ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ
Πώς να τους αντιμετωπίσουμε........
Η μόνη δύναμη που έχουν είναι αυτή που πιστεύουμε εμείς ότι έχουν. Όταν πάψουμε να τους φοβόμαστε θα εξατμιστούν (όχι αμέσως…).
Πρακτικά:
1. Κανένα νέο δάνειο με καμία δικαιολογία. Η ταχύτερη δυνατή αποπληρωμή των εκκρεμούντων δανείων. Αυτό είναι ο πανικός και η καταδίκη των τοκογλύφων. Γιατί δεν θέλουν τα λεφτά τους (ποια λεφτά τους; Λέμε τώρα…) Εμάς θέλουν για δούλους με πρόσχημα τα χρέη μας.
2. Δραστική περικοπή των καταναλωτικών δαπανών. Αφήστε τους να καταρρεύσουν, να πάνε στο διάβολο, τι καλό είδαμε που τους θρέψαμε όλα αυτά τα χρόνια;
3. Για όποιον μπορεί, επιστροφή στο κτηματάκι, στο χωράφι, να καλύπτει τις βασικές διατροφικές του ανάγκες και να ανταλλάσσει το περίσσευμα με αυτό των άλλων ή με απαραίτητες υπηρεσίες. Μα, επιστροφή στην ανταλλακτική οικονομία; Όπου μπορούμε, ΝΑΙ. Το χρήμα τους είναι σκέτος αέρας και για μας αλυσίδες.
4. Συνεργασία και αλληλοβοήθεια σε όλα τα επίπεδα με το γείτονα, τον συνάδελφο, τον συνάνθρωπο. Δεν είναι ιδεαλιστική πολυτέλεια, είναι πια όρος επιβίωσης.
5. Πέταμα (όχι κλείσιμο) της τηλεόρασης, αυτής της φοβερής πρέζας που μας δηλητηριάζει καθημερινά. Τι την θέλουμε; Για ενημέρωση; (πούντη;), για ψυχαγωγία (ταφόπλακα του καλού γούστου) ή για επιμόρφωση (ας αφήσουμε τις δικαιολογίες των ωραίων ντοκιμαντέρ, πόσο αντέχει ο άνθρωπος να μαθαίνει πώς ζευγαρώνουν οι σαύρες;);
6. Ο πολιτικός κόσμος (αυτές οι μαριονέτες…) πρέπει να περιπέσει σε πλήρη ανυποληψία, όπως τους αξίζει. Δεν χρειάζεται να ξέρουμε ούτε τα ονόματά τους, πόσο μάλλον τις κωλοτούμπες και τις παρλαπίπες τους.
7. Επανεξέταση όλων των ιδεών με τις οποίες μας έχουν διαποτίσει δεκαετίες τώρα και που οι περισσότερες είναι δεσμά. Όταν αγωνίζεσαι να επιπλεύσεις στην επιφάνεια του νερού πετάς το καλό κοστούμι που φορούσες, δεν το λυπάσαι.
8. Μουσική, ποίηση, σωματική αγωγή τρέφουν όχι μόνο πνεύμα αλλά και το σώμα καλύτερα από τη σκουπιδοκουλτούρα και τα σκουπιδοτρόφιμά τους. Κάτι ήξεραν εκείνοι παμπόνηροι προκάτοχοί μας σ’ αυτόν τον τόπο και τα είχαν κάνει βασικούς στύλους της παιδείας τους.
Το καλό της κρίσης: μας υποχρεώνει να ξαναψάξουμε για τα χαμένα νοήματα της ζωής. Να ξαναφτιάξουμε μία ανθρώπινη κοινωνία έξω από το ζουρλομανδύα τους. Θα αφήσουμε την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη;;;Πρακτικά:
1. Κανένα νέο δάνειο με καμία δικαιολογία. Η ταχύτερη δυνατή αποπληρωμή των εκκρεμούντων δανείων. Αυτό είναι ο πανικός και η καταδίκη των τοκογλύφων. Γιατί δεν θέλουν τα λεφτά τους (ποια λεφτά τους; Λέμε τώρα…) Εμάς θέλουν για δούλους με πρόσχημα τα χρέη μας.
2. Δραστική περικοπή των καταναλωτικών δαπανών. Αφήστε τους να καταρρεύσουν, να πάνε στο διάβολο, τι καλό είδαμε που τους θρέψαμε όλα αυτά τα χρόνια;
3. Για όποιον μπορεί, επιστροφή στο κτηματάκι, στο χωράφι, να καλύπτει τις βασικές διατροφικές του ανάγκες και να ανταλλάσσει το περίσσευμα με αυτό των άλλων ή με απαραίτητες υπηρεσίες. Μα, επιστροφή στην ανταλλακτική οικονομία; Όπου μπορούμε, ΝΑΙ. Το χρήμα τους είναι σκέτος αέρας και για μας αλυσίδες.
4. Συνεργασία και αλληλοβοήθεια σε όλα τα επίπεδα με το γείτονα, τον συνάδελφο, τον συνάνθρωπο. Δεν είναι ιδεαλιστική πολυτέλεια, είναι πια όρος επιβίωσης.
5. Πέταμα (όχι κλείσιμο) της τηλεόρασης, αυτής της φοβερής πρέζας που μας δηλητηριάζει καθημερινά. Τι την θέλουμε; Για ενημέρωση; (πούντη;), για ψυχαγωγία (ταφόπλακα του καλού γούστου) ή για επιμόρφωση (ας αφήσουμε τις δικαιολογίες των ωραίων ντοκιμαντέρ, πόσο αντέχει ο άνθρωπος να μαθαίνει πώς ζευγαρώνουν οι σαύρες;);
6. Ο πολιτικός κόσμος (αυτές οι μαριονέτες…) πρέπει να περιπέσει σε πλήρη ανυποληψία, όπως τους αξίζει. Δεν χρειάζεται να ξέρουμε ούτε τα ονόματά τους, πόσο μάλλον τις κωλοτούμπες και τις παρλαπίπες τους.
7. Επανεξέταση όλων των ιδεών με τις οποίες μας έχουν διαποτίσει δεκαετίες τώρα και που οι περισσότερες είναι δεσμά. Όταν αγωνίζεσαι να επιπλεύσεις στην επιφάνεια του νερού πετάς το καλό κοστούμι που φορούσες, δεν το λυπάσαι.
8. Μουσική, ποίηση, σωματική αγωγή τρέφουν όχι μόνο πνεύμα αλλά και το σώμα καλύτερα από τη σκουπιδοκουλτούρα και τα σκουπιδοτρόφιμά τους. Κάτι ήξεραν εκείνοι παμπόνηροι προκάτοχοί μας σ’ αυτόν τον τόπο και τα είχαν κάνει βασικούς στύλους της παιδείας τους.
Μ.Ν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου