1957
Χατζημεμεθιανά Μηλέα 1957
Δείτε εδώ και τα υπόλοιπα της Κρήτης
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ
Συνεδρίασε η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής του Δήμου Κισάμου, στο Δημαρχείο Κισάμου, σε θέματα ημερήσιας διάταξης
Μάλιστα στο διάλειμμα της συνεδρίασης είδαμε και το νέο διαφημιστικό βιντεάκι με τα αξιοθέατα της Κισάμου που έφτιαξε για λογαριασμό του δήμου Κισάμου ο κ. Παπαδουλάκης. Με μια λέξη "Υπέροχο".
Η πρόεδρος της επιτροπής κα Βαρουχάκη εκτός από το βίντεο, έδειξε και τον έπαινο που ετοιμάζουν για τους μακροβιότερους επισκέπτες της περιοχής μας.
Ακολούθησε διαλογική συζήτηση για τα προβλήματα της περιοχής. Στην συζήτηση παραβρέθηκαν, ο εμπορικός σύλλογος εκπροσωπούμενος από τους κ. Αννουσάκη και κ. Βερυκάκη, ξενοδόχοι τουριστικοί πράκτορες και άνθρωποι του δήμου.
Μάλιστα στο διάλειμμα της συνεδρίασης είδαμε και το νέο διαφημιστικό βιντεάκι με τα αξιοθέατα της Κισάμου που έφτιαξε για λογαριασμό του δήμου Κισάμου ο κ. Παπαδουλάκης. Με μια λέξη "Υπέροχο".
Η πρόεδρος της επιτροπής κα Βαρουχάκη εκτός από το βίντεο, έδειξε και τον έπαινο που ετοιμάζουν για τους μακροβιότερους επισκέπτες της περιοχής μας.
Ακολούθησε διαλογική συζήτηση για τα προβλήματα της περιοχής. Στην συζήτηση παραβρέθηκαν, ο εμπορικός σύλλογος εκπροσωπούμενος από τους κ. Αννουσάκη και κ. Βερυκάκη, ξενοδόχοι τουριστικοί πράκτορες και άνθρωποι του δήμου.
Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016
ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Σήμερα είχα τη χαρά να υποδεχθώ στο Δημαρχείο Κυθήρων τον εκλεκτό συνάδελφο και φίλο Δήμαρχο Κισάμου Θοδωρή Σταθάκη, ο οποίος επισκέπτεται το νησί μας μαζί με την οικογένειά του με αφορμή τη μεγάλη εορτή της Μυρτιδιώτισσας. Συζητήσαμε επί μακρόν για μια σειρά θεμάτων που απασχολούν έντονα την αυτοδιοίκηση και με ικανοποίηση διαπιστώσαμε το ίδιο μήκος κύματος σκέψης σε ό,τι αφορά την ανάγκη να θέσουμε με πιο δυναμικό και επιτακτικό τρόπο στην κεντρική εξουσία τα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας των Δήμων τα οποία μπορούν να λυθούν μόνο με κεντρικές θεσμικές παρεμβάσεις, αφού με τέτοιες δημιουργήθηκαν.
Οι δύο Δήμοι μας - Κυθήρων και Κισάμου - έχουν πολλά κοινά σημεία και χαρακτηριστικά που ενώνουν τις περιοχές μας από αιώνων, ενώ ο συνάδελφος Δήμαρχος δεσμεύθηκε να επισκεφθεί και τα Αντικύθηρα, οι κάτοικοι των οποίων προέρχονται εκ καταγωγής στην πλειοψηφία τους από την ευρύτερη επαρχία Κισάμου και διατηρούν αναλλοίωτα τα κρητικά ήθη και έθιμα.
Η συνεργασία των περιοχών μας θα συνεχιστεί καθώς σε λίγες μέρες θα έχουμε στο νησί μας την διοίκηση και τα στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, που θα μας δώσουν σημαντική τεχνογνωσία σε ζητήματα διαχείρισης υδάτινων πόρων, όπου έχουν μεγάλη εξειδίκευση.
Από την προσωπική σελίδα του Δημάρχου Κυθήρων
Οι δύο Δήμοι μας - Κυθήρων και Κισάμου - έχουν πολλά κοινά σημεία και χαρακτηριστικά που ενώνουν τις περιοχές μας από αιώνων, ενώ ο συνάδελφος Δήμαρχος δεσμεύθηκε να επισκεφθεί και τα Αντικύθηρα, οι κάτοικοι των οποίων προέρχονται εκ καταγωγής στην πλειοψηφία τους από την ευρύτερη επαρχία Κισάμου και διατηρούν αναλλοίωτα τα κρητικά ήθη και έθιμα.
Η συνεργασία των περιοχών μας θα συνεχιστεί καθώς σε λίγες μέρες θα έχουμε στο νησί μας την διοίκηση και τα στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, που θα μας δώσουν σημαντική τεχνογνωσία σε ζητήματα διαχείρισης υδάτινων πόρων, όπου έχουν μεγάλη εξειδίκευση.
Από την προσωπική σελίδα του Δημάρχου Κυθήρων
ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ vs ΙΝΚΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΣΗΜΕΙΩΣΑΤΕ 1.000.000ε
ΕΔΩ ΤΟ ΝΕΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ ΠΟΥ ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ |
Με βάση λοιπόν την συγκεκριμένη πρωτόδικη απόφαση ο Προμηθευτικός και Καταναλωτικός Συνεταιρισμός ΙΝ.ΚΑ καλείται να καταβάλλει αποζημίωση ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ στη Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας ΙΝ.ΚΑ και στο Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝ.ΚΑ) Κρήτης καθώς και να αλλάξει όνομα και σήμα σε όλα τα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας! Τα σούπερ μάρκετ ΙΝ.ΚΑ κατέθεσαν έφεση.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.....
Αυτή η φωτογραφία που έκανε το γύρο της Ελλάδος και της Ιταλίας ήταν η αιτία να ψηφιστεί ειδική τροπολογία από την Βουλή ώστε να μπορούν να γίνονται οδηγοί ασθενοφόρων -μετά από σχετική εκπαίδευση- πυροσβέστες και οδηγοί απορριμματοφόρων, σε περιοχές, όπως η δική μας, που δεν κάλυπταν οι διορισμένοι οδηγοί ασθενοφόρων των Κέντρων Υγείας τις 24ώρες βάρδιες.
Σήμερα λοιπόν έφτασε στα χέρια του αρμόδιου αντιδημάρχου κ. Β. Γλαμπεδάκη - ο οποίος είχε ομολογουμένως είχε ενδιαφερθεί- το σχετικό έγγραφο που του ανακοινώνει την σχετική υπουργική απόφαση, με την υποχρέωση να σταλούν 3 οδηγοί (Πυροσβέστες ή οδηγοί του δήμου) για εκπαίδευση στις 29-30 του μηνός στα Χανιά.
Ήδη ο δήμος Κισάμου (στην απόφαση αναφέρονται και ο Αποκόρωνας και η Κάνδανος και τα Σφακιά) έχει απαντήσει στο αίτημα αυτό στέλλοντας τα ονόματα 3 υπαλλήλων του για εκπαίδευση.
Ας ελπίσουμε οτι δεν θα ξαναζήσουμε στιγμές απείρου κάλους όπως της φωτογραφίας, ούτε θα ξαναδούμε δημοσιεύματα που έχουν να κάνουν με την ολιγολογία της πολιτείας σε θέματα υγείας.
Σήμερα λοιπόν έφτασε στα χέρια του αρμόδιου αντιδημάρχου κ. Β. Γλαμπεδάκη - ο οποίος είχε ομολογουμένως είχε ενδιαφερθεί- το σχετικό έγγραφο που του ανακοινώνει την σχετική υπουργική απόφαση, με την υποχρέωση να σταλούν 3 οδηγοί (Πυροσβέστες ή οδηγοί του δήμου) για εκπαίδευση στις 29-30 του μηνός στα Χανιά.
Ήδη ο δήμος Κισάμου (στην απόφαση αναφέρονται και ο Αποκόρωνας και η Κάνδανος και τα Σφακιά) έχει απαντήσει στο αίτημα αυτό στέλλοντας τα ονόματα 3 υπαλλήλων του για εκπαίδευση.
Ας ελπίσουμε οτι δεν θα ξαναζήσουμε στιγμές απείρου κάλους όπως της φωτογραφίας, ούτε θα ξαναδούμε δημοσιεύματα που έχουν να κάνουν με την ολιγολογία της πολιτείας σε θέματα υγείας.
ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ!!!!!!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Flashnews.gr σε έλεγχο που διενεργήθηκε για εμπόριο τσικουδιάς που προήλθε από καζάνι που δεν διαθέτει άδεια απόσταξης και για την οποία δεν έχει καταβληθεί φόρος στο Τελωνείο, εντοπίστηκε περίπου 1 τόνος τσικουδιάς που δεν έχει νομότυπα χαρακτηριστικά.
Η ποσότητα εντοπίστηκε σε παράνομο καζάνι το οποίο κατασχέθηκε μαζί με τα 1000 κιλά τσικουδιάς, ενώ και ο ιδιοκτήτης του καζανιού οδηγήθηκε στο αυτόφωρο.
Η ποσότητα εντοπίστηκε σε παράνομο καζάνι το οποίο κατασχέθηκε μαζί με τα 1000 κιλά τσικουδιάς, ενώ και ο ιδιοκτήτης του καζανιού οδηγήθηκε στο αυτόφωρο.
ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ
Σας καλούμε, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 70 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/7-6-10) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης –Πρόγραμμα Καλλικράτης» να προσέλθετε σε τακτική συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Δήμου Κισάμου, στο Δημαρχείο Κισάμου, στις 23-09-2016 ημέρα Παρασκευή και ώρα 15:00 για συζήτηση και λήψη απόφασης στα κάτωθι θέματα της Ημερήσιας Διάταξης:
ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ:
1. Συζήτηση σχετικά με την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού στις 27 Σεπτεμβρίου.
2. Ολοκλήρωση διαφημιστικού σποτ Τουριστικής Προβολής για το Δήμο Κισάμου & Προβολή αυτού.
Μάλιστα ο Δήμος Κισάμου, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού στις 27 Σεπτεμβρίου, διοργανώνει μουσική – κρητική βραδιά την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου και ώρα 20:00 στην Πλατεία Τζανακάκη. Με αφορμή την εκδήλωση αυτή, πρόκειται να βραβεύσει με έναν έπαινο τους μακροβιότερους επισκέπτες της περιοχής μας.
Για το λόγο αυτό, καλούμε τους ξενοδόχους της περιοχής να μας δώσουν (μέχρι την Παρασκευή 23/9 στο mail του Δήμου Κισάμου dkisamou@gmail.com) τα στοιχεία των πελατών τους που εμπίπτουν στην κατηγορία των 10 και πλέον ετών, που επισκέπτονται την Κίσαμο.
Η Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Δήμου Κισάμου
Βαρουχάκη Σταυρούλα
ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ:
1. Συζήτηση σχετικά με την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού στις 27 Σεπτεμβρίου.
2. Ολοκλήρωση διαφημιστικού σποτ Τουριστικής Προβολής για το Δήμο Κισάμου & Προβολή αυτού.
Μάλιστα ο Δήμος Κισάμου, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού στις 27 Σεπτεμβρίου, διοργανώνει μουσική – κρητική βραδιά την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου και ώρα 20:00 στην Πλατεία Τζανακάκη. Με αφορμή την εκδήλωση αυτή, πρόκειται να βραβεύσει με έναν έπαινο τους μακροβιότερους επισκέπτες της περιοχής μας.
Για το λόγο αυτό, καλούμε τους ξενοδόχους της περιοχής να μας δώσουν (μέχρι την Παρασκευή 23/9 στο mail του Δήμου Κισάμου dkisamou@gmail.com) τα στοιχεία των πελατών τους που εμπίπτουν στην κατηγορία των 10 και πλέον ετών, που επισκέπτονται την Κίσαμο.
Η Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Δήμου Κισάμου
Βαρουχάκη Σταυρούλα
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Ο μεγαλύτερος εχθρός του Ελληνισμού;
«Το 2050 ο συνολικός πληθυσμός της Ελλάδας θα είναι 15-20 εκατομμύρια και μόνο 2 εκατομμύρια από αυτά θα είναι Έλληνες».
Αυτό, ισχυρίζεται ο πανεπιστημιακός Ηλίας Φιλιππίδης, προκύπτει από πρόσφατες διεθνείς στατιστικές, επισημαίνοντας παράλληλα τους κινδύνους που εγκυμονούνται για το μέλλον του Ελληνισμού στην Ελλάδα. Όχι μόνο ο Ελληνισμός θα είναι μειοψηφία στην Ελλάδα το 2050, συνεχίζει, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι πενήντα χρόνια μετά, δηλ. το 2100, η Ελληνική γλώσσα θα έχει παύσει να είναι η επίσημη γλώσσα του Ελλαδικού κράτους –εάν δεν έχει καταργηθεί και αυτό- και τα Ελληνικά θα ομιλούνται από μία μειονότητα δίγλωσσων Ελλαδιτών Ελληνικής καταγωγής, για να εξελιχθεί σε μια ανάμικτη διάλεκτο, όπως τα γκρεκάνικα της κάτω Ιταλίας.
Άποψη υπερβολικά απαισιόδοξη μου είπε κάποιος, προφητική ρήση απάντησε ένας άλλος που άκουσε την συζήτηση. Δεν ξέρω ποια από τις δύο γνώμες θα δικαιωθεί τελικά, φοβούμαι όμως πως η σκληρή πραγματικότητα των αριθμών μας φέρνει μπροστά σε μια τραγική αλήθεια. Ο δείκτης των γεννήσεων, λένε οι ειδικοί, έπεσε στην χώρα μας από 2,9 παιδιά που ήταν ανά γυναίκα το 1980 σε 1,4 το 1990, σε 1,2 το 2000 και ακόμα χειρότερα σε 1 το 2010. Αντίθετα αυξήθηκε η αναλογία των γυναικών που έχουν ένα μόνο παιδί από 41,5% σε 45,4% και μειώθηκε η αναλογία των γυναικών με τέσσερα και άνω παιδιά από 7,1% σε 4,8%. Για πρώτη φορά δε οι θάνατοι, σε ετήσια βάση, υπερέβησαν τις γεννήσεις.
Συμπερασματικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι το δημογραφικό είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά προβλήματα της Χώρας μας, το οποίο μπορεί να είναι ο καταλύτης και για την επιβίωση του Έθνους μας. Αφού λοιπόν εντοπίστηκε το πρόβλημα χρειάζεται να προταθούν πιθανές λύσεις. Προϋπόθεση όμως της όποιας λύσης είναι ο εντοπισμός δεδομένων και παραμέτρων του θέματος που νομίζομε ότι είναι βασικά δύο: Το 1ο είναι ότι βρισκόμαστε ενώπιον ενός ιστορικού γίγνεσθαι που δεν είναι άλλο από την κίνηση προς μια παγκόσμια κοινότητα όπου εμφανίζεται μια κοινωνία πολυπολιτισμική, πολυσυλλεκτική, και πολυφυλετική. Το 2ο, εξίσου σημαντικό, είναι τα κύματα προσφύγων-μεταναστών που δέχεται η Χώρα μας, που δεν μπορούμε να αγνοήσομε αλλά ούτε και να απορρίψομε. Η πλειοψηφία δε αυτών των ανθρώπων δεν σκοπεύει να επιστρέψει στην πατρίδα τους, άρα είναι λογικό να βλέπουν την Ελλάδα ως δεύτερη πατρίδα τους. Τι μέλλει ή μάλλον τι δέον γενέσθαι; Νομίζομε ότι είναι βασικό και αναγκαίο να κατανοήσομε πως το δημογραφικό πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται χωρίς την αγάπη για τον άνθρωπο και ειδικότερα τον νέο άνθρωπο, το παιδί. Φοβούμαι όμως, όπως σημειώνει και ο καθηγητής Φιλιππίδης, ότι «η κοινωνία μας μετατρέπεται σε μία άψυχη μάζα αγχωμένων, εξατομικευμένων και αμβλυμμένων καταναλωτών που ζούν μέσα στην ανασφάλεια του μέλλοντος, τις εξαρτήσεις και πιέσεις του παρόντος και τέλος στο κενό του παρελθόντος». Απαιτείται λοιπόν η ανάπλαση της Ελληνικής παιδείας, ώστε να δημιουργηθεί η κατάλληλη νοοτροπία σε όλους μας, κυρίως στους νέους, και να ξαναγίνει το παιδί πηγή χαράς και ζωής για την Ελληνική οικογένεια. Απαιτείται, επίσης, επιστροφή στις ρίζες και τις παραδεδομένες αξίες και ιδανικά που κράτησαν ζωντανό τούτο τον τόπο και το Γένος επί αιώνες. Γιατί επιστροφή στις ρίζες σημαίνει και επιστροφή στον άνθρωπο, επιστροφή στην ζωή, επιστροφή στην οικογένεια.
«Εάν η Γαλλία απομακρυνθεί από τις πολυμελείς οικογένειες, τότε όσους όρους και αν βάλομε στην συνθήκη, ακόμη και αν αφαιρέσομε τα όπλα από την Γερμανία, η Γαλλία τελικά θα χαθεί, γιατί δεν θα υπάρχουν πλέον Γάλλοι», είχε πει ο Κλεμανσώ αναφερόμενος το 1919 στην συνθήκη των Βερσαλλιών. Μήπως τον ίδιο κίνδυνο δεν διατρέχει σήμερα και η Ελλάδα, εάν δεν επιστρέψει στον θεσμό των ευλογημένων πολυμελών οικογενειών των περασμένων γενεών; Θα μου πείτε πως, αφού η Πολιτεία μοιάζει να μην συμμερίζεται τις ανάγκες των πολύτεκνων οικογενειών; Είναι θέμα προς συζήτηση που χρειάζεται να βρει την λύση του. Όμως δεν φτάνει αυτό. Παράλληλα, οφείλομε να βοηθήσομε να ενταχθούν ομαλά στην Ελληνική κοινωνία οι συνάνθρωποι μας εκείνοι που πασχίζουν να ζήσουν μια καλύτερη ζωή μακριά από την πατρίδα τους και τους δικούς τους. Τα 100.000 χιλιάδες και πλέον παιδιά των μεταναστών, που ήδη αποτελούν μέρος της κοινωνίας μας, δεν μπορούμε να τα αγνοήσομε, εν αντιθέσει ευθυνόμαστε για την ένταξη και προσαρμογή τους στο νέο πολιτισμικό τους περιβάλλον. Μήπως και εμείς πριν λίγες δεκαετίες δεν ζητούσαμε την «γη της επαγγελίας» στα εργοστάσια της Δύσης; Ας μην ξεχνάμε πως στον υγιή και γνήσιο, αυθεντικό Χριστιανισμό, επιβίωση σημαίνει συμβίωση, ύπαρξη σημαίνει συνύπαρξη και λόγος σημαίνει διάλογος. Ο «έτερος» δε (ο ξένος) μεταμορφώνεται σε «εταίρο» (οικείο). Διερωτώμαι όμως εάν οι κρατούντες έχουν συνειδητοποιήσει το μέγεθος της δικής τους ευθύνη σε ό,τι αφορά την διατήρηση της Εθνικής συνείδησης και Εθνικής ταυτότητας ημών των Νεοελλήνων ή μήπως στόχος είναι η θυσία στον βωμό της μετανεωτερικότητας και την χοάνη της παγκοσμιοποίησης, με αποτέλεσμα την δημιουργία άθρησκων και απάτριδων συνειδήσεων;
Μητροπολίτης
Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος
«Το 2050 ο συνολικός πληθυσμός της Ελλάδας θα είναι 15-20 εκατομμύρια και μόνο 2 εκατομμύρια από αυτά θα είναι Έλληνες».
Αυτό, ισχυρίζεται ο πανεπιστημιακός Ηλίας Φιλιππίδης, προκύπτει από πρόσφατες διεθνείς στατιστικές, επισημαίνοντας παράλληλα τους κινδύνους που εγκυμονούνται για το μέλλον του Ελληνισμού στην Ελλάδα. Όχι μόνο ο Ελληνισμός θα είναι μειοψηφία στην Ελλάδα το 2050, συνεχίζει, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι πενήντα χρόνια μετά, δηλ. το 2100, η Ελληνική γλώσσα θα έχει παύσει να είναι η επίσημη γλώσσα του Ελλαδικού κράτους –εάν δεν έχει καταργηθεί και αυτό- και τα Ελληνικά θα ομιλούνται από μία μειονότητα δίγλωσσων Ελλαδιτών Ελληνικής καταγωγής, για να εξελιχθεί σε μια ανάμικτη διάλεκτο, όπως τα γκρεκάνικα της κάτω Ιταλίας.
Άποψη υπερβολικά απαισιόδοξη μου είπε κάποιος, προφητική ρήση απάντησε ένας άλλος που άκουσε την συζήτηση. Δεν ξέρω ποια από τις δύο γνώμες θα δικαιωθεί τελικά, φοβούμαι όμως πως η σκληρή πραγματικότητα των αριθμών μας φέρνει μπροστά σε μια τραγική αλήθεια. Ο δείκτης των γεννήσεων, λένε οι ειδικοί, έπεσε στην χώρα μας από 2,9 παιδιά που ήταν ανά γυναίκα το 1980 σε 1,4 το 1990, σε 1,2 το 2000 και ακόμα χειρότερα σε 1 το 2010. Αντίθετα αυξήθηκε η αναλογία των γυναικών που έχουν ένα μόνο παιδί από 41,5% σε 45,4% και μειώθηκε η αναλογία των γυναικών με τέσσερα και άνω παιδιά από 7,1% σε 4,8%. Για πρώτη φορά δε οι θάνατοι, σε ετήσια βάση, υπερέβησαν τις γεννήσεις.
Συμπερασματικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι το δημογραφικό είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά προβλήματα της Χώρας μας, το οποίο μπορεί να είναι ο καταλύτης και για την επιβίωση του Έθνους μας. Αφού λοιπόν εντοπίστηκε το πρόβλημα χρειάζεται να προταθούν πιθανές λύσεις. Προϋπόθεση όμως της όποιας λύσης είναι ο εντοπισμός δεδομένων και παραμέτρων του θέματος που νομίζομε ότι είναι βασικά δύο: Το 1ο είναι ότι βρισκόμαστε ενώπιον ενός ιστορικού γίγνεσθαι που δεν είναι άλλο από την κίνηση προς μια παγκόσμια κοινότητα όπου εμφανίζεται μια κοινωνία πολυπολιτισμική, πολυσυλλεκτική, και πολυφυλετική. Το 2ο, εξίσου σημαντικό, είναι τα κύματα προσφύγων-μεταναστών που δέχεται η Χώρα μας, που δεν μπορούμε να αγνοήσομε αλλά ούτε και να απορρίψομε. Η πλειοψηφία δε αυτών των ανθρώπων δεν σκοπεύει να επιστρέψει στην πατρίδα τους, άρα είναι λογικό να βλέπουν την Ελλάδα ως δεύτερη πατρίδα τους. Τι μέλλει ή μάλλον τι δέον γενέσθαι; Νομίζομε ότι είναι βασικό και αναγκαίο να κατανοήσομε πως το δημογραφικό πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται χωρίς την αγάπη για τον άνθρωπο και ειδικότερα τον νέο άνθρωπο, το παιδί. Φοβούμαι όμως, όπως σημειώνει και ο καθηγητής Φιλιππίδης, ότι «η κοινωνία μας μετατρέπεται σε μία άψυχη μάζα αγχωμένων, εξατομικευμένων και αμβλυμμένων καταναλωτών που ζούν μέσα στην ανασφάλεια του μέλλοντος, τις εξαρτήσεις και πιέσεις του παρόντος και τέλος στο κενό του παρελθόντος». Απαιτείται λοιπόν η ανάπλαση της Ελληνικής παιδείας, ώστε να δημιουργηθεί η κατάλληλη νοοτροπία σε όλους μας, κυρίως στους νέους, και να ξαναγίνει το παιδί πηγή χαράς και ζωής για την Ελληνική οικογένεια. Απαιτείται, επίσης, επιστροφή στις ρίζες και τις παραδεδομένες αξίες και ιδανικά που κράτησαν ζωντανό τούτο τον τόπο και το Γένος επί αιώνες. Γιατί επιστροφή στις ρίζες σημαίνει και επιστροφή στον άνθρωπο, επιστροφή στην ζωή, επιστροφή στην οικογένεια.
«Εάν η Γαλλία απομακρυνθεί από τις πολυμελείς οικογένειες, τότε όσους όρους και αν βάλομε στην συνθήκη, ακόμη και αν αφαιρέσομε τα όπλα από την Γερμανία, η Γαλλία τελικά θα χαθεί, γιατί δεν θα υπάρχουν πλέον Γάλλοι», είχε πει ο Κλεμανσώ αναφερόμενος το 1919 στην συνθήκη των Βερσαλλιών. Μήπως τον ίδιο κίνδυνο δεν διατρέχει σήμερα και η Ελλάδα, εάν δεν επιστρέψει στον θεσμό των ευλογημένων πολυμελών οικογενειών των περασμένων γενεών; Θα μου πείτε πως, αφού η Πολιτεία μοιάζει να μην συμμερίζεται τις ανάγκες των πολύτεκνων οικογενειών; Είναι θέμα προς συζήτηση που χρειάζεται να βρει την λύση του. Όμως δεν φτάνει αυτό. Παράλληλα, οφείλομε να βοηθήσομε να ενταχθούν ομαλά στην Ελληνική κοινωνία οι συνάνθρωποι μας εκείνοι που πασχίζουν να ζήσουν μια καλύτερη ζωή μακριά από την πατρίδα τους και τους δικούς τους. Τα 100.000 χιλιάδες και πλέον παιδιά των μεταναστών, που ήδη αποτελούν μέρος της κοινωνίας μας, δεν μπορούμε να τα αγνοήσομε, εν αντιθέσει ευθυνόμαστε για την ένταξη και προσαρμογή τους στο νέο πολιτισμικό τους περιβάλλον. Μήπως και εμείς πριν λίγες δεκαετίες δεν ζητούσαμε την «γη της επαγγελίας» στα εργοστάσια της Δύσης; Ας μην ξεχνάμε πως στον υγιή και γνήσιο, αυθεντικό Χριστιανισμό, επιβίωση σημαίνει συμβίωση, ύπαρξη σημαίνει συνύπαρξη και λόγος σημαίνει διάλογος. Ο «έτερος» δε (ο ξένος) μεταμορφώνεται σε «εταίρο» (οικείο). Διερωτώμαι όμως εάν οι κρατούντες έχουν συνειδητοποιήσει το μέγεθος της δικής τους ευθύνη σε ό,τι αφορά την διατήρηση της Εθνικής συνείδησης και Εθνικής ταυτότητας ημών των Νεοελλήνων ή μήπως στόχος είναι η θυσία στον βωμό της μετανεωτερικότητας και την χοάνη της παγκοσμιοποίησης, με αποτέλεσμα την δημιουργία άθρησκων και απάτριδων συνειδήσεων;
Μητροπολίτης
Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος
ΩΡΑΙΑ.....
Κατά 40% συρρικνώνεται η δύναμη της αστυνομίας στην Κρήτη.... χαχαχαχαχα ούτε με κιάλι δεν θα βλέπουμε αστυνομικό πλέον. Και θέλουμε να πάμε μπροστά να φέρουμε και κάμποσους μετανάστες, να ρυθμίσουμε την κυκλοφορία, να, να, να,...
Τώρα όποιος πιστεύει ότι οι αλλαγές αυτές γίνονται για να εξυπηρετηθεί καλύτερα ο πολίτης .. να σηκώσει το χέρι του.
Κλάψτα Ιάκωβε.... γιατί Χαράλαμπε λέγαμε επί Ν.Δ
Τώρα όποιος πιστεύει ότι οι αλλαγές αυτές γίνονται για να εξυπηρετηθεί καλύτερα ο πολίτης .. να σηκώσει το χέρι του.
Κλάψτα Ιάκωβε.... γιατί Χαράλαμπε λέγαμε επί Ν.Δ
12ο ΚΡΗΤΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Ξεκίνησε στο Ηράκλειο το 12ο διεθνές Κρητολογικό Συνέδριο στην Βασιλική του Αγ. Μάρκου. Ένα τριήμερο αφιερωμένο στις διαχρονικές αξίες, στην έρευνα, στην καταγραφή και ανάδειξη της επιστημονικής και πολιτισμικής ταυτότητας του πολιτισμού της Κρήτης.
Ανάμεσα στους πολλούς και καλούς ομιλητές ξεχωρίζουν και δικοί μας άνθρωποι που θα αναπτύξουν όσο το δυνατόν συντομότερα θέματα της περιοχής μας.
Σήμερα θα μιλήσουν η κα Μαρία Σκόρδου για το Ταφικό μνημείο της πόλης στην Εφέδρων πολεμιστών και
Ο Μανώλης Μαρινάκης για τα νομισματικά ευρήματα από τις ανασκαφές της πόλης.
Ο Ángel Martínez Fernández για την Επιτύμβια επιγραφική και οι μεταναστεύσεις από και προς, καθώς και εντός της Κρήτης
Ο Κώστας Φουρναράκης θα μιλήσει για το ταξίδι του Χατζημιχάλη Γιάνναρη από τη Ρωσία στην Κρήτη.
Η Ζαχαρένια Σημανδηράκη για θέματα ναυτιλίας, επικοινωνίας και μετανάστευσης κατά την Αιγυπτιοκρατία στην Κρήτη
Η Σταυρούλα Μαρκουλάκη για την Κινητικότητα ψηφοθετών στην ελληνορωμαϊκή Κρήτη.
Και ο Γιάννης Φαντάκης για την κεραμική από το βυζαντινό τείχος των Χανίων
Ανάμεσα στους πολλούς και καλούς ομιλητές ξεχωρίζουν και δικοί μας άνθρωποι που θα αναπτύξουν όσο το δυνατόν συντομότερα θέματα της περιοχής μας.
Σήμερα θα μιλήσουν η κα Μαρία Σκόρδου για το Ταφικό μνημείο της πόλης στην Εφέδρων πολεμιστών και
Ο Μανώλης Μαρινάκης για τα νομισματικά ευρήματα από τις ανασκαφές της πόλης.
Ο Ángel Martínez Fernández για την Επιτύμβια επιγραφική και οι μεταναστεύσεις από και προς, καθώς και εντός της Κρήτης
Ο Κώστας Φουρναράκης θα μιλήσει για το ταξίδι του Χατζημιχάλη Γιάνναρη από τη Ρωσία στην Κρήτη.
Η Ζαχαρένια Σημανδηράκη για θέματα ναυτιλίας, επικοινωνίας και μετανάστευσης κατά την Αιγυπτιοκρατία στην Κρήτη
Η Σταυρούλα Μαρκουλάκη για την Κινητικότητα ψηφοθετών στην ελληνορωμαϊκή Κρήτη.
Και ο Γιάννης Φαντάκης για την κεραμική από το βυζαντινό τείχος των Χανίων
ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Ιωσήφ και Ιωνάς..... οικοτροφείο αρρένων Κισάμου 1967!!!
Σήμερα ο Ιωνάς είναι Μητροπολίτης Καμπάλας και πάσης Ουγκάντας
Ο Σεβασμιότατος γεννήθη το έτος 1945 εις DDEGEYA. Περάτωσε τις εγκύκλιες σπούδες στο BULEMEZI και KYADDONDO της Ουγκάντας (1952-1964). Φοίτησε στην Εκκλησιαστική Σχολή της Κρήτης (1964-1968). Είναι πτυχιούχος της Θεολογικής και της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1968-1978). Διάκονος χειροτονήθηκε το 1981 και Πρεσβύτερος το 1982.
Την 27η Ιουλίου 1992 χειροτονήθηκε Επίσκοπος Μπουκόμπα. Την 12η Μαΐου 1997 εξελέγη Μητροπολίτης Καμπάλας και πάσης Ουγκάντας.
Σήμερα ο Ιωνάς είναι Μητροπολίτης Καμπάλας και πάσης Ουγκάντας
Ο Σεβασμιότατος γεννήθη το έτος 1945 εις DDEGEYA. Περάτωσε τις εγκύκλιες σπούδες στο BULEMEZI και KYADDONDO της Ουγκάντας (1952-1964). Φοίτησε στην Εκκλησιαστική Σχολή της Κρήτης (1964-1968). Είναι πτυχιούχος της Θεολογικής και της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1968-1978). Διάκονος χειροτονήθηκε το 1981 και Πρεσβύτερος το 1982.
Την 27η Ιουλίου 1992 χειροτονήθηκε Επίσκοπος Μπουκόμπα. Την 12η Μαΐου 1997 εξελέγη Μητροπολίτης Καμπάλας και πάσης Ουγκάντας.
Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ RASKOLNICK
Η δικαιοσύνη είναι σαν το φίδι!
Αν έγραφε κανείς ένα διήγημα βασισμένο σ’ αυτήν την ιστορία, σ’ ένα πραγματιστικό πλαίσιο, οι αναγνώστες του, το πιθανότερο είναι να τον χαρακτήριζαν ανόητο! Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα, θα έλεγε κανείς στην αληθινή ζωή! Όχι, πάντως, στην εποχή μας, σε μέρη που λειτουργούν αποτελεσματικά οι θεσμοί κι υπάρχει και κάποια σοβαρότητα κι αποτελεσματικότητα στην απονομή της δικαιοσύνης.
Ο λόγος για την πραγματική ιστορία μιας καθαρίστριας που σε αφήνει άναυδο.
Ήταν πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια, που η γυναίκα αυτή χρειάστηκε να βρει δουλειά. Ήταν αμόρφωτη, κι αφού δεν είχε, υποθέτει κανείς, κανένα άλλο αξιοποιήσιμο ταλέντο, ούτε ήθελε να γίνει πουτάνα, διεκδίκησε μια θέση καθαρίστριας στο Δημόσιο, προκειμένου να βιοποριστεί.
Στην Ελλάδα, για να καθαρίζει κανείς σκάλες.....
Αν έγραφε κανείς ένα διήγημα βασισμένο σ’ αυτήν την ιστορία, σ’ ένα πραγματιστικό πλαίσιο, οι αναγνώστες του, το πιθανότερο είναι να τον χαρακτήριζαν ανόητο! Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα, θα έλεγε κανείς στην αληθινή ζωή! Όχι, πάντως, στην εποχή μας, σε μέρη που λειτουργούν αποτελεσματικά οι θεσμοί κι υπάρχει και κάποια σοβαρότητα κι αποτελεσματικότητα στην απονομή της δικαιοσύνης.
Ο λόγος για την πραγματική ιστορία μιας καθαρίστριας που σε αφήνει άναυδο.
Ήταν πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια, που η γυναίκα αυτή χρειάστηκε να βρει δουλειά. Ήταν αμόρφωτη, κι αφού δεν είχε, υποθέτει κανείς, κανένα άλλο αξιοποιήσιμο ταλέντο, ούτε ήθελε να γίνει πουτάνα, διεκδίκησε μια θέση καθαρίστριας στο Δημόσιο, προκειμένου να βιοποριστεί.
Στην Ελλάδα, για να καθαρίζει κανείς σκάλες.....
Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016
ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΘΕΜΑ-ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ (ΩΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ)
Κάποιος μου έστειλε ένα e-mail για το ποιος φταίει που γίνεται καθημερινά ο μικρός χαμός στην πλατεία Τζανακάκη. Μάλιστα το e-mail που είναι ενυπόγραφο αναφέρει 4-5 ονόματα μονίμων γαιδουρίστα που αδιαφορούν επιδεικτικά ότι και να συμβαίνει στην μικρή "α-γραφική" όπως την αναφέρει πλατεία μας. Στην συνέχεια μου αναλύει πόσο άδικο είναι να πληρώνει ο κάθε τουρίστας το πρόστιμο από την αφαίρεση των πινακίδων, έγινε ένα βράδυ,.. ενώ η ίδια αστυνομία "ξεχνά"να περάσει την ημέρα που είναι και το πρόβλημα.
Έχει δίκιο αλλά που θα το βρει.... Εγώ του απάντησα να το στείλει στους αρμόδιους... αστυνομία και δήμο και βλέπουμε ..
Η αλήθεια είναι οτι αρκετές φορές υπήρχαν φέτος διαξιφισμοί στην πλατεία με τους φορτοεκφορτωτές... που έκαναν την δουλειά τους, τώρα το πρόβλημα είναι με τους αδιάφορους Καστελλιανούς που δεν μπορούν να αφήσουν το αυτοκίνητο τους και να περπατήσουν 20 μέτρα για να πιουν τον καφέ τους.
Πάντως και αυτό θα λυθεί είμαι σίγουρος.. προσπάθεια θέλει και όχι μεγάλη.
Έχει δίκιο αλλά που θα το βρει.... Εγώ του απάντησα να το στείλει στους αρμόδιους... αστυνομία και δήμο και βλέπουμε ..
Η αλήθεια είναι οτι αρκετές φορές υπήρχαν φέτος διαξιφισμοί στην πλατεία με τους φορτοεκφορτωτές... που έκαναν την δουλειά τους, τώρα το πρόβλημα είναι με τους αδιάφορους Καστελλιανούς που δεν μπορούν να αφήσουν το αυτοκίνητο τους και να περπατήσουν 20 μέτρα για να πιουν τον καφέ τους.
Πάντως και αυτό θα λυθεί είμαι σίγουρος.. προσπάθεια θέλει και όχι μεγάλη.
ΞΑΝΑ ΜΠΡΑΒΟ...
15 μεγάλες σακούλες σκουπίδια μάζεψαν σε λίγες ώρες η ομάδα που καθαρίζει τις Κισαμίτικες παραλίες στις δύσκολες ακτές των Φαλασάρνων.
Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ένα ευχαριστώ κι αν είναι δυνατόν στις επόμενες εξορμήσεις τους να το ανακοινώνουν ώστε να δούμε και πόσοι απ εμάς αγαπάμε τον τόπο μας....
Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ένα ευχαριστώ κι αν είναι δυνατόν στις επόμενες εξορμήσεις τους να το ανακοινώνουν ώστε να δούμε και πόσοι απ εμάς αγαπάμε τον τόπο μας....
ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΝΤΟΠΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ
Η αρχαία πόλη Κίσαμος άκμασε κυρίως κατά την Ρωμαϊκή 1ος -3ος μ.Χ αιώνας και Υστερορωμαϊκή περίοδο 4ος μ.Χ, ενώ κατά τις προγενέστερες ιστορικές μορφές υπήρξε επίνειο της ισχυρότατης Πολυρρήνιας στην οποία υπαγόταν διοικητικά. Η πολιτιστική αυτή ακμή φαίνεται κυρίως μέσω της ανακάλυψης από την αρχαιολογική σκαπάνη πολυτελών επαύλεων που κοσμούνται με υψηλής τέχνης ψηφιδωτά δάπεδα. Σωστικές ανασκαφές στην Κίσαμο διενεργούνται τα τελευταία 40 χρόνια.
Ελάχιστα στοιχεία είναι γνωστά για την ιστορία και την μορφή της πολίχνης Κισάμου κατά την κλασική-ελληνιστική εποχή. Το μόνο κλειστό σύνολο ευρημάτων που δίνει ασφαλείς πληροφορίες για την ανθρώπινη δραστηριότητα στην προ Ρωμαϊκή Κίσαμο είναι ένας κιβωτιόσχημος τάφος ύστερης κλασικής περιόδου (4ου αιώνα π. Χ). Πρόκειται για
γυναικεία ταφή, καθώς ήταν κτερισμένη με πλήθος ερυθρόμορφων μυροδοχείων (1ος όροφος βορειοδυτική γωνία του μουσείου Κισάμου). Ως χαρώνειος οβολός είχε τοποθετηθεί στο στόμα της νεκρής ένα ασημένιο νόμισμα της Πολυρρήνιας. (Ούτε εδώ νόμισμα της Κισάμου)
Δεν είναι σίγουρο κατά πόσο η Κίσαμος είχε κόψει δικό της νόμισμα και για ποια περίοδο. Ένας τύπος που αποδίδεται στην Κίσαμο από τον Ι. Σβορώνο με κεφαλή Ερμή και δελφίνι και τα αρχικά ΚΙΣΩ αμφισβητείται τα τελευταία χρόνια, λόγω οτι δεν έχει εντοπιστεί (ούτε ένα) ακόμα στις ανασκαφές των 40 χρόνων.
Κατά τον Β. Θεοφανίδη η Ελληνιστική Κίσαμος βρίσκεται δυτικότερα στην θέση Σελλί και όχι εντός των γνωστών ορίων της σημερινής πόλης, κάτι που ίσως φωτιστεί καλύτερα στο μέλλον από την αρχαιολογική έρευνα.
Μαρινάκης Εμμανουήλ
Ιστορικός -αρχαιολόγος
Ελάχιστα στοιχεία είναι γνωστά για την ιστορία και την μορφή της πολίχνης Κισάμου κατά την κλασική-ελληνιστική εποχή. Το μόνο κλειστό σύνολο ευρημάτων που δίνει ασφαλείς πληροφορίες για την ανθρώπινη δραστηριότητα στην προ Ρωμαϊκή Κίσαμο είναι ένας κιβωτιόσχημος τάφος ύστερης κλασικής περιόδου (4ου αιώνα π. Χ). Πρόκειται για
γυναικεία ταφή, καθώς ήταν κτερισμένη με πλήθος ερυθρόμορφων μυροδοχείων (1ος όροφος βορειοδυτική γωνία του μουσείου Κισάμου). Ως χαρώνειος οβολός είχε τοποθετηθεί στο στόμα της νεκρής ένα ασημένιο νόμισμα της Πολυρρήνιας. (Ούτε εδώ νόμισμα της Κισάμου)
Δεν είναι σίγουρο κατά πόσο η Κίσαμος είχε κόψει δικό της νόμισμα και για ποια περίοδο. Ένας τύπος που αποδίδεται στην Κίσαμο από τον Ι. Σβορώνο με κεφαλή Ερμή και δελφίνι και τα αρχικά ΚΙΣΩ αμφισβητείται τα τελευταία χρόνια, λόγω οτι δεν έχει εντοπιστεί (ούτε ένα) ακόμα στις ανασκαφές των 40 χρόνων.
Κατά τον Β. Θεοφανίδη η Ελληνιστική Κίσαμος βρίσκεται δυτικότερα στην θέση Σελλί και όχι εντός των γνωστών ορίων της σημερινής πόλης, κάτι που ίσως φωτιστεί καλύτερα στο μέλλον από την αρχαιολογική έρευνα.
Μαρινάκης Εμμανουήλ
Ιστορικός -αρχαιολόγος
ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ...
Δημόσια διαβούλευση είναι η επικοινωνίας των πολιτών-δημοτών με τα όργανα λήψης αποφάσεων του κάθε Δήμου. Είναι δηλαδή η μόνη μορφή δημοσίου διαλόγου που στόχο έχει την καταγραφή των απόψεων και των εισηγήσεων σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος. (Άμα μιλάει ο πολίτης-δημότης με τον δήμαρχο συνήθως κάνει παράπονα και άμα μιλάει ο δήμαρχος με τους πολίτες η απόφαση έχει ήδη παρθεί).
Οι αρχές οφείλουν λοιπόν να κάνουν δημόσια διαβούλευση, να ζητούν την ευρεία συμμετοχή των δημοτών σε όλα τα στάδια της πολιτικής του δήμου από την χάραξη μέχρι της εφαρμογής της κάθε απόφασης.
Στην δημόσια διαβούλευση υπάρχει διαφάνεια τόσο για αυτούς που λαμβάνουν τις αποφάσεις όσο και για το ευρύ κοινό, αλλά και το σπουδαιότερο είναι μετά την διαύγεια η μοναδική πρόσβαση των πολιτών στην δημοτική πληροφορία.... Αυτά.
Έδω θα δείτε την Επιτροπή δημόσιας διαβούλευσης του δήμου Κισάμου το 2011
Οι αρχές οφείλουν λοιπόν να κάνουν δημόσια διαβούλευση, να ζητούν την ευρεία συμμετοχή των δημοτών σε όλα τα στάδια της πολιτικής του δήμου από την χάραξη μέχρι της εφαρμογής της κάθε απόφασης.
Στην δημόσια διαβούλευση υπάρχει διαφάνεια τόσο για αυτούς που λαμβάνουν τις αποφάσεις όσο και για το ευρύ κοινό, αλλά και το σπουδαιότερο είναι μετά την διαύγεια η μοναδική πρόσβαση των πολιτών στην δημοτική πληροφορία.... Αυτά.
Έδω θα δείτε την Επιτροπή δημόσιας διαβούλευσης του δήμου Κισάμου το 2011
Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ
Μια πολύ ενδιαφέρουσα σελίδα με τον καιρό της Κρήτης, της Κισάμου του κόλπου μας.... από ένα έμπειρο τον Μανώλη Λέκκα. Η σελίδα είναι ακόμα σε πειραματικό στάδιο και δέχεται διορθώσεις.
Πηγαίνοντας στην υοσελίδα Δήμος Κισάμου θα βρείτε χαμηλά κάτω τον καιρό για όλα τα χωριά του δήμου.. Σφακοπηγάδι- Πλάτανος - Κοτσιανά-Σφηνάρι.. ακόμα και για τα Φελεσιανά. Οπότε ξέρετε ανά πάσα στιγμή τι καιρό κάνει στου παππού σου το χωριό.
Πηγαίνοντας στην υοσελίδα Δήμος Κισάμου θα βρείτε χαμηλά κάτω τον καιρό για όλα τα χωριά του δήμου.. Σφακοπηγάδι- Πλάτανος - Κοτσιανά-Σφηνάρι.. ακόμα και για τα Φελεσιανά. Οπότε ξέρετε ανά πάσα στιγμή τι καιρό κάνει στου παππού σου το χωριό.
ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΜΑΡΙΩΤΗΣ
Το λαμπρό επισκοπικό ναό του Αγίου Γεωργίου στο μικρό σήμερα χωριό Καμαριώτης στον ορεινό Μυλοπόταμο (σήμερα υπάγεται στο νομό Ηρακλείου), τον έκτισε ο Βυζαντινός άρχοντας Αλέξιος Καλλέργης για να δείξει τη δύναμή του μετά τη Συνθήκη που κατάφερε να υπογράψει με τους Βενετούς. Εκτός από το λαμπρό τοιχογραφικό διάκοσμο, που αποκαλύψαμε κάτω από από ασβέστη πριν μερικά χρόνια, ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο γλυπτός διάκοσμος όπως το λαμπρό υστερογοτθικό θύρωμα από το νάρθηκα στον κυρίως ναό. Στο υπέρθυρο το λιοντάρι του Αγίου Μάρκου ανάμεσα σε δυο
οικόσημα της οικογένειας Καλλέργη, δείχνει τη δηλωμένη αφοσίωσή του απέναντι στη Βενετία. Σε μια θα έλεγα απόκρυφη θέση στην αψίδα του ιερού βάζει το οικόσημο πάνω στο Βυζαντινό δικέφαλο αετό. Για να θυμίζει στους ντόπιους πως παρά την καλή σχέση του με τους Βενετούς, δεν παύει να είναι ένας από αυτούς και πως υπερασπίζεται τα συμφέροντά τους...
Μιχάλης Ανδριανάκης
οικόσημα της οικογένειας Καλλέργη, δείχνει τη δηλωμένη αφοσίωσή του απέναντι στη Βενετία. Σε μια θα έλεγα απόκρυφη θέση στην αψίδα του ιερού βάζει το οικόσημο πάνω στο Βυζαντινό δικέφαλο αετό. Για να θυμίζει στους ντόπιους πως παρά την καλή σχέση του με τους Βενετούς, δεν παύει να είναι ένας από αυτούς και πως υπερασπίζεται τα συμφέροντά τους...
Μιχάλης Ανδριανάκης
ΤΙ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΕΛΙΚΑ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΡΗΤΕΣ; (ΚΡΗΤΙΚΟΙ)
Το παρόν το αλίευσα στην περιπλάνηση μου στο διαδίκτυο και σας το μεταφέρω! Το έγραψε κάποιος φοιτητής παλαιότερα μεταξύ σοβαρού και αστείου...
- Πιστεύεις πως μπορείς να απαντήσεις με σιγουριά στην ερώτηση; Αν ναι, τότε πιθανότατα είσαι Κρητικός ή κάποιος που τους έχει ζήσει από κοντά. Αν πάλι δεν είσαι σίγουρος, διάβασε παρακάτω για να πάρεις μια ιδέα.
Αρχικά, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάτι, που ίσως να προβληματίζει τους φοιτητές από την υπόλοιπη Ελλάδα που σπουδάζουν στην Κρήτη. Κρητικός αγαπητοί φίλοι, είναι εκείνος που έχει γεννηθεί στην Κρήτη, όχι εκείνος που φορεί πρωί βράδυ μαύρο πουκάμισο. Τα ρούχα ξέρετε δεν κάνουν τον άνθρωπο, κι είναι καιρός να το καταλάβουν αυτό ορισμένοι. Παραδοσιακά, τα μαύρα ρούχα δηλώνουν πένθος. Σε τούτο το νησί όμως το μαύρο πουκάμισο συμβολίζει και κάτι άλλο. Τον καιρό της Τουρκοκρατίας, πολλοί Κρητικοί φορούσαν μαύρο πουκάμισο σε ένδειξη πένθους, για όσους χάθηκαν στις επαναστάσεις. Λίγα χρόνια μετά την απελευθέρωση του νησιού ακολούθησε ο πόλεμος στην Αλβανία με τους Ιταλούς, και η Γερμανική κατοχή. Οι οικογένειες του νησιού που δεν είχαν χάσει κάποιον δικό τους στους πολέμους και στην αντίσταση μετριόταν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Όπως καταλαβαίνετε το μαύρο πουκάμισο κόλλησε για τα .....
- Πιστεύεις πως μπορείς να απαντήσεις με σιγουριά στην ερώτηση; Αν ναι, τότε πιθανότατα είσαι Κρητικός ή κάποιος που τους έχει ζήσει από κοντά. Αν πάλι δεν είσαι σίγουρος, διάβασε παρακάτω για να πάρεις μια ιδέα.
Αρχικά, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάτι, που ίσως να προβληματίζει τους φοιτητές από την υπόλοιπη Ελλάδα που σπουδάζουν στην Κρήτη. Κρητικός αγαπητοί φίλοι, είναι εκείνος που έχει γεννηθεί στην Κρήτη, όχι εκείνος που φορεί πρωί βράδυ μαύρο πουκάμισο. Τα ρούχα ξέρετε δεν κάνουν τον άνθρωπο, κι είναι καιρός να το καταλάβουν αυτό ορισμένοι. Παραδοσιακά, τα μαύρα ρούχα δηλώνουν πένθος. Σε τούτο το νησί όμως το μαύρο πουκάμισο συμβολίζει και κάτι άλλο. Τον καιρό της Τουρκοκρατίας, πολλοί Κρητικοί φορούσαν μαύρο πουκάμισο σε ένδειξη πένθους, για όσους χάθηκαν στις επαναστάσεις. Λίγα χρόνια μετά την απελευθέρωση του νησιού ακολούθησε ο πόλεμος στην Αλβανία με τους Ιταλούς, και η Γερμανική κατοχή. Οι οικογένειες του νησιού που δεν είχαν χάσει κάποιον δικό τους στους πολέμους και στην αντίσταση μετριόταν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Όπως καταλαβαίνετε το μαύρο πουκάμισο κόλλησε για τα .....
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)